Fili_P Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia Ci co śledzą historię mojego i rudego Złomka z 1,2 Puretech wiedzą że traktuje już ten silnik testowo przedłużając agonię lejąc sobie różne siuwaxy itd... Dzisiaj pierwszy czerwony komunikat zatrzymaj silnik , awaria układu hamowania....... Czyli fragmenty " poprawionego" paska wlazły w kanały pompy Niespełna 55kkm od pierwszej wymiany paska, która miała miejsce przy 58 kkm ( auto z grudnia 2015) :-( Ktoś pomoże w interpretacji błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia 9 minut temu, Fili_P napisał(a): Ci co śledzą historię mojego i rudego Złomka z 1,2 Puretech wiedzą że traktuje już ten silnik testowo przedłużając agonię lejąc sobie różne siuwaxy itd... Dzisiaj pierwszy czerwony komunikat zatrzymaj silnik , awaria układu hamowania....... Czyli fragmenty " poprawionego" paska wlazły w kanały pompy Niespełna 55kkm od pierwszej wymiany paska, która miała miejsce przy 58 kkm ( auto z grudnia 2015) Ktoś pomoże w interpretacji błędów? W pierwszej kolejnosci zrzuc miske olejowa i zobacz jak wyglada smok... Jak bedzie faktycznie zapchany na amen, to raczej masz rozwiazanie zagadki. Jezeli smok bedzie czysty, to wtedy mozesz dalej analizowac bledy i szukac innej przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia (edytowane) miąlem to zamair zrobić przy okazji kolejnego przeglądu - ostatni w maju i jakieś 5-6kkm temu. Nie dojechał. Miskę i tak chciałem teraz zrzucać bo jeszcze chcę go zalać płukanka bezpośrednio na pierścienie od góry - już kaczorek mi coś tam polecił P0420(00) P3061(00) P15a1(21) C163a C13a6 Edytowane 14 Stycznia przez Fili_P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia 10 godzin temu, Fili_P napisał(a): miąlem to zamair zrobić przy okazji kolejnego przeglądu - ostatni w maju i jakieś 5-6kkm temu. Nie dojechał. Miskę i tak chciałem teraz zrzucać bo jeszcze chcę go zalać płukanka bezpośrednio na pierścienie od góry - już kaczorek mi coś tam polecił P0420(00) P3061(00) P15a1(21) C163a C13a6 Ile lat mial ten pasek od ostatniej wymiany? Nie ogladales smoka/paska po tym jak Ci wczesniej wsiorbalo caly olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia (edytowane) 6 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Ile lat mial ten pasek od ostatniej wymiany? Nie ogladales smoka/paska po tym jak Ci wczesniej wsiorbalo caly olej? po drodze oczywiście było parę innych dat i kroków ale najwazniejsze: 2015-12-09 - Pierwsza rejestracja 2019-04-29 // 61’359km pierwsza wymiana paska, płukanie układu, wymiany filtrów, uszczelek 2021-01-14 // 83’147km – Akcja serwisowa JZR pasek niby OK 2022-11-19 // 99’867km diagnoza silnik do wymiany poprosimy 18,5kzł -nie decyduję się 2024-01-14 // 111'500km red alert Czyli jeśli dobrze liczę: pierwszy pasek 3,5 roku 61kkm drugi pasek 4,5 roku 50kkm Edytowane 15 Stycznia przez Fili_P 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Córka ma chyba taki sam silnik w Corsie. Można się jakoś uchronić przed większymi problemami? Częsta wymiana oleju, czyszczenie misy olejowej itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia (edytowane) 20 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Córka ma chyba taki sam silnik w Corsie. Można się jakoś uchronić przed większymi problemami? Częsta wymiana oleju, czyszczenie misy olejowej itp? Olej co 10kkm i mozna co 2-3 lata zrzucic miske i obejrzec smok, czy przypadkiem pasek nie zaczyna sie dezintegrowac. Pasek max 50-60kkm i najlepiej nie dluzej niz 5 lat. Szczegolnie jesli auto jezdzi glownie po miescie i na krotkich odcinkach to pilnowac czestej wymiany oleju. Edytowane 15 Stycznia przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): Olej co 10kkm i mozna co 2-3 lata zrzucic miske i obejrzec smok, czy przypadkiem pasek nie zaczyna sie dezintegrowac. Pasek max 50-60kkm i najlepiej nie dluzej niz 5 lat. Szczegolnie jesli auto jezdzi glownie po miescie i na krotkich odcinkach to pilnowac czestej wymiany oleju. Jezdzi tylko po mieście i na krótkich odcinkach. 