Skocz do zawartości

Stop/Go opinie


zenek32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego systemu Stop/Go opracowanego przez Mazdę (i-stop bodajże). Pytanie głównie skierowane jest do właścicieli aut z tym systemem grinser006.gif Czy to faktycznie wygląda tak kolorowo jak opisują w internecie? Idzie dużo na tym oszczędzić? No i czy ten system Mazdy faktycznie wyróżnia się na tle konkurencji?

Dla jasności chodzi mi o to http://mazda-blog.pl/system-stopgo-w-japonskim-wydaniu/ żeby nie było nieporozumień grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego systemu Stop/Go opracowanego przez Mazdę (i-stop

> bodajże). Pytanie głównie skierowane jest do właścicieli aut z tym systemem Czy to faktycznie

> wygląda tak kolorowo jak opisują w internecie? Idzie dużo na tym oszczędzić? No i czy ten

> system Mazdy faktycznie wyróżnia się na tle konkurencji?

> Dla jasności chodzi mi o to http://mazda-blog.pl/system-stopgo-w-japonskim-wydaniu/ żeby nie było

> nieporozumień

Duzo sie pewnie nie zaoszczedzi. Moj na 12kkm byl aktywny przez 14 godzin wiec kolo 50 pln przez 3 miesiace smile.gif ale ja glownie jezdze w trasie. W miescie jest fajnie bo na postoju jest cisza i spokoj. Wlacza sie szybko, nie jest uciazliwy. Pare razy zdarzylo sie jednak ze przy bardzo szybkiej probie ruszenia nie zdazyl wlaczyc silnika i trzeba bylo wcisnac znow do podlogi sprzeglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego systemu Stop/Go opracowanego przez Mazdę (i-stop

> bodajże). Pytanie głównie skierowane jest do właścicieli aut z tym systemem Czy to faktycznie

> wygląda tak kolorowo jak opisują w internecie? Idzie dużo na tym oszczędzić? No i czy ten

> system Mazdy faktycznie wyróżnia się na tle konkurencji?

> Dla jasności chodzi mi o to http://mazda-blog.pl/system-stopgo-w-japonskim-wydaniu/ żeby nie było

> nieporozumień

mazda 6 i jakiś francuz - próbowałem obu

różnicy w używaniu nie zauważyłem , kwestii ekonomicznych nie brałem pod uwagę w ogóle

trzeba się przyzwyczaić do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję od pół roku mazdę 3 z takim systemem. Negatywów nie zauważyłem. Z pozytywów to, że rzeczywiście cisza na postoju albo w korku. Uruchamia się natychmiastowo. Nigdy nie zdarzyło mi się po raz drugi dotykać sprzęgła.

A gdyby co to można całkowicie wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie.

> jakiś tekst

> Sama ,,maszynka'' varty kosztuje około 8 tys do wymiany tych akumulatorów.Musi sczytać kod i potem

> go wprowadzić w skrócie.

bananaevil.gif033102bebe_1_prv.gif Jak ja się cieszę, że tego cudactwa nie mam drive.gif

i jeszcze mam "normalny" ręczy na wajchę i wskazówkowy wskaźnik temperatury... yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego systemu Stop/Go opracowanego przez Mazdę (i-stop

> bodajże). Pytanie głównie skierowane jest do właścicieli aut z tym systemem

Nie mam Mazdy tylko wolnossącego Civica IXgen.

Aktualnie nie zawracam sobie głowy S&S. W mieście najbardziej boli ruszanie co chwila w korku. To najwięcej chla benzyny, ruszenie 1300kg auta. S&S mnie wnerwia w mega korku przy częstym stawaniu i ruszaniu. Co chwila odpala silnik i gasi.

Ja tak się zastanowiłem... mam LEDowe tylne światła chyba wszystkie, dzienne też. Przy każdym odpalaniu silnika przygasają nieźle. W ASO pewnie kosztują ciężkie pieniądze więc olałem S&S i może dłużej diody pożyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To najwięcej chla benzyny, ruszenie 1300kg auta. S&S mnie wnerwia w mega korku przy

> częstym stawaniu i ruszaniu. Co chwila odpala silnik i gasi.

Witaj w klubie. A nie używasz w korku tego magicznego guzika wyłączającego S/S?

Przy normalnej jeździe trzymam auto na sprzęgle, jak wiem, że postoję dłużej pozwalam się silnikowi wyłączyć, ot taki mój sposób na to coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie szkoda ci łożyska oporowego. Z doświadczenia wiem, że to najlepszy sposób na jego zabicie.

Nie wiem, 9 lat jeździłem tak Corollą i jakoś nie siadło. Wiem, że to może i nie najzdrowsze, ale do pewnego momentu w ogóle nie zwracałem na to uwagi.

