Skocz do zawartości

następca yariski II 1.0 - pomoc w wyborze + opinia o 1.2 puretech?


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

spadł na mnie temat wyboru "nowego" autka dla rodziców.
Obecnie korzystali od 2006r z yarisa II z silnikiem 1.0, którym przejechali 250kkm, przez które auto praktycznie było bezawaryjne. Niestety ruda robi swoje i czas na zmiany (w innym wypadku yaris nadal by pozostał).

 

Założenia:
- auto wielkości yaris II z możliwością lekkiego zwiększenia wymiarów
- 5d
- mało awaryjne, z brakiem problemów korozyjnych
- jak najmniej wymagająco serwisowo (ideałem byłby łańcuch rozrządu)
- podstawowe wyposażenie które musi obejmować klimatyzacje oraz elektr szyby

- zakładany roczny przebieg obecnie 5000km, zakup na ok 10lat+

 

W związku z powyższym celuje coś w okolicach roku 2020, a na pewno nie starsze niż 2017.

 

Rodzicom podobają się autka pokroju:
 - peugeot 208, 2008 (model poprzednie bardziej zaokrąglone) , citroen C3 - wszystkie te autka mają podobne silniki 1.2 puretech  różniące się mocą - czy rzeczywiscie jest tam tak duży problem z łuszczącym się paskiem rozrządu? Są jakieś serie bez tych problemów?
O ile rozrząd możemy wymienić po zakupie, o tyle boję się pozostałości tych śmieci w silniku, które jak czytam powodują nawet zatarcie silnika.

 

Ja proponowałem jeszcze renault captur z silnikiem 0,9 lub 1.2 tce - co powiecie o "obsługowosci" tych motorów?

 

Budżet do ok 60tyś zł, ale wiadomo czym mniej tym lepiej :)

 

A może macie jakieś inne sprawdzone propozycje przy podobnych założeniach?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, 00Tom00 napisał(a):

proponowałem jeszcze renault captur z silnikiem 0,9 lub 1.2 tce - co powiecie o "obsługowosci" tych motorów?

Kolega miał to od nowości, rozrząd wytrzymał 56kkm, zawieranie ok 70. Po przygodach z Reno kupił toyotę i jest bardzo zadowolony z wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 00Tom00 napisał(a):

A może macie jakieś inne sprawdzone propozycje przy podobnych założeniach?

Yaris III lub dołożyć do IV, Aygo X

 

Ewentualnie Korea- i20 lub Rio. Z wolnossacym silnikiem też będzie niezawodne. 

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 00Tom00 napisał(a):

Cześć,

spadł na mnie temat wyboru "nowego" autka dla rodziców.
Obecnie korzystali od 2006r z yarisa II z silnikiem 1.0, którym przejechali 250kkm, przez które auto praktycznie było bezawaryjne. Niestety ruda robi swoje i czas na zmiany (w innym wypadku yaris nadal by pozostał).

 

Założenia:
- auto wielkości yaris II z możliwością lekkiego zwiększenia wymiarów
- 5d
- mało awaryjne, z brakiem problemów korozyjnych
- jak najmniej wymagająco serwisowo (ideałem byłby łańcuch rozrządu)
- podstawowe wyposażenie które musi obejmować klimatyzacje oraz elektr szyby

- zakładany roczny przebieg obecnie 5000km, zakup na ok 10lat+

 

W związku z powyższym celuje coś w okolicach roku 2020, a na pewno nie starsze niż 2017.

 

Rodzicom podobają się autka pokroju:
 - peugeot 208, 2008 (model poprzednie bardziej zaokrąglone) , citroen C3 - wszystkie te autka mają podobne silniki 1.2 puretech  różniące się mocą - czy rzeczywiscie jest tam tak duży problem z łuszczącym się paskiem rozrządu? Są jakieś serie bez tych problemów?
O ile rozrząd możemy wymienić po zakupie, o tyle boję się pozostałości tych śmieci w silniku, które jak czytam powodują nawet zatarcie silnika.

 

Ja proponowałem jeszcze renault captur z silnikiem 0,9 lub 1.2 tce - co powiecie o "obsługowosci" tych motorów?

 

Budżet do ok 60tyś zł, ale wiadomo czym mniej tym lepiej :)

 

A może macie jakieś inne sprawdzone propozycje przy podobnych założeniach?

 

 

 

Nie pchalbym sie w uzywke w takim budzecie...

Kupic nowe Sandero, Clio, Fabie, I20, lub Swifta i zapomniec o temacie :ok:

1.2 Puretch sobie odpusc, to silnik specjalnej troski...

Nie lubi jazdy na krotkich odcinkach i na pewno nie jest bezobslugowy.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.
Poszukaj moich postów.
Za 50, dobra 45 a co tam 40 koła oddaje Ci P2008/ASB ale wpisujemy brak rękojmi, silnik do kapitalki, żarcie oleju i takie tam... ;-)))) Rozrząd ( trzeci przy w sumie 110kkm) świeżo po wymianie 2kkm temu ;-))))))))) Serio odpuść!

