Skocz do zawartości

Tesla Y SR RWD moja opinia


Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, nastukałem ze 13000 km, to sobie już wyrobiłem opinię i sie mogę z Szanownymi czytelnikami podzielić.

 

Y to "mój" czwarty elektryk. Znaczy pierwszy własny, bo te 3 pierwsze to były leasinigi (BMW i3s, Kia eNiro, VW id4)

Wcześniej jeżdziłem też dwoma phevami (VW Passat GTE, Mini Contryman).

A jeszcze wcześniej kilkunastoma spalinowymi, więc orientuję się w ich zasięgu. ;]

 

 

Moja wersja to standard range, napęd na tył, biały kolor, hak, białe wnętrze (dopłata), i rozszerzony autopilot (dopłata).

 

Wygląd

Mi pasuje. Biały kolor to wersja podstawowa ale w połaczeniu z białym wnętrzem jest dobrze, biedy nie ma. ;]

 

Wnętrze przód

- wygodnie

- dobra widoczność

- dużo dużych schowków

- żadnego piano black

- świetne miejsce na dwie komórki (z ładowaniem bezprzewodowym)

- podgrzewana kierownica

- podgrzewane siedziska (nie wentylowane, ale mają być update'y online ;]

- dokupiłem gumową wkładkę do cup-holderów i tackę do schowka. dobre zakupy

 

Wnętrze tył

- dużo miejsca na kanapie

- odpowiednia róznica pomiędzy wysokością podłogi a kanapą (a nie tak jak w BMW i4, Kia EV6 czy TM3).

- duży podłokietnik

- dwa porty ładowania usb-c

- podgrzewane wszyskie trzy miejsca

- regulowany kąk oparcia

- oparcie dzielone 40/20/40

 

Bagażniki

Całkiem spory z przodu, używam częściej niż myślałem, że będę. Mieści się jedna walizka kabinówka.

Duży z tyłu z przepastną wnęką pod podłogą, gdzie mieszczą się dwie kabinówki. W bagażniku właściwym mięsci się ich więcej. 

 

Wyciszenie

Jest poprawnie. Dużo zależy od nawierzchni. Przy powyżej 120 km/h nie ma za dużo przyjemności ze słuchania muzyki.

 

Nagłośnienie (radio, spotify, itp)

Jest bardzo dobrze.

 

Obsługa.

Pierwsze chwile - trochę panika. Wracałem z salonu w Malmo z żoną na wioskę i powiedziałem, czy nie jesteśmy za starzy na takie coś? ;]

Po jednym dniu wszystko umiałem, obsługa jest banalna, ekran jest śwetny, menu logiczne, nawigacja fenomenalna, czas reakcji na user-input błyskawiczny. Nie brakuje mi niczego. Zastanawiałem sie na "sexy buttons" ale nie potrzebuję.

 

Rozszerzony autopilot.

Porażka. Żałuję, że kupiłem. Realnie nie daje nic. Ale mają być update'y. Zobaczymy.

 

Czujniki parkowania.

Ich nie ma. Jest "Tesla vision", czyli Tesla określa odłegłość od przezkód na podstawie widoku z kamer, tylko że na zderzaku z przodu kamery nie ma, więc Tesla polega na kamerach na szybie przedniej i się może nieźle pomylić. Ponadto kierowca nie jest w stanie zobaczyć, gdzie się samochód zaczyna, można przywalić. Ale mam wrażenie, że update'y sprawę oceny odległości sukcesywnie poprawiają.

 

Jazda.

Przyspieszenie jest wystarczające, jeżdzę szybciej niż 90% spotykanych użytkowników dróg, ale nie mogę przesadzać, bo już kiedyś prawko tu straciłem. ;] Wyprzedzanie to poezja. Mimo, że mój model to chyba najwolniejsza Tesla w aktualnej ofercie.

Autopilot jest raczej dobry, trzyma auto stabilnie na pasie, czasem zdarzy się "phantom braking", czyli hamowanie kiedy Tesli wydaje się, że widzi przeszkodę, a przeszkody nie ma. Moja żona tego nie lubi. ;]

Średnica zawracania (promień skrętu) jest kiepska, dużo gorsza niż w VW id4, pewnie przez ten przedni bagażnik.

