Skocz do zawartości

statystyki sprzedaży za I półrocze


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

Taki wątek dla lubiących cyferki.

Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/

 

Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki:

obraz.png.c8cca26a8b8a04dd56a4ae0c93c079f4.png

 

A teraz według modeli:

obraz.png.f84887ea1b0d292c9c11f0e2c24a2eae.png

 

Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą.

No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, maro_t napisał(a):

Taki wątek dla lubiących cyferki.

ankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą.

No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? ;]

 

Dla mnie najwiekszym wygranym jest Dacia :ok:

2 modele w pierwszej dziesiatce i dziesiate pozycje ogolnie, dobitnie pokazuje, ze ludzie nadal szukaja relatywnie tanich aut.

VAG niby na czele, ale Golf na 9 miejscu to raczej nie jest powod do zadowolenia.

Zaskakuje mnie tez wysoka pozycja Peugota, w zasadzie jeden silnik i to z gownolitu.
Widac, ze jednak ludzie kupuja rowniez oczami :)

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, maro_t napisał(a):

Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut.

 

Możesz mi wytłumaczyć, prostym językiem, co KE ma do tego?! Jeśli już, to przepisy o średnich emisjach floty raczej promują małe samochody.

 

Problemem są korporacje, które wolą sprzedać mniej, ale z większą marżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, maro_t napisał(a):

to też jest ciekawe. Ludzie narzekają na multimedia, dotykowość wszystkiego, a jak widać i tak kupują.

 

A może się coś nie podobać, ale co z tego jak konkurencja jest jeszcze gorsza (niekoniecznie w tym samym aspekcie)...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał(a):

 

Możesz mi wytłumaczyć, prostym językiem, co KE ma do tego?! Jeśli już, to przepisy o średnich emisjach floty raczej promują małe samochody.

 

Problemem są korporacje, które wolą sprzedać mniej, ale z większą marżą.

 

przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wbrew trendom na ak. Bogaci ludzie kupuja Y zamiast starego króla Tiguana. A cała reszta małe auta klasy B. Tymczasem elektryki są wielkie i ciężkie czas na mniejsze i tańsze modele. Często jeżdżę Dacia sandero traficarem IMO swietne auto nie ma się do czego przyczepić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto.

 

Innymi słowy udział samochodu w samochodzie jest coraz mniejszy ;)

 

Małe auta zupełnie nie wymrą, nie każdy patrzy tak, że skoro A i B albo B i C są w tej samej cenie to kupię większe - np. włoskie (i nie tylko) miasteczka, gdzie sporo jest uliczek na które idealna jest Panda I, a na nowa już tak na styk. No ale dla takich wystarczy że zostanie wspomniana już Panda (co z resztą już ma miejsce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Majkiel napisał(a):

Innymi słowy udział samochodu w samochodzie jest coraz mniejszy

 

dokładnie tak. Dzisiaj kupując samochód płaci się głównie inżynierom wymyślającym nowinki, zespołom programistów tworzących oprogramowanie do tych nowinek, ich aktualizacje i poprawy błędów, a sama blacha, plastik i silnik ma w tym coraz mniejszy udział procentowo. Nie twierdzę że to źle, ale nadal powinien być wybór, kto tego nie chce, to powinien móc kupić nadal zwykłe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, iwik napisał(a):

Klasa A została już zabita przez EU. 500 i panda pewnie sprzedają się tylko we Włoszech.

 

We Wloszech to chyba jeszcze caly czas swietnie sie sprzedaje Lancia Ypsilon ;]

Swoja droga, to juz widze te tlumy Wlochow przesiadajace sie na 500EV za min 2x tyle co spalinowa odmiana ;)

 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maro_t napisał(a):

Taki wątek dla lubiących cyferki.

Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/

 

Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki:

 

A teraz według modeli:

 

Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą.

No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? ;]

 

Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bengamin napisał(a):

Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października.

Panie, oni tyle produkują, że przysłowiowej taczki nie mają czasu załadować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bengamin napisał(a):

 

Tiaaaaa, wczoraj dzwoniłem do dealera i zamówiony z początkiem grudnia VAG "może" zostanie wyprodukowany w 2 połowie października.

to jest dla mnie mega zabawne jak klienci są traktowani przez VAG i ciagle lecą tam z kasą :hehe: 

 

rozumiem czekać rok albo i dłużej na jakieś mega luksusowe auto, ale na VAGa ??? :nie_wiem:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maro_t napisał(a):

Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne.

pomimo, że nie jestem fanem, to bardzo doceniam co ta marka osiągnęła. Po mega dużych problemach wyszła na prostą, dobra i sprawna produkcja, sensowne i pomyślane auto z dobrym zasięgiem i osiągami i przystępna cena. Mistrzostwo świata. Koncerny ze stuletnią historią dały się ograć i bardzo dobrze :ok: 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

Czy tesla 3 sie czesto psuje? dzie to serwisować na gwarancji?