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia Dorzucillbym płukankę longlufe chwilę przed każdą wymiana oleju i ma Ci raportować wszelkie komunikaty od razuPasek 5 lat jak widać to zbyt optymistyczne. Pierwszy wytrzymał 3,5 drugi 4,5 roku. Jazda 2x15km podmiejska dojazdowa+ przejazd przez samo centrum GD + czasami obwodnica 3C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia 49 minut temu, Fili_P napisał(a): Dorzucillbym płukankę longlufe chwilę przed każdą wymiana oleju i ma Ci raportować wszelkie komunikaty od razu Pasek 5 lat jak widać to zbyt optymistyczne. Pierwszy wytrzymał 3,5 drugi 4,5 roku. Jazda 2x15km podmiejska dojazdowa+ przejazd przez samo centrum GD + czasami obwodnica 3C A ja bym zadnych plukanek do tego silnika nie wlewal, bo cholera wie jak to zadziala na pasek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia 15 minut temu, Maciej__ napisał(a): A ja bym zadnych plukanek do tego silnika nie wlewal, bo cholera wie jak to zadziala na pasek. x2. Może być jeszcze gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Czasem zastanawiam się czy nie kupić znów Opla, ale dzięki Wam, zapala mi się lampka i znów się ogarniam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia 58 minut temu, lukaszek1207 napisał(a): Czasem zastanawiam się czy nie kupić znów Opla, ale dzięki Wam, zapala mi się lampka i znów się ogarniam Teraz Opel dołaczył do klubu aut na "F", które trzeba omijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Teraz ten wspaniały silnik ma trafić do nowej Ypsilon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia (edytowane) 16 minut temu, Jettison napisał(a): Teraz ten wspaniały silnik ma trafić do nowej Ypsilon W Ypsilon ma byc chyba tylko mikrohybryda na łańcuszku albo pełny EV. Ten stary na pasku będzie pewnie sukcesywnie wycofywany ze wszystkich modeli aż skończą się zapasy Edytowane 15 Stycznia przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia A ja bym zadnych plukanek do tego silnika nie wlewal, bo cholera wie jak to zadziala na pasek. U mnie pomogły przedłużyc Agonie. W tych silnikach nie tylko pasek jest problemem ale ( zwłaszcza w wersjach z turbo i bexpors) nagar a tu płukanka pomaga 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 7 godzin temu, Fili_P napisał(a): U mnie pomogły przedłużyc Agonie. W tych silnikach nie tylko pasek jest problemem ale ( zwłaszcza w wersjach z turbo i bexpors) nagar a tu płukanka pomaga Moze pomagac na nagar, ale szkodzic na pasek Jak juz ktos bardzo musi to wlewallbym raczej raz na kilka lat, przy okazji wymiany rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Czyli jak jeszcze jeździ to sprzedać i kupić coś innego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 21 minut temu, pakuu1 napisał(a): Czyli jak jeszcze jeździ to sprzedać i kupić coś innego Tylko on jeżdżący i nie jeżdżący w tym momencie jest warty w zasadzie tyle samo 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 17 godzin temu, Danielpoz. napisał(a): Córka ma chyba taki sam silnik w Corsie. Można się jakoś uchronić przed większymi problemami? Częsta wymiana oleju, czyszczenie misy olejowej itp? Sprzedać póki działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 17 godzin temu, Danielpoz. napisał(a): Jezdzi tylko po mieście i na krótkich odcinkach. Jemu szkodzi jeżdżenie w każdych warunkach. Generalnie jest to silnik specjalnej troski. U mnie dożył do 135 000 ale mówiąc dożył oznacza, że: - przy 85 000 poleciała pompa wody, - przy 98 000 zaliczył płukanie, - przy 105 000 zaczął pić olej, - przy 115 000 w...