 

Zasięg.

Ulubiony temat laików EV. Jestem całkowicie zadowolony. Samochód bez problemu przejeżdza 350-400 km. W ruchu małomiasteczkowym do 500 km. Dla mnie i rodziny 250 km bez zatrzymywania to max a z infrastrukturą Tesli w bardziej rozwniętej części Europy problemu nie ma żadnego, więc jesli coś ogranicza zasieg to my a nie samochód. Moje "trasy" to przeważnie 120 km lub 350 km, więc raczej nie używam ładowarek w trasie.

 

Ładowanie na Superchargerach.

Poezja, całkowicie idiotoodporne. Największa przewaga Tesli. Można bez stresu jechać do Portugalii czy inną Sycylię (do Kapsztadu niestety nie). 

 

Bateria.

TMY SR (i TM3 SR) ma baterię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową), charakteryzuje się ona dłuższą żywotnością niż te niklowo-kobaltowe, mniejszą gęstościa energii i podobno większym bezpieczeństwem, a tyle się teraz słyszy o tych pożarach... ;]. Co ciekawe, Tesla zaleca ładowanie do 100%, podobno tej baterii to nie przeszkadza a jest potrzebne w celu kalibracji i określania zasięgu.

 

Usterki, doświadcznie z serwisem.

Od nowości przy bocznym wietrze słyszalny był dobiegający z tyłu świst. Do serwisu mam 150 km. Więc z "pewną taką niepewnością" zaraportowałem usterkę w aplikacji. Było to o 18:00. Następnego dnia o 9:00 przyjechał sympatyczny pan w Tesli S z bagażnikiem narzędzi i mi samochód naprawił (regulacja klapy bagażnka). Dłużej zajęło mi zbieranie szczęki z podłogi.

 

 

Jak coś mi się jeszcze przypomni, to edytuję.

 

 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał(a):

No dobra, nastukałem ze 13000 km, to sobie już wyrobiłem opinię i sie mogę z Szanownymi czytelnikami podzielić.

 

Y to "mój" czwarty elektryk. Znaczy pierwszy własny, bo te 3 pierwsze to były leasinigi (BMW i3s, Kia eNiro, VW id4)

Wcześniej jeżdziłem też dwoma phevami (VW Passat GTE, Mini Contryman).

A jeszcze wcześniej kilkunastoma spalinowymi, więc orientuję się w ich zasięgu. ;]

 

 

Moja wersja to standard range, napęd na tył, biały kolor, hak, białe wnętrze (dopłata), i rozszeżony autopilot (dopłata).

 

Wygląd

Mi pasuje. Biały kolor to wersja podstawowa ale w połaczeniu z białym wnętrzem, biedy nie ma. ;]

 

Wnętrze przód

- wygodnie

- dobra widoczność

- dużo dużych schowków

- żadnego piano black

- świetne miejsce na dwie komórki (z ładowaniem bezprzewodowym)

- podgrzewana kierownica

- podgrzewane siedziska (nie wentylowane, ale mają być update'y online ;]

- dokupiłem gumową wkładkę ndo cup-holderów i tackę do schowka. dobre zakupy

 

Wnętrze tył

- dużo miejsca na kanapie

- odpowiednia róznica pomiędzy wysokościa podłogi a kanapą, nie tak jak w BMW i4, Kia EV6 czy TM3.

- duży podłokietnik

- dwa porty ładowania usb-c

- podgrzewane wszyskie trzy miejsca

 

Bagażniki

Całkiem spory z przodu, używam częściej niż myślałem, że będę. Mieści się jedna walizka kabinówka.

Duży z tyłu z przepastną wnęką pod podłogą, gdzie mieszczą się dwie kabinówki. W bagażniku właściwym mięsci się ich więcej. Jest duży.

 

Wyciszenie

Jest poprawnie. Dużo zależy od nawierzchni. Przy powyżej 120 km/h nie ma za dużo przyjemności ze słuchania muzyki.

 

Nagłośnienie (radio, spotify, itp)

Jest bardzo dobrze.

 

Obsługa.

