Skocz do zawartości

Oleje


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

>

> Valvoline MaxLife 10W40, ponieważ w tym wątku to jedyny olej, na który nikt nie narzeka...

wlałem ten olej do twinporta Z16XEP przy przebiegu 140tys km. Auto stało się wyraźniej mułowate, spalało więcej, mniej chętnie wkręcało się na obroty. Zimą przy odpalaniu dłużej kręciło. Czym prędzej go zlałem i z powrotem syntetyk lotosa. Objawy zniknęły, na 12 tys km zniknelo mi ok 0,3l oleju. Moim zdaniem wlanie tego oleju , będącego w duzym uproszczeniu , mieszaniną oleju z czyms w rodzaju motodoktora zlosnik.gif do sprawnego silnika mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może kogoś zainteresuje dexos2 do 5l + filtr z wymianą 189zł

Jak na ASO drogo może nie jest... ale jak na to że nie wiesz co faktycznie Ci wleją to sorry... chyba że akurat takie ASO co nie będzie miało nic przeciwko by stać nad nimi. zeby.GIF

Ktos wie czy ten dexos2 jest mieszalny ze starym 5w30? Bo mi trochę zostało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz na swojego posta sprzed roku:

No toś teraz przywalił w rój os, to kolega Tosh będzie musiał się gęsto tłumaczyć, chociaż znając jego pewnie jakoś w sprytny sposób wybrnie z sytuacji.

A wracając do zmiany oleju, też zamierzam swoje X14NZ wrzucić na syntetyk, ale wpierw skorzystam ze zbawczych właściwości czyszczących lotosa 10w40.

Edit:

Aha zaznaczę - auto od nowości w rodzinie i po pierwszym przeglądzie w ASO auto wyjechało z 15W40 confused.gif a przegląd był wymuszony raczej mijającym czasem niż przebiegiem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje sie za moje slowa z jednym ale:

na wlasnym silniku, dobrze go znajac, moge sobie pozwolic na takie eksperymenty. Ot co...Innym odradzam, bo wzniesie sie wrzawa, ze cos cieknie, olej zaczal brac, w ogole cuda sie dzieja...i ze w ogole tak nie mozna. Wiec lepiej eksperymentowac samemu, a innym doradzac wariant bezpieczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO lepiej 5W40.

> To stary silnik, 30 może mieć deczko za małą lepkość na gorąco.

a jak sądzisz czy polecany przez ASO MOBIL 1 0W40 można zaaplikować po 40 tys przebiegu na gm5W30?

40 to większa lepkość na gorąco to może i ciut cichszy będzie po rozgrzaniu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak sądzisz czy polecany przez ASO MOBIL 1 0W40 można zaaplikować po 40 tys przebiegu na

> gm5W30?

Osobiście nie widzę żadnych przeciwwskazań.

> 40 to większa lepkość na gorąco to może i ciut cichszy będzie po rozgrzaniu.?

Raczej wątpię. Ten silnik tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Witam mam takie pytanko o mieszanie płynów do wspomagania czy na dolewkę mogę dolać jak na

> poniższym zdjęciu , mechanik mi go dał i mówi że będzie ok , a w zbiorniku mam zielony(wg

> żółty)

Jeżeli do samochodu, który masz w podpisie, to nie dolewaj tego. Masz wspomaganie elektrohydrauliczne, a do niego leje się inny płyn (zielony GM 19 40 715, koszt około 50PLN za 1 litr). Mechanicy rutyniarze robią dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Moja 18sto letnia dostaje 10W40 mobila s 2000 ,polecam Ci przejście na 10W40 bo 15W40 nasze silniczki nie lubią (tzn hydropopychacze) ,marka to już dowolny wybór . Orginał GM daje rade ,mobil tez , niektórym i lotos nie przeszkadza . ok.gif Z droższych to Valvoline lub Motul pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja 18sto letnia dostaje 10W40 mobila s 2000 ,polecam Ci przejście na 10W40 bo 15W40 nasze

> silniczki nie lubią (tzn hydropopychacze) ,marka to już dowolny wybór . Orginał GM daje rade

> ,mobil tez , niektórym i lotos nie przeszkadza . Z droższych to Valvoline lub Motul

> pozdrawiam

No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się przechodzić z powrotem na pół syntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje racje sick.gif w jednej astrze również miałem taki przypadek że był zalany 15W40 i zmieniłem na 10W40 , żadnych negatywnych skutków nie było ,do tego zimą silnik po porannym rozruchu chodził ciszej niż na 15W40 wink.gif . Olej 10W40 nie wypłucze Ci silnika (pewnie o to sie martwisz) , co innego gdybyś przechodził z 10W40 na 5W40 ( takich rzeczy raczej sie nie robi) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się

