coderiese Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > > Valvoline MaxLife 10W40, ponieważ w tym wątku to jedyny olej, na który nikt nie narzeka... wlałem ten olej do twinporta Z16XEP przy przebiegu 140tys km. Auto stało się wyraźniej mułowate, spalało więcej, mniej chętnie wkręcało się na obroty. Zimą przy odpalaniu dłużej kręciło. Czym prędzej go zlałem i z powrotem syntetyk lotosa. Objawy zniknęły, na 12 tys km zniknelo mi ok 0,3l oleju. Moim zdaniem wlanie tego oleju , będącego w duzym uproszczeniu , mieszaniną oleju z czyms w rodzaju motodoktora do sprawnego silnika mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoE Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Może kogoś zainteresuje dexos2 do 5l + filtr z wymianą 189zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > Może kogoś zainteresuje dexos2 do 5l + filtr z wymianą 189zł Jak na ASO drogo może nie jest... ale jak na to że nie wiesz co faktycznie Ci wleją to sorry... chyba że akurat takie ASO co nie będzie miało nic przeciwko by stać nad nimi. Ktos wie czy ten dexos2 jest mieszalny ze starym 5w30? Bo mi trochę zostało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > jeszcze ok 4 kkm i wymienie na > syntetyczny he he, nie mogę uwierzyć własnym oczom... zobacz na swojego posta sprzed roku: klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > zobacz na swojego posta sprzed roku: No toś teraz przywalił w rój os, to kolega Tosh będzie musiał się gęsto tłumaczyć, chociaż znając jego pewnie jakoś w sprytny sposób wybrnie z sytuacji. A wracając do zmiany oleju, też zamierzam swoje X14NZ wrzucić na syntetyk, ale wpierw skorzystam ze zbawczych właściwości czyszczących lotosa 10w40. Edit: Aha zaznaczę - auto od nowości w rodzinie i po pierwszym przeglądzie w ASO auto wyjechało z 15W40 a przegląd był wymuszony raczej mijającym czasem niż przebiegiem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 Przyznaje sie za moje slowa z jednym ale: na wlasnym silniku, dobrze go znajac, moge sobie pozwolic na takie eksperymenty. Ot co...Innym odradzam, bo wzniesie sie wrzawa, ze cos cieknie, olej zaczal brac, w ogole cuda sie dzieja...i ze w ogole tak nie mozna. Wiec lepiej eksperymentowac samemu, a innym doradzac wariant bezpieczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Drugi sezon używam oleju Motul 5W40 . Jest to 100% syntetyk o wysokiej TBN . Co ciekawe zużycie tego oleju jest mniejsze niż innych olejów 5W40 np. Magnateca czy Castrola SyntS . Być może ma to związek z normą GM dla silników diesla jak w linku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > IMHO lepiej 5W40. > To stary silnik, 30 może mieć deczko za małą lepkość na gorąco. a jak sądzisz czy polecany przez ASO MOBIL 1 0W40 można zaaplikować po 40 tys przebiegu na gm5W30? 40 to większa lepkość na gorąco to może i ciut cichszy będzie po rozgrzaniu.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 a co powiecie na temat oleju orlen platinium 5w40 full syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > a jak sądzisz czy polecany przez ASO MOBIL 1 0W40 można zaaplikować po 40 tys przebiegu na > gm5W30? Osobiście nie widzę żadnych przeciwwskazań. > 40 to większa lepkość na gorąco to może i ciut cichszy będzie po rozgrzaniu.? Raczej wątpię. Ten silnik tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 dzięki, a ten ELF nada się ? notatka o wyciszaniu pracy rozrządu to fakt czy raczej marketing? "ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Po 40tyś. stukają Ci popychacze? Eee, chyba nie jest tak tragicznie. Bo w przeciwnym wypadku żaden olej mu nie pomoże. Elfa nie używałem, więc się nie wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 ok nie skumałem że producent oleju pisząc o głośnej pracy rozrządu ma na myśli popychacze. Jakoś ubzdurałem sobie że istnieje olej na którym silnik może ciszej pracować (oczywiście syntetyczny olej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Witam mam takie pytanko o mieszanie płynów do wspomagania czy na dolewkę