Pierwsze chwile - trochę panika. Wracałem z salonu w Malmo z żoną na wioskę i powiedziałem, czy nie jesteśmy za starzy na takie coś? ;]

Po jednym dniu wszystko umiałem, obsługa jest banalna, ekran jest śwetny, menu logiczne, nawigacja fenomenalna, czas reakcji na user-input błyskawiczny. Nie brakuje mi niczego. Zastanawiałem sie na "sexy buttons" ale nie potrzebuję.

 

Rozszeżony autopilot.

Porażka. Żałuję, że kupiłem. Realnie nie daje nic. Ale mają być update'y. Zobaczymy.

 

Czujniki parkowania.

Ich nie ma. Jest "Tesla vision", czyli Tesla określa odłegłość od przezkód na podstawie widoku z kamer, tylko że na zderzaku z przodu kamery nie ma, więc Tesla polega na kamerach na szybie przedniej i się może nieźle pomylić. Ponadto kierowca nie jest w stanie zobaczyć, gdzie się samochód zaczyna, można przywalić. Ale mam wrażenie, że update'y sprawę oceny odległości sukcesywnie poprawiają.

 

Jazda.

Przyspieszenie jest wystarczające, jeżdzę szybciej niż 90% spotykanych użytkowników dróg, ale nie mogę przesadzać, bo już kiedyś prawko tu straciłem. ;] Wyprzedzanie to poezja. Mimo, że mój model to chyba najwolniejsza Tesla w aktualnej ofercie.

Autopilot jest raczej dobry, trzyma auto stabilnie na pasie, czasem zdarzy się "phantom braking", czyli hamowanie kiedy Tesli wydaje się, że widzi przeszkodę, a przeszkody nie ma. Moja żona tego nie lubi. ;]

Średnica zawracania (promień skrętu) jest kiepski, dużo gorszy niż w VW id4, pewnie przez ten przedni bagażnik.

 

Zasięg.

Ulubiony temat laików EV. Jestem całkowicie zadowolony. Samochód bez problemu przejeżdza 350-400 km. W ruchu małomiasteczkowym do 500 km. Dla mnie i rodziny 250 km bez zatrzymywania to max a z infrastrukturą Tesli w bardziej rozwniętej części Europy problemu nie ma żadnego, więc z zasięgiem nie mam żadnego problemu. Moje "trasy" do przeważnie 120 km lub 350 km, więc raczej nie używam ładowarek w trasie.

 

Ładowanie na Superchargerach.

Poezja, całkowicie idiotoodporne. Największa przewaga Tesli. Można bez stresu jechać do Portugalii czy inną Sycylię (do Kapsztadu niestety nie). 

 

Bateria.

TMY SR (i TM3 SR) ma baterię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową), charakteryzuje się ona dłuższą żywotnością niż te niklowo-kobaltowe, mniejszą gęstościa energii i podobno większym bezpieczeństwem, a tyle się teraz słyszy o tych pożarach... ;]. Co ciekawe, Tesla zaleca ładowanie do 100%, podobno tej baterii to nie przeszkadza a jest potrzebne w celu kalibracji i określania zasięgu.

 

Usterki, doświadcznie z serwisem.

Od nowości przy bocznym wietrze słyszalny był dobiegający z tyłu świst. Do serwisu mam 150 km. Więc z "pewną taką niepewnością" zaraportowałem usterkę w aplikacji. Było to o 18:00. Następnego dnia o 9:00 przyjechał sympatyczny pan w Tesli S  zbagażnikiem narzędzi i mi samochód narawił (regulacja klapy bagażnka). Dłużej zajęło mi zbieranie szczęki z podłogi.

 

 

Jak coś mi się jeszcze przypomni, to edytuję.

 

 

 

 

 

Jednym słowem jeszcze 3 aktualizacje OTF i mamy wóz idealny 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał(a):

czy inną Sycylię


Tu się wtrącę, bo właśnie wróciłem z Sycylii.

 

We Włoszech masz na stacjach knajpy Sarni lub AutoGrill.