A co będzie ekonomiczniejsze? Wcześniejsza wymiana akumulatora, rozrusznika czy tegoż łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile to daje "zysku" w zużyciu paliwa? Tylko tak praktycznie, nie chodzi mi o marketingowe

> obiecanki Mazdy.

Silnik na biegu jałowym spala około litra na godzinę, więc w w zależności od wielkości miasta i długości korków w centrum można sobie to wstępnie policzyć grinser006.gif. I nawet jak to w przypadku jednego samochodu pozwoli zaoszczędzić dwa litry na baku (co też nie jest do pogardzenia zlosnik.gif), to zakładając że za kilka lat system będzie w każdym samochodzie daje spore ilości paliwa i mniejsze zanieczyszczenie środowiska, bo chyba o to głównie chodzi grinser006.gif. Obowiązkowe czujniki ciśnienia w kołach też tym argumentują zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik na biegu jałowym spala około litra na godzinę, więc w w zależności od wielkości miasta i

> długości korków w centrum można sobie to wstępnie policzyć . I nawet jak to w przypadku

> jednego samochodu pozwoli zaoszczędzić dwa litry na baku (co też nie jest do pogardzenia ),

> to zakładając że za kilka lat system będzie w każdym samochodzie daje spore ilości paliwa i

> mniejsze zanieczyszczenie środowiska, bo chyba o to głównie chodzi . Obowiązkowe czujniki

> ciśnienia w kołach też tym argumentują .

dwa litry na baku?

Jaka bedzie realna zywotnosc AKU?

Ile rozrusznik pociagnie?

Cos czuje, ze naprawa rozrusznika to nie 30 a 500 zl+ wiec te magiczne oszczednosci psu w zupe.

S&S to aby norma byla, dzis trzeba byc "EKO" zeby ladnie wygladalo.

Mam DPF-a EKO takie, fakt nie kopci, nie smierdzi, raczej bezobslugowy no ale jak sie zapcha na amen i ktos CHCE byc EKO to pewnie ze 3 tys zl lub..wycinka;)

Kiedys czytalemzeS&A daje max 0,5l/100km oszczednosci, kosztow uzyskania przychodu nie okreslili, dlaczego?hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla jasności chodzi mi o to http://mazda-blog.pl/system-stopgo-w-japonskim-wydaniu/ żeby nie było

> nieporozumień

ciekawe stwierdzenie:

"Jest to jedyny tego typu układ wykorzystujący energię powstałą w wyniku spalania benzyny dzięki czemu elektryczny rozrusznik włączany jest jedynie w początkowej fazie procesu uruchamiania silnika. Pozwala to zaoszczędzić nie tylko paliwo ale również energię elektryczną."

jak dla mnie LOL - celem Stop/Go bylo zaoszczedzanie paliwa natomiast "wykorzystanie energii powstałej w wyniku spalania benzyny" to wlasnie jego zuzywanie. Wiec cos sie chyba komus spineyes.gif przynajmniej przy tlumaczeniu hehe.gif

Pomysl Mazdy np. z "ustawianiem" walu korbowego w odpowiednim polozeniu podczas gaszenia silnika wydaje sie byc calkiem sensowny.

Dobrze byloby jednak gdyby ktos przeprowadzil dokladne badania calosci ekonomii procesu Stop/Go, wlacznie z kosztami wymiany/naprawy specjalnego akumulatora, alternatora, rozrusznika etc. co przedzej czy pozniej bedzie konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile to daje "zysku" w zużyciu paliwa? Tylko tak praktycznie, nie chodzi mi o marketingowe

> obiecanki Mazdy.

> I czy dodają ten system do skrzyń automatycznych?

> Pozdro

> B

tak i chyba w automatach się najbardziej sprawdza. Ostatnio jechałem Grand picasso z automatem, to system pracował wyjątkowo szybko i wykorzystywał każdy moment.

Ja osobiście nie lubię tego gówna, wolę jak mi motor cały czas pracuję. Poza tym sens wydaje mi się mały - może w miastach gdzie więcej auto stoi w korku niż jedzie, to ok. Wydaje mi się, że osiągnięcie minimalnych oszczędności przy wprowadzaniu skomplikowanych systemów naszpikowanych elektroniką, wymagających dużo droższych podzespołów jest delikatnie mówiąc nonsensem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile to daje "zysku" w zużyciu paliwa? Tylko tak praktycznie, nie chodzi mi o marketingowe

> obiecanki Mazdy.

> I czy dodają ten system do skrzyń automatycznych?

> Pozdro

> B

W Mercedesie A z automatem był.

Z ciekawostek, on się potrafi odpalać także bez ruszania - dla klimy czy innych obciążeń aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co będzie ekonomiczniejsze? Wcześniejsza wymiana akumulatora, rozrusznika czy tegoż łożyska?