 

U mnie na przykład się psują hamulce

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał(a):

to jest dla mnie mega zabawne jak klienci są traktowani przez VAG i ciagle lecą tam z kasą :hehe: 

 

rozumiem czekać rok albo i dłużej na jakieś mega luksusowe auto, ale na VAGa ??? :nie_wiem:

 

Pytanie ile osob faktycznie czeka, a ile bierze ze stocku to co jest...

Gotowych T-rocow do odbioru na otomoto jest teraz ponad 400 sztuk.

Do tego VW ma chyba najlepsze finansowanie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wujek napisał(a):

Super musi być bo widac bardzo dużo nowych samochodów tej grupy na ulicach. W PL lada chwila zamkną wszystko na 4 spusty. 

 

Ty juz chyba wszystkie mozliwe marki i salony pozamykales w PL, podobnie jak Ozi klepaczy :hehe:

Stellantis skonsoliduje marki i w jednym salonie bedziesz mogl kupisz wszystko od Fiata po Opla :ok:

Poki co finansow im sie to chyba calkiem niezle spina:

https://www.media.stellantis.com/pl-pl/corporate-communications/press/stellantis-odnotowuje-silny-wzrost-i-ustanawia-nowe-rekordy-w-zakresie-przychodow-netto-skorygowanego-zysku-operacyjnego-aoi-i-zysku-netto-w-pierwszej-polowie-2023-r

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ty juz chyba wszystkie mozliwe marki i salony pozamykales w PL, podobnie jak Ozi klepaczy :hehe:

Stellantis skonsoliduje marki i w jednym salonie bedziesz mogl kupisz wszystko od Fiata po Opla :ok:

Poki co finansow im sie to chyba calkiem niezle spina:

https://www.media.stellantis.com/pl-pl/corporate-communications/press/stellantis-odnotowuje-silny-wzrost-i-ustanawia-nowe-rekordy-w-zakresie-przychodow-netto-skorygowanego-zysku-operacyjnego-aoi-i-zysku-netto-w-pierwszej-polowie-2023-r

 

Jak pod jednym dachem to ma to sens bo widzę ze salony Opla już pozamykali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujek napisał(a):

Jak pod jednym dachem to ma to sens bo widzę ze salony Opla już pozamykali. 

U mnie z salonu Opla zrobili Audi.

Ale to nie dziwne, bo zdaje się ten sam właściciel ma VW.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, wujek napisał(a):

Super musi być bo widac bardzo dużo nowych samochodów tej grupy na ulicach. W PL lada chwila zamkną wszystko na 4 spusty. 

A jak to się ma do faktu, że lepiej wziąć kredyt gotówkowy niż finansowanie u VW? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

U nas teraz Opel jest razem z Citroenem.

Dla klienta to lepiej wchodzisz i masz kilka Marek pod jednym dachem. Kiedys Opel był na każdym rogu ale po rewolucji francuskiej sprzedaż im poleciała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujek napisał(a):

Dla klienta to lepiej wchodzisz i masz kilka Marek pod jednym dachem. Kiedys Opel był na każdym rogu ale po rewolucji francuskiej sprzedaż im poleciała. 

U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była.

 

Corsa sie sprzedaje dobrze w Niemczech i UK. W wypozyczalniach tez sporo tego jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

U nas Opel teraz praktycznie nie istnieje, najczęściej nowa Mokkę widzę, ale ktoś tu wstawiał jakieś zestawienie z EU i Corsa dość wysoko w nim była.

W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt 😕

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bartekm napisał(a):

W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt 😕

 

Opel zawsze miał wersje Classic i klepali po taniości. Teraz 100k albo i lepiej za PezoAstre wiec chętnych nie ma. Nie wiem jak w De ale za dużo nowych nie widzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Juz chyba coraz mniej niezaleznych salonow Opla.

Sprzedaz to ulamek tego, co jeszcze 5-10 lat temu.

ja ogólnie myślę, że takie salony jak są dzisiaj nie mają racji bytu. producenci będą chcieli zaoszczędzić na sieci dealerskiej, więc pewnie będą Multi-salony, jakieś działalności agencyjne przy serwisach, salony pokazowe, itp.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał(a):

ja ogólnie myślę, że takie salony jak są dzisiaj nie mają racji bytu. producenci będą chcieli zaoszczędzić na sieci dealerskiej, więc pewnie będą Multi-salony, jakieś działalności agencyjne przy serwisach, salony pokazowe, itp.