Celowo o tym pisze, bo wiem ze fani elektromobilnosci lubią obiady ;)

 

Dodatkowo na stacjach są sklepy, a w tak długiej podróży to ma gigantyczne znaczenie, bo trzeba uzupełnić zapas picia, jakiś chipsów czy nawet podpasek ;)

 

Nie wiem czy przy SC masz takie rzeczy jak opisałem wyżej.

Jesli nie, to tracisz czas na ladowanie i dodatkowo na zarcie.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kravitz napisał(a):


Tu się wtrącę, bo właśnie wróciłem z Sycylii.

 

We Włoszech masz na stacjach knajpy Sarni lub AutoGrill.

Celowo o tym pisze, bo wiem ze fani elektromobilnosci lubią obiady ;)

 

Dodatkowo na stacjach są sklepy, a w tak długiej podróży to ma gigantyczne znaczenie, bo trzeba uzupełnić zapas picia, jakiś chipsów czy nawet podpasek ;)

 

Nie wiem czy przy SC masz takie rzeczy jak opisałem wyżej.

Jesli nie, to tracisz czas na ladowanie i dodatkowo na zarcie.

 

Przy ładowaniu Tesli na SCh to na obiady nie ma czasu. Ewentualnie espesso i croissancik.

 

Jak jechałem i3 z Zakopanego to się obżarłem... Nie te czasy. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Przy ładowaniu Tesli na SCh to na obiady nie ma czasu. Ewentualnie espesso i croissancik.

 

Jak jechałem i3 z Zakopanego to się obżarłem... Nie te czasy. ;]

 


Tak, Tesla ma sens :ok:

 

Stwierdzam tylko ze jeść coś musisz i robić zakupy do podżerania w trasie tez.

 

Jedzie w naszym przypadku cała rodzina.

 

A jak SC to tylko zjazd i ładowarki to masz dwa zjazdy. Jeden na ladowanie, a drugi na zakupy ;)

 

Idealne rozwiązanie to by jednak było ala Orlen, z tym żeby było działające i bez apek ;)

 

No i nie jedna ładowarka jak na Orlenie, ale kilkanaście jak na SC.

Edytowane przez kravitz
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał(a):

A jak SC to tylko zjazd i ładowarki to masz dwa zjazdy. Jeden na ladowanie, a drugi na zakupy ;)

Ale nie wszystkie SuC mają taką lokalizację jak ten w Wawie w hotelu 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał(a):

Ale nie wszystkie SuC mają taką lokalizację jak ten w Wawie w hotelu 😄 


Z mojej strony to było pytanie, czy są takie udogodnienia na SC ;)

 

Nie wiem, nie mam Tesli, a nawet jak jade eGolfem, to łatwo zgadnąć ze na SC tez mnie nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał(a):


Z mojej strony to było pytanie, czy są takie udogodnienia na SC ;)

 

Nie wiem, nie mam Tesli, a nawet jak jade eGolfem, to łatwo zgadnąć ze na SC tez mnie nie prowadzi.

 

W Palermo SC jest obok tradycyjnej sycylijskiej restaurante -  McDonald's ;/ 

 

;]

 

image.png.8f2eb1e79fcdeeedd23225222a15936b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

W Palermo SC jest obok tradycyjnej sycylijskiej restaurante -  McDonald's ;/ 

 

;]

 

image.png.8f2eb1e79fcdeeedd23225222a15936b.png


Palermo to już raczej destynacja takiej podróży.

 

Bardziej pytanie się tyczy włoskiego buta, jak jedziesz na Sycylię ;)

Trzeba zjeżdżać z autostrad?

 

Swoja droga to odpowiedzią będzie zainteresowany ktoś inny.

Ja tam nie wracam. Straszny syf, a mentalność Włochów, na południe od południowego Tyrolu jest dla mnie, powiedzmy „zbyt egzotyczna” ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kravitz napisał(a):

Ja tam nie wracam. Straszny syf, a mentalność Włochów, na południe od południowego Tyrolu jest dla mnie, powiedzmy „zbyt egzotyczna” ;)

Ja po zagłębieniu się w temat przed wyjazdem, nawet nie pojechałem 😅

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HelixSv napisał(a):

Jazda.

