Skocz do zawartości

Montaż haka w nowym aucie


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń. Na pewno trzeba lekko przycinać zderzak (niewidoczne z zewnątrz). Interesuje mnie jak najprostszy hak, bo nie będę zbyt często używał, więc nie chcę przepłacać u dealera.

Fabryczne rozwiązanie jest fajne, bo hak jest wysuwany elektrycznie, ale niestety nie mogłem już zamówić.

 

Myślałem o takim haku - https://ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-alfa-romeo-stelvio-2017,sp,6,11283?ad=gm&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1gEVNhyqDZyd24biG1QQQY1jEOMSZDQmiRuU9dq_QFl12FMQ8utrMaAiI-EALw_wcB

 

112838233848.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Westfalia, Brink, Oris, Thule, jednym słowem coś markowego i z dedykowaną wiązką i modułem pod auto. Montaż nie jest trudny, w niektórych przypadkach trzeba auto kodować żeby wszystko poprawnie działało.
Jeśli zrobisz sam to IMO warto, jeśli i tak masz za to komuś zapłacić to rozważ czy nie lepiej dopłacić dla ASO i mieć spokój z ew. gwarancją.

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał(a):

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń. Na pewno trzeba lekko przycinać zderzak (niewidoczne z zewnątrz). Interesuje mnie jak najprostszy hak, bo nie będę zbyt często używał, więc nie chcę przepłacać u dealera.

Fabryczne rozwiązanie jest fajne, bo hak jest wysuwany elektrycznie, ale niestety nie mogłem już zamówić.

 

Myślałem o takim haku - https://ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-alfa-romeo-stelvio-2017,sp,6,11283?ad=gm&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1gEVNhyqDZyd24biG1QQQY1jEOMSZDQmiRuU9dq_QFl12FMQ8utrMaAiI-EALw_wcB

 

112838233848.jpg

 

 

Kup sobie najlepiej coś co było montowane fabrycznie, z oryginalną wiązką. To nie są wcale takie drogie rzeczy a łatwość montażu i dostępne funkcje wynagrodzą trochę wyższą cenę.

@PawelWaw, montowałem w tym roku do samochodu prawie identycznego jak Twój i za same części wyszło £400. Więc te 1500zł z montażem to akurat już podejrzanie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Igorek napisał(a):

Kup sobie najlepiej coś co było montowane fabrycznie, z oryginalną wiązką. To nie są wcale takie drogie rzeczy a łatwość montażu i dostępne funkcje wynagrodzą trochę wyższą cenę.

@PawelWaw, montowałem w tym roku do samochodu prawie identycznego jak Twój i za same części wyszło £400. Więc te 1500zł z montażem to akurat już podejrzanie tanio.

 

Ewentualnie kupic hak na wlasna reke i zlecic w ASO montaz :ok:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Igorek napisał(a):

Kup sobie najlepiej coś co było montowane fabrycznie, z oryginalną wiązką. To nie są wcale takie drogie rzeczy a łatwość montażu i dostępne funkcje wynagrodzą trochę wyższą cenę.

@PawelWaw, montowałem w tym roku do samochodu prawie identycznego jak Twój i za same części wyszło £400. Więc te 1500zł z montażem to akurat już podejrzanie tanio.

 

kilka lat temu to bylo i oferta naprawde spoko :)

 

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń. Na pewno trzeba lekko przycinać zderzak (niewidoczne z zewnątrz). Interesuje mnie jak najprostszy hak, bo nie będę zbyt często używał, więc nie chcę przepłacać u dealera.
Fabryczne rozwiązanie jest fajne, bo hak jest wysuwany elektrycznie, ale niestety nie mogłem już zamówić.
 
