Skocz do zawartości

VW Golf 8 FL


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, fred77 napisał(a):

Jest to niepotrzebne w samochodzie.

 

Widzisz, a ja nie mam jeszcze nawet pięćdziesiątki i mam tak samo. Zwisają mi te wszystkie gadżety, bo zwyczajnie są mi niepotrzebne i z nich nie korzystam. Jak coś mi jest potrzebne to mam w telefonie.

Obecnie w mojej Octavii mam jeszcze trzeszczącego kaseciaka, który odbiera jakieś tam radio, a i tak czasami wyłączam, bo zdarza się, że zaczyna mnie męczyć.

Śmieję się gdy słucham jak ktoś usilnie stara się przejmować mym losem i współczuć, że nie mam tego czy tamtego. Po prostu nie muszę sobie niczym przedłużać siurka. Jest mi o wiele wygodniej bez tych cudownych udogodnień i jestem przez to zdrowszy. 

Niby tak, ale jakby ktoś Ci dał nową Octavię wyposażona pod korek to już byś z niej nie wysiadł.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje upodobania. Jeden lubi odpalać auto z telefonu, a zaraz będzie płakał, że z zegarka się nie da i trzeba ten smartfon nosić w kieszeni, inny będzie tłumaczył, że lepiej się jeździ dużym Fiatem 125p. Nie popadając w skrajności, trzeba iść z duchem czasu, systemy bezpieczeństwa są bardzo ważne, mi esp uratowało dupę już kilka razy, ale też lubię dynamicznie pojeździć. Pierwszy raz w Stilo, kiedy omijałem poboczem ciężarówkę jadąc ok 90 km/h, gdy ta wymusiła pierwszeństwo z bocznej uliczki. Kilka razy w BMW, wiadomo rwd i raz Golfem, jak wpadłem w koleinę śniegu zmieniając pas. 

Gadżety dla mnie są bardziej chciejstwem, owszem lubię posłuchać Spotify w aucie, ale do tego AA, czy CP nie jest potrzebne, wystarczy zwykłe BT, które też świetnie sprawdza się w zestawie głośnomówiącym. Kamera, na mnie nigdy nie zrobiła wrażenia, a przetestowałem wiele wyjeżdżając klientom z warsztatu, za to doceniam czujniki, bo robią robotę w ciemności, w deszczu kiedy szyby i lusterka zachlapane. 

Takie podstawowe wyposażenie, jak klima, grzanie foteli, czy domykanie szyb z pilota, to raczej standard od wielu lat. Ważne jest też, jak można spersonalizować auto pod siebie, a w tym VW jest mistrzem, daje dużo możliwości zmian z poziomu menu dostępnego dla kierowcy, a stosunkowo łatwy dostęp przez obd2 pozwala na bardziej zaawansowane zmiany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

po tesli moze tak

 

Załóż swój wątek i pogadamy. Tu jest mowa o Golfie ;]

Poza tym, jest w Tesli możliwość pojechania np na prądzie i benzynie? Bo w Golfie jest.

Edytowane przez kaczorek79
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ochkarol napisał(a):

Tak. Fabrycznie już nie było. 

Choć auto z importu ale wg VIN nie miał ESP.

 

To chyba jakas bardzo podstawowa wersja tego P308 musi byc...

Ja w C4 z 2004r mialem juz ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fred77 napisał(a):

Tak. Jeździłem. I spokojnie mogę stwierdzić, że większość tych gadżetów jest całkowicie zbędna. W samochodzie zupełnie wystarczy, że będą:

- poduszki bezpieczeństwa,

- elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, 

- elektrycznie sterowane i ogrzewanie lustra,

- klimatyzacja,

- ABS,

- wspomaganie kierownicy,

- tylne czujniki parkowania,

- hak do ciągnięcia przyczepy, 

- zwykłe lampy z żarówkami,

- jakieś proste radio, żeby coś tam charczało podczas jazdy,

- podłokietnik.

- zwykły tempomat.

