kartonik Napisano 31 Stycznia Udostępnij Napisano 31 Stycznia Citroen C-Elysee 1.6 115 KM, wyskoczył check engine i po sczytaniu błędu wyszło "wartość graniczna katalizatora". Samochód jeździ normalnie, przebieg 100 tyś km. Czy przy takim przebiegu możliwe jest zużycie katalizatora? Czy jak to we francuzach, może chodzić o coś innego mniej istotnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Stycznia Udostępnij Napisano 31 Stycznia Katalizator, jak sama nazwa wskazuje, nie zużywa się. Może się uszkodzić mechanicznie, może się zapchać różnym syfem. Przejedź sie z wyższymi obrotami gdzieś na obwodnicy przez dłuższą chwilę. Nie zmienia to faktu, że w przypadku Citroenów może to znaczyć cokolwiek. Znajomemu wyrzucał "antipollution fault", a chodziło raz o spaloną żarówkę tylnych świateł stop, a innym razem o przepływomierz. Ale to było na wyświetlaczu, nie w kompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 31 Stycznia Udostępnij Napisano 31 Stycznia Godzinę temu, kartonik napisał(a): Citroen C-Elysee 1.6 115 KM, wyskoczył check engine i po sczytaniu błędu wyszło "wartość graniczna katalizatora". Samochód jeździ normalnie, przebieg 100 tyś km. Czy przy takim przebiegu możliwe jest zużycie katalizatora? Czy jak to we francuzach, może chodzić o coś innego mniej istotnego. Możliwe jak np. jeździ na bogatej mieszance. Natomiast zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 31 Stycznia Udostępnij Napisano 31 Stycznia Godzinę temu, kartonik napisał(a): Citroen C-Elysee 1.6 115 KM, wyskoczył check engine i po sczytaniu błędu wyszło "wartość graniczna katalizatora". Samochód jeździ normalnie, przebieg 100 tyś km. Czy przy takim przebiegu możliwe jest zużycie katalizatora? Czy jak to we francuzach, może chodzić o coś innego mniej istotnego. Czym odczytywany błąd? Jakieś OBDowe skanery (zwłaszcza darmowe apki + wtyczka obd-BT) potrafią pokazać dziwne opisy. Lepiej wyszukać info po kodzie błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 31 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia Jaki kod błędu to nie wiem i czym mierzone poza informacją o tym katalizatorze. Do tej pory mechanik stale doszukuje się nieszczelności w układzie wydechowym w okolicy katalizatora i coś tam niby jakąś niewielką nieszczelność pospawał ale po paru dniach czek znowu wyskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 10 godzin temu, kartonik napisał(a): Jaki kod błędu to nie wiem i czym mierzone poza informacją o tym katalizatorze. Do tej pory mechanik stale doszukuje się nieszczelności w układzie wydechowym w okolicy katalizatora i coś tam niby jakąś niewielką nieszczelność pospawał ale po paru dniach czek znowu wyskoczył. Witaj, benzyna, czy z LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 1 Lutego Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego Witaj Sama benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 11 godzin temu, kartonik napisał(a): Jaki kod błędu to nie wiem i czym mierzone poza informacją o tym katalizatorze Z taką iloscią informacji to można długo szukać. Zapiąć jakiś normalny skaner, odczytać błędy z opisem, sprawdzić parametry rzeczywiste i wtedy dalej szukać usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 14 godzin temu, kartonik napisał(a): Citroen C-Elysee 1.6 115 KM, wyskoczył check engine i po sczytaniu błędu wyszło "wartość graniczna katalizatora". Samochód jeździ normalnie, przebieg 100 tyś km. Czy przy takim przebiegu możliwe jest zużycie katalizatora? Czy jak to we francuzach, może chodzić o coś innego mniej istotnego. Mozliwe, ze katalizator nie trzyma juz fabrycznych parametrow i druga sonda zglasza blad ,ale samochod jezdzi normalnie. Jak masz pewnosc, ze sonda jest sprawna, nie ma innej przyczyny checka ani dodatkowych objawow, to mozna rozwazyc wstawienie emulatora: https://allegro.pl/listing?string=emulator sondy lambda Mialem taki przypadek w Clio 1,2 siostry, jezdzi z tym emulatorem juz ze 3 lata i nic sie nie dzieje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 14 godzin temu, kartonik napisał(a): Citroen C-Elysee 1.6 115 KM, wyskoczył check engine i po sczytaniu błędu wyszło "wartość graniczna katalizatora". Samochód jeździ normalnie, przebieg 100 tyś km. Czy przy takim przebiegu możliwe jest zużycie katalizatora? Czy jak to we francuzach, może chodzić o coś innego mniej istotnego. W Citroenie trzeba czytać francuskim komputerem. Czytanie błędów uniwersalnym czytnikiem może powodować różne dziwne wyniki. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 47 minut temu, Maciej__ napisał(a): Mozliwe, ze katalizator nie trzyma juz fabrycznych parametrow i druga sonda zglasza blad ,ale samochod jezdzi normalnie. Jak masz pewnosc, ze sonda jest sprawna, nie ma innej przyczyny checka ani dodatkowych objawow, to mozna rozwazyc wstawienie emulatora: https://allegro.pl/listing?string=emulator sondy lambda Mialem taki przypadek w Clio 1,2 siostry, jezdzi z tym emulatorem juz ze 3 lata i nic sie nie dzieje. miałem tak w japończyku - wyrzucał kod kata, sprawdzany na SKP i wychodził idealny skład spalin, wstawiony emulator analogowy czyt. tulejka przed sondą i przestał sypać błędami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 1 Lutego Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego Byłem dzisiaj u jednych magików, to powiedzieli, że kat jest sprawny tylko lekko może przekraczać dopuszczalne parametry i przez to sonda zgłasza błąd. Mówili też o jakiejś zwężce (pewnie chodziło o ten emulator) ale, że najlepiej jest ten błąd wyciąć ze sterownika, koszt 400 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 1 minutę temu, kartonik napisał(a): Byłem dzisiaj u jednych magików, to powiedzieli, że kat jest sprawny tylko lekko może przekraczać dopuszczalne parametry i przez to sonda zgłasza błąd. Mówili też o jakiejś zwężce (pewnie chodziło o ten emulator) ale, że najlepiej jest ten błąd wyciąć ze sterownika, koszt 400 zł. Dla niech pewnie lepiej, bo emulator z montazem to pewnie max 100PLN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 10 minut temu, kartonik napisał(a): Byłem dzisiaj u jednych magików, to powiedzieli, że kat jest sprawny tylko lekko może przekraczać dopuszczalne parametry i przez to sonda zgłasza błąd. Mówili też o jakiejś zwężce (pewnie chodziło o ten emulator) ale, że najlepiej jest ten błąd wyciąć ze sterownika, koszt 400 zł. Zatankuj na nowo paliwo i pojeździj. Często jest tak, że jakiś parametr OBD jest przekroczony, wtedy wywala takie błędy (znany temat przy lpg). Po jakimś czasie potrafi zniknać. Jeżeli będzie dalej to szukaj diagnozy, może sonda się kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego 10 godzin temu, kartonik napisał(a): Witaj Sama benzyna. Lejący lub przycięty wtrysk, jeśli sondy sprawne, a wydech bez nieszczelności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego W dniu 31.01.2024 o 22:07, wladmar napisał(a): Katalizator, jak sama nazwa wskazuje, nie zużywa się. Może się uszkodzić mechanicznie, może się zapchać różnym syfem. Przejedź sie z wyższymi obrotami gdzieś na obwodnicy przez dłuższą chwilę. Nie zmienia to faktu, że w przypadku Citroenów może to znaczyć cokolwiek. Znajomemu wyrzucał "antipollution fault", a chodziło raz o spaloną żarówkę tylnych świateł stop, a innym razem o przepływomierz. Ale to było na wyświetlaczu, nie w kompie. ciekawostki piszesz a jak ulegnie stopieniu to jak to określisz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego 2 minuty temu, r1sender napisał(a): ciekawostki piszesz a jak ulegnie stopieniu to jak to określisz? Mechaniczne uszkodzenie. Katalizatory procesów chemicznych nie zużywają się, na tym polega to zjawisko. I nie ma czegoś takiego jak zużycie katalizatora (jak np. oleju, opon czy nawet pierścieni). A uszkodzić to można wszystko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego (edytowane) Wyslij zakres pracy sondy za katem lub napiecia pracy sondy za katen to ci napisze czy katalizator do wymiany . Zakres