Myślałem o takim haku - https://ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-alfa-romeo-stelvio-2017,sp,6,11283?ad=gm&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1gEVNhyqDZyd24biG1QQQY1jEOMSZDQmiRuU9dq_QFl12FMQ8utrMaAiI-EALw_wcB
 
112838233848.jpg
 
 

Montowałem poza ASO w 2020 roku w półrocznym aucie. Dla firmy specjalizującej się w hakach to żaden problem. Opcje miałem dwie Steinhoff wypinany na uniwersalnej wiązce za 1300 zł, wtedy na wstecznym muszę kliknąć na ekranie dwie ikonki, pierwsza odpowiada za piszczenie, druga za system bezkolizyjnego parkowania (uniwersalna wiązka nie wyłącza czujników). Druga opcja za 3000 zł na oryginalnej wiązce, wtedy wbicie wstecznego automatycznie wyłącza czujnik. Wybrałem pierwsze rozwiązanie bo częstotliwość jazdy z hakiem a do tego jazdy na wstecznym jest znikoma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał(a):

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń.

 

Dowiedz się jak będzie z gwarancją bo pewnie każdy montaż haka poza oryginalną opcją z ASO spowoduje jej anulowanie w przypadku problemów z elektroniką.

 

Co do haka, Westfalia ma dedykowany zestaw pod Stelvio łącznie z modułem

 

https://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/hak-holownicze/alfa-stelvio/306519900113-1298/

 

Z tego co na szybko sprawdziłem wymaga kodowania, także funkcjonalność będzie taka sama jak oryginału (po podpięciu przyczepy wyłączą się czujniki, być może jest jakiś asystent parkowania itp.) - będziesz zadowolony.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem do sportage hak poza ASO, było 50% taniej 

ASO proponowało też kupienie haka a oni dadzą wiązkę i montaż 

Już nie pamiętam dokładnie kwot, ale

poza ASO płaciłem za zwykły 1800zł, wypinany 2500zł? haki jakiejś słowackiej firmy

w ASO chcieli 1500zł za montaż z wiązką, a komplet u nich wychodził coś koło 4tyś

aha, auto było potem 3x w aso na grubych naprawach i nigdy nie było problemu z gwarancją

(a naprawa typu remont silnika czy wymiana rozrusznika)

 

 

w toyocie założyło ASO, koszt też coś ponad 4tyś, ale założyli BRINK i wiązkę uniwersalną

co uważam za skandal, bo np piszczą czujniki jak cofam i trzeba to ręcznie dezaktywować

sama jakoś Brinka też na minus, po roku cały pokryty rdzawym nalotem, kula się dość odpornie wypina

 

w X3 mam fabryczny Westfalia (wcześniej miałem też w fordzie) i tu jest elegancko - czujniki się dezaktywują

a sam hak po 12latach wygląda idealnie, mechanizm działa bez zarzutu (wypinany od dołu)

więc jeśli jest opcja Westfalii to bym brał taki i raczej wiązka oryginalna 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Koonrad napisał(a):

więc jeśli jest opcja Westfalii to bym brał taki i raczej wiązka oryginalna 

kolega wstawił wcześniej link do Westfalli, wygląda spoko. Na pewno zlecę montaż, zadzwonię do ASO ile skasują.

Jest napisane, że nie wymaga kodowania, ale przejrzałem teraz instrukcję i jest napisane, że wymaga.

 

image.png.089f4ea5e68cf544d1d719070e189af0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał(a):

w toyocie założyło ASO, koszt też coś ponad 4tyś, ale założyli BRINK i wiązkę uniwersalną

co uważam za skandal, bo np piszczą czujniki jak cofam i trzeba to ręcznie dezaktywować

sama jakoś Brinka też na minus, po roku cały pokryty rdzawym nalotem, kula się dość odpornie wypina

 

 

Japonia/Korea to czesto w ogole nie oferuje opcji fabrycznego haka i wszystko jest dokladane wlasnie przez dilerow.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał(a):

ASO chce 4.900 zł.

 

To juz cena za hak + robocizne? Szczerze to bez dramatu jak na ASO i nie ryzykujesz utraty gwarancji.