mogę dolać jak na poniższym zdjęciu , mechanik mi go dał i mówi że będzie ok , a w zbiorniku mam zielony(wg żółty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > Witam mam takie pytanko o mieszanie płynów do wspomagania czy na dolewkę mogę dolać jak na > poniższym zdjęciu , mechanik mi go dał i mówi że będzie ok , a w zbiorniku mam zielony(wg > żółty) Jeżeli do samochodu, który masz w podpisie, to nie dolewaj tego. Masz wspomaganie elektrohydrauliczne, a do niego leje się inny płyn (zielony GM 19 40 715, koszt około 50PLN za 1 litr). Mechanicy rutyniarze robią dziwne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 dzięki też mi się tak wydawało:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan_Melanz Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Kupując 16-letnia astre f zastałem ją już na oleju mineralnym 15w40, no i sie zastanawiam jakiej firmy powinienem lać dalej i co ile kilometrów. Dodam, że samochód zagazowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Moja 18sto letnia dostaje 10W40 mobila s 2000 ,polecam Ci przejście na 10W40 bo 15W40 nasze silniczki nie lubią (tzn hydropopychacze) ,marka to już dowolny wybór . Orginał GM daje rade ,mobil tez , niektórym i lotos nie przeszkadza . Z droższych to Valvoline lub Motul pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan_Melanz Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Moja 18sto letnia dostaje 10W40 mobila s 2000 ,polecam Ci przejście na 10W40 bo 15W40 nasze > silniczki nie lubią (tzn hydropopychacze) ,marka to już dowolny wybór . Orginał GM daje rade > ,mobil tez , niektórym i lotos nie przeszkadza . Z droższych to Valvoline lub Motul > pozdrawiam No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się przechodzić z powrotem na pół syntetyk... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Każdy ma swoje racje w jednej astrze również miałem taki przypadek że był zalany 15W40 i zmieniłem na 10W40 , żadnych negatywnych skutków nie było ,do tego zimą silnik po porannym rozruchu chodził ciszej niż na 15W40 . Olej 10W40 nie wypłucze Ci silnika (pewnie o to sie martwisz) , co innego gdybyś przechodził z 10W40 na 5W40 ( takich rzeczy raczej sie nie robi) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się > przechodzić z powrotem na pół syntetyk... zeszłej zimy po około 50 kkm przeszedłem z mineralnego lotosa na półsyntetyk Valvoline MaxLife. Obecnie leje półsyntetyk GM. Od zmiany nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków tego przejścia. No może delikatnie wiecej bierze oleju ale to jest zbyt mała roznica aby mi to przeszkadzało. Silnik po tym pracuje ciszej az miło się słucha tego klekotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się > przechodzić z powrotem na pół syntetyk... Nie znają sie. Wlej 10w40 bez obaw. Silnik będzie lżej odpalał podczas mrozów. Z pełną świadomością oświadczam Ci, że nic się nie ma prawa stać. Co do marki- wlej, co tylko chcesz. Ja jeżdżę z założenia na polskich (lotos, orlen, k2, avia, veco- zalezy co się trafi) i nie narzekam. Jeśli jesteś podatny na marketing i wierzysz w bajeczki o wyższości olejów zachodnich- lej castrola czy mobila- twój wybór. Ja Cię na siłę przekonywał nie będę co do częstotliwości wymian- ja bym zmieniał co 15kkm, ale są też tacy, którym ten okres się wydaje za długi i wymieniają co 12, a nawet co 10kkm. Jeśli mało jeździsz, to nie ważne ile zrobisz- po roku warto wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan_Melanz Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Nie znają sie. Wlej 10w40 bez obaw. Silnik będzie lżej odpalał podczas mrozów. > Z pełną świadomością oświadczam Ci, że nic się nie ma prawa stać. > Co do marki- wlej, co tylko chcesz. Ja jeżdżę z założenia na polskich (lotos, orlen, k2, avia, > veco- zalezy co się trafi) i nie narzekam. Jeśli jesteś podatny na marketing i wierzysz w > bajeczki o wyższości olejów zachodnich- lej castrola czy mobila- twój wybór. Ja Cię na siłę > przekonywał nie będę Jeśli bym się zdecydował na 10w40, to