Skocz do zawartości

E10 jakieś konkluzje?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Nie to żebym coś sugerował mamy w robocie 2 niegroźnych szurów (szczepionki, NWO i inne spiski) teraz gadają o E10 😄 

Na benzynę są normy. Nie można tak sobie po prostu dodać etanolu - bazę destylatów trzeba też trochę zmienić żeby działało tak samo jak bez etanolu. 

Ta informacja i etykieta E10 jest dla zwykłego użytkownika z w miarę współczesnym samochodem zupełnie zbędna. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


Czyli przepłacając za np droższą Verwę 98, tak jak @tommy__ wychodzimy na to samo - droższe paliwo 98, ale za to mniejsze spalanie…

 

Ale o jakieś absolutnie marginalne wartości, jak 1 cz 2%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaruga napisał(a):

Ta informacja i etykieta E10 jest dla zwykłego użytkownika z w miarę współczesnym samochodem zupełnie zbędna. 

 

Nie jest zbędna bo auto będzie troszkę więcej spalać... Ja wiem, że to mogą być wartości minimalne, ale zawsze to jest większe spalanie, a co za tym idzie większy ślad węglowy z którym nasza UE tak zaciekle walczy. Kolega @ccLot bardzo dobrze to wyjaśnił. Krótko mówiąc powinna być benzyna 95 w wersji E5 oraz 95 w wersji E10.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pejus1982 napisał(a):

zawsze to jest większe spalanie, a co za tym idzie większy ślad węglowy

Sęk w tym ze ze spalania E10 nawet większej ilości litrów (powiedzmy te 2%) emisja jest niższa niż przy E5.

No, tak przynajmniej twierdzą ci co się znają...

Edytowane przez chojnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał(a):

Nie jest zbędna bo auto będzie troszkę więcej spalać... Ja wiem, że to mogą być wartości minimalne, ale zawsze to jest większe spalanie, a co za tym idzie większy ślad węglowy z którym nasza UE tak zaciekle walczy. Kolega @ccLot bardzo dobrze to wyjaśnił. Krótko mówiąc powinna być benzyna 95 w wersji E5 oraz 95 w wersji E10.

 

Ale to 10% etanolu produkuje się z roślinek, które CO2 wyżerają z atmosfery... Takie biologiczne baterie słoneczne...

 

Sumarycznie ślad węglowy jest mniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z E10, wszystko wydaje się być w porządku. Auto jakoś specjalnie nie żre więcej benzyny, a z zapłonem zero problemów. Jak na razie to spoko, brak dramy.

Rozumiem, że może jeszcze się coś pokazać, ale póki co, to wygląda na to, że auta radzą sobie z tym paliwem bez większych szkopułów.

😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instytut nafty i gazu jakieś 10 lat temu badał paliwa E20-25

Nawet przedstawił część wyników w artykule z kwietnia 2015.

Rozumiem, że data publikacji jest wybrana nieszczególnie jak na tak poważny temat.

Ale nie widziano zagrożeń dla silników spalinowych zasilanych tego typu paliwem zwłaszcza, że w Brazyli się takie stosuje. :)

 

http://archiwum.inig.pl/INST/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2015-04-01.pdf

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 20:38, tommy__ napisał(a):

 

Tak dokładnie po za tym ja mam w instrukcji do dwóch silników TSI żeby lać 98...:skromny:

Ja też tak mam, w 2.0 tsi że zalecane 98, dopuszczalne 95 ... no i najcześciej leję 95, a 98 gdy więcej tras przede mną (chodzi głownie o zasięg na zbiorniku). Nic złego się nie dzieje. Na 95 minimalnie gorsza reakcja na gaz przy tym samym trybie jazdy, na 95 nie ma popierdywania przy puszczeniu gazu przy dynamicznej jeździe, na 95 spala pod 1l więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrysler Voyager silnik 3.3 benzyna   przystosowany do paliwa 91 oktanów zatankowałem w DE, na 95 chodził dobrze , w promocji 98 za cenę 95 po namowie pana tankującego silnik miał wyczuwalne detonacje

Edytowane przez Waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Waldek40 napisał(a):

Chrysler Voyager silnik 3.3 benzyna   przystosowany do paliwa 91 oktanów zatankowałem w DE, na 95 chodził dobrze , w promocji 98 za cenę 95 po namowie pana tankującego silnik miał wyczuwalne detonacje

Mało prawdopodobne. Tak na marginesie amerykańskie 91 to odpowiednik naszego 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiwi przetestował nie ma różnicy w afr i zaplonie. 
 