> przechodzić z powrotem na pół syntetyk...

zeszłej zimy po około 50 kkm przeszedłem z mineralnego lotosa na półsyntetyk Valvoline MaxLife. Obecnie leje półsyntetyk GM. Od zmiany nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków tego przejścia. No może delikatnie wiecej bierze oleju ale to jest zbyt mała roznica aby mi to przeszkadzało. Silnik po tym pracuje ciszej az miło się słucha tego klekotu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie pytałem kilku osób i mówili, że jak już jest lany mineralny, to już nie powinno się

> przechodzić z powrotem na pół syntetyk...

Nie znają sie. Wlej 10w40 bez obaw. Silnik będzie lżej odpalał podczas mrozów.

Z pełną świadomością oświadczam Ci, że nic się nie ma prawa stać.

Co do marki- wlej, co tylko chcesz. Ja jeżdżę z założenia na polskich (lotos, orlen, k2, avia, veco- zalezy co się trafi) i nie narzekam. Jeśli jesteś podatny na marketing i wierzysz w bajeczki o wyższości olejów zachodnich- lej castrola czy mobila- twój wybór. Ja Cię na siłę przekonywał nie będę wink.gif

co do częstotliwości wymian- ja bym zmieniał co 15kkm, ale są też tacy, którym ten okres się wydaje za długi i wymieniają co 12, a nawet co 10kkm. Jeśli mało jeździsz, to nie ważne ile zrobisz- po roku warto wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znają sie. Wlej 10w40 bez obaw. Silnik będzie lżej odpalał podczas mrozów.

> Z pełną świadomością oświadczam Ci, że nic się nie ma prawa stać.

> Co do marki- wlej, co tylko chcesz. Ja jeżdżę z założenia na polskich (lotos, orlen, k2, avia,

> veco- zalezy co się trafi) i nie narzekam. Jeśli jesteś podatny na marketing i wierzysz w

> bajeczki o wyższości olejów zachodnich- lej castrola czy mobila- twój wybór. Ja Cię na siłę

> przekonywał nie będę

Jeśli bym się zdecydował na 10w40, to kiedy przyjdą czasy powrotu do mineralnego?

(autko ma 16 lat i 180kkm przejechane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem odważnie ''nigdy''

popieram.

gdy sinik będzie juz tak zajeżdzony, że będzie ci palił > 1 lir oleju na 1 kkm to i przejście na minerał nie pomoże.

Minerał i semi wbrew pozorom wcale tak bardzo się nie różnią. Jedynym zauważalnym gołym okiem i bezdyskusyjnym plusem oleju semi jest jego niższa lepkość w niskich temperaturach przez co łatwiej odpalić zimą. W wysokiej temperaturze natomaist oba te oleje mają podobne parametry, wiec nie ważne jaki będziesz miał olej- jeśli sinik będzie zajeżdżony to będzie go palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszłej zimy zalałem GM 10W40 a przechodziłem z 15W40 Mobila,

końcówka używania GM była tragiczna, ale to kwestia, że z oleum zrobiła się "breja" - zgęstniał, nigdy czegoś takiego nie miałem na mobilu 15W40, wniosek nigdy więcej GM.

Wczoraj zalałem Lotosa 10W40, silniczek odżył- wyciszył się, nie ma stukania zaworów przy dużym obciążeniu, lampka od ciśnienia oleju szybko gaśnie (zaraz po uruchomieniu silnika auta po całej zimnej nocy).

Wybrałem Lotosa ze względu na jego właściwości oczyszczające, po następnej wymianie (w między czasie będzie robiony rozrząd i wymiana wszelkich uszczelniaczy) wlewam syntetyk.

Auto prosto z salonu w naszej rodzinie, od samego początku w serwisie zalewali Mobila 15W40 (tak polecali), w tej chwili ma przelatane mniej więcej 240 kkm i żadnego brania oleju.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to już dla mnie trochę fanatyzm

Trochę tak

> i nie widzę sensu, ale z drugiej strony, jeśli lubisz przepłacać-

> możesz

Ale dlaczego, jeździłeś na pełnym syntetyku z takim silnikiem?

Chcę zobaczyć jak będzie się silnik zachowywał i jak jazda będzie.

Jeżeli stwierdzę, że jednak lepiej się jeździ na 10W40 to wrócę do takiego oleju.