Wymiana łożyska oporowego to sporo roboty i zazwyczaj wymiana kompletnego sprzęgła.

Ja by raczej poszukał sposobu na wyłączenie tej funkcji. Czytałem , że w niektórych autach S&G się nie włącza gdy włączona jest klimatyzacja.

Poza tym stanie z nogą na pedale sprzęgła jest niewygodne. Może w kompie samochodu to się da wyłaczyć albo ustawić żeby w czasie działania klimy nie działało? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wieloma BMW i kilkoma Mercedesami z tym systemem i moim zdaniem system jest genialny i sprawdza się doskonale, ale wyłącznie w przemyślanych hybrydach gdzie nie ma klasycznego rozrusznika, ruszanie wspomaga napęd elektryczny (a w tym czasie uruchamia się spalinowy) a klima i ogrzewanie (w dużej części) są zasilane z akumulatora trakcyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użytkuję od pół roku mazdę 3 z takim systemem. Negatywów nie zauważyłem. Z pozytywów to, że

> rzeczywiście cisza na postoju albo w korku. Uruchamia się natychmiastowo. Nigdy nie zdarzyło

> mi się po raz drugi dotykać sprzęgła.

> A gdyby co to można całkowicie wyłączyć.

Taaa a brak ogrzewania i klimatyzacji to jest pozytyw! Masakra ten start stop i tyle. Wyłączenie całkowite tylko do następnego uruchomienia silnika.... blah.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa a brak ogrzewania i klimatyzacji to jest pozytyw! Masakra ten start stop i tyle. Wyłączenie

> całkowite tylko do następnego uruchomienia silnika....

Przecież klima i grzanie działa, jak przestaje utrzymywać zadaną temp. to uruchamia silnik.

Ja dziennie zaoszczędzam kieliszek ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktoryms z motorow jakis czas temu przelecieli ta sama trase z kilkoma autami z wlaczonym i bez S/S

zasadniczo zyski niewspolmierne do kosztow serwisu itp-taki byl sens

ale znajomy w pasku tylko teraz nie dam sobie glowy uciac czy benzyna czy ropniak sobie chwali-"jak na razie"

edyta: to chyba AS byl: test S?S róznych marek .... i mazda tez jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ktoryms z motorow jakis czas temu przelecieli ta sama trase z kilkoma autami z wlaczonym i bez

> S/S

> zasadniczo zyski niewspolmierne do kosztow serwisu itp-taki byl sens

> ale znajomy w pasku tylko teraz nie dam sobie glowy uciac czy benzyna czy ropniak sobie chwali-"jak

> na razie"

W dieslu ma to wiekszy sens, bo jak stoisz na swiatlach to nie klekocze i nie telepie buda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie nie w peugeotcie

A to ciekawe - niby PSA korzysta ze wspólnych technologii więc strategie tego systemu powinny być analogiczne w Citroenie i Peugeotcie.

W Mini, w którym jest ten sam diesel co u Ciebie i u mnie też działa tak jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w Mazdzie, ale w innych markach wkurzajacy 'ficzer', tak przynajmniej twierdzi wiekszosc znanych mi posiadaczy owego wynalazku

ja jadac pare razy autem z systemem s/s szybko go wylaczalem, bo mnie denerowal czestym wlaczaniem i wylaczaniem w zatloczonym miescie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ceny na alledrogo od 350 do 1100, tak źle nie jest.

super wymyslili s&g po to zeby auto bylo oszczedne, jednak jak siadzie aku to trzeba wydac 3'krotnosc normalnego spineyes.gifblagam.gif

jeszcze te urzadzenia do kodowania akumulatora o rotfl.gifbeksa.gifscrewy.gif

jak ja sie ciesze ze mam auto bez tego ustrojstwa palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super wymyslili s&g po to zeby auto bylo oszczedne, jednak jak siadzie aku to trzeba wydac

> 3'krotnosc normalnego

> jeszcze te urzadzenia do kodowania akumulatora o

> jak ja sie ciesze ze mam auto bez tego ustrojstwa

w zadnym moim aucie nie wymienialem akumulatora. IMHO te 7-8 spokojnie wytrzyma.