ć olej, - przy 135 000 został wymieniony. I to wszystko pomimo regularnego serwisu i zastosowania interwału wymiany oleju jak dla silnika pracującego w ciężkich warunkach. Także jeśli zachęciło Cię to do dalszego użytkowania tego samochodu to polecam się na przyszłość. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 34 minuty temu, kadu napisał(a): Sprzedać póki działa. Kupiłem nowe auto żeby je sprzedać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 6 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Kupiłem nowe auto żeby je sprzedać? Macie wersje 75KM czy 110KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 21 minut temu, Rudobrody napisał(a): Jemu szkodzi jeżdżenie w każdych warunkach. Generalnie jest to silnik specjalnej troski. U mnie dożył do 135 000 ale mówiąc dożył oznacza, że: - przy 85 000 poleciała pompa wody, - przy 98 000 zaliczył płukanie, - przy 105 000 zaczął pić olej, - przy 115 000 w...ć olej, - przy 135 000 został wymieniony. I to wszystko pomimo regularnego serwisu i zastosowania interwału wymiany oleju jak dla silnika pracującego w ciężkich warunkach. Także jeśli zachęciło Cię to do dalszego użytkowania tego samochodu to polecam się na przyszłość. Ten zwykły 70koni? Córka jeździ i wszystko działa Zamiast co 15 będzie olej zmieniany co 10. Pasek się zmieni przy 50 i tyle. No ja modłów nad autami odprawiać nie będę 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Teraz, Maciej__ napisał(a): Macie wersje 75KM czy 110KM? Ta najsłabsza. Myślałem że 70koni ale może to 75. Corsa f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 1 minutę temu, Danielpoz. napisał(a): Ta najsłabsza. Myślałem że 70koni ale może to 75. Corsa f A nie przypadkiem 82 KM ? Wolnossący to inna opowieść. Generalnie bez przedłużonej gwarancji nie podchodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Teraz, Rudobrody napisał(a): A nie przypadkiem 82 KM ? W Oplu i Pugu ten silnik ma 75KM, w Citroenie 82-83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): W Oplu i Pugu ten silnik ma 75KM, w Citroenie 82-83 W pugu też ma/miał 82 KM. W P2008 np. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Teraz, Rudobrody napisał(a): W pugu też ma/miał 82 KM. W P2008 np. W poprzedniej generacji tak, teraz w P208 jest 75KM. Nie mam pojecia czy te silniki czyms sie roznia, czy to bardziej kwestia oprogramowania i limitow emisji CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 5 minut temu, Maciej__ napisał(a): W poprzedniej generacji tak, teraz w P208 jest 75KM. Nie mam pojecia czy te silniki czyms sie roznia, czy to bardziej kwestia oprogramowania i limitow emisji CO2. Obstawiam różnice w oprogramowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 23 minuty temu, Rudobrody napisał(a): A nie przypadkiem 82 KM ? Wolnossący to inna opowieść. Generalnie bez przedłużonej gwarancji nie podchodzić. Czyli wolnossący jeszcze gorszy? Świat się kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2 minuty temu, Danielpoz. napisał(a): Czyli wolnossący jeszcze gorszy? Świat się kończy Troche lepszy Odpada problem z nagarem i mniej paliwa sie przedostaje do oleju przy jezdzie na zimnym silniku. Ale niestety tez trzeba pilnowac paska i czesciej zmieniac olej... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 5 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Czyli wolnossący jeszcze gorszy? Równie dobry. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): Ale niestety tez trzeba pilnowac paska i czesciej zmieniac olej... Hmmm a producent początkowo zalecał dla wolnossących wymianę oleju co 20 000 km w warunkach normalnych i co 10 000 w ciężkich. A w przypadku jednostek z turbo i bezpośrednim wtryskiem odpowiednio co 30 000 km i 15 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Troche lepszy Odpada problem z nagarem i mniej paliwa sie przedostaje do oleju przy jezdzie na zimnym silniku. Ale niestety tez trzeba pilnowac paska i czesciej zmieniac olej... Pierwsza zmiana była na 10 a dwie kolejne co 15. Teraz ma 39tyś km. Pasek oczywiście nie zmieniany. Na 50 zrobi się ten większy serwis 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 7 minut temu, Rudobrody napisał(a): Hmmm a producent początkowo zalecał dla wolnossących wymianę oleju co 20 000 km w warunkach normalnych i co 10 000 w ciężkich. A w przypadku jednostek z turbo i bezpośrednim wtryskiem odpowiednio co 30 000 km i 15 000 km. Byc moze dlatego skala zjawiska byla mniejsza niz w turbo. Dodatkowo chyba wersja NA miala zalecenie oleju 5w30 a turbo 0w30. Ale to wszystko gdybanie i ciezko wyciagnac jakies jednoznaczne wnioski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Ale to wszystko gdybanie i ciezko wyciagnac jakies jednoznaczne wnioski A dokładnie żeby uściślić to początkowo to do 2019/2020 roku stosowano takie zalecenia. Podczas gdy silnik powstawał od 2011 roku. W międzyczasie stosowano dodatek do paliwa w wersjach turbo aby zmniejszyć powstawanie nagaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia A czy orientuje się ktoś czy ten nowy 1,2 ehybrid - który pojawił się np w Avengerze jest już poprawiony? Żonie się podoba, ale nie chcemy się wpakować na minę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 6 minut temu, goden napisał(a): A czy orientuje się ktoś czy ten nowy 1,2 ehybrid - który pojawił się np w Avengerze jest już poprawiony? Żonie się podoba, ale nie chcemy się wpakować na minę. Tak, to jest nowy silnik na lancuszku, laczony z 6b automatem dwusprzeglowym. Ale na chwile obecna to nie ma zadnych info na temat trwalosci tej jednostki czy przekladni. Jak chcesz zostac beta-testerem to bierz przedluzona gwarancje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Właśnie nie bardzo chcę być królikiem doświadczalnym - a francuzi ciężko latami pracują na to żeby im nie ufać 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 14 minut temu, goden napisał(a): Właśnie nie bardzo chcę być królikiem doświadczalnym - a francuzi ciężko latami pracują na to żeby im nie ufać Między innymi dlatego jeżdżę brzydkim suzuki zamiast "stać" ładnym peugeotem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 6 minut temu, janusz napisał(a): Między innymi dlatego jeżdżę brzydkim suzuki zamiast "stać" ładnym peugeotem Mamy obecnie suzuki - 5 latek, a właściwie rocznikowo 6 i nic. Ale teraz chcemy jakiegoś małego Suvika, a viatara się nie podoba Nawet z tym nie dyskutuję, bo faktycznie są ładniejsze auta w tym segmencie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 16 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia Między innymi dlatego jeżdżę brzydkim suzuki zamiast "stać" ładnym peugeotem Ja nie stoję tylkoprxystosowuje się do świata EV poruszajac się aktualnie wolniej od Tesli za tirami bo powyżej 80 km/h przechodzi w tryb serwisowy + olej wciąga 2x szybciej niż ople Hyska ;-))))W czwartek na podnośnik zobaczymy jaka diagnoza i za ile 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2 