Przyspieszenie jest wystarczające, jeżdzę szybciej niż 90% spotykanych użytkowników dróg, ale nie mogę przesadzać, bo już kiedyś prawko tu straciłem. ;] Wyprzedzanie to poezja. Mimo, że mój model to chyba najwolniejsza Tesla w aktualnej ofercie.

Autopilot jest raczej dobry, trzyma auto stabilnie na pasie, czasem zdarzy się "phantom braking", czyli hamowanie kiedy Tesli wydaje się, że widzi przeszkodę, a przeszkody nie ma. Moja żona tego nie lubi. ;]

Średnica zawracania (promień skrętu) jest kiepski, dużo gorszy niż w VW id4, pewnie przez ten przedni bagażnik.

 

Poczekam na update po zimie bo super mocny napęd na tył i śnieg - jakoś tego nie widzę. Żeby nie było jak ze słynnymi Mustangami i śliską drogą. Ale żeby nie było - to nie zagłębiałem się w szczegóły ani nie szukałem sensacji. Widziałem Volvo EX30, niecałe 6 do setki, napęd na tył, samochód raczej dla kobiety. Atrakcje zimą mogą się pojawić z tym że u nas zimy słabsze. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, lucash napisał(a):

Poczekam na update po zimie bo super mocny napęd na tył i śnieg - jakoś tego nie widzę. Żeby nie było jak ze słynnymi Mustangami i śliską drogą. Ale żeby nie było - to nie zagłębiałem się w szczegóły ani nie szukałem sensacji. Widziałem Volvo EX30, niecałe 6 do setki, napęd na tył, samochód raczej dla kobiety. Atrakcje zimą mogą się pojawić z tym że u nas zimy słabsze. 

 

Rozumiem. Ja nigdy nie miałem samochodu z realnym napędem na wszystkie koła, więc może nie wiem, co tracę. 

 

Moja Y ma możliwość wybrania dynamiki przyspieszania (standard lub chill). Pewnie w zimę przełączę sobie na chill. Ale przy wprawie w operowaniu "gazem" tryb standard tez jest ok. 

 

Mi się czasem zdarzy pojechać gdzieś dalej, elektrykami byłem np we Włoszech czy w Anglii. Więc wszelkie nieTesle dla mnie odpadają. Za dużo widziałem niedziałających czy oblężonych Ionity. Nie chcę jeździć prawie z duszą na ramieniu. Planowanie trasy i kalkulacje, gdzie się zatrzymać też mi się już znudziły. 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kravitz napisał(a):


Tu się wtrącę, bo właśnie wróciłem z Sycylii.

 

We Włoszech masz na stacjach knajpy Sarni lub AutoGrill.

Celowo o tym pisze, bo wiem ze fani elektromobilnosci lubią obiady ;)

 

Dodatkowo na stacjach są sklepy, a w tak długiej podróży to ma gigantyczne znaczenie, bo trzeba uzupełnić zapas picia, jakiś chipsów czy nawet podpasek ;)

 

Nie wiem czy przy SC masz takie rzeczy jak opisałem wyżej.

Jesli nie, to tracisz czas na ladowanie i dodatkowo na zarcie.

 

Tlukles sie na Sycylie autem? 8] Juz sama jazda taki szmat drogi to jedna wielka strata czasu;)

Ale jak ktos jedzi tak z min raz w tygodniu to faktycznie realny problem ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kravitz napisał(a):

Swoja droga to odpowiedzią będzie zainteresowany ktoś inny.

Ja tam nie wracam. Straszny syf, a mentalność Włochów, na południe od południowego Tyrolu jest dla mnie, powiedzmy „zbyt egzotyczna” ;)

 

A ja uwielbiam, w przeciwienstwie do Tyrolu gdzie mozna sie poczuc jak u Helmuta za miedza ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Tlukles sie na Sycylie autem? 8] Juz sama jazda taki szmat drogi to jedna wielka strata czasu;)

 

Też uważam to za średni pomysł, ale akurat tak wyszło ze względu na towarzystwo z którym jechaliśmy ;)

Koniec końców zobaczyliśmy kilka miejsc których byśmy pewnie nigdy nie zobaczyli (np. Civita di Bagnoregio).