 

dokładnie, ewentualnie miejsca gdzie idziesz na jazdę próbną i masz rózne marki do wyboru, a potem jak się zdecydujesz to sobie wyklikujesz zamówienie przez internet i dostarczają auto do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

Opel zawsze miał wersje Classic i klepali po taniości. Teraz 100k albo i lepiej za PezoAstre wiec chętnych nie ma. Nie wiem jak w De ale za dużo nowych nie widzę.

 

 

240 tys. sztuk jednak w pierwszym półroczu sprzedali. Z tego ponad 100 tys to Corsy. Ciekawe co poza tym, pewnie głównie Mokka i to śmieszne pudełeczko Crossland. Nowe Astry to faktycznie rzadkość na ulicach, chodziaż już coraz częściej je widuję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bartekm napisał(a):

W Hiszpanii pełno Cors jest. Nie widzę za to nigdzie astry. Ogólnie brzydkie te nowe Ople. Citroen byłby fajny do rozważenia, ale znow 1.2 pt 😕

 

 

ciekawostką jest że w Astrach K po liftingu (od 2019 do 2022 roku) montowali trzycylindowy silnik 1.2. Wiele osób uważa że to też PureTech, ale nie, to była konstrukcja jeszcze GM. Z tego co czytam na grupach Astry to na razie nie ma żadnych problemów z tym silnikiem. Niektórzy już mają nastukane ponad 100 tys. km i żadnych problemów, wygląda mi na to że to konstrukcja lepsza niż 1.2 PureTech. Jakby szli dalej swoją drogą to nadal była by to marka robiąca przyzwoite auta za przyzwoite pieniądze

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, maro_t napisał(a):

 

ciekawostką jest że w Astrach K po liftingu (od 2019 do 2022 roku) montowali trzycylindowy silnik 1.2. Wiele osób uważa że to też PureTech, ale nie, to była konstrukcja jeszcze GM. Z tego co czytam na grupach Astry to na razie nie ma żadnych problemów z tym silnikiem. Niektórzy już mają nastukane ponad 100 tys. km i żadnych problemów, wygląda mi na to że to konstrukcja lepsza niż 1.2 PureTech. Jakby szli dalej swoją drogą to nadal była by to marka robiąca przyzwoite auta za przyzwoite pieniądze

Niestety, nawet dawny Fiat (+ jeep) juz Puretech montuje co jest jakimś kosmosem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 21:57, Maciej__ napisał(a):

 

Pytanie ile osob faktycznie czeka, a ile bierze ze stocku to co jest...

Gotowych T-rocow do odbioru na otomoto jest teraz ponad 400 sztuk.

Do tego VW ma chyba najlepsze finansowanie.

 

Co ciekawe T-roki rdzewieją na placach, a lepszy rabat dostanie się na auto do produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, OPAL napisał(a):

Co ciekawe T-roki rdzewieją na placach, a lepszy rabat dostanie się na auto do produkcji.

Jak szukałem w maju, to na miejscu nie mieli nic nowego (tylko 3 latki), a na www vw były całe 23 sztuki.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pisał do mnie jeden z dealerów VW z Warszawy czy nie potrzebuję aut do firmy i chwalił się, że ma "szeroki wybór aut na placu". Jak zapytałem się co posiada to okazało się, że Passata, Tiguana i Tuarega, a ceny wyższe niż takie samo auto do produkcji.

Szukają jeleni na auto, które ktoś zamówił rok temu i jak teraz dotarło to nie odebrał, bo może ktoś potrzebuje na szybko, więc nie spieszy im się z obniżeniem cen.

Auta stały się towarem deficytowym, więc można było podnieść marżę i zrekompensować sobie straty spowodowane mniejsza sprzedażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, OPAL napisał(a):

Ostatnio pisał do mnie jeden z dealerów VW z Warszawy czy nie potrzebuję aut do firmy i chwalił się, że ma "szeroki wybór aut na placu". Jak zapytałem się co posiada to okazało się, że Passata, Tiguana i Tuarega, a ceny wyższe niż takie samo auto do produkcji.

Szukają jeleni na auto, które ktoś zamówił rok temu i jak teraz dotarło to nie odebrał, bo może ktoś potrzebuje na szybko, więc nie spieszy im się z obniżeniem cen.

Auta stały się towarem deficytowym, więc można było podnieść marżę i zrekompensować sobie straty spowodowane mniejsza sprzedażą.