Na dzień dzisiejszy mam wrażenia takie: im bardziej olej syntetyczny tym fajniej silnik pracuje.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie różnicy nie zauważysz,

się okaże po zmianie

>ale próbować możesz, przeciwwskazań nie ma

przeciwwskazania mogły by być, ale znam motor i jego zużycie, badany ostatnio na swoją wydatność i myślę właśnie o przejściu na syntetyk z nadzieją uzyskania jakiś plusów.

Ale jeżeli niektórzy nie są pewni swojego motoru i silniki 8V biorą olej to nie polecam przechodzenie na syntetyk, w przypadku motorów 16V zbyt duża ilość pochłanianego oleju też powinna być przesłanką aby nie eksperymentować ze zmianami oleju.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie przeciwwskazania?

> wg mnie, zakładając, że motor nie jest kompletnym złomem w stanie >agonii, syntetyk nie ma szansy mu zaszkodzić.

Właśnie o tych przeciwwskazaniach co podałeś w założeniu myślałem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Ktos wie czy ten dexos2 jest mieszalny ze starym 5w30? Bo mi trochę zostało...

Akurat czeka mnie wymiana i mam identyczną sytuację GM5w30 jeszcze mi trochę zostało, ale zastanawiam się czy kupić teraz Dexos. Czy jest jakaś różnica oprócz ceny smile.gif ? Można mieszać?

Różnica w opisie Opla:

http://www.opel.com.pl/twoj-opel/eksploatacja/obsluga-pojazdu.html#nav_tablay_item_c1_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO mówi że można dolewać GM5W30 "stary" do "nowego" i odwrotnie ma się rozumieć (zresztą i jeden i drugi ma oznaczenie 5W30 longlife)

P.S. mojego twinporta na ostatniej wymianie ASO zalało właśnie dexosem i po raz kolejny przelali szklankę, a swoją drogą oni tak wszystkim leją, ale tylko nileliczni wracają - może tak ma być - sam nie wiem zgłupiałem już od tych wszystkich niedokładności.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto jak w podpisie i chciałbym zapytać czy mogę zalać olejem 5w30 po 10w 40?? Bo wyczytałem w książce serwisowej, że taki olej jest zalany praktycznie od początku (już przy 1. wpisie).

Angielscy mechanicy.... angryfire.gif

Dziś byłem się zapytać o wymianę oleju - to mi proponują właśnie jakiegoś Castrola 5w 30.

Chciałbym wymienić olej bo mam lekko ponad max a jest bardzo czarny i nie chciałbym się bawić w ulewanie, odsysanie.

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10w 40?? Bo

> wyczytałem w książce serwisowej, że taki olej jest zalany praktycznie od początku (już przy 1.

> wpisie).

> Angielscy mechanicy....

oj nie narzekaj, 10w40 też jest odpowiedni dla tego silnika i krzywda mu się na pewno nie działa.

co do 5w30, o ile w instrukcji obsługi jest taki wyszczególniony jako zalecany/ dozwolony, to wlewaj, nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Wybrałem Lotosa ze względu na jego właściwości oczyszczające, po następnej wymianie (w między

> czasie będzie robiony rozrząd i wymiana wszelkich uszczelniaczy) wlewam syntetyk.

----ciach

i co? zmieniłes na syntetyk?

ja właśnie zamówiłem motul 8100 x-cess 5w40, do tego płukankę też motula, będę testował smile.gif

trochę poczytałem, ludzie piszą że nic strasznego po płukaniu się nie dzieje, a jak w silniku jest syf to wypływa ze starym olejem- ewentualne nagary się rozpuszczają a nie odrywają od częsci silnika, co nie powoduje zatykania kanałów olejowych

teraz mam zalany lotos 10w40

jego liczba tbn to 7 z kawałkiem- są oleje co mają po 10

szkoda że nie ma danych ile ma olej GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co? zmieniłes na syntetyk?

Nie jeszcze nie zmieniałem, dopiero co zalałem Lotosa,

> teraz mam zalany lotos 10w40

Kolega Tosh jakiś czas temu przeszedł z daje się mineralnego na Lotosa 10W40 i po wymianie oleju zalał chyba również Lotosa, ale był zmuszony wymienić uszczelkę pod kapą zaworów i zauważył znacznie czyściejsze elementy pod kapą.