godziny temu, goden napisał(a): A czy orientuje się ktoś czy ten nowy 1,2 ehybrid - który pojawił się np w Avengerze jest już poprawiony? Ma łańcuch zamiast paska. Pozostałe cechy tego silnika o ile mi wiadomo pozostały niezmienione. Upierdliwy sposób regulacji zaworów i brak hydraulicznej kompensacji luzu. Konstrukcja układu tłok cylinder. Jak się będzie spisywał będą mieli szansę ocenić użytkownicy. Na szczęście łańcuch rozrządu nie napędza pompy wody w tych silnikach więc jest szansa, że będzie trwalszy od swojego poprzednika. :) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 16 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 1 godzinę temu, Rudobrody napisał(a): Ma łańcuch zamiast paska. Pozostałe cechy tego silnika o ile mi wiadomo pozostały niezmienione. Upierdliwy sposób regulacji zaworów i brak hydraulicznej kompensacji luzu. Konstrukcja układu tłok cylinder. Jak się będzie spisywał będą mieli szansę ocenić użytkownicy. Na szczęście łańcuch rozrządu nie napędza pompy wody w tych silnikach więc jest szansa, że będzie trwalszy od swojego poprzednika. :) z tego co czytałem to zrezygnowali też z krótszego tłoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia (edytowane) 2 godziny temu, janusz napisał(a): Między innymi dlatego jeżdżę brzydkim suzuki zamiast "stać" ładnym peugeotem Dla mnie najlepszym przykladem troski o uzytkownika w PSA jest dzialanie trybu start-stop w C3, jak zapomne wylaczyc W Mazdzie musze przejechac kilka ladnych kilometrow, zeby silnik sie dobrze nagrzal. Citroen wylacza sie natychmiast po dojechaniu do bramy garazowej, czyli po przejechaniu ok 50 metrow z miejsca parkingowego Nie ma sily, zeby to nie mialo wplywu na trwalosc ukladu korbowo-tlokowego bo silnik jest kompletnie zimny i pewnie olej nawet wszedzie nie dotarl Edytowane 16 Stycznia przez Maciej__ 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 7 minut temu, Maciej__ napisał(a): Dla mnie najlepszym przykladem troski o uzytkownika w PSA jest dzialanie trybu start-stop w C3, jak zapomne wylaczyc W Mazdzie musze przejechac kilka ladnych kilometrow, zeby silnik sie dobrze nagrzal. Citroen wylacza sie natychmiast po dojechaniu do bramy garazowej, czyli po przejechaniu ok 50 metrow z miejsca parkingowego Nie ma sily, zeby to nie mialo wplywu na trwalosc ukladu korbowo-tlokowego bo silnik jest kompletnie zimny i pewnie olej nawet wszedzie nie dotarl Tak samo miałem w C4GP 2.0 hdi, naczytalem się na AK żeby po 180kmh na autostradzie po zjechaniu na mop silnik ostudzić a tu pyk i zgaszony zaraz po zatrzymaniu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia 13 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Dla mnie najlepszym przykladem troski o uzytkownika w PSA jest dzialanie trybu start-stop w C3, jak zapomne wylaczyc W Mazdzie musze przejechac kilka ladnych kilometrow, zeby silnik sie dobrze nagrzal. Citroen wylacza sie natychmiast po dojechaniu do bramy garazowej, czyli po przejechaniu ok 50 metrow z miejsca parkingowego Nie ma sily, zeby to nie mialo wplywu na trwalosc ukladu korbowo-tlokowego bo silnik jest kompletnie zimny i pewnie olej nawet wszedzie nie dotarl Spokojnie olej dotarł tam gdzie musiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia 32 minuty temu, r1sender napisał(a): Spokojnie olej dotarł tam gdzie musiał. Ale i tak nie jest to optymalne dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2 godziny temu, r1sender napisał(a): Spokojnie olej dotarł tam gdzie musiał. Nawet jesli, to gaszenie i odpalanie silnika co chwile, jak jest zimny na pewno mu nie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.