Skocz do zawartości

VAG - skrzynia manualna MQ281


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Szwagier przymierza sie do zakupu Ateci 1,5TSI z manualem ale poszperalem w sieci i siedzi tam podobniez problematyczna skrzynia MQ281. Ma ktos moze w praktyce do czynienia z tymi skrzyniami?  Faktycznie sa takie wadliwe i glosne jak ludzie pisza w necie? Z tego co widze to chyba caly VAG w polaczeniu z 1,5 TSI montuje ta skrzynie od 3-4 lat :nie_wiem:

Automat w tej wersji to chyba suche sprzegla, wiec tez do konca nie rozwiazuje problemu ;]

@kaczorek79, Ty chyba dosc dobrze sie orientujesz w Vag-u :ok:

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

Szwagier przymierza sie do zakupu Ateci 1,5TSI z manualem ale poszperalem w sieci i siedzi tam podobniez problematyczna skrzynia MQ281. Ma ktos moze w praktyce do czynienia z tymi skrzyniami?  Faktycznie sa takie wadliwe i glosne jak ludzie pisza w necie? Z tego co widze to chyba caly VAG w polaczeniu z 1,5 TSI montuje ta skrzynie od 3-4 lat :nie_wiem:

Automat w tej wersji to chyba suche sprzegla, wiec tez do konca nie rozwiazuje problemu ;]

@kaczorek79, Ty chyba dosc dobrze sie orientujesz w Vag-u :ok:

Nie wiem co Ci powiedzieć, no kibel te skrzynie. Ludzie się skarżą,  ASO olewa temat. Ciekawe czy to ma prawo dojechać do 150-200 kkm, skoro tak grzechocze. Były wcześniej mq250, to polepszyli. Chyba w tym przypadku lepiej brać dsg i liczyć, że sprzęgła się wymieni po ok 100-150 kkm.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał(a):

Miałem scale z 1.5 tsi, ojciec jeżdżi troc z tą skrzynia i nie jest jakoś głośniejsza od skrzyni w 1.0tsi. Jak otworzysz okna to i ta z 1.0 słychać skrzynie. 

 

Wlasnie glownie o to mi chodzi, bo jak slychac tylko na zewnatrz albo przy otwartych oknach to do przezycia...

Pytanie jak z zywotnoscia tej skrzyni, bo w gre wchodzi uzywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wlasnie glownie o to mi chodzi, bo jak slychac tylko na zewnatrz albo przy otwartych oknach to do przezycia...

Pytanie jak z zywotnoscia tej skrzyni, bo w gre wchodzi uzywka.

Grupa VAG to nie moja bajka, ale o co chodzi ze słuchaniem skrzyni biegów na zewnątrz? Jakiś nowy, kolejny punkt (po kodzie silnika) do doktoryzowania się przy kupnie aut tego koncernu? 🤣

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, stig napisał(a):

Grupa VAG to nie moja bajka, ale o co chodzi ze słuchaniem skrzyni biegów na zewnątrz? Jakiś nowy, kolejny punkt (po kodzie silnika) do doktoryzowania się przy kupnie aut tego koncernu? 🤣

 

Ja swoją przygodę z pancerwagenami skończyłem z końcem/początkiem padających motorów 2.0 TDI. Ciągle jakaś wtopa i chodź nie lubiłem to przerzuciłem się na francowate i czasami japońce, Korea. Jakoś tu nie uświadczyłem spektakularnych wtop. Moja żona co jakiś czas mówi, a może coś z pancerwagena - a mi się po prostu już nie chce doktoryzować w silnikach(kangurki, łańcuszki....), automatach (sprzęgło mokre czy Suche), manuałach hałasujących lub padających, granulkach w układzie chłodzenia i ch... wie o czym nie wiem buehehhe

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja swoją przygodę z pancerwagenami skończyłem z końcem/początkiem padających motorów 2.0 TDI. Ciągle jakaś wtopa i chodź nie lubiłem to przerzuciłem się na francowate i czasami japońce, Korea. Jakoś tu nie uświadczyłem spektakularnych wtop. Moja żona co jakiś czas mówi, a może coś z pancerwagena - a mi się po prostu już nie chce doktoryzować w silnikach(kangurki, łańcuszki....), automatach (sprzęgło mokre czy Suche), manuałach hałasujących lub padających, granulkach w układzie chłodzenia i ch... wie o czym nie wiem buehehhe
Ćmoje boje, to zapewne jest jak z alternatorami w Fiatach jakieś legendy. Mam starego klamota do misji specjalnych Punto 2 z 2003r 270tkm i altek org, żony GP z 2015r altek org ale śmieszny przebieg 54tkm, mój klamot Tipo z 2017r 155tkm przebiegu to samo altek org. Sam jestem w szoku jakie mam szczęście z tą marką. Tutaj pewnie po prostu użytkownicy tej skrzyni z VW, po prostu nie umieją jej obsługiwać.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, steyr napisał(a):

