Jump to content
swienty

Start-stop

Recommended Posts

1 minutę temu, Marcin L. napisał:

 

Czyli dochodzimy do tego samego wniosku, jeśli stoczyło się więcej niż kilka cm, to musi być popsute (jako i mój był). :) 

Natomiast chciałem tylko wyjaśnić że taka sytuacja jest technicznie możliwa zarówno w klasycznym automacie jak i dwusprzęgłówce.

Nie -jesli jest sprawne nie moze sie stoczyc ani o 1 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Marcin L. napisał:

 

HH działa dopiero od pewnego stopnia nachylenia,

Jest to około 5st.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

To takie urządzenie, które powoduje że auto stojąc na wzniesieniu nie jedzie do tyłu po puszczeniu hamulca.

Dodam jeszcze, że nie tylko do tyłu, do przodu również działa, przynajmniej w systemie TRW - przy biegu R pod górkę :P Jak widzisz na przykładzie FIAT-a nie podaję, bo marka auta znaczenia nie ma ;l

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, krowka napisał:

Dodam jeszcze, że nie tylko do tyłu, do przodu również działa, przynajmniej w systemie TRW :P Jak widzisz na przykładzie FIAT-a nie podaję ;l

A co? We Fiacie do przodu nie działa?

  • I love it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wlad napisał:

Nie -jesli jest sprawne nie moze sie stoczyc ani o 1 cm.

 

W hydraulicznej skrzyni może. Po prostu auto na biegu jałowym nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia żeby zrównoważyć grawitację i na dużym wzniesieniu auto może się toczyć w dół. Jest to zupełnie normalne. Jeśli dodasz gazu to przestanie, jeśli dodasz jeszcze więcej to pojedzie do przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, grogi napisał:

 

ECU rejestruje na którym cylindrze ma przygotowane sprężone powietrze. Wystarczy tylko trysnąć paliwem (praktycznie wszystkie auta teraz mają bezpośredni wtrysk) i ewentualnie zrobić błysk świecą, a silnik ruszy.

No jasne, to to wiem ze ecu zna polozenie tloków ale to zupelnie co innego niz teoria o zatrzymywaniu silnika w jakiejś omreslonej pozycji jak przed chwila napisano:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Ryb napisał:

 

W hydraulicznej skrzyni może. Po prostu auto na biegu jałowym nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia żeby zrównoważyć grawitację i na dużym wzniesieniu auto może się toczyć w dół. Jest to zupełnie normalne. Jeśli dodasz gazu to przestanie, jeśli dodasz jeszcze więcej to pojedzie do przodu.

 

Jemu chodziło o to że jak używasz hamulców jako HH to wtedy nie może.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, slawek2000 napisał:

No jasne, to to wiem ze ecu zna polozenie tloków ale to zupelnie co innego niz teoria o zatrzymywaniu silnika w jakiejś omreslonej pozycji jak przed chwila napisano:)

 

No ale tak wlasnie jest w dobrze zaprojektowanych silnikach. Tloki zatrzymuja sie w okreslonej pozycji i utrzymuja odpowiednie cisnienie, tak zeby zaplon odbywal sie znacznie szybciej, niz podczas normalnego uruchomienia. Do tego nie ma osobno alternatora i rozrusznika, tylko jest to jeden uklad, ktory tez reaguje znacznie szybciej. Taki silnik odpala naprawde szybko, nawet tego nie czujesz. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Jemu chodziło o to że jak używasz hamulców jako HH to wtedy nie może.

 

Aaaa, chyba że tak. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, slawek2000 napisał:

No jasne, to to wiem ze ecu zna polozenie tloków ale to zupelnie co innego niz teoria o zatrzymywaniu silnika w jakiejś omreslonej pozycji jak przed chwila napisano:)

 

Jak masz cztery cylindry, to jeden jest w stanie gotowym to strzelenia...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w ogóle to konwerter w skrzyni hydraulicznej nie jest od tego by "trzymać samochód" pod górkę, jak się stoi to trzyma się hamulec lub jak jest to używa się HH...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

W hydraulicznej skrzyni może. Po prostu auto na biegu jałowym nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia żeby zrównoważyć grawitację i na dużym wzniesieniu auto może się toczyć w dół. Jest to zupełnie normalne. Jeśli dodasz gazu to przestanie, jeśli dodasz jeszcze więcej to pojedzie do przodu.

Bez HH tak, z HH nie powinien się stoczyć ani o 1cm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, sherif napisał:

Bez HH tak, z HH nie powinien się stoczyć ani o 1cm.