Nic więcej nie jest potrzebne do wygodnego prowadzenia pojazdu.

 

Czyli nie jechałeś nigdy, takie bzdury wypisujesz. Jak nie oddalasz się od swojej wsi to niczego nie potrzebujesz. Ja dzisiaj przejechałem 1400km i bez nawigacji podłączonej do sieci pewnie bym jechał parę godzin dłużej. No ale co ja bedę pisał jak uporczywie ignorujesz wszelką wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nawigację z dostępem do netu można mieć w samochodzie bez wypasionego, wbudowanego tabletu w aucie. 

I niekoniecznie i nie zawsze radzą sobie one z korkami.

I rozgraniczyć należy wiedzę od doświadczeń z jazdy.

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2024 o 17:19, Maciej__ napisał(a):

Niemcy wlasnie pokazali  Golfa 8 po FL.

Ciekawe czy uda im sie odzyskac czesc klientow, po raczej niezbyt udanym obecnym wcieleniu.

Zostaja zarow noPB jak i diesel ale nie bedzie juz w ofercie silnika 1,0.

Dodatkowo wrocily fizyczne przyciski na kierownice i nowy system multimedialny.

https://motopedia.otomoto.pl/volkswagen-golf-8-5

 

Wersja GTI wyglada naprawde fajnie :ok:

 

image.png.4d06ffa80b099eed1c723e40071d2892.png

 

 

Łabędzi śpiew VW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fred77 odnoszę wrażenie, być może mylne, że należysz do grupy bardzo konserwatywnych osób pokroju np. inżyniera Mamonia. Wiele osób twierdzi, że coś jest zbędne i niepotrzebne nie próbując jak to działa, a niektórzy nawet nie wiedzą, że można zrobić coś inaczej, że są nowe możliwości bo po prostu jest im wygodnie w swoim ograniczonym ale dobrze znanym świecie.

 

Napisałeś, że Ci systemy bezpieczeństwa nie są potrzebne, że wystarczy Ci zwykły tempomat. Ja właśnie czekam na odbiór nowego auta i jednymi z kryteriów wyboru były: tempomat aktywny, asystent pasa, czy rozpoznawanie znaków. Jest to dla mnie must have bo będę dziennie spędzał dużo czasu za kierownicą, ale zapewne bym o tym nie pomyślał gdybym nie jeździł kiedyś autem wyposażonym w takie udogodnienia, a sama jazda próbna trwająca 30' pewnie by mnie do wygody takich rozwiązań nie przekonała. Ale trzeba się otwierać na nowe rozwiązania, i pytać, sprawdzać a nie stawiać z góry tezy, że kiedyś ludzie Żukiem jeździli bez ABS itd. więc te nowości to jakaś odmóżdżająca fanaberia.

 

Nie zamierzam Ciebie przekonywać, że coś jest dobre lub nie to Twoja opinia, ale polecam taką samą uważność z Twojej strony i nie dorabianie argumentów do swojej tezy w taki sposób aby osobom inaczej myślącym po prostu nie dogryzać.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, misiu napisał(a):

@fred77 odnoszę wrażenie, być może mylne, że należysz do grupy bardzo konserwatywnych osób pokroju np. inżyniera Mamonia. Wiele osób twierdzi, że coś jest zbędne i niepotrzebne nie próbując jak to działa, a niektórzy nawet nie wiedzą, że można zrobić coś inaczej, że są nowe możliwości bo po prostu jest im wygodnie w swoim ograniczonym ale dobrze znanym świecie.

Napisałeś, że Ci systemy bezpieczeństwa nie są potrzebne, że wystarczy Ci zwykły tempomat. Ja właśnie czekam na odbiór nowego auta i jednymi z kryteriów wyboru były: tempomat aktywny, asystent pasa, czy rozpoznawanie znaków. Jest to dla mnie must have bo będę dziennie spędzał dużo czasu za kierownicą, ale zapewne bym o tym nie pomyślał gdybym nie jeździł kiedyś autem wyposażonym w takie udogodnienia, a sama jazda próbna trwająca 30' pewnie by mnie do wygody takich rozwiązań nie przekonała. Ale trzeba się otwierać na nowe rozwiązania, i pytać, sprawdzać a nie stawiać z góry tezy, że kiedyś ludzie Żukiem jeździli bez ABS itd. więc te nowości to jakaś odmóżdżająca fanaberia.