 
Nie ma korekt w zaplonue a nie nie na różnicy.


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiwi przetestował nie ma różnicy w afr i zaplonie.


Dla mnie bardziej miarodajne byłoby porównanie E5 i E10 zamiast 98 i E10.
W finale kontent mniej lub bardziej sponsorowany czyli prezentacja dodatku do paliwa Tec2000, który podniósł moc na paliwie E10 o srogie 2KM. Na wykresach pokazano cyfry mocy, bez momentu. Niuton porównano na koniec, ale wyszedł z tego trochę niezrozumiały bełkot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał(a):

 


Dla mnie bardziej miarodajne byłoby porównanie E5 i E10 zamiast 98 i E10.
W finale kontent mniej lub bardziej sponsorowany czyli prezentacja dodatku do paliwa Tec2000, który podniósł moc na paliwie E10 o srogie 2KM. Na wykresach pokazano cyfry mocy, bez momentu. Niuton porównano na koniec, ale wyszedł z tego trochę niezrozumiały bełkot.

 

Przecież on się śmieje z tych dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wujek napisał(a):

Przecież on się śmieje z tych dodatków.

 

Nie wiem czy się śmieje. Podał informację, że dodatek neutralizuje biokomponenty zawarte w E10 oraz że usuwa/wiąże wodę w układzie paliwowym. Dla mnie to jest kryptoreklama. Z jajem, ale wciąż kryptoreklama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:47, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

 

Tak wczoraj pierwszy raz po zatankowaniu  E10 po odpaleniu auta na 15 sekund zaświeciła się kontrolka check engine. Kontrolka co prawda zgasła samoczynnie, ale błąd się na pewno zapisał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, daryka napisał(a):

 

Tak wczoraj pierwszy raz po zatankowaniu  E10 po odpaleniu auta na 15 sekund zaświeciła się kontrolka check engine. Kontrolka co prawda zgasła samoczynnie, ale błąd się na pewno zapisał. 

 

Jakie auto, jaki silnik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2024 o 19:07, Manx napisał(a):

Ja też tak mam, w 2.0 tsi że zalecane 98, dopuszczalne 95 ... no i najcześciej leję 95, a 98 gdy więcej tras przede mną (chodzi głownie o zasięg na zbiorniku). Nic złego się nie dzieje. Na 95 minimalnie gorsza reakcja na gaz przy tym samym trybie jazdy, na 95 nie ma popierdywania przy puszczeniu gazu przy dynamicznej jeździe, na 95 spala pod 1l więcej. 

 

to po co lejesz 95 skoro taka różnica w spalaniu? Wyjdzie na to samo przecież. Ja wyszedłem z założenia że nie po to dopłaciłem do mocnego silnika, żeby potem kastrować go niezalecaną benzyną i zastanawiać czy coś się nie stanie.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2024 o 19:07, Manx napisał(a):

Ja też tak mam, w 2.0 tsi że zalecane 98, dopuszczalne 95 ... no i najcześciej leję 95, a 98 gdy więcej tras przede mną (chodzi głownie o zasięg na zbiorniku). Nic złego się nie dzieje. Na 95 minimalnie gorsza reakcja na gaz przy tym samym trybie jazdy, na 95 nie ma popierdywania przy puszczeniu gazu przy dynamicznej jeździe, na 95 spala pod 1l więcej. 

 

Litr więcej?! Przecież to pewnie więcej niż 10%, a o tyle 98 nie jest droższa (w tej chwili ok. 7%)... Bez sensu w takim razie lać 95 w Twoim przypadku, taniej na 98!!

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.01.2024 o 07:26, Waldek40 napisał(a):

 może mi ktoś doradzić czy obecne paliwo E10 można tankować do skutera kymco 50cm 2T ?

 

Przepalasz nim pewnie tyle, że lanie 98 finansowo niczego nie zmieni... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:47, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

 

Coś na rzeczy, stojące od tygodnia Clio żony pojechałem zatankować bo już rezerwa piszczała.