kiedy przyjdą czasy powrotu do mineralnego? (autko ma 16 lat i 180kkm przejechane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Powiem odważnie ''nigdy'' ja mam 253tyś km i jeżdzę na 10W40 ,nadmiernego zużycia nie widzę . Jeśli silnik będzie brał duże ilości oleju to i 15W40 wiele nie pomoże na to zużycie . Wtedy ewentualnie remont . W C14NZ raczej nie kosztuje to zbyt wiele pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Powiem odważnie ''nigdy'' popieram. gdy sinik będzie juz tak zajeżdzony, że będzie ci palił > 1 lir oleju na 1 kkm to i przejście na minerał nie pomoże. Minerał i semi wbrew pozorom wcale tak bardzo się nie różnią. Jedynym zauważalnym gołym okiem i bezdyskusyjnym plusem oleju semi jest jego niższa lepkość w niskich temperaturach przez co łatwiej odpalić zimą. W wysokiej temperaturze natomaist oba te oleje mają podobne parametry, wiec nie ważne jaki będziesz miał olej- jeśli sinik będzie zajeżdżony to będzie go palił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Zeszłej zimy zalałem GM 10W40 a przechodziłem z 15W40 Mobila, końcówka używania GM była tragiczna, ale to kwestia, że z oleum zrobiła się "breja" - zgęstniał, nigdy czegoś takiego nie miałem na mobilu 15W40, wniosek nigdy więcej GM. Wczoraj zalałem Lotosa 10W40, silniczek odżył- wyciszył się, nie ma stukania zaworów przy dużym obciążeniu, lampka od ciśnienia oleju szybko gaśnie (zaraz po uruchomieniu silnika auta po całej zimnej nocy). Wybrałem Lotosa ze względu na jego właściwości oczyszczające, po następnej wymianie (w między czasie będzie robiony rozrząd i wymiana wszelkich uszczelniaczy) wlewam syntetyk. Auto prosto z salonu w naszej rodzinie, od samego początku w serwisie zalewali Mobila 15W40 (tak polecali), w tej chwili ma przelatane mniej więcej 240 kkm i żadnego brania oleju. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > po następnej wymianie (...) wlewam syntetyk. to już dla mnie trochę fanatyzm i nie widzę sensu, ale z drugiej strony, jeśli lubisz przepłacać- możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > to już dla mnie trochę fanatyzm Trochę tak > i nie widzę sensu, ale z drugiej strony, jeśli lubisz przepłacać- > możesz Ale dlaczego, jeździłeś na pełnym syntetyku z takim silnikiem? Chcę zobaczyć jak będzie się silnik zachowywał i jak jazda będzie. Jeżeli stwierdzę, że jednak lepiej się jeździ na 10W40 to wrócę do takiego oleju. Na dzień dzisiejszy mam wrażenia takie: im bardziej olej syntetyczny tym fajniej silnik pracuje. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Ale dlaczego, jeździłeś na pełnym syntetyku z takim silnikiem? > Chcę zobaczyć jak będzie się silnik zachowywał i jak jazda będzie. pewnie różnicy nie zauważysz, ale próbować możesz, przeciwwskazań nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > pewnie różnicy nie zauważysz, się okaże po zmianie >ale próbować możesz, przeciwwskazań nie ma przeciwwskazania mogły by być, ale znam motor i jego zużycie, badany ostatnio na swoją wydatność i myślę właśnie o przejściu na syntetyk z nadzieją uzyskania jakiś plusów. Ale jeżeli niektórzy nie są pewni swojego motoru i silniki 8V biorą olej to nie polecam przechodzenie na syntetyk, w przypadku motorów 16V zbyt duża ilość pochłanianego oleju też powinna być przesłanką aby nie eksperymentować ze zmianami oleju. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > przeciwwskazania mogły by być, ale znam motor i jego zużycie jakie przeciwwskazania? wg mnie, zakładając, że motor nie jest kompletnym złomem w stanie agonii, syntetyk nie ma szansy mu zaszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 > jakie przeciwwskazania? > wg mnie, zakładając, że motor nie jest kompletnym złomem w stanie >agonii, syntetyk nie ma szansy mu zaszkodzić. Właśnie o tych przeciwwskazaniach co podałeś w założeniu myślałem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronnie Napisano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2010 > Ktos wie czy ten dexos2 jest mieszalny ze starym 5w30? Bo mi