Co do kodowania akumulatora to nie jest to zwiazane z s&g bo wystepuje tez w autach bez tego systemu np. bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ktoryms z motorow jakis czas temu przelecieli ta sama trase z kilkoma autami z wlaczonym i bez

> S/S

> zasadniczo zyski niewspolmierne do kosztow serwisu itp-taki byl sens

> ale znajomy w pasku tylko teraz nie dam sobie glowy uciac czy benzyna czy ropniak sobie chwali-"jak

> na razie"

> edyta: to chyba AS byl: test S?S róznych marek .... i mazda tez jest

to są słabe wyniki? Oszczędności rzędu 0,4-0,7 l na 100km? To są imho spore oszczędności. No może poza tym Golfem, w którym prawie nie było różnicy zlosnik.gif Przyjmując nawet te 0.4 l/100km to jest przy dzisiejszych cenach 2pln na 100km. Czyli 2 tys. pln na 100 tys. km. Przyjmując, że kupuję samochód na przebieg 150 tys. km, to 3 tys. pln oszczędności. Przy dzisiejszych cenach paliw! A paliwa ogólnie raczej drożeją niż tanieją. Nawet jeżeli przez ten czas trzeba będzie nadmiarowo raz wymienić aku za tysiaka, to i tak się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to są słabe wyniki? Oszczędności rzędu 0,4-0,7 l na 100km? To są imho spore oszczędności. No może

> poza tym Golfem, w którym prawie nie było różnicy Przyjmując nawet te 0.4 l/100km to jest

> przy dzisiejszych cenach 2pln na 100km. Czyli 2 tys. pln na 100 tys. km. Przyjmując, że kupuję

> samochód na przebieg 150 tys. km, to 3 tys. pln oszczędności. Przy dzisiejszych cenach paliw!

> A paliwa ogólnie raczej drożeją niż tanieją. Nawet jeżeli przez ten czas trzeba będzie

> nadmiarowo raz wymienić aku za tysiaka, to i tak się opłaca.

Dolicz akumulator z programowaniem i zysk maleje. Do tego szybsze zużycie niektórych podzespołów. Któraś gazeta to opisywała i wyszlo że opłacalne tylko przy darmowym montażu i powinna by opcja wyłącz na stale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolicz akumulator z programowaniem i zysk maleje. Do tego szybsze zużycie niektórych podzespołów.

> Któraś gazeta to opisywała i wyszlo że opłacalne tylko przy darmowym montażu i powinna by

> opcja wyłącz na stale

Wymiany nikt za darmo nie będzie robił.Jest z tym naprawdę sporo zabawy-na szkoleniu na którym byłem ,bawili się z tym prawie 30 minut.A jak ktoś kupi maszynkę do wymiany musi mu się zwrócić-czyste prawo biznesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w Mazdzie, ale w innych markach wkurzajacy 'ficzer', tak przynajmniej twierdzi

> wiekszosc znanych mi posiadaczy owego wynalazku

Mnie S&S w mojej Maździe się podoba. Nie wyłączyłem jeszcze nigdy. Kierowca ma wpływ na to czy S&S zadziała - pedałem hamulca można tym sterować. Po zahamowaniu, "lekkie" trzymanie hamulca powoduje, że S&S nie wyłącza silnika. Mocniejsze naciśnięcie to znak/sygnał dla auta, że może rozważyć wyłączenie silnika. Dodatkowo S&S nie zadziała, gdy auto stoi ze skręconymi kołami (np. przygotowane do skrętu), co pozwala uniknąć niespodzianki przy tym manewrze.

Sam start silnika jest błyskawiczny - krótszy niż czas potrzebny na zwykłe przeniesienie nogi z hamulca na gaz (mam ASB).

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiany nikt za darmo nie będzie robił.Jest z tym naprawdę sporo zabawy-na szkoleniu na którym

> byłem ,bawili się z tym prawie 30 minut.A jak ktoś kupi maszynkę do wymiany musi mu się

> zwrócić-czyste prawo biznesu.

Dodam że w nowej ravce akumulator poszedł po 7 mcach sam z siebie i na gwarancji zmienili, ale koszt gwarancyjny 1800 złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie S&S w mojej Maździe się podoba.

dziwny jesteś. Powinieneś ponarzekać, że wszystko co nowe jest złe, że źle działa, że nie da się wyłączyć na stałe, że będziesz musiał co pół roku wymieniać akumulator za 2 tys. pln, że to jest tylko dla ekooszołomów z Brukselii itd.

A Ty tak po prostu, że się podoba. zlosnik.gif

Co jakiś czas są takie dyskusje na AK o "nowościach" w branży moto. Zawsze jest podobnie: bez sensu, wymysł ekologów, ile to pożyje, jakie drogie i tak dalej. Zawzyczaj piszą to ci, którzy takich rzeczy nie mają i nie używali. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawzyczaj piszą to ci, którzy

> takich rzeczy nie mają i nie używali.

ok.gif

My od ponad roku użytkujemy auto z:

S&S

DPF

Dwumasą

Turobsprężarką

Jak narazie na nic nie narzekamy, po prostu ze świadomością kupujemy auto, które z czasem może się popsuć jak wszystkie inne rzeczy grinser006.gif

Ale SS wyłączamy po odpaleniu silnika, zamiast pamiętać o światłach pamiętamy o tym przycisku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.