Skocz do zawartości

Stare jest lepsze? Czyli powrot do przeszlosci - 2024 Hilux ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Z drugiej strony to ma być do tego że jak się zagapisz to się zatrzyma. Miałem do czynienia z tym tylko w Subaru i tam to działa całkiem dobrze. Znaczy nie zauważyłem że działa to chyba działa :)

 

No niby tak, ale to tak jakby cały czas chodzić w domu czy w biurze w kasku na głowie i w kamizelce kuloodpornej, licząc na to, że w określonej sytuacji cię to uratuje. Nie, upierdliwość tego zdecydowanie przeważa ewentualne korzyści. Oczywiście mam na myśli jak to działa w Hyundai i30, jeżeli działa dobrze (jak np. w RAV4) to nie mam zastrzeżeń.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Pisałem wielokrotnie.

Mam dwie bramy garazowe, nie jedną wielką.

Jak wyjeżdżam szybciej, to auto staje dęba, bo widzi że zbliżam się do wylotu bramy i z racji tego, że prędkość jest większa niż jakieś zadane w systemie "X", to efekt jest taki, jakbym przy*ebał w ścianę (zaciąga hamulec na betonowo). Muszę się wytaczać z jakąś prędkością 0.0001km/h, aby efekt nie nastąpił.

Trzeba wyłączyć opcję automatyczne hamowanie i nie będzie hamował. Musiał to VAG nieźle spieprzyć bo w mqb działa dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

Zresztą, nawet zakładając optymistycznie, że się da, to przy wyjącym na stałe (głośne to jest w Golfie) czujniku parkowania, jakoś tak niespecjalnie fajnie się na drogę wyjeżdża ;) To wychwytuje jadące auta nie z odległości 1-2m, ale raczej kilkanaście metrów. Wprowadza dezorientację, bo widzisz, że nic nie ma, w nic nie przypieprzysz, a jednak wyje. Może jednak tam coś jest? Może coś się schowało? ;]

 

Mam ten system w Mazdzie (bez hamowania) i wg mnie jest bardzo uzyteczny :ok:

Tylko, ze ja rzadko parkuje przy ruchliwych ulicach, wiec aktywuje sie od wielkiego dzwonu.

Ale lapie tez pieszysz i rowery za autem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, OZI napisał(a):

Wiekszosc ludzi jakich widze w Raptor jezdzi po drogach emoji6.png, tylko, ze u mnie to auto rodzinne...

Nie wiedzialem, ze jest 2.0l Raptor.. benzyna czy diesel?


Chyba, ze mowimy o starej budzie ....

Wiem, ze.ilosc KM jest inna na EU, ze wzgledu na dozwolona ilosc pierda.. EU ma mniej...

b4adc489cb80d0ae6ede5715f2e88b62.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

To jest prawdziwy silnik i dobry napęd👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Mam ten system w Mazdzie (bez hamowania) i wg mnie jest bardzo uzyteczny :ok:

Tylko, ze ja rzadko parkuje przy ruchliwych ulicach, wiec aktywuje sie od wielkiego dzwonu.

Ale lapie tez pieszysz i rowery za autem.

 

 

Moja prawie codzienna sytuacja.

Staję na wyjeździe którejś z tych posesji

https://www.google.com/maps/@52.0979536,20.9121043,3a,75y,250.85h,79.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPFSBxwJc1Vsq9Vdj1w3o2A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DPFSBxwJc1Vsq9Vdj1w3o2A%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D185.3524%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

 

Młody wyciąga hulajnogę z auta, jedzie sobie nią dalej.

Ja wyjeżdżam tyłem na tą drogę i na ten pas drogi przy posesji właśnie. Auta tam dalej stoją na światłach, nic nie jedzie. Natomiast z drugiej strony auta dojeżdżają do świateł.

Z czujnikami parkowania nie wyjadę w takiej sytuacji, bo auto się broni :)

Zanim wyjadę, to "procedura startu Boeinga" i klikanie po ekranie, który na szczęście jest już załadowany, bo przecież dopiero przyjechałem ;]

Sprawę utrudnia tez zerkanie kątem oka, czy tam się już nie zrobiło zielone i auta spod świateł nie ruszają ;]

 

Bardzo przyjemne użytkowanie takiego auta. Polecam.