trochę zostało... Akurat czeka mnie wymiana i mam identyczną sytuację GM5w30 jeszcze mi trochę zostało, ale zastanawiam się czy kupić teraz Dexos. Czy jest jakaś różnica oprócz ceny ? Można mieszać? Różnica w opisie Opla: http://www.opel.com.pl/twoj-opel/eksploatacja/obsluga-pojazdu.html#nav_tablay_item_c1_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 ASO mówi że można dolewać GM5W30 "stary" do "nowego" i odwrotnie ma się rozumieć (zresztą i jeden i drugi ma oznaczenie 5W30 longlife) P.S. mojego twinporta na ostatniej wymianie ASO zalało właśnie dexosem i po raz kolejny przelali szklankę, a swoją drogą oni tak wszystkim leją, ale tylko nileliczni wracają - może tak ma być - sam nie wiem zgłupiałem już od tych wszystkich niedokładności. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogdank13 Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 Kupiłem auto jak w podpisie i chciałbym zapytać czy mogę zalać olejem 5w30 po 10w 40?? Bo wyczytałem w książce serwisowej, że taki olej jest zalany praktycznie od początku (już przy 1. wpisie). Angielscy mechanicy.... Dziś byłem się zapytać o wymianę oleju - to mi proponują właśnie jakiegoś Castrola 5w 30. Chciałbym wymienić olej bo mam lekko ponad max a jest bardzo czarny i nie chciałbym się bawić w ulewanie, odsysanie. Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > 10w 40?? Bo > wyczytałem w książce serwisowej, że taki olej jest zalany praktycznie od początku (już przy 1. > wpisie). > Angielscy mechanicy.... oj nie narzekaj, 10w40 też jest odpowiedni dla tego silnika i krzywda mu się na pewno nie działa. co do 5w30, o ile w instrukcji obsługi jest taki wyszczególniony jako zalecany/ dozwolony, to wlewaj, nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 > Wybrałem Lotosa ze względu na jego właściwości oczyszczające, po następnej wymianie (w między > czasie będzie robiony rozrząd i wymiana wszelkich uszczelniaczy) wlewam syntetyk. ----ciach i co? zmieniłes na syntetyk? ja właśnie zamówiłem motul 8100 x-cess 5w40, do tego płukankę też motula, będę testował trochę poczytałem, ludzie piszą że nic strasznego po płukaniu się nie dzieje, a jak w silniku jest syf to wypływa ze starym olejem- ewentualne nagary się rozpuszczają a nie odrywają od częsci silnika, co nie powoduje zatykania kanałów olejowych teraz mam zalany lotos 10w40 jego liczba tbn to 7 z kawałkiem- są oleje co mają po 10 szkoda że nie ma danych ile ma olej GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 > i co? zmieniłes na syntetyk? Nie jeszcze nie zmieniałem, dopiero co zalałem Lotosa, > teraz mam zalany lotos 10w40 Kolega Tosh jakiś czas temu przeszedł z daje się mineralnego na Lotosa 10W40 i po wymianie oleju zalał chyba również Lotosa, ale był zmuszony wymienić uszczelkę pod kapą zaworów i zauważył znacznie czyściejsze elementy pod kapą. > szkoda że nie ma danych ile ma olej GM Wiem jedno, że na oleju Lotosa o wiele lepiej pracuje mi silnik niż na GM. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 A ja mam takie pytanie Kolega kupił astre 1.7 i teraz pytanie czy te silniki lubia brac olej ? i jakim olejem powinien zalac go ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 > A ja mam takie pytanie > Kolega kupił astre 1.7 i teraz pytanie czy te silniki lubia brac olej ? i jakim olejem powinien > zalac go ? astra F,G,H? jaki 1,7 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 6 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 > astra F,G,H? rocznik 2000 , kombi ,wiec nie wiem czy to f,g,h > jaki 1,7 ?? cdti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > rocznik 2000 , kombi ,wiec nie wiem czy to f,g,h > cdti nikt nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > nikt nie wie jak 2000 rok to napewno nie silnik cdti EDIT: a co do twojego pytania ( nie wiem czy mówisz prawdę z rocznikiem czy silnikiem wiec odpowiem ogólnie ) o branie oleju, wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik, napisz więcej szczegółów to dojdziemy do sedna sprawy Co do oleju to