Jump to content
Sign in to follow this  
iMan

Fiat 500 1.2 8V

Recommended Posts

Witam!

jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie sposoby??

btw. moj pierwszy post wiec witam!! smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam!

> jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

> Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie

> sposoby??

> btw. moj pierwszy post wiec witam!!

Czegoś nie kupił se mocniejszego tylko teraz kombinujesz? zlosnik.gif poka foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam!

> jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

> Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie

> sposoby??

Sprzedaj i kup abartha, cała reszta podnoszenia mocy do duuzo kasy i efekt nie zawsze zadowalający :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sprzedaj i kup abartha, cała reszta podnoszenia mocy do duuzo kasy i efekt nie zawsze zadowalający

> :D

Przy czym należy zaznaczyć, że Abarth jest tylko bazą do dalszych modów zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum,

Witaj!

Nie martw się, ja na początku byłem przerażony tym forum, że wszystko jest "w jednym worze". Zero działów, kategorii itp smirk.gif Kwestia czasu i przyzwyczajenia palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witaj!

> Nie martw się, ja na początku byłem przerażony tym forum, że wszystko jest "w jednym worze". Zero

> działów, kategorii itp Kwestia czasu i przyzwyczajenia

aj też . Dlatego przez pierwsze pół roku na nie nie wchodziłem zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry.

Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu.

Cudów nie będzie przy tym silniku i tak wink.gif ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę.

W 1.4.8v jest łatwiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: czym różni się ten silnik 1.2 69KM z pandy z pocz. produkcji z 60KM??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 8v 69HP od 1.2 8v 60HP?

Miską olejową,ma zupełnie inną głowice pod euro 5,wariator zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło pasowe,inny wałek rozrządu-bez oznaczenia 4x4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy

nie taniej wlozyc 1.4?

btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy

lubie to

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie taniej wlozyc 1.4?

No raczej nie, to nie sc że nie ma CANa i całej reszty. O ile sama przekładka może silnika może nie była by droga o tyle swap elektroniki mógłby słono kosztować

> btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No raczej nie, to nie sc że nie ma CANa i całej reszty. O ile sama przekładka może silnika może nie

> była by droga o tyle swap elektroniki mógłby słono kosztować

no ale przeciez 1.2 tez jest na canie...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy

Jeśli nie dołoży tego turbo razem z LPG to tez będzie nieopłacalne (o ile o jakiejkolwiek opłacalności tu można mówić) grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie taniej wlozyc 1.4?

> btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki?

Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment sporo wiekszy.

Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeśli nie dołoży tego turbo razem z LPG to tez będzie nieopłacalne (o ile o jakiejkolwiek

> opłacalności tu można mówić)

soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Masz racje, jak cos to ahi juz sparowal DETa z panda to z 500 tez sobie poradzi zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw

> i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie

> ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem

> przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

A ja nie miałem na myśli spalania tylko koszt uturbienia w benzynie vs w gazie grinser006.gif

Późniejszy koszt paliwa to swoją drogą oczywiście - przecież samochód służy do jeżdżenia więc to też się liczy - o ile tak jak napisałeś - nie ma być to maszyna do profesjonalnych zastosowań grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry.

> Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu.

> Cudów nie będzie przy tym silniku i tak ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę.

> W 1.4.8v jest łatwiej.

To jak? Juz ktos przetarl szlak? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy

dobrze gada polac mu turbo jest spoko, ale odrazu trzeba było kupic t-jeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

mi w CCSie pomogla zmiana z 5 na 6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Zależy z jakiej 5tki na jaką 6tkę. Między najdłuższą piątką a najkrótszą 6tką jest przepaść, nawet w seryjnym, wolnossącym 1.1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no ale przeciez 1.2 tez jest na canie...?

TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

> TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba

> wymienić

no to rzeczywiscie niezla zabawa teraz jest, jedynie bezporblemowo mozna zmieniac skrzynie manualne widze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke

skrzynia to malo. jak mam letnie niskoprofilowe opony to jest git i fajnie zapitala. teraz mam zimowki 155/70, czyli balooony i jest taki mul, ze szok

Share this post


Link to post
Share on other sites

> skrzynia to malo. jak mam letnie niskoprofilowe opony to jest git i fajnie zapitala. teraz mam

> zimowki 155/70, czyli balooony i jest taki mul, ze szok

kola oczywiście też mają znaczenie ale u mnie akurat wtedy była wymieniana tylko i wyłącznie skrzynia - cały pozostały setup nie był ruszany w tamtym momencie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba

> wymienić

a ktoś przetarł szlak "soft turbo" w tym 1.2 60 canowskim? yikes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw

> i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie

> ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem

> przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

O to to ok.gif Jak jadę z żonką i dzieckiem i bez świateł (są jeszcze takie kraje gdzie można, ogólnie nie popieram, ale mniej mi auto pali i mniej się grzeje) to spokojnie schodzę w granice 6l/100km. Ogólnie przy spokojnej jeździe to moje auto pali mniej niż 500 TwinAir w trybie eco, raz miałem okazję testować. Jak butuję też tragedii nie ma, raz pod wiatr na autobahnie spaliłem 10/100 na dystansie 400km, a tak to poniżej 8l/100. Raz co prawda jadąc od Szołpasa po oględzinach jego auta spaliłem 10litrów w 60 km, ale z takim odpałem w głowie i tak często jeździć nie można, za to zabawa jest zlosnik.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ja nie miałem na myśli spalania tylko koszt uturbienia w benzynie vs w gazie

Z czemu niby koszt uturbienia na gazie ma być mniejszy niż na benzynie confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z czemu niby koszt uturbienia na gazie ma być mniejszy niż na benzynie

teoretycznie jak stroi T tylko na gazie odpada remap albo SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

> teoretycznie jak stroi T tylko na gazie odpada remap albo SA

Dokładnie.

Odpada koszt zmiany wtrysków, mapsensora czy super-wydajnej pompy oraz dodatkowej elektroniki i strojenia, które też sporo kosztuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

załóżmy wersję jak najbardziej lajtową, w kompilacji z LPG. Czy ktoś na tym nowym bloku i osprzęcie składał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> załóżmy wersję jak najbardziej lajtową, w kompilacji z LPG. Czy ktoś na tym nowym bloku i osprzęcie

> składał?

tylko czy LPG w tym motorze to dobra opcja? Te silniki 69HP z tego co zdążyłem się zorientować nie lubią się z gazownią spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tylko czy LPG w tym motorze to dobra opcja? Te silniki 69HP z tego co zdążyłem się zorientować nie

> lubią się z gazownią

Ja znów słyszałem, że bardzo dobrze pracują z LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja znów słyszałem, że bardzo dobrze pracują z LPG

mówię z obserwacji ruchu takich fur na serwisie i zdania chopaków z hali, którzy co by nie było to montują zlosnik.gif

Mamy nawet takie małżeństwo - w tym samym czasie kupili Pandę 1.2 69 i Qubo 1.4 77 - doposażyli je w tę samą instalacją. Z Qubo nie dzieje się nic, Panda jest naszym staym bywalcem z powodu instalacji 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem Pandą z tym silnikiem 75kkm (gaz założony przy przebiegu 5km zlosnik.gif) i nic się z nią nie działo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.2 69KM E5 najważniejszy jest dobór listwy wtryskowej i montaż dysz gazowych nad listwą wtryskową a nie tak jak to zwykle się robi przy samych wtryskiwaczach benzynowych. Nie ma z gazem później problemu i z wypalaniem gniazd zaworowych. Gniazda też są bardzo delikatne w tych silnikach, często po 40 000km(pierwsza regulacja) wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Następna regulacja już wiązała się z naprawą/wymianą głowicy. Taki jest skutek niewłaściwie dobranej instalacji i montażu dysz przy wtryskiwaczach benzynowych.

Turbo na LPG jest bardzo tanim rozwiązaniem w porównaniu do zmiany układu zasilania noPB i strojenia kompa. Ale jak powszechnie wiadomo gaz jest do zapalniczek ew. do wózków widłowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke

A tam komputer nie zwariuje po zmianie ilości biegów?

Jeździłem ostatnio taką 500 z 1.2. Tam na zegarach pojawiała się informacja, żeby zmienic bieg na wyższy, jak się zbyt długo jechało np na 4 i się nie przyśpieszało. Co by komputer pomyślał, jakby uzytkownik wbił 6? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.