 

Edit: zapomniałe o najważniejszym ;]

Jak wyłączę te czujniki, ale podczas cofania jednak z jakis sobie znanych powodów zahamuję, to one się znowu włączają, więc znowu klikanie ;]

Edytowane przez kravitz
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 01:55, OZI napisał(a):

Dolozylem:
- stalowy 82kg bullbar + sprezyny,

 

Taka ciekawostka mi dzisiaj wyskoczyła na YT. W sumie proste rozwiązania a być może oszczędzi zdrapywania krwi ze zderzaka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Taka ciekawostka mi dzisiaj wyskoczyła na YT. W sumie proste rozwiązania a być może oszczędzi zdrapywania krwi ze zderzaka.
 
 
Jest...

, veedud wymysla kolo na nowo, cos co jest na rynku od lat... ergo marketingowa propaganda VW...,

Nerki od BMW - to 'shu roo'

1cff5757a53c064b0ea848689bc9c1f0.jpg

Czy to dziala, opinie sa podzielone... ja osobiscie w to nie wierze, ale byl w 'pakiecie' wiec wzialem...

25aa70f104060276ea3e524f1859f6ff.jpg

Dobrej stali nic nie zastapi...

174dd9b3adad27cd3ac9c651e2d43093.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

To jest prawdziwy silnik i dobry napęd👍

 

No ale u nas jest ten sam silnik dostępny. Tylko ma 100KM mniej ze względu na emisję spalin ale to szczegół.

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, bielaPL napisał(a):

Jak wyglądają wypadki z udziałem pieszych i taranu?

 

Nie zarejestrowano żadnego wypadku. Ot, czasem pieszy zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach i tyle.

;l

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają wypadki z udziałem pieszych i taranu?
Nie widzialem zadnego, w miescie malo kto ma ten typ... a z 'normalnym' bullbar nie robia roznicy, masz zginac to zginesz...

... chociaz, w 15 letniej 'karierze' jezdzenia do wypadkow, nie mialem smierci przechodnia... a trupow troche widzialem...

Sa wersje bardziej okragle, Np standard stosowany na ambulance w wielu stanach, ale czy to tez robi jakas roznice - nie wiem.

204b46ffbd835fd6af74b0b8800170c2.jpg

98b4eabeacdd9e13357ed89d2c62663b.jpg

Wiem jedno, ze chodze I zyje bo bull bar uralowal mi tlusty tylek przynajmniej 3 razy...

Ok 2014 jak przywalilem ponad 120km/h w czerwonego, to bull bar wgial rame od Land Cruiser i poszlo na zlom - zadnych uszkodzen na 'oko' nie bylo oprocz 'mieska', bez bull bar, lezal bym gdzies w krzakach z rozwalonym przodem, szyba I po 10 koziolkach..

Lata temu, walnalem w Emu, leb sie urwal, wytracil predkosc na bull bar, przebil przednia szybe, I skonczyl z tylu... bez bullbar, caly ptak by siedzial obok mnie...

I widzialem I 'czyscilem' takie wypadki... male uderzenie kangura I dachujemy...

9a0f331424dc764444893d8e6c1f10b2.jpg

Wiec ja to jak i wiekszosc ludzi - ktorzy nie pija sojowej Cafe decaf latte, I nie zajmuja sie 10 plciami - uwazam, ze roznica miedzy 'miec bull bar' a nie, operujac w pewnym srodowisku - to koniecznosc, ktora moze mi uratowac zycie...

A roznica jest taka, czy znajdziesz kangura na siedzeniu jak ci glowe urwie, czy na bullbar pod samochodem...

96cb32ce2222fd42e5f4bb636fd7395c.jpg

2606444e6c3a45e981d41eb22aebe492.jpg

Statystycznie, jest 7,000 wypadkow gdzie ubezpieczenie jest uruchomiane po wypadku z kangurem (na rok), wypadkow, gdzie masz kontakt z blacharzem ocenialo sie, ze jest 3x tyle...

Obecnie na 1,500 km trasie w jedna strone, raz na miesiac, zalezy, ...ostatnio nic, a w lutym skosilem dwa... wiec 'przechodzien' jest statystycznie nie istotny... (nie ze jego zycie nie wazne), ale takie sa realia...


Teraz, dochodza stada dzikich koz na drogach, wielblodow, czy krow... to tak dla lepszej rozrywki...


a5b83b20cf1e5688fa2404ade30c78c3.jpg


30b4daf3a1939ce25cdfd690a679e5d5.jpg






90edc7b89cedda5f58331031cc86095c.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, OZI napisał(a):

Nie widzialem zadnego, w miescie malo kto ma ten typ... a z 'normalnym' bullbar nie robia roznicy, masz zginac to zginesz...

to dowodzi że czym auta są niebiezpieczniejsze dla pieszych tym bardziej oni uważają i tym mniej wypadków z udziałem pieszych się zdarza ;] 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał(a):

 

No ale u nas jest ten sam silnik dostępny. Tylko ma 100KM mniej ze względu na emisję spalin ale to szczegół.