Nie zamierzam Ciebie przekonywać, że coś jest dobre lub nie to Twoja opinia, ale polecam taką samą uważność z Twojej strony i nie dorabianie argumentów do swojej tezy w taki sposób aby osobom inaczej myślącym po ludzku dogryzać.

W idealnym świecie te wspomagacze działają, ale moje doświadczenie oparte na systemach w Mercedesie skutkują tym, że takiego choćby asystenta pasa zawsze wyłączam. Kilka razy potrafił z tyłka przy poprawnym wyprzedzaniu ingerować w hamowanie poszczególnymi kołami powodując u mnie tylko kombinacje przekleństw. 
Za to radar z awaryjnym hamowaniem spisał się w mieście raz bardzo dobrze tzn. walnął po hamulcach ułamek wcześniej ode mnie. 
W autobusach montujemy np. kamery z wyświetlaczem zamiast lusterek jeżeli klient tego chce. Jak wiadomo tradycyjne są ogromne i mocno czasem utrudniają przy manewrowaniu, ale posiadają względem cyfrowych ogromną zaletę. Umożliwiają kierowcy zmianę kąta widzenia i większy tym samym zakres pola widzenia poprzez odpowiednie wychylenie się na fotelu. Także fajne te nowe rozwiązania, ale nie zawsze idealne.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, stig napisał(a):

Kilka razy potrafił z tyłka przy poprawnym wyprzedzaniu ingerować w hamowanie poszczególnymi kołami powodując u mnie tylko kombinacje przekleństw. 
 

To chyba nie asystent pasa , a raczej monitorowanie martwego pola czy tam inny asystent co by nie wjechać pod nadjeżdżające auto?Którymi to kołami hamuje i w jakiej sekwencji ?

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sdss napisał(a):

To chyba nie asystent pasa , a raczej monitorowanie martwego pola czy tam inny asystent co by nie wjechać pod nadjeżdżające auto?Którymi to kołami hamuje i w jakiej sekwencji ?

https://moba.i.mercedes-benz.com/baix/vans/907_mid_2018_c/pl_PL/page/ID_6a1e07c54c0c7c39354ae36507e63b01-9960f2064c0c7c39354ae365757bb1ec-pl-PL.html#
 

Jednym z warunków kiedy nie działa jest niby włączony kierunkowskaz. Zawsze włączam a i tak po jednym razie robił szopki z hamowaniem kół strony prawej, aby wrócić na prawy pas. Nie mam zaufania dlatego zawsze wyłączam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, stig napisał(a):

https://moba.i.mercedes-benz.com/baix/vans/907_mid_2018_c/pl_PL/page/ID_6a1e07c54c0c7c39354ae36507e63b01-9960f2064c0c7c39354ae365757bb1ec-pl-PL.html#
 

Jednym z warunków kiedy nie działa jest niby włączony kierunkowskaz. Zawsze włączam a i tak po jednym razie robił szopki z hamowaniem kół strony prawej, aby wrócić na prawy pas. Nie mam zaufania dlatego zawsze wyłączam. 

Może wyszli z założenia, że kierunkowskazy są tak potrzebne, jak w BMW ;]

Kumpel w C klasie był załamany działaniem tego systemu, dodatkowo raz mu hamowanie prawie obojczyk złamało w mieście, bo duży kamień na trawniku został potraktowany, jako przeszkoda na drodze.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Ostatnio jeden gość pojechał do ASO Golfem VII i za wymianę sprzęgieł całościowo dostał wycenę na ponad 10 tys. Widziałem ten kosztorys. Wiele osób pisało wówczas, że teraz nikt się nie chce brać za tą robotę poza ASO, a ci, co robią, kroją równie slono, jak ASO. 