 

 

To oczywiste, bo HH trzyma wtedy hamulec. Sam mam HH i bardzo sobie chwalę. :ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

 

To oczywiste, bo HH trzyma wtedy hamulec. Sam mam HH i bardzo sobie chwalę. :ok:

Ja mam i nie używam :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, sherif napisał:

Ja mam i nie używam :)

 

 

Da się tak w ogóle? U mnie się nie da. Działa zawsze i już.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Ryb napisał:

 

Da się tak w ogóle? U mnie się nie da. Działa zawsze i już.

w Fordzie np. włączasz/wyłączasz HH w komputerze - to jedna z opcji jak kontrola trakcji. 

Nie zdziwię się jak w Mitsu się nie da, bo te samochody są słabo konfigurowalne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Azbest napisał:

w Fordzie np. włączasz/wyłączasz HH w komputerze - to jedna z opcji jak kontrola trakcji. 

Nie zdziwię się jak w Mitsu się nie da, bo te samochody są słabo konfigurowalne. 

 

I tak nie mam pomysłu po co miałbym to wyłączać.

:ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Ryb napisał:

 

I tak nie mam pomysłu po co miałbym to wyłączać.

:ok:

bo HH dużo nie zmienia ... chyba że potrzebujesz się stoczyć tyłem z jakiegoś podjazdu, ale to wystarczy dotknąć gazu i efekt będzie ten sam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
28 minut temu, sherif napisał:

Bez HH tak, z HH nie powinien się stoczyć ani o 1cm.

 

Są sporadyczne przypadki że HH może się nie załączyć, a "pełzanie" może nie zapewnić odpowiedniej siły by utrzymać samochód. Np. na u mnie podjeździe ze skręconymi kołami na wstecznym.

Ale, ok, niech będzie że mój samochód jest popsuty. :) 

Ja natomiast bym powiedział - po prostu nie jest już nowy i nie wszystko działa idealnie. Co nie znaczy że z automatu nadaje się naprawy/wymiany. No może w idealnym świecie.

 

5 minut temu, Azbest napisał:

w Fordzie np. włączasz/wyłączasz HH w komputerze - to jedna z opcji jak kontrola trakcji. 

 

Dodatkowo można sobie włączyć albo tryb automatyczny albo po "podwójnym kliknięciu hamulcem" ;] Tyle że ta druga opcja też sprawdza kąt nachylenia pojazdu. :oslabiony:

 

4 minuty temu, Ryb napisał:

I tak nie mam pomysłu po co miałbym to wyłączać.

 

Trudno się nie zgodzić. :) 

 

Edited by Marcin L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Azbest napisał:

bo HH dużo nie zmienia ... chyba że potrzebujesz się stoczyć tyłem z jakiegoś podjazdu, ale to wystarczy dotknąć gazu i efekt będzie ten sam. 

 

Zdarzyło mi się manewrować w ciasnych miejscach o dużym nachyleniu i uważam że ten system jest wręcz genialny. Łatwość manewrowania jest niezrównana.

Żeby się stoczyć trzeba u mnie dać na N lub dotknąć gazu i puścić.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Azbest napisał:

bo HH dużo nie zmienia ... chyba że potrzebujesz się stoczyć tyłem z jakiegoś podjazdu, ale to wystarczy dotknąć gazu i efekt będzie ten sam. 

 

Albo zaczekać parę sekund, HH sam puszcza hamulec po paru sekundach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, wladmar napisał:

 

Albo zaczekać parę sekund, HH sam puszcza hamulec po paru sekundach. 

 

U mnie trzyma zadziwiająco długo. Na pewno kilkanaście sekund, więcej nie sprawdzałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Albo zaczekać parę sekund, HH sam puszcza hamulec po paru sekundach. 

Dokładnie 2s.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

 

U mnie trzyma zadziwiająco długo. Na pewno kilkanaście sekund, więcej nie sprawdzałem.

Kurcze... a ja nawet nie wiem jak jest w moim benzynowym Outlanderze ... chyba nigdy nie było potrzeby z tego korzystać. Nawet nie wiem czy jest tam HH, chociaż nie przypominam sobie żeby samochód się kiedykolwiek cofał na podjazdach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minut temu, Ryb napisał:

 

U mnie trzyma zadziwiająco długo. Na pewno kilkanaście sekund, więcej nie sprawdzałem.

Na pewno Hill Holder? Warunkiem działania w manualu jest włączony bieg do przodu)/tyłu, naciśnięte sprzęgło, hamulec i spad min 4-5st. Po puszczeniu hamulca ma się 2s na ruszenie bez stoczenia, inaczej, ma się czas na przerzucenie prawej nogi na gaz i puszczenie sprzęgła. W automacie podobnie, tylko sprzęgło odpada.

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Azbest napisał:

Kurcze... a ja nawet nie wiem jak jest w moim benzynowym Outlanderze ... chyba nigdy nie było potrzeby z tego korzystać. Nawet nie wiem czy jest tam HH, chociaż nie przypominam sobie żeby samochód się kiedykolwiek cofał na podjazdach.