;]

 

 

Wiem. Tak czy siak dobry nawet o te 100koni słabszy. Rewelacja👍 Świat idzie jednak w dobrą stronę😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dowodzi że czym auta są niebiezpieczniejsze dla pieszych tym bardziej oni uważają i tym mniej wypadków z udziałem pieszych się zdarza ;] 
Napewno sa jakies wypadki, ale na moje wielce nie naukowe podejscie 'na moje oko' sa statystycznie nie istotne...

Czyli tak, w metropoli wiekszosc wypadkow gdzie pieszy zginal, to byla 'smieciarka', 'autobus'.

Teraz u mnie na obecnej wsi, wypadki gdzie, ktore sa w mediach, to pewna czesc spoleczenstwa
lezaca na srodku drogi z taka iloscia alkoholu, ze nie ma skali...

a6425b00c1cade7484b27fd10e084a30.jpg


Ale ludzie tez sa o.malej ilosci IQ...

Przejechali takiego delikwenta w zeszlym roku... I zamiast tylek na policje zawiesc, to wsadzili do bagaznika I bush wywiezli... - a.tam.nie znajdziesz, moze za 50 lat przez jakis totalny przypadek... ale noge, tak noge zostawili ... I sie wydalo


2cd686b5b017c6326c7f68bba67d9e7d.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Tak czy siak dobry nawet o te 100koni słabszy. Rewelacja Świat idzie jednak w dobrą stronę
Nie, stary swiat jeszcze zyje..
I tak szybko nie zginie...



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Wiem. Tak czy siak dobry nawet o te 100koni słabszy. Rewelacja👍 Świat idzie jednak w dobrą stronę😎

 

ZTCW od ręki można wgrać oprogramowanie z innego rynku i cieszyć się 400KM.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bielaPL napisał(a):

to dowodzi że czym auta są niebiezpieczniejsze dla pieszych tym bardziej oni uważają i tym mniej wypadków z udziałem pieszych się zdarza ;] 

 

Po prostu w cywilizowanym świecie nikt nie chce z rozmysłem wjeżdżać w innych użytkowników ruchu. Gdyby jednak takie coś dopuścili w Polsce to ulice zmieniłyby się natychmiast w plan filmowy rodem z Mad Maxa.

;l

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, OZI napisał(a):

Napewno sa jakies wypadki, ale na moje wielce nie naukowe podejscie 'na moje oko' sa statystycznie nie istotne...

Czyli tak, w metropoli wiekszosc wypadkow gdzie pieszy zginal, to byla 'smieciarka', 'autobus'.

Teraz u mnie na obecnej wsi, wypadki gdzie, ktore sa w mediach, to pewna czesc spoleczenstwa
lezaca na srodku drogi z taka iloscia alkoholu, ze nie ma skali...

a6425b00c1cade7484b27fd10e084a30.jpg


Ale ludzie tez sa o.malej ilosci IQ...

Przejechali takiego delikwenta w zeszlym roku... I zamiast tylek na policje zawiesc, to wsadzili do bagaznika I bush wywiezli... - a.tam.nie znajdziesz, moze za 50 lat przez jakis totalny przypadek... ale noge, tak noge zostawili ... I sie wydalo emoji867.png


2cd686b5b017c6326c7f68bba67d9e7d.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

Przypomnij na początek z jaką prędkością u Ciebie jeżdżą auta w terenie zabudowanym i za jakie przekroczenie grozi mandat. Tymczasem u nas w terenie zabudowanym obowiązująca prędkość to 99km/h.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, OZI napisał(a):

Nie, stary swiat jeszcze zyje..
I tak szybko nie zginie...

 

Po prostu Ford zauważył, że Raptor to produkt premium (ze względu na przeznaczenie oczywiście, nie markę czy materiały) więc można było klientom zaoferować za odpowiednią cenę odpowiednią zabawkę. Weźmy pod uwagę, że jest on w tej wersji o ponad 100k droższy od poprzedniego Raptora i o niemal 100k droższy od analogicznego Raptora z dieslem (który też jest opcją premium w gamie). A kupując zwykłego Rangera do pracy zapłacisz połowę tej ceny.