W byle popularej marce, hak to ok 3,5-4kPLN przy zamawianiu samochodu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

To juz cena za hak + robocizne? Szczerze to bez dramatu jak na ASO i nie ryzykujesz utraty gwarancji.

W byle popularej marce, hak to ok 3,5-4kPLN przy zamawianiu samochodu.

 

tak, nie zamierzam ryzykować 5 letniej gwarancji. Jak będę robił to tylko w ASO. Dzwoniłem do niezależnych, bo chciałem mieć porównanie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał(a):

tak, nie zamierzam ryzykować 5 letniej gwarancji. Jak będę robił to tylko w ASO. Dzwoniłem do niezależnych, bo chciałem mieć porównanie ceny.

 

Daj znać jak poszło bo niedługo też będę montował do swojego Stelvio. 

W Jeepie miałem hak Stenhof i byłem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

To juz cena za hak + robocizne? Szczerze to bez dramatu jak na ASO i nie ryzykujesz utraty gwarancji.

W byle popularej marce, hak to ok 3,5-4kPLN przy zamawianiu samochodu.

Jak szukałem ostatnio auta nie premium, to raczej wszędzie w okolicach 4,5 za wypinany wychodziło i nie mowa o cudach typu elektrycznie wyjeżdżający hak czy nawet ręcznie rozkładane gniazdo.

Niektórzy w cennikach oddzielnie mieli ceny wiązki i samego haka, niektórzy razem.

Finalnie hak wziąłem za 50% cennika, ale tylko dlatego, że w Renault niechętni byli na rabaty na auto, ale na dodatki już tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń. Na pewno trzeba lekko przycinać zderzak (niewidoczne z zewnątrz). Interesuje mnie jak najprostszy hak, bo nie będę zbyt często używał, więc nie chcę przepłacać u dealera.
Fabryczne rozwiązanie jest fajne, bo hak jest wysuwany elektrycznie, ale niestety nie mogłem już zamówić.
 
Myślałem o takim haku - https://ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-alfa-romeo-stelvio-2017,sp,6,11283?ad=gm&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1gEVNhyqDZyd24biG1QQQY1jEOMSZDQmiRuU9dq_QFl12FMQ8utrMaAiI-EALw_wcB
 
112838233848.jpg
 
 
A jak po montażu takiego haka w nowym aucie będzie z gwarancją ?
Wpinasz się w instalację elektryczną, czasami konieczne jest wprogramowanie, a czasami ingerencja w instalację el.
Ja montowałem przy zakupie i był to dodatkowy bonus, zamiast męczyć o rabat ASO woli dać gratis.


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak po montażu takiego haka w nowym aucie będzie z gwarancją ?
Wpinasz się w instalację elektryczną, czasami konieczne jest wprogramowanie, a czasami ingerencja w instalację el.
Ja montowałem przy zakupie i był to dodatkowy bonus, zamiast męczyć o rabat ASO woli dać gratis.


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka


W ASO Powiedzieli, że ingerencja w system elektroniczny może ale nie musi oznaczać utratę gwarancji. W przypadku usterki, jeśli będzie istniało podejrzenie, że to Montaż akcesoriów ją spowodował to gwarancją nie będą objęte systemy elektroniczne, układy stabilizacji toru jazdy, wszyscy możliwi asystenci.

Z drugiej strony jak pisałem, koszt jest akceptowalny, więc nie zamierzam ryzykować, zwłaszcza że Gwarancja jest na pięć lat.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał(a):


W ASO Powiedzieli, że ingerencja w system elektroniczny może ale nie musi oznaczać utratę gwarancji. W przypadku usterki, jeśli będzie istniało podejrzenie, że to Montaż akcesoriów ją spowodował to gwarancją nie będą objęte systemy elektroniczne, układy stabilizacji toru jazdy, wszyscy możliwi asystenci.