 

Jest, wszystkie mają. Rzecz w tym, że on działa praktycznie niezauważalnie, stąd pewnie nawet nie wiesz że masz.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, krowka napisał:

Na pewno Hill Holder? Warunkiem działania w manualu jest włączony bieg do przodu)/tyłu, naciśnięte sprzęgło, hamulec i spad min 4-5st. Po puszczeniu hamulca ma się 2s na ruszenie bez stoczenia, inaczej, ma się czas na przerzucenie prawej nogi na gaz i puszczenie sprzęgła. W automacie podobnie, tylko sprzęgło odpada.

 

Na pewno hill holder. Mam automat ale moja żona w manualu ma tak samo. W moim automacie po puszczeniu hamulca jeśli skrzynia jest w pozycji D albo pełznie do przodu albo (jeśli jest za stromo żeby pełznąć) po prostu stoi w miejscu aż dodam gazu. U żony w manualu po prostu stoi w miejscu. Działa w obie strony i na pewno trzyma tak co najmniej kilkanaście sekund.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, sherif napisał:

Ja mam i nie używam :)

 

Ale to działa z automatu 8]

Hamulec zjazdowy trzeba włączać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Ale to działa z automatu 8]

Hamulec zjazdowy trzeba włączać.

 

Działa jak jest włączona/aktywna ta funcja, tak samo jak S&S. U mnie bez włączania działa jedynie auto ręczny, bo coś zawsze rzęzi z tyłu po zgaszeniu auta i otworzeniu drzwi, ale tak chyba Volvo mają.

Na S&S za to znalazłem taki sposób, że są u mnie jest kilka trybów jazdy i trybie którym jeżdzę najczęściej (dynamic) funcja S&S jest niedostępna 😀

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
W moim automacie po puszczeniu hamulca jeśli skrzynia jest w pozycji D albo pełznie do przodu albo (jeśli jest za stromo żeby pełznąć) po prostu stoi w miejscu aż dodam gazu.
 


W Jeepie mam tak samo, jeszcze ani razu nie poczułem działania HH w taki sposób jak miałem w Giuliettcie (manual).

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Działa jak jest włączona/aktywna ta funcja, tak samo jak S&S. U mnie bez włączania działa jedynie auto ręczny, bo coś zawsze rzęzi z tyłu po zgaszeniu auta i otworzeniu drzwi, ale tak chyba Volvo mają.
Na S&S za to znalazłem taki sposób, że są u mnie jest kilka trybów jazdy i trybie którym jeżdzę najczęściej (dynamic) funcja S&S jest niedostępna 
Nie spotkałem się jeszcze żeby hh był wlączany wylączany. Przy automatach to skrzynia tak działa że trzyma i czekana wciśnięcie gazu to nie jest hh

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, akir napisał:

Nie spotkałem się jeszcze żeby hh był wlączany wylączany. Przy automatach to skrzynia tak działa że trzyma i czekana wciśnięcie gazu to nie jest hh

 

Chyba nie doczytałeś wątku, HH jak najbardziej może być wyłączalny. ;) 

A to o czym piszesz to raczej Auto Hold. Żadna skrzynia sama z siebie nie trzyma i nie czeka na gaz, nawet w dwusprzęgłowych bez Auto Hold jest "pełzanie" (oczywiście pod górkę siły grawitacji i pełzania się równoważą i w zależności od nachylenia samochód porusza się tak jak działa wypadkowa sił, czyli albo mniej pełza, albo stoi, albo się stacza).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 godzin temu, Ryb napisał:

Działa w obie strony i na pewno trzyma tak co najmniej kilkanaście sekund.

 

W Subaru dopóki trzymasz sprzęgło to jest ciśnienie w układzie i auto stoi w miejscu. Tyle że tam jest SS mechaniczny (przynajmniej w tych starszych) - bardzo prymitywny i zadziwiająco skuteczny.

Edited by marcindzieg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, muzz napisał:

a w ogóle to konwerter w skrzyni hydraulicznej nie jest od tego by "trzymać samochód" pod górkę, jak się stoi to trzyma się hamulec lub jak jest to używa się HH...

 

Jest potrzebny przez ułamek sekundy. Stanie pod górkę bez naciśniętego hamulca jest cokolwiek dziwaczne.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.08.2019 o 17:19, krowka napisał:

Dokładnie 2s.

Ford 2,5s.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.08.2019 o 07:11, akir napisał:

Nie spotkałem się jeszcze żeby hh był wlączany wylączany. Przy automatach to skrzynia tak działa że trzyma i czekana wciśnięcie gazu to nie jest hh

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Ford fiesta- można wyłączyć samemu. Na stałe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.