> szkoda że nie ma danych ile ma olej GM

Wiem jedno, że na oleju Lotosa o wiele lepiej pracuje mi silnik niż na GM.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> nikt nie wie

jak 2000 rok to napewno nie silnik cdti ideia.gif

EDIT: a co do twojego pytania ( nie wiem czy mówisz prawdę z rocznikiem czy silnikiem wiec odpowiem ogólnie ) o branie oleju, wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik, napisz więcej szczegółów to dojdziemy do sedna sprawy

Co do oleju to asekuracyjnie może zalać go półsyntetykiem a co do marki to poszukaj w watku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak 2000 rok to napewno nie silnik cdti

> EDIT: a co do twojego pytania ( nie wiem czy mówisz prawdę z rocznikiem czy silnikiem wiec odpowiem

> ogólnie ) o branie oleju, wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik, napisz więcej

> szczegółów to dojdziemy do sedna sprawy

> Co do oleju to asekuracyjnie może zalać go półsyntetykiem a co do marki to poszukaj w watku

Dzieki waytogo.gif

hmm.gif no napewno 2000r 1.7 ale dokladnie nie wiem czy cdti czy dti czy jeszcze jakies inne oznaczenie ,przejrzałem allegro ale tez odpowiedzi nie znalazłem ,tyle maja oznaczen te ople heheh

znalazłem zlosnik.gif o taki silnik mi chodzi http://allegro.pl/opel-astra-ii-g-1-7-dti-75-km-2000r-i1438170091.html

ile wchodzi oleju do takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak to jest z tym olejem. Chcę kupić olej GM 10W40 5l, na stronie opla jest po 120zł , na dixi-car jest po 108zł , a na allegro po 46zł. Czy ten z allegro to napewno oryginał. Byłem zapytac w sklepie motoryzacyjnym i mają za 66zł, ale to pewnie ten sam co na allegro.

Gdzie teraz kupić, żeby był pewny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest z tym olejem. Chcę kupić olej GM 10W40 5l, na stronie opla jest po 120zł , na dixi-car

> jest po 108zł , a na allegro po 46zł. Czy ten z allegro to napewno oryginał.

kup lotosa/ orlena/ k2 za podobną cene i bedziesz przynajmniej miał pewność, ze spełnia swoje parametry i nie jest podróbą.

tego jeszcze na szczeście nie zaczeli podrabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten z allegro to napewno oryginał.

Nie. Ale w przypadku pozostałych źródeł też nie ma 100% pewności. Są na Allegro sprzedawcy uważani za wiarygodnych (pewnie znajdziesz nawet w tym wątku) ale były też głosy, ze olej od nich też nie jest całkiem ok.

> Gdzie teraz kupić, żeby był pewny?

W rafinerii? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak- w podobnych pieniądzach kupisz motula

ja zmieniłem agip-po poprzednim włascicielu- na GM,potem na lotosa- wszystko 10w40

teraz od stycznia jeżdzę na motulu 5w40 i jestem zadowolony-popychacze cisza(kilka sek po uruchomieniu zimnego dzwoniły) silnik lżej odpala na mrozie- czuć że opór się zmniejszył

jak nie chcesz syntetyka, to weź semi motula

ja kupowalem na allegro od usera bogjag- olej 8100 xcess wraz z ich płukanką

zrobiłem zgodnie z instrukcją- olej który spuszczałem miał przejechane 1.5 tys km a był czarny jak smoła- po płukaniu oczywiście

obecny też sporo wymywa bo zrobił się ciemny-ok 2 tys km przejechane- zmienię go po 10 tys, znów przepłuczę i naleję taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem tak- w podobnych pieniądzach kupisz motula

> ja zmieniłem agip-po poprzednim włascicielu- na GM,potem na lotosa- wszystko 10w40

> teraz od stycznia jeżdzę na motulu 5w40 i jestem zadowolony-popychacze cisza(kilka sek po

> uruchomieniu zimnego dzwoniły) silnik lżej odpala na mrozie- czuć że opór się zmniejszył

> jak nie chcesz syntetyka, to weź semi motula

> ja kupowalem na allegro od usera bogjag- olej 8100 xcess wraz z ich płukanką

> zrobiłem zgodnie z instrukcją- olej który spuszczałem miał przejechane 1.5 tys km a był czarny jak

> smoła- po płukaniu oczywiście

> obecny też sporo wymywa bo zrobił się ciemny-ok 2 tys km przejechane- zmienię go po 10 tys, znów

> przepłuczę i naleję taki sam

daj no jakiegos linka do tego oleja bo ja u siebie teżmusze wymienic pacjent astra 1.4 z gazem 92 rok nada sie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj no jakiegos linka do tego oleja bo ja u siebie teżmusze wymienic pacjent astra 1.4 z gazem 92

> rok nada sie ??

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3407371

u niego kupiłem

5 litrów półsyntetyka jest za 75 zł

jeśli używasz tego typu olej to jak najbardziej się nada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.