pracy sondy za katen powinien byc calkiem inny jak sondy za silnikiem. Troche juz tego posprawdzlem. Edytowane 3 Lutego przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego W dniu 31.01.2024 o 22:07, wladmar napisał(a): Nie zmienia to faktu, że w przypadku Citroenów może to znaczyć cokolwiek. Znajomemu wyrzucał "antipollution fault", a chodziło raz o spaloną żarówkę tylnych świateł stop, a innym razem o przepływomierz. Ale to było na wyświetlaczu, nie w kompie. Zasadniczo w Citroenach/Peugeotach przy spalonej żarówce tylnych świateł błędy są inne - "antipollution fault" jest zarezerwowane dla błędów związnych z układem "czystości spalin", czyli zasilanie, mieszanka, cała reszta związane z układem wydechowym. Tak, że to nie oznacza "cokolwiek" - zarówek bym w nie mieszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego 4 godziny temu, futrzak napisał(a): Zasadniczo w Citroenach/Peugeotach przy spalonej żarówce tylnych świateł błędy są inne - "antipollution fault" jest zarezerwowane dla błędów związnych z układem "czystości spalin", czyli zasilanie, mieszanka, cała reszta związane z układem wydechowym. Tak, że to nie oznacza "cokolwiek" - zarówek bym w nie mieszał. Zasadniczo tak, ale ten Citroen C5 miał też problemy z komputerem, więc wyrzucał błędy dosyć losowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Teraz, wladmar napisał(a): Zasadniczo tak, ale ten Citroen C5 miał też problemy z komputerem, więc wyrzucał błędy dosyć losowo. Ok, jak z kompurem jest coś nie tak to różne cuda moga się pojawiać, ale to raczej nie w stylu "w przypadku Citroenów może to znaczyć cokolwiek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 9 godzin temu, futrzak napisał(a): Ok, jak z kompurem jest coś nie tak to różne cuda moga się pojawiać, ale to raczej nie w stylu "w przypadku Citroenów może to znaczyć cokolwiek". W Citroenie, jak tłumaczyli z francuskiego ordinateur na angielski calculator, to naprawdę wszystko może znaczyć wszystko... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 13 minut temu, grogi napisał(a): W Citroenie, jak tłumaczyli z francuskiego ordinateur na angielski calculator, to naprawdę wszystko może znaczyć wszystko... Tez mnie zawsze bawia te kalkulatory :hehe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego W dniu 1.02.2024 o 13:59, kartonik napisał(a): Byłem dzisiaj u jednych magików, to powiedzieli, że kat jest sprawny tylko lekko może przekraczać dopuszczalne parametry i przez to sonda zgłasza błąd. Mówili też o jakiejś zwężce (pewnie chodziło o ten emulator) ale, że najlepiej jest ten błąd wyciąć ze sterownika, koszt 400 zł. Wszystko możliwe, jeśli auto jeździło często niedogrzane, katalizator może być zanieczyszczony. Na początek spróbowałbym wlać do baku dobry czyścik, typu Wynns 24463, ale nie na pełny bak, tylko butelkę na ok 30 l benzyny, bo była wcześniej wersja pro, która miała większą koncentrację w składzie. Z takim czyścikiem zrobić mu jakąś trasę, najlepiej drogami S, A, żeby katalizator się wygrzał. To pomaga w większości przypadków, gdy układ paliwowy jest jeszcze sprawny i katalizator nie został wcześniej stopiony (to raczej przy większych przebiegach, albo mocno niesprawnym układzie paliwowym). Potem kasowanie blędów nawet zwykłą kostką na obd2 i obserwacja. Jak powróci, to niech emulator na sondę wkręcą, koszt emulatora ok 30 zł, robota na szybko. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 4 godziny temu, grogi napisał(a): W Citroenie, jak tłumaczyli z francuskiego ordinateur na angielski calculator, to naprawdę wszystko może znaczyć wszystko... Idąć tym tropem, to tak, w ASO dokładnie takie teksty słyszałem Zastanawiałem się co oni chcieli z tym kalkulatorami robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 5 Lutego Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego (edytowane) A więc tak. Kod błędu P420, wykres drugiej sondy lambda był trochę niestabilny. Jutro wleję tego Wynnsa 24463, przegonię samochód i zobaczmy czy to