Ćmoje boje, to zapewne jest jak z alternatorami w Fiatach jakieś legendy. Mam starego klamota do misji specjalnych Punto 2 z 2003r 270tkm i altek org, żony GP z 2015r altek org ale śmieszny przebieg 54tkm, mój klamot Tipo z 2017r 155tkm przebiegu to samo altek org. Sam jestem w szoku jakie mam szczęście z tą marką. Tutaj pewnie po prostu użytkownicy tej skrzyni z VW, po prostu nie umieją jej obsługiwać.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ja tam się zabezpieczałem. Wyciągałem alternator, brałem stojan na tokarkę delikatnie go podtaczałem i składałem lekko na smar. 

Nawet jak korodował to nie rozwalał obudowy. Może Ci alternatory działają, ale to nie znaczy że obudowa jest cała, ona po prostu jeszcze nie "odpękła" hihi

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

DQ200 wytrzyma tyle w eksploatacji miejskiej? Czy to nieosiągalny wynik?

To też zależy od sposobu eksploatacji. Jak ktoś musi być zawsze pierwszy ze świateł i będzie jeździł głównie po mieście, to możliwe że nawet 100 kkm sprzęgła nie wytrzymają, ale jak wspomniał Maciej, ile trzeba jeździć, żeby w mieście tyle zrobić? Jeśli nie taxi, to i 6-7 lat może być mało. Interesować się tą skrzynią trzeba wtedy, gdy kupujemy używkę z przebiegiem już powyżej 100 i mieć z tyłu głowy nagły wydatek ok 2,8-3 tys. zł na wymianę sprzęgieł plus ewentualnie naprawę mechatroniki od 1 do 2 tys. zł w zależności, czy akumulator ciśnienia się rozwalił, czy jeszcze nie. Tak więc naprawa kompleksowa skrzyni dq200 powinna zamknąć się w kwocie 5 tys.zł.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja tam się zabezpieczałem. Wyciągałem alternator, brałem stojan na tokarkę delikatnie go podtaczałem i składałem lekko na smar. 
Nawet jak korodował to nie rozwalał obudowy. Może Ci alternatory działają, ale to nie znaczy że obudowa jest cała, ona po prostu jeszcze nie "odpękła" hihi
Jak wymieniam olej to w każdym zerkne na obudowę alternatora i nic nie zauważyłem nie pokojacego. Ogarniam mechanikę, ale aż tak nadgorliwy nie jestem żeby takie cuda wyczyniać jak piszesz. W Tipo na przodzie klocki mi się kończą, słyszę ograniczniki jak już tra o tarcze ale wiecznie nie ma czasu. Najmniej mam checi robić z swoimi autami.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Octavię 3 z 1,5 TSI I skrzynia nie grzeszyła kulturą, przy szybkiej zmianie z dwa na trzy często potrafiła haczyc i nici z wyścigów 😆Wrzucanie wstecznego to zawsze był zgrzyt, potem już nauczyłem się czekać aż skrzynia  wyhamuje zanim wrzucałem bieg(coś jak w 126p),natomiast nie było problemów z innymi hałasami.

Ale pamiętam jak gość z ASO mi się skarżył że ma octe 4 z 1,5 TSI I tam od nowości właśnie jakieś dziwne dźwięki ze skrzyni, sprzęgła.

 

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się sprzęgła w DQ200 wysypały po 40kkm 😄

A studiując ewentualność zakupu Octavii IV właśnie te skrzynie mnie zniechęciły. Najpierw myślę sobie, oleję te DQ200 i wezmę manuala i będzie spokój. Ale potem wyczytałem, że manual jest taki jaki jest i już lepiej brać DSG 😄 Patologia 😄 Najlepiej to brać Superba z DQ381 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, irishpiter napisał(a):

Wrzucanie wstecznego to zawsze był zgrzyt, potem już nauczyłem się czekać aż skrzynia  wyhamuje zanim wrzucałem bieg(coś jak w 126p),natomiast nie było problemów z innymi hałasami.

Jeśli wsteczny nie ma synchronizacji to chyba nic nadzwyczajnego w takich zgrzytach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forach dużo wpisów o tej skrzyni, ja bym raczej z nią nic nie kupił. Podobno wymieniali jakieś śruby i skrzynia się wyciszała, ale co to za przeproszeniem za rozwiązanie :) tteraz w vagu to chyba najpewniejsze rozwiązanie to 2.0tsi z mocniejszym dsg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pado napisał(a):

teraz w vagu to chyba najpewniejsze rozwiązanie to 2.0tsi z mocniejszym dsg.

