Skocz do zawartości

Ciekawostki z cenników nowych samochodów


donpedro

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, gumcio napisał(a):

Nikt comfort nie kupował. Tylko pakiet comfort + Style bo był spory upust. Zresztą często na ten zestaw wyposażania.

 

Ja porownuje wiarygodne, katalogowe dane z cennikow, jak masz lepsze zrodlo to wrzuc :ok:

Z reszta @Koonrad sam napisal, ze brali Comfort.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja porownuje wiarygodne, katalogowe dane z cennikow, jak masz lepsze zrodlo to wrzuc default_ok.gif
Z reszta @Koonrad sam napisal, ze brali Comfort.
Proszę zestaw na 2021, a ty wrzucasz z 2019 że kosztowała 144 kzł sam Comfort. Podajesz wersja z cennika a nie z oferty promocyjnej, którą wszyscy kupowali, bo kto wybierał z mniejszym wyposażaniem za więcej... Nie wiem jaki widzisz sens udowadniania, że Toyota mało zdrożała, że tylko 30% na siłę udowodnić, że co... jest super, że inne marki są bardzie be np. Fiat itd. nie rozumiem. Dla mnie w dwa lata 2021 vs 2023 wzrost o 44 kzł to sporo. Screenshot_2023-09-27-20-52-06-051_com.google.android_apps_docs.thumb.jpg.59c48f8f1ff35a30c460b261b64465ff.jpg





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

A teraz porownaj to z inflacja przez ostatnie 3 lata...

Nie ma co sie dziwic, zwyczajnie pieniadz stracil na wartosci bo prawie wszystko zdrozalo podobnie w tym czasie...

Auta nie sa tu zadnych wyjatkiem.

 

Zgadza się, choć ostatnio kujawski był w markecie po 5zl :phi:

 

Szkoda że pensje nam nie wzrosły tyle samo ;)

 

Pamiętam jak ze 2-3lata temu patrzyłem za NX, ale wtedy 180kzl wydawało się za dużo, jak na auto do wożenia dzieciaków do szkoły 

Dziś tyle trzeba dać za ravke 😉

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zgadza się, choć ostatnio kujawski był w markecie po 5zl :phi:
 
Szkoda że pensje nam nie wzrosły tyle samo
 
Pamiętam jak ze 2-3lata temu patrzyłem za NX, ale wtedy 180kzl wydawało się za dużo, jak na auto do wożenia dzieciaków do szkoły 
Dziś tyle trzeba dać za ravke
 
Honda najbardziej odjechała z ceną, cr-v zaczyna się od 213900, Civic 161 kzł. Chyba pomału zwija się z naszego rynku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, gumcio napisał(a):

Honda najbardziej odjechała z ceną, cr-v zaczyna się od 213900, Civic 161 kzł. Chyba pomału zwija się z naszego rynku.

 

ten sam manewr co Toyota. RAV4 podobnie jak CRV zaczęły jak podniesione Corolla/Civic ale z czasem urosły i dorobiły sie swoich platform. Toyota powtorzyła manewr z podniesioną Corollą (Cross) a Honda zrobiła ZRV. CRV jest kilkanaście cm większa od poprzedniczki i celuje głownie w rynek US. Na JP zrobiła się za duża i w ogole wypadła z oferty.

 

Ale faktycznie to mogą być ostatnie podrygi. Wycięli sieć dealeraką, wielu już nie kupi przez to nowego auta bo nie mają w pobliżu salonu/serwisu. 

Ceny nigdy nie były niskie ale ostatnio już przeginają :( a do tego dostępność aut jest słaba. Podobno z CRV, ZRV i tym elektrycznym HR-V (czyli eNY1) ma byc lepiej bo przypływają z Chin, ale na Civica z JP trzeba czekać ponad rok. Bez gwarancji ceny i terminu. Więc naprawdę dla entuzjastów

 

9 godzin temu, BOGUS napisał(a):

A jazz od 130kpln, chr od 146kpln... 2 miesiące temu.

 

CHR to Toyota, Chyba, ze Ci chodziło o HRV. 

 

Wszystkie auta to hybrydy i nawet biedawersja wcale nie jest taka bieda. W jazz w ogole nie ma biedawersji tylko zostawili tego pseudocrossovera. Tego nie ma w sumie nawet z czym porównac, bo wielkoscia i ustawnoscia wnetrza miazdzy swoją klase a czasem nawet i kompakty. Ale nadal to B+ i niewielu chce za to zapłacić 130k. HRV jest tez mega praktycznym i przestronnym autem, ale ma za słaby napęd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tucson 1.6 T-GDI AWD, automat, wersja Style (nie pamiętam czy jakiś pakiet dobierałem, a nie chce mi się szukać doksów), 2019 -> 138 kpln brutto

Tucson 1.6 T-GDI HEV 2WD, automat, wersja Platinum, 2023 -> 159 kpln brutto.
Kwoty do zapłacenia po upuście.