asekuracyjnie może zalać go półsyntetykiem a co do marki to poszukaj w watku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > jak 2000 rok to napewno nie silnik cdti > EDIT: a co do twojego pytania ( nie wiem czy mówisz prawdę z rocznikiem czy silnikiem wiec odpowiem > ogólnie ) o branie oleju, wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik, napisz więcej > szczegółów to dojdziemy do sedna sprawy > Co do oleju to asekuracyjnie może zalać go półsyntetykiem a co do marki to poszukaj w watku Dzieki no napewno 2000r 1.7 ale dokladnie nie wiem czy cdti czy dti czy jeszcze jakies inne oznaczenie ,przejrzałem allegro ale tez odpowiedzi nie znalazłem ,tyle maja oznaczen te ople heheh znalazłem o taki silnik mi chodzi http://allegro.pl/opel-astra-ii-g-1-7-dti-75-km-2000r-i1438170091.html ile wchodzi oleju do takiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Jak to jest z tym olejem. Chcę kupić olej GM 10W40 5l, na stronie opla jest po 120zł , na dixi-car jest po 108zł , a na allegro po 46zł. Czy ten z allegro to napewno oryginał. Byłem zapytac w sklepie motoryzacyjnym i mają za 66zł, ale to pewnie ten sam co na allegro. Gdzie teraz kupić, żeby był pewny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 > Jak to jest z tym olejem. Chcę kupić olej GM 10W40 5l, na stronie opla jest po 120zł , na dixi-car > jest po 108zł , a na allegro po 46zł. Czy ten z allegro to napewno oryginał. kup lotosa/ orlena/ k2 za podobną cene i bedziesz przynajmniej miał pewność, ze spełnia swoje parametry i nie jest podróbą. tego jeszcze na szczeście nie zaczeli podrabiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 > Czy ten z allegro to napewno oryginał. Nie. Ale w przypadku pozostałych źródeł też nie ma 100% pewności. Są na Allegro sprzedawcy uważani za wiarygodnych (pewnie znajdziesz nawet w tym wątku) ale były też głosy, ze olej od nich też nie jest całkiem ok. > Gdzie teraz kupić, żeby był pewny? W rafinerii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 powiem tak- w podobnych pieniądzach kupisz motula ja zmieniłem agip-po poprzednim włascicielu- na GM,potem na lotosa- wszystko 10w40 teraz od stycznia jeżdzę na motulu 5w40 i jestem zadowolony-popychacze cisza(kilka sek po uruchomieniu zimnego dzwoniły) silnik lżej odpala na mrozie- czuć że opór się zmniejszył jak nie chcesz syntetyka, to weź semi motula ja kupowalem na allegro od usera bogjag- olej 8100 xcess wraz z ich płukanką zrobiłem zgodnie z instrukcją- olej który spuszczałem miał przejechane 1.5 tys km a był czarny jak smoła- po płukaniu oczywiście obecny też sporo wymywa bo zrobił się ciemny-ok 2 tys km przejechane- zmienię go po 10 tys, znów przepłuczę i naleję taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bermuda Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 > powiem tak- w podobnych pieniądzach kupisz motula > ja zmieniłem agip-po poprzednim włascicielu- na GM,potem na lotosa- wszystko 10w40 > teraz od stycznia jeżdzę na motulu 5w40 i jestem zadowolony-popychacze cisza(kilka sek po > uruchomieniu zimnego dzwoniły) silnik lżej odpala na mrozie- czuć że opór się zmniejszył > jak nie chcesz syntetyka, to weź semi motula > ja kupowalem na allegro od usera bogjag- olej 8100 xcess wraz z ich płukanką > zrobiłem zgodnie z instrukcją- olej który spuszczałem miał przejechane 1.5 tys km a był czarny jak > smoła- po płukaniu oczywiście > obecny też sporo wymywa bo zrobił się ciemny-ok 2 tys km przejechane- zmienię go po 10 tys, znów > przepłuczę i naleję taki sam daj no jakiegos linka do tego oleja bo ja u siebie teżmusze wymienic pacjent astra 1.4 z gazem 92 rok nada sie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 > daj no jakiegos linka do tego oleja bo ja u siebie teżmusze wymienic pacjent astra 1.4 z gazem 92 > rok nada sie ?? http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3407371 u niego kupiłem 5 litrów półsyntetyka jest za 75 zł jeśli używasz tego typu olej to jak najbardziej się nada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.