 

Jak stoją na placach, to najwyraźniej nie jest deficytowe.

 

Problemem jest konsolidacja marek, bo zabija to konkurencję. Jeszcze trochę, i się zrobi kartel... A wtedy przyjdą Chińczycy i ugruzą ich w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, grogi napisał(a):

 

Jak stoją na placach, to najwyraźniej nie jest deficytowe.

 

Problemem jest konsolidacja marek, bo zabija to konkurencję. Jeszcze trochę, i się zrobi kartel... A wtedy przyjdą Chińczycy i ugruzą ich w dupę.

 

Jeśli mam do wydania 200 000 zł, a na placu mam do wyboru 3 auta z konkretnym wyposażeniem, a na takie jak chcę muszę czekać 10-12 miesięcy to według Ciebie nie jest to towar deficytowy? Przed pandemią 15 Octavii było do załatwienia w 2-3 miesiące. Teraz firma, z której biorę auta w wynajmie wyśmiała mnie, jak powiedziałem, że chcę 15 Octavii i 3 Superby na koniec roku. Od zeszłego roku nie przyjmują zamówień na takie ilości Skód, bo nie są w stanie zagwarantować terminów i cen. O Superbie to zapomnij, bo nowy model wchodzi i nic nie wiadomo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 08:44, maro_t napisał(a):

Taki wątek dla lubiących cyferki.

Dane ze strony: https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-june-europe-half-year-car-sales-and-market-analysis/

 

Sprzedaż samochodów w Europie w pierwszym półroczu 2023. Najpierw według marki:

obraz.png.c8cca26a8b8a04dd56a4ae0c93c079f4.png

 

A teraz według modeli:

obraz.png.f84887ea1b0d292c9c11f0e2c24a2eae.png

 

Co z tego wynika? Po pierwsze że sprzedaż urosła, mimo że już raczej nigdy nie będzie jak przed pandemią, to dostępność aut i terminy chyba się poprawiły. Po drugie Tesla w natarciu. W sumie nie dziwne. Jakbym miał kupić elektryka to w pierwszej kolejności bym poszedł do tej marki. No i po trzecie, wygląda na to że Europejczyczy nadal preferują niewielki i budżetowe auta. W pierwszej dziesiątce dominuje klasa B, czyli 208, Clio, Corsa, Sandero, w sumie T-Roc to też nie jest kompaktowy SUV. Jest nawet klasa A czyli Fiat 500. Producenci, a zwłaszcza cudowna socjalistyczna KE powinna dobrze się przyjrzeć tym rankingom, bo to co nam fundują prowadzi właśnie do zaniku takich zwykłych małych i tanich aut. A jak widać ludzie właśnie takie chcą.

No nie wiem, chyba że macie inne wnioski? ;]

 

Wniosek nr 1 - Tesla ma tak naprawdę jeden model (Y) odpowiadający za dramatyczną większość sprzedaży.

Wniosek nr 2 - mimo że on się świetnie sprzedaje to daleka jest od zawojowania rynku, bo VW sprzedaje ponad 3x więcej aut. A jeśli weźmiemy pod uwagę cały koncern VAG to już jest miazga.

Wniosek nr 3 - nie ma sięco martwić o małe samochody bo jest ich na tyle dużo i są tak dostępne, że robią sprzedaż.

Wniosek nr 4 - nie ma się też co martwić o duże, bo w pierwszej 10 są trzy marki premium (Audi, MB i BMW), które nie mają małych modeli liczących się w tym zestawieniu.

Wniosek nr 5 - gdyby patrzeć tylko na listę modeli to łatwo można dojść do fałszywych wniosków (np. Audi mające swój jedyny model na liście na 25 miejscu jako marka jest na podium, odwrotnie niż Tesla).

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 09:42, maro_t napisał(a):

 

przepisy narzucające coraz więcej wyposażenia standardowego, systemy, czujniki, kamery. Przepisy narzucające coraz ostrzejsze normy spalin, powodujące konieczność montowania GPFów, miękkich hybryd i innych cudów. To wszystko powoduje że nawet małe autko musi być naszpikowane technologiami i po prostu drogie, niewiele tańsze niż większe auto.

 

Ten problem można łatwo rozwiązać odpowiednio zwiększając cenę auta większego.

;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 21:59, bartekm napisał(a):

Dlakonsumenta wręcz kiepskie. Stelantis ma lepsze :)

 

To chyba zależy, bo ja pamiętam, że finansowanie Jeepa było tak zabawne, że rozważałem pójście do salonu jeszcze raz zamiast do kina na komedię. Żałowałem tylko, że za pierwszym razem nie miałem popcornu.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.