Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

niestety proba naprawy nie powiodla sie.. okazalo sie ze pod tym plastikowym korkiem jest jeszcze cos w postaci metalowego dekielka? mimo proby odkrecenia tego-zakladajac ze sie to odkreca-nie udalo sie, brak odpowiednich szczypiec,umiejetnosci.. czy faktycznie to cos sie odkreca i czy pod tym kryje sie osuszacz? czy skuteczna metoda jest wspawanie w to miejsce dodatkowego dekla metalowego? na 100% w tym miejscu jest nieszczelnosc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręca się. Nad dekielkiem jest pierścień osadczy. Trzeba go ścisnąć szczypcami, wyciągnąć do góry i wtedy ten dekielek powinien też wyjść. O ile się nie mylę to ten plastikowy element jest w niego wkręcany. Można wkręcić w otwór po korku jakąś śrubkę i ciągnąć za nią, bo złapać tego dekielka nie ma za bardzo jak.

No i oczywiście ciśnienie w układzie trzeba obniżyć, bo dekielek może strzelić w głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odkręca się. Nad dekielkiem jest pierścień osadczy. Trzeba go ścisnąć szczypcami, wyciągnąć do

> góry i wtedy ten dekielek powinien też wyjść.

w tym deklu byly dwa malutkie otwory, chyba zeby moc scisnac i i otworzyc.. wiec mowisz ze tak trza bylo zrobic i pod tym deklem znajduje sie ten osuszacz? gosc ktory probowal mi to zrobic nie za bardzo siedzi w temacie klimy.. potrzebuje jakiegos solidnego klimatyzatora z okolic bytomia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku dekla jest otwór. Wkręcasz w niego śrubkę, szczypcami ściskasz i wyjmujesz seger (można śrubką wcisnąć trochę dekiel, żeby łatwiej było ścisnąć pierścień. Pod deklem jest sprężynka, która ciśnie go do góry) i całość wyciągasz ostrożnie do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W środku dekla jest otwór. Wkręcasz w niego śrubkę, szczypcami ściskasz i wyjmujesz seger (można

> śrubką wcisnąć trochę dekiel, żeby łatwiej było ścisnąć pierścień. Pod deklem jest sprężynka,

> która ciśnie go do góry) i całość wyciągasz ostrożnie do góry.

widzisz, szkoda ze nie zgłębiłem tematu przed dzisiejszym dniem.. moze bysmy dali rade wiedzac jak sie do tego zabrac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Części można kupić. Jeśli miejsce kontaktu oringów ze skraplaczem nie jest skorodowane (nie widać

> wżerów), to jak najbardziej wymiana powinna pomóc.

moze Ty mi powiesz co i jak.. ile tam w koncu jest oringow, jakiej srednicy-jakie oznaczenia tych oringow, czy te pozostale poszczegolne elementy maja jakies konkretne nazwy bo w kazdym aso mowia zupelnie cos innego.. gdzie poza aso szukac tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ponowana proba demontazu segera nieudana..dwoch szpecow poddalo sie sugerujac kupno nowej chlodnicy/skraplacza.. pytanie jaka najlepiej kupic,jakiej firmy? czy taka nowa jest kompletna z osuszaczem w srodku? czy ktos kupowal w tym sklepie z oplowskimi czesciami szpot

czy musze koniecznie kupic taki model chlodnicY, jaki mam w tej chwili z tym osuszaczem w rurze patrzac na przod z prawej strony? czy to jest model do astry H/III?

im wiecej czytam na ten temat, szukam chlodnic to mam coraz to wiekszy metlik w glowie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie apropo moich wczesniejszych postow.. czy faktycznie wg Was lepiej kupic nowa chlodnice/skraplacz czy probowac szukac jeszcze bardziej zdeterminowanego klimatyzatora ktory podejmnie sie skutecznie naprawy tego co mam?

a jesli nowa chlodnica to czy mowi Wam cos nazwa Thermotec? czy lepiej szukac Nissens lun NRF?

czy taka nowa chłodnica jest kompletna tzn. ma osuszacz i zawory czy trzeba przekladacewentualnie w przypadku osuszacza dokupowywac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, raczej skraplaczy się nie naprawia. Zresztą w Astrze G/ Zafirze A chłodnica gnije z powodu kiepskiego mocowania.

Ja osobiście jak miałem astrę kilka razy zakładałem nie wiadomo co i zawsze był ten sam problem. Jak założyłem NISSENS do końca miałem spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam mały problem z odkręceniem dolnej śruby z lewej strony (od kierowcy) łączącej chłodnicę z przewodem aluminiowym. Mamy nakrętkę 13mm a śruba (jej koniec) kończy torxem, miąłem fotkę ale gdzieś ją wcięło. Mam nadzieję że ktoś kto kiedykolwiek miał do czynienia wie o co chodzi. Nie wiem jak się kończy złącze. Nakrętka ani drgnie... czemu? (a naprawdę próbowałem) Boję się że złącze się urwie.