Chcąc więc konkurować z premium-zabawkami już nie trzeba się oglądać na koszty bo klient zapłaci. W EU wśród aut premium bez problemu dostaniesz przecież nawet 8 cylindrów i to czasem w absurdalnych konfiguracjach (klasa G Mercedesa, Land Rover Defender). To tylko kwestia ceny. Więc nie jest tak, że w EU takie rzeczy są niedostępne. One są, tylko są niedostępne cenowo dla normalnych klientów.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Po prostu Ford zauważył, że Raptor to produkt premium (ze względu na przeznaczenie oczywiście, nie markę czy materiały) więc można było klientom zaoferować za odpowiednią cenę odpowiednią zabawkę. Weźmy pod uwagę, że jest on w tej wersji o ponad 100k droższy od poprzedniego Raptora i o niemal 100k droższy od analogicznego Raptora z dieslem (który też jest opcją premium w gamie). A kupując zwykłego Rangera do pracy zapłacisz połowę tej ceny.
Chcąc więc konkurować z premium-zabawkami już nie trzeba się oglądać na koszty bo klient zapłaci. W EU wśród aut premium bez problemu dostaniesz przecież nawet 8 cylindrów i to czasem w absurdalnych konfiguracjach (klasa G Mercedesa, Land Rover Defender). To tylko kwestia ceny. Więc nie jest tak, że w EU takie rzeczy są niedostępne. One są, tylko są niedostępne cenowo dla normalnych klientów.
 
 
Gdzies ostatnio bylo badanie, jak zaglada wlasnego przemyslu moto wplynela na cene dla klienta I co jest dostepne..

Jak pisalem, wiele razy jestesmy tu banda idiotow, ze zarznelismy wlasny przemysl moto - I mniej wiecej mam jakiejs pojecie co czeka Germancow jak ich Czajnikowe iii-viii wykoncza.. ale, wlasnie to co napisales, ze produkt jest, ale juz nie z niska cenowo poprzeczka..

Edit: znalazlem..

6e14a5793fc5addf0393447c65dd3b1e.jpg

6ddf68452bbd25f0e7253f49e6da6f7c.jpg

Czyli tak.. w 2017 V8 lokalnie klepany kosztowal $47,990. czyli 124k PLN

Dzis... 2024
Ford Mustang V8 - $77,002 (I $2 dolce ) , 200k PLN

Toyota LandCruiser 70 Series V8 - $80,900 - 210k PLN

Nissan Patrol 5.6l V8 - $84,900- 220k PLN

RAM 1500 Express 5.7l V8 $98,950 - 256k PLN

Czyli biorac nawet inflacje 4% srednia na rok, to widac roznice...

3b4659619ff2421beea29afa59dec002.jpg

Ale, USA juz cierpi, Stelantis ma problem, Ford nie wie co z F150 zrobic, Nissan w glebokiej... ot po prostu lud nie chce tyle za auta placic, I banka peka... u.mnie powoli, a to powoli widac to samo.. znaczy do pekniecia niestety daleko, ale place dealerow sie zapelniaja...




Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Przypomnij na początek z jaką prędkością u Ciebie jeżdżą auta w terenie zabudowanym i za jakie przekroczenie grozi mandat. Tymczasem u nas w terenie zabudowanym obowiązująca prędkość to 99km/h.
default_ok.gif
 
 
Zalezy - obecnie - na tych smieciach gdzie, w scislym 'City' jest teraz 60-50-40km/h. W pozostalej czesci miasta 100-90-80.



dc759f94ddf0fe7f00609dadcfed8950.jpg

208aa5d8f0adb45e9cf7d5b4a0f62678.jpg

e223448f96f430d27b69fecd5917e975.jpg

Missus Ozi juz dwa razy placila... Pierwszy raz ' co to za Van stoi na poboczu' 25 ponad limit bylo $230-250 dolcow nie pamietam, drugi raz wpadla na oznakowanej kamerze... (wiem, wiem)... 'o tam jest 100km/h? 'Ups 125km - wiec nie jest zle, oprocz tego, ze nagle ubezpieczenie za 2 auta poszlo w gore ....

ca3f903fdc43103917040312af46722d.jpg

W dawnym miejscu patrzylbym na min $420 I to za do 20km/h... za 30km/h bylo 3 miesiace chodzenia piechota...