 

Ja wiem czy to taka duża różnica na przestrzeni czterech lat 🤔

Patrząc na kwoty w cenniku bez upustów różnica rzędu 40 kpln.

 

Ł.

Edytowane przez Seqs
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

W ostatnich latach auta drogie zdrożały o 50-100k. Problem w tym, że auta tanie też zdrożały o 50-100k i to już doprowadziło do absurdów.

 

 

Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał(a):

Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

 

Dokładnie, ja mam wrażenie, że one kwotowo zdrożały a nie proporcjonalnie. Dlatego w drogich autach to aż tak nie jest widoczne jak w małych i tanich, gdzie nastąpił skok nawet o 100%.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70
Na pewno normy robią swoje, jednak skąd taki ruch koncernu żeby np. Polo kosztowało 103 a audi A3 sedan 111. Czyżby tak budżetowe auta się poprawiły jakościowo, a może premium na pysk spadły w tych sprawach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, gumcio napisał(a):
24 minuty temu, Filipfm napisał(a):
 
Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

Na pewno normy robią swoje, jednak skąd taki ruch koncernu żeby np. Polo kosztowało 103 a audi A3 sedan 111. Czyżby tak budżetowe auta się poprawiły jakościowo, a może premium na pysk spadły w tych sprawach.

Większa marża na suvach. Lepiej kupić jakąś małą pokrakę na szczudłach niż Polo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gumcio napisał(a):
22 minuty temu, Filipfm napisał(a):
 
Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

Na pewno normy robią swoje, jednak skąd taki ruch koncernu żeby np. Polo kosztowało 103 a audi A3 sedan 111. Czyżby tak budżetowe auta się poprawiły jakościowo, a może premium na pysk spadły w tych sprawach.

 

dlatego że Polo musi mieć te same systemy bezpieczeństwa, te same kamery, radary, pikacze, ten sam gpf, co ma audi i inne rzeczy które UE wymaga. A to wszystko wymaga takich samym aktualizacji oprogramowania klepanego przez tych samych programistów. Więc to są prawie te same auta. Różnią się pewnie tym, że audi ma kilka kg więcej mat wygłuszających, trochę więcej blachy i lepszego plastiku, lepiej zestrony zawias, ale to są akurat tanie rzeczy w porównaniu z tymi wymienionymi wyżej

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Filipfm napisał(a):

 

Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

 

To juz na szczescie nieaktualne, bo Euro 7 bedzie mocno zlagodzone.

W zasadzie pod wzgledem emisji niewiele sie bedzie roznic o Euro 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gumcio napisał(a):
23 minuty temu, Filipfm napisał(a):
 
Euro 7 szacują nawet na 20k+ w cenie. Więc co innego będzie doliczyć do 20k do ceny audi Q7 za 400k a co innego do fabii za 70

Na pewno normy robią swoje, jednak skąd taki ruch koncernu żeby np. Polo kosztowało 103 a audi A3 sedan 111. Czyżby tak budżetowe auta się poprawiły jakościowo, a może premium na pysk spadły w tych sprawach.

 

Hatchback aka sportback jest za 111. Sedan jest drozszy o 3k. Co nie zmienia faktu, ze audi wyglada na lepsze value-for-money skoro na starcie masz o oczko wieksze auto i ciut mocniejszy silnik a tylko 8k wiecej. Wyposazeniowo moze polo miec cos za co w audi trzeba doklikac - tu by sie pewnie trzeba pobawic z konfiguratorem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

Hatchback aka sportback jest za 111. Sedan jest drozszy o 3k. Co nie zmienia faktu, ze audi wyglada na lepsze value-for-money skoro na starcie masz o oczko wieksze auto i ciut mocniejszy silnik a tylko 8k wiecej. Wyposazeniowo moze polo miec cos za co w audi trzeba doklikac - tu by sie pewnie trzeba pobawic z konfiguratorem. 

 

 

Chyba najsensowniejsza wersa Polo to GTI za 138kPLN  ;] 

Co ciekawe w kazdej trzeba doplacic do automatycznej klimatyzacji ;l

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2023 o 14:03, Maciej__ napisał(a):

 

To juz na szczescie nieaktualne, bo Euro 7 bedzie mocno zlagodzone.

W zasadzie pod wzgledem emisji niewiele sie bedzie roznic o Euro 6.

 

Ale i tak będzie okazja podnieść ceny, bo przecież "nową normę trzeba spełnić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.