I taki był plan. Nie tylko jazda/nocleg/jazda/nocleg.

 

Dobrze też weszły do głowy Pompeje. Co innego poczytać, a co innego zobaczyć. Ogromne miasto, super rozplanowane. Trudno to sobie w głowie ułożyć, że tak było kilka tys lat temu. Ale wątek nie o tym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, iwik napisał(a):

Chyba w dobrym momencie ;) :

image.png.34d228475a48ecee54883bb0abacbd39.png

 

Trzeba wysłać tam na pomoc specjalistów z polskiego rządu. Sycylijczycy na samą wiadomość szybciutko z kolan wstaną i wyemigrują do Afryki. ;]

 

 

SC jeszcze działają. 

 

Screenshot_20230724_145532_Tesla.jpg

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 17:53, HelixSv napisał(a):

No dobra, nastukałem ze 13000 km, to sobie już wyrobiłem opinię i sie mogę z Szanownymi czytelnikami podzielić.

 

Akurat chciałem się tym przejechać ale cholera dali LR na kółkach ładnych.

jak wg Ciebie wygląda różnica pomiędzy RWD a LR AWD?

 

AWD ma 5 a RWD 7 s do 100 km/h. Robi to aż taką robotę?? W AWD nie umiałem się przestać bawić przyspieszaniem do 100 :spy: Dlatego ciekawi mnie czy kupno RWD 3 czy też Y nie zatraci zabawy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 21:22, mrBEAN napisał(a):

Ale nie wszystkie SuC mają taką lokalizację jak ten w Wawie w hotelu 😄 

 

Kurcze, ja to mam zawsze pod górę ;]

 

Jednak mam teraz jakieś nudne spotkanie w pracy, to sobie zaplanowałem trasę Teslą przez Włochy.

Pierwsza stacja i co?

W hotelu na zadupiu ;]

 

https://www.google.com/maps/place/Via+Eridania,+36,+45030+Santa+Maria+Maddalena+RO,+Italy/@44.9188643,11.5952441,18z/data=!4m6!3m5!1s0x477e53993275390d:0x15cb7ed8f209b33!8m2!3d44.9188312!4d11.5933258!16s%2Fg%2F11mvpz42hj?entry=ttu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, komor napisał(a):

 

Akurat chciałem się tym przejechać ale cholera dali LR na kółkach ładnych.

jak wg Ciebie wygląda różnica pomiędzy RWD a LR AWD?

 

AWD ma 5 a RWD 7 s do 100 km/h. Robi to aż taką robotę?? W AWD nie umiałem się przestać bawić przyspieszaniem do 100 :spy: Dlatego ciekawi mnie czy kupno RWD 3 czy też Y nie zatraci zabawy ;]

 

Ja mam frajdę z jazdy każdym elektrykiem. 

 

Co do Tesli RWD vs AWD to zbyt dużego porownania nie mam. W Tesli AWD jechałem tylko z 10 min jako pasażer. To była 3. Kumpel przyspieszył i myślałem, że puszcze pawia. 

Mi dynamika TMY RWD zupełnie wystarcza. Ale to jest sprawa indywidualna. 

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, komor napisał(a):

 

Akurat chciałem się tym przejechać ale cholera dali LR na kółkach ładnych.

jak wg Ciebie wygląda różnica pomiędzy RWD a LR AWD?

 

AWD ma 5 a RWD 7 s do 100 km/h. Robi to aż taką robotę?? W AWD nie umiałem się przestać bawić przyspieszaniem do 100 :spy: Dlatego ciekawi mnie czy kupno RWD 3 czy też Y nie zatraci zabawy ;]

 

Myślę że nie będziesz żałował tego RWD.

Każdy elektryk fajnie przyśpiesza, nawet jeśli na papierze nie wygląda to jak Ferrari ;)

Ja swoim eGolfem się tak bawię, swoją drogą mam chyba przez to przegub do wymiany ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Kurcze, ja to mam zawsze pod górę ;]

 

Jednak mam teraz jakieś nudne spotkanie w pracy, to sobie zaplanowałem trasę Teslą przez Włochy.

