Skocz do zawartości

Tiguan 1,4 TSI 150 KM, ACT, DSG


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, format napisał:

 

No a ile więcej według Ciebie powinien palić czterobut względem ośki?

Moim zdaniem litr to takie zupełne minimum.

A skąd mam wiedzieć?

Trochę byłem zaskoczony, stąd moje pytanie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Manx napisał:

4x4 zawsze będzie palić więcej. Po pierwsze dźwigasz o kilkadzieisąt kg więcej masy - podzespoły napędu 4x4 ważą swoje. Poza tym w samochodach gdzie masz stale 4x4 (czyli w Tiguanie nie) - masz opory napędu.

A i jeszcze jedno - z DSG prędzej niż z manualem zbliżysz się do tego co fabryka podaje. Nawet przy trybie normal ta skrzynia oszczędza paliwo.

Czy deklarowane przez producenta 7 l/100 km jest realne dla 1.4 TSI 4x4 DSG?

Czy raczej liczyć na spalanie 8-10 l/100km :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rwIcIk napisał:

Czy deklarowane przez producenta 7 l/100 km jest realne dla 1.4 TSI 4x4 DSG?

Czy raczej liczyć na spalanie 8-10 l/100km :]

 

Automaty w realu palą zdecydowanie bliżej tego co podaje producent niż auta z manualną skrzynią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy jak bedziesz jezdzil i gdzie ;)

Główmie jazda miejsko-podmiejska-wiejska. Obecne auto 141 KM 1.4 tony pali mi średnio 8. A do oszczędnych nie należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Czy deklarowane przez producenta 7 l/100 km jest realne dla 1.4 TSI 4x4 DSG?

Czy raczej liczyć na spalanie 8-10 l/100km :]

Realne do 90 i w trybie ECO. Supeb z tym silnikiem wg. Zachara przy 140 7,3 z racji na nudę pewnie będzie z 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy deklarowane przez producenta 7 l/100 km jest realne dla 1.4 TSI 4x4 DSG?
Czy raczej liczyć na spalanie 8-10 l/100km :]

Nie wiem jaki masz styl jazdy, ale wg mnie mało realne. Jesli to typowa jazda miejska to sie raczej nastaw na 8-9 litrow. Najwyzej bedziesz milo zaskoczony :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, bergerac napisał:


Nie wiem jaki masz styl jazdy, ale wg mnie mało realne. Jesli to typowa jazda miejska to sie raczej nastaw na 8-9 litrow. Najwyzej bedziesz milo zaskoczony :)

 

Jakbym SUVem mieścił sie w 8-9 l benzyny na 100 km, byłoby znośnie.

Bo diesla chyba bym nie chciał :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Jakbym SUVem mieścił sie w 8-9 l benzyny na 100 km, byłoby znośnie.

Bo diesla chyba bym nie chciał :hmm:

 

Ja tam nie wiem jak VW, bo teraz dużym i ciężkim Helmutem z mikrym silnikiem jeżdżę, ale w BI w mieście mam 11 z klima jak za mocno nie szaleje, ale też nie zasypiam na światłach.

W trasie Wawa-BI (roboty drogowe) pokazał za to 5,8 że średnia 78km/h.

Auto to Insignia kombi 1,4t 140KM.

Mysle, że w Wa-wie jak będziesz miał koło 9- 10 to nie ma co płakać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Tak sobie patrzę w parametry i co widzę nt. średniego spalania:

2x4 MT - 5,7 l/100km

2x4 DSG - 6,0 l/100km

4x4 DSG - 7.0 l/100km

 

To daje aż litr więcej w spalaniu dla 4x4 8]

Tylko litr ;) 

Dużo większa masa wirująca i opory + zazwyczaj krótsze przełożenia skrzyni. 

Przy wyśrubowanych wynikach spalania dla ośki procentowo różnica jest niestety spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z przykładów: dostałem do testów mazdę 6 kombi, diesel ponad 170km, AT i 4x4 - normalna jazda miejska, klima, trochę obwodnicy, temperatura Ok 28- spalanie 10,2 / 100km. Np Audi quatro ponad 200KM, 4x4, diesel - 9,1 przy podobnej trasie. Superb 4x4 190 - 8,5 (ze wszystkich przebiegów mial ponad 9,5). I kilka innych 4x4 ale testowałem tylko diesle i auta kombi. Jeździłem normalnie, nieemerycko tak jak większość uczestników ruchu.

2.0 tsi 280 km z 4x4 12-13 w tym samym trybie.

 

Nastawiałbym się na przedział 8-10 a czasem i więcej w benzynie w zależności od natężenia ruchu - oczywiście średnie z wielu przejazdów, bo pewnie z tym ACT i dołączanym 4x4 to przy turlaniu i braku korków z 6,5 pewnie można zobaczyć w trybie hard emeryt.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rwIcIk

 

Spritmonitor dla 1.5 TSI mix ośki i 4x4 podaje średnie: 7,96l

Dla Cruze średnie na spritmonitor to 7,5l  (mała próba)

 

Autocentrum

Tiguan średnio: 7,9l

Cruze średnio: 8,1l

 

Wnioski z tego mam takie, że ośka będzie palić Ci trochę mniej niż klocek Cruze, a 4x4 troszkę więcej.

 

Rozważasz 4x4? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Rozważam, ale bez przkonania. Bardziej mnie intetesuje DSG.

 

 

Ogólnie o ile nie jeździsz na ryby, grzyby, w błocie po pas. Zimą nie jesteś regularnie w górach, to dałbym sobie spokój.

 

Natomiast DSG bezwzględnie na tak :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, rwIcIk napisał:

Rozważam, ale bez przkonania. Bardziej mnie intetesuje DSG.

 

Witam

Od 2 miesiecy mam Kodiaqa 1,4 tsi z dsg ,napęd na przód. średnie spalanie z przebiegu niecałych 2000 kilometrów według kompa to 8,4 gdzie 90% to na razie jazda w koło komina.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10/08/2017 o 19:52, rwIcIk napisał:

Jakbym SUVem mieścił sie w 8-9 l benzyny na 100 km, byłoby znośnie.

Bo diesla chyba bym nie chciał :hmm:

 

Myślę że 8-9 będzie w sam raz w 100 % realne. Generalnie... wszystkie podobne gabarytowo samochody grupy VW palą podobnie - podobna masa i te same skrzynie i silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2017 o 19:35, rwIcIk napisał:

Proszę napiszcie coś więcej o tym sprzęcie. 

Jak to się sprawuje, jak z awaryjnością?

To nowy model?

Ten silnik jest w miarę trwały? Jakieś typowe wady, usterki go prześladują?

A skrzynia DSG daje radę w mieście? Jest trwała?

Co oznacza ACT?

Będę wdzięczny za wszelkie info ;] 

Tu masz porównanie suvów autocentrum

Testowali vw więc mocno chwalą :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8/10/2017 o 15:55, grogi napisał:

 

Takie udawane 4x4, które 99% czasu zwykle jedzie jako 4x2? Jest ciut cięższe - i to tyle... 

Nieważne czy napęd jest spięty czy nie - wał napędowy, półosie i dyfer jednak cały czas się kręcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.