Sent from my SM-S928B using Tapatalk


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał(a):

Edit: zapomniałe o najważniejszym ;]

Jak wyłączę te czujniki, ale podczas cofania jednak z jakis sobie znanych powodów zahamuję, to one się znowu włączają, więc znowu klikanie ;]

Piszą tu, że w VW cuda da się poprzestawiać i co 2- gi ma do tego sprzęt. Próbowałeś i się nie da, czy jesteś typem masochisty?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Piszą tu, że w VW cuda da się poprzestawiać i co 2- gi ma do tego sprzęt. Próbowałeś i się nie da, czy jesteś typem masochisty?

 

Coś tam z jednym userem z AK modowaliśmy ;)

Nie pamiętam juz co, ale kilka rzeczy zostało zmienione.

Np jak wyłączę LineAssist, to pamięta moje ustawienia i nie włącza po ponownym uruchomieniu.

Nie pamiętam czy to hamowanie dało się wyłączyć raz na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Moja prawie codzienna sytuacja.

Staję na wyjeździe którejś z tych posesji

https://www.google.com/maps/@52.0979536,20.9121043,3a,75y,250.85h,79.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPFSBxwJc1Vsq9Vdj1w3o2A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DPFSBxwJc1Vsq9Vdj1w3o2A%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D185.3524%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

 

Młody wyciąga hulajnogę z auta, jedzie sobie nią dalej.

Ja wyjeżdżam tyłem na tą drogę i na ten pas drogi przy posesji właśnie. Auta tam dalej stoją na światłach, nic nie jedzie. Natomiast z drugiej strony auta dojeżdżają do świateł.

Z czujnikami parkowania nie wyjadę w takiej sytuacji, bo auto się broni :)

Zanim wyjadę, to "procedura startu Boeinga" i klikanie po ekranie, który na szczęście jest już załadowany, bo przecież dopiero przyjechałem ;]

Sprawę utrudnia tez zerkanie kątem oka, czy tam się już nie zrobiło zielone i auta spod świateł nie ruszają ;]

 

Bardzo przyjemne użytkowanie takiego auta. Polecam.

 

Edit: zapomniałe o najważniejszym ;]

Jak wyłączę te czujniki, ale podczas cofania jednak z jakis sobie znanych powodów zahamuję, to one się znowu włączają, więc znowu klikanie ;]

a ja powiem tak. nie mam zbyt dużego porównania z wielu samochodów ale uważam że VW naprawde dobrze dopracował tyh wszystkich asystentów. poniżej kilka przykładowych fotek. do każdego asystenta jest dodatkowy pierdylion ustawień czułości czy funkcji. przykładowo 5 stopniowa regulacja odstępu od samochodu poprzedzającego. park assist pro z funkcją pilnowania bezpieczeństwa, wycofujemy tyłem i sprawdza czy nic nie nadjeżdża z boku.............

 

aha sprawdziłem trzyma wszystkie ustawienia po kolejnym uruchomieniu samochodu i same się nie przestawiają.

te systemy są super ale pod warunkiem że samochód jest młody, aż strach pomyśleć co będzie jak to się zacznie psuć. te wszystkie systemy podnoszą bezpieczeństwo i uzależniają ale wydaje mi się że obniżają przyjemność z jazdy.

 

w przypadku toyoty z tematu, bez zbędnych gadźetów nie ma się co psuć, prosta niezawodna konstrukcja i o to w tym chodzi.

20240409_161330.jpg

20240409_161359.jpg

20240409_161408.jpg

20240409_161501.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bengamin napisał(a):

po kolejnym uruchomieniu samochodu i same się nie przestawiają.

 

Widzę że masz włączone line assist.

Wyłącz i zobacz czy się nie włączy po ponownym uruchomieniu samochodu.

U mnie się włączało i to akurat zostało zmodowane.

Z line assist jedzie się jakbym miał flaka. Auto swoje, a ja swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, OZI napisał(a):

Gdzies ostatnio bylo badanie, jak zaglada wlasnego przemyslu moto wplynela na cene dla klienta I co jest dostepne..

Jak pisalem, wiele razy jestesmy tu banda idiotow, ze zarznelismy wlasny przemysl moto - I mniej wiecej mam jakiejs pojecie co czeka Germancow jak ich Czajnikowe iii-viii wykoncza.. ale, wlasnie to co napisales, ze produkt jest, ale juz nie z niska cenowo poprzeczka..

Edit: znalazlem..