Pierwsza stacja i co?

W hotelu na zadupiu ;]

 

https://www.google.com/maps/place/Via+Eridania,+36,+45030+Santa+Maria+Maddalena+RO,+Italy/@44.9188643,11.5952441,18z/data=!4m6!3m5!1s0x477e53993275390d:0x15cb7ed8f209b33!8m2!3d44.9188312!4d11.5933258!16s%2Fg%2F11mvpz42hj?entry=ttu

 

 

ty znowu cala europe zamiast samolotem to autem chcesz zjezdzic ? ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, HelixSv napisał(a):

Mi dynamika TMY RWD zupełnie wystarcza. Ale to jest sprawa indywidualna.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, kiedyś myślałem, że jak będę miał ok. 200 km w aucie to będzie dynamiczne auto, ale punkt widzenia zależy od punku siedzenia ;]

A miałeś jakieś akcje typu zgasł sobie wyświetlacz, zrobił się kwiatek na dachu? Czy tylko ta klapa? Bo jak czytam grupe na FB to strach wogóle patrzeć na to ;l Zamówić łatwo, ale strach przed serwisem ogromny.

 

26 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Myślę że nie będziesz żałował tego RWD.

Każdy elektryk fajnie przyśpiesza, nawet jeśli na papierze nie wygląda to jak Ferrari ;)

Ja swoim eGolfem się tak bawię, swoją drogą mam chyba przez to przegub do wymiany ;]

Pewnie nie, ale żeby potem nie mówił rok później że za 2 lata muszę już zmienić bo słaby jest jednak i ten tylny napęd :nie_wiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, komor napisał(a):

A miałeś jakieś akcje typu zgasł sobie wyświetlacz, zrobił się kwiatek na dachu?

 

Raz nie odpalił mi wyświetlacz. 

Możliwe, że od wysokiej temperatury. 

 

Wystarczy restart. Przytrzymanie pokręteł po obu stronach kierownicy przez kilkanaście sekund. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, komor napisał(a):

Pewnie nie, ale żeby potem nie mówił rok później że za 2 lata muszę już zmienić bo słaby jest jednak i ten tylny napęd :nie_wiem:

 

Jeśli chcesz awd, bo lepsza przyczepność, to nie ma dyskusji. 

 

Jeśli chodzi o dynamikę, to w rwd w 99.9% i tak będziesz pierwszy z każdych świateł i to nie ścigając się.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, HelixSv napisał:

Jeśli chodzi o dynamikę, to w rwd w 99.9% i tak będziesz pierwszy z każdych świateł i to nie ścigając się.

tak, do momentu aż stanie na światłach z AWD i to będzie ten wstyd na 0,01% ;] 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

Raz nie odpalił mi wyświetlacz. 

Możliwe, że od wysokiej temperatury. 

 

Wystarczy restart. Przytrzymanie pokręteł po obu stronach kierownicy przez kilkanaście sekund. 

Na grupie był ostatnio gość co miał tylko logo Tesli i zero reakcji.

Resety nie pomogły, chyba czekał na lawete ;] No w sumie dojedziesz pewnie jakoś albo choćby bez prędkościomierza, taka Tesla z Yanosikiem;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Kurcze, ja to mam zawsze pod górę ;]

 

Jednak mam teraz jakieś nudne spotkanie w pracy, to sobie zaplanowałem trasę Teslą przez Włochy.

Pierwsza stacja i co?

W hotelu na zadupiu ;]

 

https://www.google.com/maps/place/Via+Eridania,+36,+45030+Santa+Maria+Maddalena+RO,+Italy/@44.9188643,11.5952441,18z/data=!4m6!3m5!1s0x477e53993275390d:0x15cb7ed8f209b33!8m2!3d44.9188312!4d11.5933258!16s%2Fg%2F11mvpz42hj?entry=ttu

 

 

Ja sobie zaplanowałem podróż na moje tegoroczne wakacje. Wygląda nieźle, niepotrzebnie miałem jakieś obawy przed podróżą elektrykiem na wakacje.