Z drugiej strony jak pisałem, koszt jest akceptowalny, więc nie zamierzam ryzykować, zwłaszcza że Gwarancja jest na pięć lat.
 

Ja w swoim przez pięć lat gwarancji wszystko robiłem w ASO - nawet opony zmieniałem zima-lato ;]

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2023 o 12:42, Maciej__ napisał(a):

 

Ewentualnie kupic hak na wlasna reke i zlecic w ASO montaz :ok:

 

Mi ASO Skody odmówiło montazu na nieswoich częściach.

Poza tym przy montazu poza ASO wprowadzają ograniczenia w GW. 

 

Ktoś to przerobił, wie jak do tego podejść? W ASO chcą za montaż i hak ~5000zł. W dodatku haki z poza ASO mają większe parametry nośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nikt-znany napisał(a):

Mi ASO Skody odmówiło montazu na nieswoich częściach.

Poza tym przy montazu poza ASO wprowadzają ograniczenia w GW. 

 

Ktoś to przerobił, wie jak do tego podejść? W ASO chcą za montaż i hak ~5000zł. W dodatku haki z poza ASO mają większe parametry nośności.

 

To pozostaje popytac w innych ASO, to ze jedno odmowilo to nie znaczy, ze inne rowniez.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

sprawdzales cene w kilku aso ?

bo w innych moze byc np 3k 😄

 

tak, dostałem przed chwilą inną wycenę

 

Westfalia hak 1800zl wiązka 420zl robocizna 1500zl całość 3720zl brutto 

 

Wygląda już całkiem spoko :ok: 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testował ktoś poza ASO? Oczywiście zadzwonię i dopytam, ale ciekawy jestem Waszych doświadczeń. Na pewno trzeba lekko przycinać zderzak (niewidoczne z zewnątrz). Interesuje mnie jak najprostszy hak, bo nie będę zbyt często używał, więc nie chcę przepłacać u dealera.
Fabryczne rozwiązanie jest fajne, bo hak jest wysuwany elektrycznie, ale niestety nie mogłem już zamówić.
 
Myślałem o takim haku - https://ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-alfa-romeo-stelvio-2017,sp,6,11283?ad=gm&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1gEVNhyqDZyd24biG1QQQY1jEOMSZDQmiRuU9dq_QFl12FMQ8utrMaAiI-EALw_wcB
 
112838233848.jpg
 
 
Nowe Twoje czy leasing/wypuzyczalnia ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał(a):

tak, dostałem przed chwilą inną wycenę

 

Westfalia hak 1800zl wiązka 420zl robocizna 1500zl całość 3720zl brutto 

 

Wygląda już całkiem spoko :ok: 

I to są bardzo dobre ceny na części, nawet aż podejrzanie tanie. Jeśli hak wypinany a wiązka do tego samochodu to masz bardzo dobrą ofertę na całość 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bergerac napisał(a):

W ASO Powiedzieli, że ingerencja w system elektroniczny może ale nie musi oznaczać utratę gwarancji.

 

Logiczne. Jak nic się nie dzieje, to nie ma utraty gwarancji, zapraszamy na przeglądy. A jak coś się dzieje, to gwarancji nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dostałem przed chwilą inną wycenę
 
Westfalia hak 1800zl wiązka 420zl robocizna 1500zl całość 3720zl brutto 
 
Wygląda już całkiem spoko :ok: 

Dopytaj tylko czy jest automatyczny w rozumieniu szybkie wypięcie kuli haka, czy wypinany w znaczeniu, ze można go sobie wykręcić kluczem. Uwierz mi, kiedyś miałem tak z niedogadaniem w Oplu na hak i myślałem, ze dla mnie i dla nich wypinany to taki automat na klik, oni uważali inaczej.
Cena wiązki przyznał szczerze podejrzanie niska jezeli ma być oryginalna i wspierać różne czujniki. Do Octavii i Golfa trzy lata temu sama oryginalna wiązka wszędzie kosztowała 1000 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.