pomoże. Czek pierwszy raz wyskoczył jak nastały mocniejsze mrozy i podczas zamulającej jazdy. Nie wiem czy to ważne ale samochód najczęściej tankowany był na Intermarche Edytowane 5 Lutego przez kartonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego (edytowane) Podasz wykres lub wartosci to ci napisze czy jest wiare ok i emulator cos da czy juz zapchany i z czasem bedziesz mial spadek mocy. Robil dolewki oleju do silnika duze ? Nawet jesli nie to zly olej z wysoka zawartością TBN tez ma wplyw na kata, z 10 minim. zeczy moze wpływać na zapychanie kata. Edytowane 5 Lutego przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 5 Lutego Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego Wykres tylko wydziałem jak znajomy podpiął skaner diagnostyczny, nie ma jego zrzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego (edytowane) Szkoda, tak naprawde malo kto sie zna aby z odczytu sondy za katem wyciagnac wnioski. Kup z allegro obd2 i sa darmowe programy Tani moge polecić np. Vgate iCar 2 Edytowane 6 Lutego przez trex11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego zawsze można pojechać na SKP i za 10-20 zł zrobić pomiar składu spalin od razu wyjdzie czy to przez nieszczelność układu czy niesprawnego kata, sondy może nie pokaże ale też w ten sposób da się łatwo wyeliminować te dwie przyczyny... jak układ jest sprawny i szczelny a sonda na wykresie działa a nie stoi to tulejka na sondę i po kłopocie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego (edytowane) Masz racje Ja zakładam ze jednak kat faktycznie ma pogorszone parametry i z pracy sondy mozna odczytac czy taki kat da sie jeszcze przepalic / wypalic czy jednak tylko wymiana. Ktos zasugerował emulator, tak tylko w poczatkowym stadium zatkania kata bo potem kat bedzie zamulal auto. Generalnie emulator najczęściej sie kiedys dawalo po wycieciu kata. Np mazdy i fordy maja super program diagnostyczny Ford scan i setkami parametow, jeden z nich to temperatura katalizatora, i mozna kontrolować temp, na autostradzie by wypalic. Edytowane 6 Lutego przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego samochód kupiłem z przebiegiem na liczniku 180kkm (ile w pamięci nie wiem)... osobiście zrobiłem nim 100kkm z emulatorami, z katami sprawnymi wg kontroli spalin (co rok na SKP i u gaziarza)... mimo tego, że katy były sprawne, nie było spadków mocy to jednak komputer czasami widział małą nieprawidłowość i zgłaszał błędy i dlatego tulejki pomogły... z resztą nie tylko u mnie tak to wyglądało... więc nie do końca mogę się zgodzić, że tulejka to po wycięciu kata a sam kat jak wywala błędy to już trup wszystko zależy jak jest ECU uczulone na odchyłki od normy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lutego Udostępnij Napisano 8 Lutego W dniu 6.02.2024 o 14:06, trex11 napisał(a): Np mazdy i fordy maja super program diagnostyczny Ford scan i setkami parametow, jeden z nich to temperatura katalizatora, i mozna kontrolować temp, na autostradzie by wypalic. Nie zaden Ford scan, tylko Forscan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Lutego Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego W dniu 5.02.2024 o 21:10, kartonik napisał(a): A więc tak. Kod błędu P420, wykres drugiej sondy lambda był trochę niestabilny. Jutro wleję tego Wynnsa 24463, przegonię samochód i zobaczmy czy to pomoże. Czek pierwszy raz wyskoczył jak nastały mocniejsze mrozy i podczas zamulającej jazdy. Nie wiem czy to ważne ale samochód najczęściej tankowany był na Intermarche Jak mówiłem tak zrobiłem. Wlałem Wynnsa, pojechałem a eskę i dałem w palnik tak, że w życiu żadnego samochodu tak nie pałowałem jak tego biednego Citroena . Przepaliłem chyba z 15 l paliwa. Teraz jest wlana 98 i córka ma zakaz tankowania na marketowych stacjach pod groźbą . Od tego czasu (tygodnia) czek się już nie pojawił, a i samochód jakby taki żwawszy się wydawał. Tak że dzięki za porady, zwłaszcza @kaczorek79 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.