 

Cytat

Sorry we could not calculate a trip from "Będzin, Poland" to "Thessaloniki, Greece"

 

:lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EDIT: Spróbowałem też poprzednich wakacji:

 

Cytat

Sorry we could not calculate a trip from "Będzin, Poland" to "Nessebar, Bulgaria"

 

Ewidentnie Tesla ma jakiś problem z podróżami przez Będzin.

:lol:

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Kurcze, ja to mam zawsze pod górę ;]

 

Jednak mam teraz jakieś nudne spotkanie w pracy, to sobie zaplanowałem trasę Teslą przez Włochy.

Pierwsza stacja i co?

W hotelu na zadupiu ;]

 

https://www.google.com/maps/place/Via+Eridania,+36,+45030+Santa+Maria+Maddalena+RO,+Italy/@44.9188643,11.5952441,18z/data=!4m6!3m5!1s0x477e53993275390d:0x15cb7ed8f209b33!8m2!3d44.9188312!4d11.5933258!16s%2Fg%2F11mvpz42hj?entry=ttu

 

Przynajmniej parking jest bezpłatny 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał(a):

 

Akurat chciałem się tym przejechać ale cholera dali LR na kółkach ładnych.

jak wg Ciebie wygląda różnica pomiędzy RWD a LR AWD?

 

AWD ma 5 a RWD 7 s do 100 km/h. Robi to aż taką robotę?? W AWD nie umiałem się przestać bawić przyspieszaniem do 100 :spy: Dlatego ciekawi mnie czy kupno RWD 3 czy też Y nie zatraci zabawy ;]

Zatraci. Jak tylko przestanie być sucho. AWD to AWD, koniec rozważań 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2023 o 08:03, lucash napisał(a):

Poczekam na update po zimie bo super mocny napęd na tył i śnieg - jakoś tego nie widzę. Żeby nie było jak ze słynnymi Mustangami i śliską drogą. Ale żeby nie było - to nie zagłębiałem się w szczegóły ani nie szukałem sensacji. Widziałem Volvo EX30, niecałe 6 do setki, napęd na tył, samochód raczej dla kobiety. Atrakcje zimą mogą się pojawić z tym że u nas zimy słabsze. 

 

W elektryku sterowanie napędem odbywa się w milisekundach. Tu nie trzeba hamować kół, domykać przepustnicy, czekać aż turbo znowu wstanie po utracie boostu w punkcie poprzednim. TC i ESP to zupełnie inny świat. Przejedź się, nie będziesz musiał teoretyzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, format napisał(a):

 

W elektryku sterowanie napędem odbywa się w milisekundach. Tu nie trzeba hamować kół, domykać przepustnicy, czekać aż turbo znowu wstanie po utracie boostu w punkcie poprzednim. TC i ESP to zupełnie inny świat. Przejedź się, nie będziesz musiał teoretyzować.

jeździłem kilka razy ale nie w zimę ;) 
Z filmików na youtubie wynika że większość :piekna: nie ogarnie EV+RWD a nie jeden ziomuś też polegnie. 

 


Wyjątkiem jest Tesla gdzie wyraźnie lepiej kontrolę trakcji ogarnęli. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

jeździłem kilka razy ale nie w zimę ;) 
Z filmików na youtubie wynika że większość :piekna: nie ogarnie EV+RWD a nie jeden ziomuś też polegnie. 

 


Wyjątkiem jest Tesla gdzie wyraźnie lepiej kontrolę trakcji ogarnęli. 

 

 

Ekhm...

Moja żona 3 szwedzkie zimy przejeździła elektrykami. I to na zwykłych zimówkach. Jeden EV miał napęd na tył, dwa na przód. 

Wydaje mi się, że jest nawet łatwiej niż spalinowymi, ponieważ dużo łatwiej dozować jest moc. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 16:44, HelixSv napisał(a):

 

Ekhm...

Moja żona 3 szwedzkie zimy przejeździła elektrykami. I to na zwykłych zimówkach. Jeden EV miał napęd na tył, dwa na przód. 

Wydaje mi się, że jest nawet łatwiej niż spalinowymi, ponieważ dużo łatwiej dozować jest moc. 

Ludzie z Chicago z Teslami RWD twierdzą, że z zimowymi oponami dają radę bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.