6e14a5793fc5addf0393447c65dd3b1e.jpg

6ddf68452bbd25f0e7253f49e6da6f7c.jpg

Czyli tak.. w 2017 V8 lokalnie klepany kosztowal $47,990. czyli 124k PLN

Dzis... 2024
Ford Mustang V8 - $77,002 (I $2 dolce emoji16.png) , 200k PLN

Toyota LandCruiser 70 Series V8 - $80,900 - 210k PLN

Nissan Patrol 5.6l V8 - $84,900- 220k PLN

RAM 1500 Express 5.7l V8 $98,950 - 256k PLN

Czyli biorac nawet inflacje 4% srednia na rok, to widac roznice...

3b4659619ff2421beea29afa59dec002.jpg

Ale, USA juz cierpi, Stelantis ma problem, Ford nie wie co z F150 zrobic, Nissan w glebokiej... ot po prostu lud nie chce tyle za auta placic, I banka peka... u.mnie powoli, a to powoli widac to samo.. znaczy do pekniecia niestety daleko, ale place dealerow sie zapelniaja...




Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

Dla nas są to dalej ceny promocyjne bo u nas (poza Mustangiem) na V8 trzeba wydać minimum pół miliona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OZI napisał(a):

Zalezy - obecnie - na tych smieciach gdzie, w scislym 'City' jest teraz 60-50-40km/h. W pozostalej czesci miasta 100-90-80.



dc759f94ddf0fe7f00609dadcfed8950.jpg

208aa5d8f0adb45e9cf7d5b4a0f62678.jpg

e223448f96f430d27b69fecd5917e975.jpg

Missus Ozi juz dwa razy placila... Pierwszy raz ' co to za Van stoi na poboczu' 25 ponad limit bylo $230-250 dolcow nie pamietam, drugi raz wpadla na oznakowanej kamerze... (wiem, wiem)... 'o tam jest 100km/h? emoji9.pngemoji1782.png'Ups 125km - wiec nie jest zle, oprocz tego, ze nagle ubezpieczenie za 2 auta poszlo w gore ....

ca3f903fdc43103917040312af46722d.jpg

W dawnym miejscu patrzylbym na min $420 I to za do 20km/h... za 30km/h bylo 3 miesiace chodzenia piechota...





Sent from my SM-S928B using Tapatalk

 

 

U nas masz 3 miesiące piechotą za +50km/h i to tylko w terenie zabudowanym. Bo poza nim grozi Ci tylko mandat. No i jest to teoretyczne, bo wszyscy znani mi ludzie, którym zatrzymano prawo jazdy na 3 miesiące jeździli dalej, tylko bez uprawnień. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bielaPL napisał(a):

to dowodzi że czym auta są niebiezpieczniejsze dla pieszych tym bardziej oni uważają i tym mniej wypadków z udziałem pieszych się zdarza ;] 

 

Wystarczy skrócić percepcję na max 2cm od czubka własnego nosa. Inni się nie liczą. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ryb napisał(a):

 

Dla nas są to dalej ceny promocyjne bo u nas (poza Mustangiem) na V8 trzeba wydać minimum pół miliona.

 

 

Można i wydawać pięć milionów. Jak się ma 10 lat to i tak człowieka nie stać, a później homo sapiens dorasta i auta które drą ryja i nie jadą przestają kogokolwiek interesować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Można i wydawać pięć milionów. Jak się ma 10 lat to i tak człowieka nie stać, a później homo sapiens dorasta i auta które drą ryja i nie jadą przestają kogokolwiek interesować 
Entuzjasci EV to nie cała populacja. Jest sporo osób lubiących darcie ryja silników wielocylindrowych (od V6 w górę). Np. wszyscy komentujący narzekają że w nowym C63 AMG jest 4 cyl. z hybrydą, nikt nie odetchnął z ulgą że w końcu przestali tam montować V8.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zbynek napisał(a):

Entuzjasci EV to nie cała populacja. Jest sporo osób lubiących darcie ryja silników wielocylindrowych (od V6 w górę). Np. wszyscy komentujący narzekają że w nowym C63 AMG jest 4 cyl. z hybrydą, nikt nie odetchnął z ulgą że w końcu przestali tam montować V8.

 

Cały czas mówisz o dzieciach który i tak na ten samochód nie stać. Jak byłem mały to mi się Ford Scorpio podobał. I co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Cały czas mówisz o dzieciach który i tak na ten samochód nie stać. Jak byłem mały to mi się Ford Scorpio podobał. I co z tego?
Pudło. Mówię miedzy innymi o sobie, w wieku ponad 40 lat w końcu mnie stać i kupiłem V8, a mogłem za te pieniądze kupić EV.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zbynek napisał(a):

Pudło. Mówię miedzy innymi o sobie, w wieku ponad 40 lat w końcu mnie stać i kupiłem V8, a mogłem za te pieniądze kupić EV.