Hurtowa cena samych sprzęgieł jest poniżej 2 tys. 

Posiadanie ASB niestety robi się bardzo kosztowne po gwarancji.

 

Uzywki to chyba lepiej szukac z klasycznym hydraulikiem :ok:

Mniejsze ryzyko wtopy, ale tez wybor aut cotaz mniejszy ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiu napisał(a):

@fred77 odnoszę wrażenie, być może mylne, że należysz do grupy bardzo konserwatywnych osób pokroju np. inżyniera Mamonia. Wiele osób twierdzi, że coś jest zbędne i niepotrzebne nie próbując jak to działa, a niektórzy nawet nie wiedzą, że można zrobić coś inaczej, że są nowe możliwości bo po prostu jest im wygodnie w swoim ograniczonym ale dobrze znanym świecie.

 

Napisałeś, że Ci systemy bezpieczeństwa nie są potrzebne, że wystarczy Ci zwykły tempomat. Ja właśnie czekam na odbiór nowego auta i jednymi z kryteriów wyboru były: tempomat aktywny, asystent pasa, czy rozpoznawanie znaków. Jest to dla mnie must have bo będę dziennie spędzał dużo czasu za kierownicą, ale zapewne bym o tym nie pomyślał gdybym nie jeździł kiedyś autem wyposażonym w takie udogodnienia, a sama jazda próbna trwająca 30' pewnie by mnie do wygody takich rozwiązań nie przekonała. Ale trzeba się otwierać na nowe rozwiązania, i pytać, sprawdzać a nie stawiać z góry tezy, że kiedyś ludzie Żukiem jeździli bez ABS itd. więc te nowości to jakaś odmóżdżająca fanaberia.

 

Nie zamierzam Ciebie przekonywać, że coś jest dobre lub nie to Twoja opinia, ale polecam taką samą uważność z Twojej strony i nie dorabianie argumentów do swojej tezy w taki sposób aby osobom inaczej myślącym po prostu nie dogryzać.

Ciekawe o ile za granicą te systemy działają świetnie u nas to tak srednio. Aktywny tempomat włączam w korku i na lokalnych drogach. Poza tym to mordęga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stig napisał(a):

https://moba.i.mercedes-benz.com/baix/vans/907_mid_2018_c/pl_PL/page/ID_6a1e07c54c0c7c39354ae36507e63b01-9960f2064c0c7c39354ae365757bb1ec-pl-PL.html#
 

Jednym z warunków kiedy nie działa jest niby włączony kierunkowskaz. Zawsze włączam a i tak po jednym razie robił szopki z hamowaniem kół strony prawej, aby wrócić na prawy pas. Nie mam zaufania dlatego zawsze wyłączam. 

Dziwne , u mnie działa ok ( nie mercedes ) czasem tak się dzieje , jak stwierdzi , że się nie zmieszczę. Na kierownicy czuć opór i miga dioda w lusterku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

Ciekawe o ile za granicą te systemy działają świetnie u nas to tak srednio. Aktywny tempomat włączam w korku i na lokalnych drogach. Poza tym to mordęga. 

Przez kilka lat, jak w poprzedniej pracy dojeżdżałem około 12 km właśnie lokalną drogą, na której ruch był bardzo duży a możliwość wyprzedzenia praktycznie zerowa, to ustawiałem tempomat na jakieś 80km/h przy średniej prędkości innych aut około 60km/h pozwalało to praktycznie nie dotykać pedału gazu. Do tego asystent pasa, który nie piszczał a korygował tor jazdy i podróż była naprawdę wygodna, taka namiastka autonomicznej jazdy. Oczywiście nadal trzeba było zachować uwagę aby zareagować na sytuację na drodze ale komfort był niezaprzeczalnie lepszy.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Uzywki to chyba lepiej szukac z klasycznym hydraulikiem :ok:

Mniejsze ryzyko wtopy, ale tez wybor aut cotaz mniejszy ;]

 

W ASO to większość jest 3 razy droższa niż w innym warsztacie. Wymiana szyby w fabii - ASO 2800; firma zewnętrzna 740 zł. Szyba tej samej firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pakuu1 napisał(a):

W ASO to większość jest 3 razy droższa niż w innym warsztacie. Wymiana szyby w fabii - ASO 2800; firma zewnętrzna 740 zł. Szyba tej samej firmy...

