maro_t Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Taki wątek dla lubiących cyferki. Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/ Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki: A teraz według modeli: Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą. No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Czyli VAG to numer 1 a potem długo długo nic 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 10 minut temu, volf6 napisał(a): Czyli VAG to numer 1 a potem długo długo nic to też jest ciekawe. Ludzie narzekają na multimedia, dotykowość wszystkiego, a jak widać i tak kupują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 (edytowane) 29 minut temu, maro_t napisał(a): Taki wątek dla lubiących cyferki. ankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą. No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? Dla mnie najwiekszym wygranym jest Dacia 2 modele w pierwszej dziesiatce i dziesiate pozycje ogolnie, dobitnie pokazuje, ze ludzie nadal szukaja relatywnie tanich aut. VAG niby na czele, ale Golf na 9 miejscu to raczej nie jest powod do zadowolenia. Zaskakuje mnie tez wysoka pozycja Peugota, w zasadzie jeden silnik i to z gownolitu. Widac, ze jednak ludzie kupuja rowniez oczami Edytowane 2 Sierpnia 2023 przez Maciej__ 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 50 minut temu, maro_t napisał(a): Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. Możesz mi wytłumaczyć, prostym językiem, co KE ma do tego?! Jeśli już, to przepisy o średnich emisjach floty raczej promują małe samochody. Problemem są korporacje, które wolą sprzedać mniej, ale z większą marżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 30 minut temu, maro_t napisał(a): to też jest ciekawe. Ludzie narzekają na multimedia, dotykowość wszystkiego, a jak widać i tak kupują. A może się coś nie podobać, ale co z tego jak konkurencja jest jeszcze gorsza (niekoniecznie w tym samym aspekcie)...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 3 minuty temu, grogi napisał(a): Możesz mi wytłumaczyć, prostym językiem, co KE ma do tego?! Jeśli już, to przepisy o średnich emisjach floty raczej promują małe samochody. Problemem są korporacje, które wolą sprzedać mniej, ale z większą marżą. przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Czyli wbrew trendom na ak. Bogaci ludzie kupuja Y zamiast starego króla Tiguana. A cała reszta małe auta klasy B. Tymczasem elektryki są wielkie i ciężkie czas na mniejsze i tańsze modele. Często jeżdżę Dacia sandero traficarem IMO swietne auto nie ma się do czego przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 2 godziny temu, maro_t napisał(a): Jest nawet klasa A czyli Fiat 500 Klasa A została już zabita przez EU. 500 i panda pewnie sprzedają się tylko we Włoszech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Godzinę temu, maro_t napisał(a): przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto. Innymi słowy udział samochodu w samochodzie jest coraz mniejszy Małe auta zupełnie nie wymrą, nie każdy patrzy tak, że skoro A i B albo B i C są w tej samej cenie to kupię większe - np. włoskie (i nie tylko) miasteczka, gdzie sporo jest uliczek na które idealna jest Panda I, a na nowa już tak na styk. No ale dla takich wystarczy że zostanie wspomniana już Panda (co z resztą już ma miejsce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Majkiel napisał(a): Innymi słowy udział samochodu w samochodzie jest coraz mniejszy dokładnie tak. Dzisiaj kupując samochód płaci się głównie inżynierom wymyślającym nowinki, zespołom programistów tworzących oprogramowanie do tych nowinek, ich aktualizacje i poprawy błędów, a sama blacha, plastik i silnik ma w tym coraz mniejszy udział procentowo. Nie twierdzę że to źle, ale nadal powinien być wybór, kto tego nie chce, to powinien móc kupić nadal zwykłe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 10 minut temu, iwik napisał(a): Klasa A została już zabita przez EU. 500 i panda pewnie sprzedają się tylko we Włoszech. We Wloszech to chyba jeszcze caly czas swietnie sie sprzedaje Lancia Ypsilon Swoja droga, to juz widze te tlumy Wlochow przesiadajace sie na 500EV za min 2x tyle co spalinowa odmiana 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 5 godzin temu, maro_t napisał(a): Taki wątek dla lubiących cyferki. Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/ Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki: A teraz według modeli: Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą. No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, bengamin napisał(a): Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października. Panie, oni tyle produkują, że przysłowiowej taczki nie mają czasu załadować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 9 minut temu, ZUBERTO napisał(a): Panie, oni tyle produkują, że przysłowiowej taczki nie mają czasu załadować. Janusz z polski może poczekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 2 godziny temu, bengamin napisał(a): Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października. I jaki to ma zwiazek z tematem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 6 godzin temu, bengamin napisał(a): Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października. to jest dla mnie mega zabawne jak klienci są traktowani przez VAG i ciagle lecą tam z kasą rozumiem czekać rok albo i dłużej na jakieś mega luksusowe auto, ale na VAGa ??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 11 godzin temu, maro_t napisał(a): Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. pomimo, że nie jestem fanem, to bardzo doceniam co ta marka osiągnęła. Po mega dużych problemach wyszła na prostą, dobra i sprawna produkcja, sensowne i pomyślane auto z dobrym zasięgiem i osiągami i przystępna cena. Mistrzostwo świata. Koncerny ze stuletnią historią dały się ograć i bardzo dobrze 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 jak w końcu jest z tymi legandami na temat serwisu tesli w PL? @format Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 3 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a): jak w końcu jest z tymi legandami na temat serwisu tesli w PL? @format Aktualny serwis Tesli w Polsce to kpina 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Teraz, format napisał(a): Aktualny serwis Tesli w Polsce to kpina Czy tesla 3 sie czesto psuje? dzie to serwisować na gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 25 minut temu, deszczowyRoman napisał(a): Czy tesla 3 sie czesto psuje? dzie to serwisować na gwarancji? U mnie na przykład się psują hamulce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, bergerac napisał(a): to jest dla mnie mega zabawne jak klienci są traktowani przez VAG i ciagle lecą tam z kasą rozumiem czekać rok albo i dłużej na jakieś mega luksusowe auto, ale na VAGa ??? Pytanie ile osob faktycznie czeka, a ile bierze ze stocku to co jest... Gotowych T-rocow do odbioru na otomoto jest teraz ponad 400 sztuk. Do tego VW ma chyba najlepsze finansowanie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): q Do tego VW ma chyba najlepsze finansowanie. Dlakonsumenta wręcz kiepskie. Stelantis ma lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 11 godzin temu, bartekm napisał(a): Dlakonsumenta wręcz kiepskie. Stelantis ma lepsze Super musi być bo widac bardzo dużo nowych samochodów tej grupy na ulicach. W PL lada chwila zamkną wszystko na 4 spusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 (edytowane) 32 minuty temu, wujek napisał(a): Super musi być bo widac bardzo dużo nowych samochodów tej grupy na ulicach. W PL lada chwila zamkną wszystko na 4 spusty. Ty juz chyba wszystkie mozliwe marki i salony pozamykales w PL, podobnie jak Ozi klepaczy Stellantis skonsoliduje marki i w jednym salonie bedziesz mogl kupisz wszystko od Fiata po Opla Poki co finansow im sie to chyba calkiem niezle spina: https://www.media.stellantis.com/pl-pl/corporate-communications/press/stellantis-odnotowuje-silny-wzrost-i-ustanawia-nowe-rekordy-w-zakresie-przychodow-netto-skorygowanego-zysku-operacyjnego-aoi-i-zysku-netto-w-pierwszej-polowie-2023-r Edytowane 3 Sierpnia 2023 przez Maciej__ 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): Ty juz chyba wszystkie mozliwe marki i salony pozamykales w PL, podobnie jak Ozi klepaczy Stellantis skonsoliduje marki i w jednym salonie bedziesz mogl kupisz wszystko od Fiata po Opla Poki co finansow im sie to chyba calkiem niezle spina: https://www.media.stellantis.com/pl-pl/corporate-communications/press/stellantis-odnotowuje-silny-wzrost-i-ustanawia-nowe-rekordy-w-zakresie-przychodow-netto-skorygowanego-zysku-operacyjnego-aoi-i-zysku-netto-w-pierwszej-polowie-2023-r Jak pod jednym dachem to ma to sens bo widzę ze salony Opla już pozamykali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 6 minut temu, wujek napisał(a): Jak pod jednym dachem to ma to sens bo widzę ze salony Opla już pozamykali. U mnie z salonu Opla zrobili Audi. Ale to nie dziwne, bo zdaje się ten sam właściciel ma VW. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 50 minut temu, wujek napisał(a): Super musi być bo widac bardzo dużo nowych samochodów tej grupy na ulicach. W PL lada chwila zamkną wszystko na 4 spusty. A jak to się ma do faktu, że lepiej wziąć kredyt gotówkowy niż finansowanie u VW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 4 godziny temu, wujek napisał(a): Jak pod jednym dachem to ma to sens bo widzę ze salony Opla już pozamykali. U nas teraz Opel jest razem z Citroenem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 1 minutę temu, ZUBERTO napisał(a): U nas teraz Opel jest razem z Citroenem. Juz chyba coraz mniej niezaleznych salonow Opla. Sprzedaz to ulamek tego, co jeszcze 5-10 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Juz chyba coraz mniej niezaleznych salonow Opla. Sprzedaz to ulamek tego, co jeszcze 5-10 lat temu. To 1, a 2 nowy właściciel miał swoich podwykonawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 12 minut temu, ZUBERTO napisał(a): U nas teraz Opel jest razem z Citroenem. Dla klienta to lepiej wchodzisz i masz kilka Marek pod jednym dachem. Kiedys Opel był na każdym rogu ale po rewolucji francuskiej sprzedaż im poleciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 7 minut temu, wujek napisał(a): Dla klienta to lepiej wchodzisz i masz kilka Marek pod jednym dachem. Kiedys Opel był na każdym rogu ale po rewolucji francuskiej sprzedaż im poleciała. U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 2 minuty temu, ZUBERTO napisał(a): U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była. Corsa sie sprzedaje dobrze w Niemczech i UK. W wypozyczalniach tez sporo tego jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 8 minut temu, ZUBERTO napisał(a): U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była. W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 6 minut temu, bartekm napisał(a): W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt Opel zawsze miał wersje Classic i klepali po taniości. Teraz 100k albo i lepiej za PezoAstre wiec chętnych nie ma. Nie wiem jak w De ale za dużo nowych nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Juz chyba coraz mniej niezaleznych salonow Opla. Sprzedaz to ulamek tego, co jeszcze 5-10 lat temu. ja ogólnie myślę, że takie salony jak są dzisiaj nie mają racji bytu. producenci będą chcieli zaoszczędzić na sieci dealerskiej, więc pewnie będą Multi-salony, jakieś działalności agencyjne przy serwisach, salony pokazowe, itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 5 godzin temu, bergerac napisał(a): ja ogólnie myślę, że takie salony jak są dzisiaj nie mają racji bytu. producenci będą chcieli zaoszczędzić na sieci dealerskiej, więc pewnie będą Multi-salony, jakieś działalności agencyjne przy serwisach, salony pokazowe, itp. dokładnie, ewentualnie miejsca gdzie idziesz na jazdę próbną i masz rózne marki do wyboru, a potem jak się zdecydujesz to sobie wyklikujesz zamówienie przez internet i dostarczają auto do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 6 godzin temu, wujek napisał(a): Opel zawsze miał wersje Classic i klepali po taniości. Teraz 100k albo i lepiej za PezoAstre wiec chętnych nie ma. Nie wiem jak w De ale za dużo nowych nie widzę. 240 tys. sztuk jednak w pierwszym półroczu sprzedali. Z tego ponad 100 tys to Corsy. Ciekawe co poza tym, pewnie głównie Mokka i to śmieszne pudełeczko Crossland. Nowe Astry to faktycznie rzadkość na ulicach, chodziaż już coraz częściej je widuję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 6 godzin temu, bartekm napisał(a): W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt ciekawostką jest że w Astrach K po liftingu (od 2019 do 2022 roku) montowali trzycylindowy silnik 1.2. Wiele osób uważa że to też PureTech, ale nie, to była konstrukcja jeszcze GM. Z tego co czytam na grupach Astry to na razie nie ma żadnych problemów z tym silnikiem. Niektórzy już mają nastukane ponad 100 tys. km i żadnych problemów, wygląda mi na to że to konstrukcja lepsza niż 1.2 PureTech. Jakby szli dalej swoją drogą to nadal była by to marka robiąca przyzwoite auta za przyzwoite pieniądze 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 30 minut temu, maro_t napisał(a): ciekawostką jest że w Astrach K po liftingu (od 2019 do 2022 roku) montowali trzycylindowy silnik 1.2. Wiele osób uważa że to też PureTech, ale nie, to była konstrukcja jeszcze GM. Z tego co czytam na grupach Astry to na razie nie ma żadnych problemów z tym silnikiem. Niektórzy już mają nastukane ponad 100 tys. km i żadnych problemów, wygląda mi na to że to konstrukcja lepsza niż 1.2 PureTech. Jakby szli dalej swoją drogą to nadal była by to marka robiąca przyzwoite auta za przyzwoite pieniądze Niestety, nawet dawny Fiat (+ jeep) juz Puretech montuje co jest jakimś kosmosem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 W dniu 2.08.2023 o 21:57, Maciej__ napisał(a): Pytanie ile osob faktycznie czeka, a ile bierze ze stocku to co jest... Gotowych