 

No i masz ryczące, niejadące V8. Zrealizowałeś marzenie z dzieciństwa :oki: 

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zbynek napisał(a):

Znowu pudło. Ryczące tak, ale skąd pomysł że niejadące?

 

Tak konkretnie to z doświadczenia na drodze.

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Można i wydawać pięć milionów. Jak się ma 10 lat to i tak człowieka nie stać, a później homo sapiens dorasta i auta które drą ryja i nie jadą przestają kogokolwiek interesować 
Ale @format calkowicie powaznie, bez jaj.. przeciez jakbysmy wszyscy mieli takie same zainteresowania to by zycie nudne bylo.

Mam prawie 50 na karku, a lubie Lego, jak bylem dzieciakiem, to tez lubilem, ale 'Titanic' bym nie zlozyl, I nie bylo mnie stac...

Dzis wydaje 'lekka reka' na swoja kolekcje I wiem, ze jak do robali pojde to I tak wszystko do kosza dzieci wrzuca.... ale dzis sprawie mi to radosc, i mam totalnie w glebokiej, co inni o tym sadza ...

I to samo z motoryzacja, jedni lubia motory , drudzy uwazaja, ze to dawcy nerek, idioci... inni lubia dzwiek V8, lubia sie tym bawic, lubia albo to 'miec', albo przy tym grzebac... nie koniecznie nalezy jezdzic 200km/h I rozjezdzac ludzi...

Sa tez zwolennicy EV, I dobrze... niech sie ciesza, jak ich 'jara', cicho, naladowane, wciska w fotel...

Wiec po kiego ..a ta zlosliwosc?


Czesc tych zwolennikow EV, ktorych ja znam - ma idee, ze tylko oni maja racje I kazdy inny sie myli....

To jak z polityka na swiecie, nie ma zdrowego rozsadku, ze srodka... tylko albo lewo albo prawo...

A tymczasem oba systemy moga egzystowac obok siebie...



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

  • Lubię to 6
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bengamin napisał(a):

a ja powiem tak. nie mam zbyt dużego porównania z wielu samochodów ale uważam że VW naprawde dobrze dopracował tyh wszystkich asystentów. poniżej kilka przykładowych fotek. do każdego asystenta jest dodatkowy pierdylion ustawień czułości czy funkcji. przykładowo 5 stopniowa regulacja odstępu od samochodu poprzedzającego. park assist pro z funkcją pilnowania bezpieczeństwa, wycofujemy tyłem i sprawdza czy nic nie nadjeżdża z boku.............

Może się ostatnio poprawiło, ale jak jeździłem jeszcze ok 3lata temu to asystenci by VAG byli kiepscy.

Na tych screenach to widze tylko ustawianą czułość. Przy tempomatach aktywnych odległość kilku-stopniowa to norma. System wykrywania ruchu przy parkowaniu tyłem to miał szwagra Golf za 70kzł dobrych kilka lat temu ;).

W dniu 9.04.2024 o 14:27, OZI napisał(a):

Dzis... 2024
Ford Mustang V8 - $77,002 (I $2 dolce emoji16.png) , 200k PLN

 

Co ciekawe u nas też jest dostępny i tylko z V8 ;). Cena za obecny model od 230zł, co na V8 robi ciekawą ofertę. MY24 niestety sporo drożej.

https://www.ford.pl/osobowe/mustang

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Coś tam z jednym userem z AK modowaliśmy ;)

Nie pamiętam juz co, ale kilka rzeczy zostało zmienione.

Np jak wyłączę LineAssist, to pamięta moje ustawienia i nie włącza po ponownym uruchomieniu.

Nie pamiętam czy to hamowanie dało się wyłączyć raz na zawsze.

Bo to cała dziwna polityka by VAG. Ja rozumiem jak komp auta nie potrafi zapamiętać ustawień, ale ZTCW to potrafi tylko jest to wyłączone, jak np temp wCitygo. Da się to zakodować. Na ostatnim przeglądzie zgłosiłem już drugi raz aby to zmienieli. Wcześniej mówili, że się nie da, teraz że przecież auto pamięta jak się wsiada ... tak, pod warunkiem że sie 22C nastawi :bzik:.