 

Wymiana sprzegiel i adaptacja takiej DSG, to jednak troche bardziej skomplikowana operacja.

Nie wiem na ile niezalezne warsztaty sobie z tym radza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wymiana sprzegiel i adaptacja takiej DSG, to jednak troche bardziej skomplikowana operacja.

Nie wiem na ile niezalezne warsztaty sobie z tym radza...

Jasna sprawa, ale aut ze stajni VAG jest na tyle dużo, że są serwisy ogarniające temat ;)

W rodzinie mam DSG w fabii 1.0 TSI z przebiegiem ok. 50kkm tylko po mieście od nowości. Nic się nie dzieje ze skrzynią, sprzęgła fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pakuu1 napisał(a):

Jasna sprawa, ale aut ze stajni VAG jest na tyle dużo, że są serwisy ogarniające temat ;)

W rodzinie mam DSG w fabii 1.0 TSI z przebiegiem ok. 50kkm tylko po mieście od nowości. Nic się nie dzieje ze skrzynią, sprzęgła fabryczne.

 

Tak, to jest na pewno duza przewaga VAG nad koreanczykami czy francuzami.

Do tego czesci sa zazwyczaj sporo tansze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tak, to jest na pewno duza przewaga VAG nad koreanczykami czy francuzami.

Do tego czesci sa zazwyczaj sporo tansze.

Dokładnie, pamiętam jaki kilka lat temu miałem Cordobę i łożysko koła kosztowało ok. 50 zł i było dostępne wszędzie a Tato do Suzuki Baleno czekał 2 tygodnie i zapłacił 800 pln 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2024 o 16:27, mmaciejosss napisał(a):

Jak się tyłem wyjeżdża między autami to bardziej przydatne jest martwe pole z wykrywaniem z tyłu jadących aut i pieszych i to z kilku metrów . Kamera ma mniejszy zasięg 

pewnie tak, ale nie mam więc nie potwierdzę, mogę powiedzieć, że kamera będąca z tyłu samochodu często będzie więcej widziała niż kierowca siedzący z przodu i patrzący przez inne samochody ;) 

żeby nie było, przez ponad 20 lat jeździłem bez tego ale jest po prostu wygodniej :) 

jest masa takich systemów, które mogą ułatwić życie albo po prostu pomogą oszczędzić parę złotych np. nie pozwalając na wjazd w słupek ;) 

mam też drugi samochód w zasadzie bez żadnych systemów a i zdarza mi się jeździć też takim bez absolutnie niczego i oba też dają mi ogromną frajdę z jazdy... 
jednak jak mam przejechać dłuższą trasę to te wynalazki się przydają choć kiedyś jak zaczynały wchodzić to byłem nastawiony do nich sceptycznie...

 

12 godzin temu, stig napisał(a):

W idealnym świecie te wspomagacze działają, ale moje doświadczenie oparte na systemach w Mercedesie skutkują tym, że takiego choćby asystenta pasa zawsze wyłączam.

 

w markach premium nie jeździłem z takowym, w marce dla nizin mam dwa poziomy asystenta pasa - utrzymanie na środku pasa działające z aktywnym tempomatem i ostrzeganie o opuszczeniu...utrzymanie na środku pasa generalnie mam wyłączone bo nie chce mi się siłować z samochodem ale jak mam pogrzebać w radiu albo napić się kawy to włączam - wtedy jest to przydatne, ostrzeganie opuszczenia pasa aktywne mam cały czas i w zasadzie nie ma z nim problemu ale używam kierunków a wtedy nie działa a jak trzeba zrobić unik przed kimś to też nie jest przesadnie wkurzający...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.