T-rocow do odbioru na otomoto jest teraz ponad 400 sztuk. Do tego VW ma chyba najlepsze finansowanie. Co ciekawe T-roki rdzewieją na placach, a lepszy rabat dostanie się na auto do produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 (edytowane) 36 minut temu, OPAL napisał(a): Co ciekawe T-roki rdzewieją na placach, a lepszy rabat dostanie się na auto do produkcji. Jak szukałem w maju, to na miejscu nie mieli nic nowego (tylko 3 latki), a na www vw były całe 23 sztuki. Edytowane 3 Sierpnia 2023 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Ostatnio pisał do mnie jeden z dealerów VW z Warszawy czy nie potrzebuję aut do firmy i chwalił się, że ma "szeroki wybór aut na placu". Jak zapytałem się co posiada to okazało się, że Passata, Tiguana i Tuarega, a ceny wyższe niż takie samo auto do produkcji. Szukają jeleni na auto, które ktoś zamówił rok temu i jak teraz dotarło to nie odebrał, bo może ktoś potrzebuje na szybko, więc nie spieszy im się z obniżeniem cen. Auta stały się towarem deficytowym, więc można było podnieść marżę i zrekompensować sobie straty spowodowane mniejsza sprzedażą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 17 minut temu, OPAL napisał(a): Ostatnio pisał do mnie jeden z dealerów VW z Warszawy czy nie potrzebuję aut do firmy i chwalił się, że ma "szeroki wybór aut na placu". Jak zapytałem się co posiada to okazało się, że Passata, Tiguana i Tuarega, a ceny wyższe niż takie samo auto do produkcji. Szukają jeleni na auto, które ktoś zamówił rok temu i jak teraz dotarło to nie odebrał, bo może ktoś potrzebuje na szybko, więc nie spieszy im się z obniżeniem cen. Auta stały się towarem deficytowym, więc można było podnieść marżę i zrekompensować sobie straty spowodowane mniejsza sprzedażą. Jak stoją na placach, to najwyraźniej nie jest deficytowe. Problemem jest konsolidacja marek, bo zabija to konkurencję. Jeszcze trochę, i się zrobi kartel... A wtedy przyjdą Chińczycy i ugruzą ich w dupę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 21 minut temu, grogi napisał(a): Jak stoją na placach, to najwyraźniej nie jest deficytowe. Problemem jest konsolidacja marek, bo zabija to konkurencję. Jeszcze trochę, i się zrobi kartel... A wtedy przyjdą Chińczycy i ugruzą ich w dupę. Jeśli mam do wydania 200 000 zł, a na placu mam do wyboru 3 auta z konkretnym wyposażeniem, a na takie jak chcę muszę czekać 10-12 miesięcy to według Ciebie nie jest to towar deficytowy? Przed pandemią 15 Octavii było do załatwienia w 2-3 miesiące. Teraz firma, z której biorę auta w wynajmie wyśmiała mnie, jak powiedziałem, że chcę 15 Octavii i 3 Superby na koniec roku. Od zeszłego roku nie przyjmują zamówień na takie ilości Skód, bo nie są w stanie zagwarantować terminów i cen. O Superbie to zapomnij, bo nowy model wchodzi i nic nie wiadomo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) W dniu 2.08.2023 o 08:44, maro_t napisał(a): Taki wątek dla lubiących cyferki. Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/ Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki: A teraz według modeli: Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą. No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? Wniosek nr 1 - Tesla ma tak naprawdę jeden model (Y) odpowiadający za dramatyczną większość sprzedaży. Wniosek nr 2 - mimo że on się świetnie sprzedaje to daleka jest od zawojowania rynku, bo VW sprzedaje ponad 3x więcej aut. A jeśli weźmiemy pod uwagę cały koncern VAG to już jest miazga. Wniosek nr 3 - nie ma sięco martwić o małe samochody bo jest ich na tyle dużo i są tak dostępne, że robią sprzedaż. Wniosek nr 4 - nie ma się też co martwić o duże, bo w pierwszej 10 są trzy marki premium (Audi, MB i BMW), które nie mają małych modeli liczących się w tym zestawieniu. Wniosek nr 5 - gdyby patrzeć tylko na listę modeli to łatwo można dojść do fałszywych wniosków (np. Audi mające swój jedyny model na liście na 25 miejscu jako marka jest na podium, odwrotnie niż Tesla). Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez Furvus_Eques 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 W dniu 2.08.2023 o 09:42, maro_t napisał(a): przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto. Ten problem można łatwo rozwiązać odpowiednio zwiększając cenę auta większego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 W dniu 2.08.2023 o 21:59, bartekm napisał(a): Dlakonsumenta wręcz kiepskie. Stelantis ma lepsze To chyba zależy, bo ja pamiętam, że finansowanie Jeepa było tak zabawne, że rozważałem pójście do salonu jeszcze raz zamiast do kina na komedię. Żałowałem tylko, że za pierwszym razem nie miałem popcornu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.