Wlałem cały bak nowego już ponoć, kolejnego dnia cholera się odpalić nie chciała. Kręciła łącznie bardzo długo, kilka razy po parę sekund i nic.

Myślę, na bank immo, procedure zamykania i otwierania auta wykonałem z dwa razy i nic. Dopiero przy jakiejś 7-9 próbie odpalił. :yay:

 

Od tamtej pory już nie marudzi, komp zrozumiał że innego nie będzie ;l

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
4 godziny temu, lucash napisał(a):

widzieliście? Jednak jakaś korozja spodziewana itd...

https://autokult.pl/mechanicy-o-benzynie-e10-paliwo-ma-swoje-zalety,6998738312940512a 

 

Raczej kolejny artykulna ten temat o niczym i bez zadnych konkretow....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wypaliłem do końca pierwszy zbiornik nowej benzyny (w baku zostało około 3 litry paliwa). Zawsze podczas tankowania zeruję licznik kilometrów - na jednym zbiorniku przejeżdżam 600 - 650 km zanim zaświeci się rezerwa. Na E10 zrobiłem 506 km. Jazda 100% miasto, bardzo krótkie odcinki po 2 do 5 kilometrów. Wczoraj zatankowałem 98 - zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaroo123 napisał(a):

Wczoraj wypaliłem do końca pierwszy zbiornik nowej benzyny (w baku zostało około 3 litry paliwa). Zawsze podczas tankowania zeruję licznik kilometrów - na jednym zbiorniku przejeżdżam 600 - 650 km zanim zaświeci się rezerwa. Na E10 zrobiłem 506 km. Jazda 100% miasto, bardzo krótkie odcinki po 2 do 5 kilometrów. Wczoraj zatankowałem 98 - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ja też sprawdzę z ciekawości. Żony samochód palił 6 - 6.2. Teraz widzę 6.7-7.2 a zakładam że po 3 latach nie zmieniła stylu jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Raczej kolejny artykulna ten temat o niczym i bez zadnych konkretow....

 

dla mnie to konkrety bo jednak mając samochód do jazdy od czasu do czasu to wolę nie sprawdzać wytrzymałości układu paliwa. Zacznę tankować droższą. Te same rozterki miałem jakiś czas temu w DE. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

dla mnie to konkrety bo jednak mając samochód do jazdy od czasu do czasu to wolę nie sprawdzać wytrzymałości układu paliwa. Zacznę tankować droższą. Te same rozterki miałem jakiś czas temu w DE. 

 

Konkrety to by były, gdyby ktokolwiek ocenił po jakim czasie ta korozja faktycznie może się pojawić...

Bo równie dobrze może być po 5 jak i 50 latach ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Konkrety to by były, gdyby ktokolwiek ocenił po jakim czasie ta korozja faktycznie może się pojawić...

Bo równie dobrze może być po 5 jak i 50 latach ;)

 

moze być tak że jakieś fake noewy się pojawiają ale te same rozsterki mają ludzie za granicą. Sam się sporo naszukałem zanim to się pojawiło u nas i w zasadzie konkluzja była taka że jak się jeździ i przepala to ok. Ale jak samochód zostawiam na pół roku w spokoju to jednak będę tankować droższą noPb. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem wcześniej w tym wątku, ale po zrobieniu w firmowej Fabii 1.0 TSI 115KM kilku zbiorników paliwa na 95 E10 stwierdziłem,że spalanie wzrosło o jakiej  0.5l/100km w stosunku do 95 E5. Od dzisiaj tankuje 98 E5  i zobaczymy co z tego wyjdzie. Auto tankowane na tej samej stacji.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś i jest na rzeczy. Zazwyczaj jeżdżę do określonego, niskiego poziomu wskaźnika paliwa i tankuję do pełna. Przy tankowaniu kasuję też licznik. Na poprzednim tankowaniu jakoś tak wyraźnie mniejszy przebieg wyszedł niż zazwyczaj. A końcówka stycznia i początek lutego już nie były mroźne. Wóz służy tylko do codziennych dojazdów do pracy, zakupy itp. Standardowa jazda dookoła komina. To wszystko orientacyjne i może być subiektywne, ale trzeba będzie też wyzerować wskazania zużycia paliwa w samochodzie. Niech liczy od nowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.