  • Kocham 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zbynek napisał(a):

Nie kojarzę żebyśmy się spotkali :hmm:

 

Ja wiem że jesteś zapewne podekscytowany nowym nabytkiem, ale naprawdę niewiele jest V8 które się jakoś odpychają 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja wiem że jesteś zapewne podekscytowany nowym nabytkiem, ale naprawdę niewiele jest V8 które się jakoś odpychają 
Nie taki nowy, bo kupiony prawie rok temu. Po prostu nie ma co wrzucać wszystkich do jednego worka.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, sherif napisał(a):

Ja rozumiem jak komp auta nie potrafi zapamiętać ustawień, ale ZTCW to potrafi tylko jest to wyłączone, jak np temp wCitygo. Da się to zakodować.

 

Ostatnio coś czytałem, że VAG w nowych motorach usunął w sterownikach część "API" do kodowania, bo są wymogi homologacyjne na to, żeby pojazd był "bezpieczny" i "ekologiczny" i w związku z tym zmiana takich ustawień, jak wyłączenie Start/Stop czy zapamiętywanie trybów jazdy nie może być dostępna, nawet po ręcznym dłubaniu :facepalm: - oczywiście nie wspominając o ASO, gdzie generalnie "się nie da".

Przewiduję, że może być coraz gorzej. Mają sraczkę po dizelgejt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2024 o 07:30, format napisał(a):

Można i wydawać pięć milionów. Jak się ma 10 lat to i tak człowieka nie stać, a później homo sapiens dorasta i auta które drą ryja i nie jadą przestają kogokolwiek interesować 

 

Niektóre pojazdy są celowo projektowane tak, żeby ryczały i nie jechały. I mimo to (a czasem nawet dzięki temu) potrafią dać mnóstwo frajdy.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kiziuk napisał(a):

 

Ostatnio coś czytałem, że VAG w nowych motorach usunął w sterownikach część "API" do kodowania, bo są wymogi homologacyjne na to, żeby pojazd był "bezpieczny" i "ekologiczny" i w związku z tym zmiana takich ustawień, jak wyłączenie Start/Stop czy zapamiętywanie trybów jazdy nie może być dostępna, nawet po ręcznym dłubaniu :facepalm: - oczywiście nie wspominając o ASO, gdzie generalnie "się nie da".

Przewiduję, że może być coraz gorzej. Mają sraczkę po dizelgejt.

albo chcą położyć kres grzebaniu przez użytkowników .. od tego jest ASO ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kiziuk napisał(a):

 

Ostatnio coś czytałem, że VAG w nowych motorach usunął w sterownikach część "API" do kodowania, bo są wymogi homologacyjne na to, żeby pojazd był "bezpieczny" i "ekologiczny" i w związku z tym zmiana takich ustawień, jak wyłączenie Start/Stop czy zapamiętywanie trybów jazdy nie może być dostępna, nawet po ręcznym dłubaniu :facepalm: - oczywiście nie wspominając o ASO, gdzie generalnie "się nie da".

Przewiduję, że może być coraz gorzej. Mają sraczkę po dizelgejt.

Wtedy kupujesz diwajs od myfrenda za 150zl i nagle się okazuje, że potrafi trwale wyłączyć start stop. Generalnie przy takiej skali sprzedaży na calym świecie już większość rzeczy jest opracowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wujek napisał(a):

Wtedy kupujesz diwajs od myfrenda za 150zl i nagle się okazuje, że potrafi trwale wyłączyć start stop.

 

Albo nie ;) co zależy od chgw czego. Do tego inny diwajs do pamiętania ustawień SS, inny diwajs do wyłączania żeglowania i jeszcze inny do niewiadomoczego.

Jeśli daje się to wszystko sterować po CAN, to można by się ograniczyć do jednego uniwersalnego sterownika, ale takiegoż chyba nie ma. 

Dodatkowo to jest wszystko work-in-progress czyli kupujesz nowy samochód, po dajmy na to lifcie, z nowym lepszym oprogramowaniem i się okazuje, że to jest jeszcze nierozdłubane.

 

32 minuty temu, sherif napisał(a):

albo chcą położyć kres grzebaniu przez użytkowników .. od tego jest ASO ;)

 

Raczej wątpię, żeby wszystkie tajemnice w zakresie typowego ASO "to się nie da" były przez nich znane. 

Producent trzyma takie rzeczy dla siebie bo inaczej szybko by wypłynęło.

Siedzi parę firemek i dłubią w sterownikach za $$$ bo przy takiej polityce producenta da się na tym zarobić. Oczywiście know-how trochę wypływa na forach internetowych. Niektórzy mają może dostęp do dokumentacji Siemensa, ale zasadniczo dla szarego kierującego "się nie da" i się trzeba przyzwyczaić :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.