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Fili_P napisał(a):

Poszukaj moich postów.
Za 50, dobra 45 a co tam 40 koła oddaje Ci P2008/ASB ale wpisujemy brak rękojmi, silnik do kapitalki, żarcie oleju i takie tam... ;-)))) Rozrząd ( trzeci przy w sumie 110kkm) świeżo po wymianie 2kkm temu ;-))))))))) Serio odpuść!

 

Dzieki, ale ja juz mam C3 z Puretch i kolejnego mi nie potrzeba ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Fili_P napisał(a):

A co z nim?C3... Coś wyszło jednak?

 

Poki co bez problemow :ok: Ale auto ma 3 lata i 35kkm przebiegu  ;)Jeszcze 2 lata gwarancji i potem sie zobaczy...

Z reszta zona zmienia robote i nie bedzie juz robic 50km dziennie, wiec przebiegi mocno spadna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymóg że silnik musi mieć łańcuch rozrządu bym odpuścił w obecnych samochodach, to nie te czasy że łańcuch wytrzymywał 300tkm. Od dobrych paru lat większość silników ma łańcuchy "rowerowe" o śmiesznej trwałości. Wolę raz na 100tkm wymienić pasek rozrządu, niż łańcuch który nie dość że jest droższy w zakupie to i więcej roboczogodzin zajmuje wymiana.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, steyr napisał(a):

Wymóg że silnik musi mieć łańcuch rozrządu bym odpuścił w obecnych samochodach, to nie te czasy że łańcuch wytrzymywał 300tkm. Od dobrych paru lat większość silników ma łańcuchy "rowerowe" o śmiesznej trwałości. Wolę raz na 100tkm wymienić pasek rozrządu, niż łańcuch który nie dość że jest droższy w zakupie to i więcej roboczogodzin zajmuje wymiana.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

* Nie dotyczy Yarisa 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, steyr napisał(a):

Wymóg że silnik musi mieć łańcuch rozrządu bym odpuścił w obecnych samochodach, to nie te czasy że łańcuch wytrzymywał 300tkm. Od dobrych paru lat większość silników ma łańcuchy "rowerowe" o śmiesznej trwałości. Wolę raz na 100tkm wymienić pasek rozrządu, niż łańcuch który nie dość że jest droższy w zakupie to i więcej roboczogodzin zajmuje wymiana.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

 

W europejskich autach tak, ale japońskie łańcuchy nadal są praktycznie dożywotne. Mitsubishi, Suzuki, Mazda, Subaru...  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2024 o 12:10, Maciej__ napisał(a):

1.2 Puretch sobie odpusc, to silnik specjalnej troski...

Nie lubi jazdy na krotkich odcinkach i na pewno nie jest bezobslugowy.

Nie lubi jazdy w ogóle. Na krótkich dystansach w szczególności.

Niestety cały układ napędowy samochodów Stellantisa a wcześniej PSA oparty o 1.2 PT to bomba z opóźnionym zapłonem.

Poza spierniczoną koncepcją i projektem dochodzi jeszcze serwis, który sobie często nie radzi z tymi silnikami.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 PureTech to nieudana konstrukcja, ale ostrożnie można zaryzykować wolnossącą odmianę (75-83 KM) która ma wtrysk pośredni, więc benzyna w znacznie mniejszym stopniu przedostaje się do oleju (a to właśnie benzyna w oleju, nawet w niewielkiej ilości, ma najbardziej destrukcyjny wpływ na ten nieszczęsny pasek).

Yaris owszem, ale trzeba koniecznie zakonserwować podwozie, bo inaczej nie będzie to samochód na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 17:27, Jettison napisał(a):

https://spidersweb.pl/autoblog/skoda-fabia-1-0-tsi-przebieg-806-tys-km/

 

1.0 tsi jednak sobie dobrze radzi na tle małej, 3-cylindrowej konkurencji 

 

Yarisy na nauce jazdy też bez problemu robiły 500 000 :) ale 800 000km to już wynik godny MB beczki :) (200/220/240D lub 6 garowej 3-sety)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 17:27, Jettison napisał(a):

https://spidersweb.pl/autoblog/skoda-fabia-1-0-tsi-przebieg-806-tys-km/

 

1.0 tsi jednak sobie dobrze radzi na tle małej, 3-cylindrowej konkurencji 

 

Tylko, ze nie ma zadnego info czy to bylo zrobione na 1 silniku ;)

Inna kwestia, ze pozostaje wspolczuc kierowcy takich przebiegow w Fabii ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze nie ma zadnego info czy to bylo zrobione na 1 silniku ;)

Inna kwestia, ze pozostaje wspolczuc kierowcy takich przebiegow w Fabii ;]

 

True, choć nie wyobrażam sobie takiego poziomu zawzięcia czy uporu, żeby wymieniać 1.2PT do tego przebiegu, ile to by było silników? 10-12? :hehe:

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.