 

Na to wyglada, ale uzywek jak na lekarstwo i cenowo duzo drozej, bo w standardzie Ateca 2.0TSI jest zawsze z 4x4.

Przekazalem feedback szwagrowi i niech kombinuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą skrzynię u siebie w Skodzie, nalot dopiero 27kkm. Pracuje płynie, biegi prawie same wskakują. Jest głośna NA ZEWNĄTRZ. Nawet jak na luzie machamy wajchą to słychać metaliczne stuki. W środku cisza.

No i to nieszczęsne koło zamachowe z jakimiś przeciwwagami- to też potrafi hałasować przy wysprzęgleniu- taka technika. Ale znów- słychać to na zewnątrz.

 

Ogólnie po wydawanych dźwiękach można by przypuszczać, że to bardzo delikatna skrzynia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 21:10, kaczorek79 napisał(a):

To też zależy od sposobu eksploatacji. Jak ktoś musi być zawsze pierwszy ze świateł i będzie jeździł głównie po mieście, to możliwe że nawet 100 kkm sprzęgła nie wytrzymają, ale jak wspomniał Maciej, ile trzeba jeździć, żeby w mieście tyle zrobić? Jeśli nie taxi, to i 6-7 lat może być mało. Interesować się tą skrzynią trzeba wtedy, gdy kupujemy używkę z przebiegiem już powyżej 100 i mieć z tyłu głowy nagły wydatek ok 2,8-3 tys. zł na wymianę sprzęgieł plus ewentualnie naprawę mechatroniki od 1 do 2 tys. zł w zależności, czy akumulator ciśnienia się rozwalił, czy jeszcze nie. Tak więc naprawa kompleksowa skrzyni dq200 powinna zamknąć się w kwocie 5 tys.zł.

 

A manuale w 1.4TSI to jak się mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rafciojuve napisał(a):

A manuale w 1.4TSI to jak się mają?

Jak ktoś nie zrobił wujowego chipa z momentem 300 Nm od 1500 rpm, to jeżdżą długo. Są słabsze mq200 do 125 KM i mocniejsze mq250 do 140 i 150 KM, w obu przypadkach ludzie je eksploatują porobionymi na 300+ Nm (w tym i ja) i jest OK. Znam kilka przypadków 1.4 tsi z przebiegami 320-350 kkm na oryginalnym osprzęcie oprócz turbo, oraz takiego, co ma 390 kkm, z rozrządem zmienianym jeden raz i to tyle, reszta sama eksploatacja, olej i filtry.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kaczorek79 napisał(a):

Jak ktoś nie zrobił wujowego chipa z momentem 300 Nm od 1500 rpm, to jeżdżą długo. Są słabsze mq200 do 125 KM i mocniejsze mq250 do 140 i 150 KM, w obu przypadkach ludzie je eksploatują porobionymi na 300+ Nm (w tym i ja) i jest OK. Znam kilka przypadków 1.4 tsi z przebiegami 320-350 kkm na oryginalnym osprzęcie oprócz turbo, oraz takiego, co ma 390 kkm, z rozrządem zmienianym jeden raz i to tyle, reszta sama eksploatacja, olej i filtry.

Super, konkretna odpowiedź, dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rafciojuve napisał(a):

A manuale w 1.4TSI to jak się mają?


Nie wiem jak 1.4, ale szwagierce w Polo 1.2 TSI skrzynia manualna padła przy przebiegu chyba 30kkm. Auto z salonu, podobno jakaś wadliwa seria była.Tak więc z tymi VAG trzeba się doktoryzować 🙂

Edytowane przez pejus1982
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 16:01, stig napisał(a):

Grupa VAG to nie moja bajka, ale o co chodzi ze słuchaniem skrzyni biegów na zewnątrz? Jakiś nowy, kolejny punkt (po kodzie silnika) do doktoryzowania się przy kupnie aut tego koncernu? 🤣

Akurat kod dilnika nic Ci nie powie, dopiero kod silnika plus numer seryjny da konkretną odpowiedź;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 09:46, pejus1982 napisał(a):


Nie wiem jak 1.4, ale szwagierce w Polo 1.2 TSI skrzynia manualna padła przy przebiegu chyba 30kkm. Auto z salonu, podobno jakaś wadliwa seria była.Tak więc z tymi VAG trzeba się doktoryzować 🙂

Przebijam. Kolega odebrał S3, skrzynia padła po 3tyg.

Szwagier ma Tiguana 4letniego z 1.5tsi oraz manualem. Jeździ, nie narzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.