Pytanie zadałem nie tam gdzie trzeba ale niestety nie mogę go już usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Wydaje mi się, że trzeba na pewno sterownik, pewnie jakieś czujki, ale po co nagrzewnica?

pisałem, że to są tylko moje domysły

podejrzewam, że różnice pomiędzy nagrzewnicami dla manuala i climatronica jakieś są

ale to by trzeba było zobaczyć w EPC czy są te same czy rózne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jestem posiadaczem Astry F z '95z silnikiem C14NZ i ostatnio co raz bardziej zastanawiam się nad zamontowaniem KLIMATYZACJI bo jak wiadomo jazda w takich warunkach pogodowych staje się męczarnią i w związku z tym chciał bym się podpytać kolegów odnośnie opłacalności montażu, niezbędnych elementów, podzespołów niezbędnych do montażu oraz orientacyjnych kosztów, oraz czy koledzy posiadacie jakieś materiały pomocnicze(manuale z montażu) w waszych pojazdach.

Nieukrywam że już troszeczkę przeglądałem sieć w związku z tematem i troszeczkę mnie przeraża konieczność demontażu całego kokpitu (chyba że jest możliwość bez jego ściągania )

Zespół wentylatora patrząc od góry do czerwonej kreski jest identyczny

287091985-85099639_1_1000x700_nagrzewnica-opel-astra-97r-klimatyzacja-rydultowy_.jpg

(chyba że się mylę) i istnieje możliwość wydłubania starego i założenia właściwego dla klimatyzacji.

Kolejne pytanie dotyczące panelu środkowego gdzie jest umiejscowiony włącznik od klimatyzacji . Czy konieczna jest wymiana całego panelu(obudowy) czy wystarczy wymienić sam włącznik - panel sterowania z takiego

287091985-87993427_1_644x461_panel-nawiewu-z-ciegnami-opel-astra-f-tczew_.jpg

Na koniec w sumie najważniejsze jaką sprężarkę klimatyzacji najlepiej szukać

(z tego co wygrzebałem w sieci to DELPHI TSP0155009) by podeszła)

Jeszcze raz proszę kolegów o wszelkie możliwe informacje związane z zamontowaniem klimatyzacji.

post-149674-14352521266563_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy konieczna jest wymiana całego panelu(obudowy) czy wystarczy wymienić sam włącznik

Włącznik to jedno. Panel od wersji z klimą ma też dodatkowe sterowanie zaworem nagrzewnicy, więc do przerobienia byłyby rurki podciśnienia i oczywiście instalacja zaworka przy nagrzewnicy. No i oryginalny panel żeby druciarstwa nie robić...

Jeśli masz LPG to możliwe że do przerobienia będzie zasilanie parownika płynem chłodzącym.

> Na koniec w sumie najważniejsze jaką sprężarkę klimatyzacji najlepiej szukać

> (z tego co wygrzebałem w sieci to DELPHI TSP0155009) by podeszła)

Sprężarka mysi być kompatybilna z Harrisonem V5. Ja mam chyba oryginalnego z USA, ale ostatnio ktoś pisał że Denso też robi te sprężarki. Wg Intercars ten Twój Deplhi jest zgodny z Harrisonem V5 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy, moją Astrę H Z19DTL dziś dotknęła również choroba związana z uszkodzeniem sprężarki klimatyzacji. Myślałem, że to brak czynnika, bo miałem wrażenie iż sprężarka się załącza. Wizyta w ASO rozwiała moje wątpliwości. Okazało się, że uszkodzeniu uległa cewka i sprzęgło sprężarki a koszt naprawy w ASO to 1200 zł. Zakładam zatem, że da się to naprawić taniej i dobrze. Cała sprężarka ma kod GM 6854065 (13124752). Proszę o poradę, co mogę w sprawie ew. samemu zrobić, jak zadziałać, gdzie ew. w Wielkopolsce znajdę porządnego i uczciwego serwisanta. Za pomoc dziękuję i pozdrawiam,

RUSEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koszt naprawy w ASO to 1200 zł. Zakładam zatem, że da się to naprawić taniej i dobrze.

Sporo sobie wołają. Da się naprawić, koszt cześci to ok 200-300zł

cewka

sprzęgło

> gdzie ew. w Wielkopolsce znajdę porządnego i uczciwego serwisanta.

najlepiej na regionalnym pytaj,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdę mówiąc nie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Asterki trochę szkoda mi sprzedawać zważywszy

> na jej stan wizualny jak i techniczny. Jak do tej pory jeszcze mnie niezawiodła pomimo swego

> wieku ('95)

Bez dokładania pieniędzy i czasu, za tą sumę co potencjalnie wezmiesz za astre kupisz np. lanosa z klimą i gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam,

Mam pytanie: Mojego kolegi siostra ma Astrę G i ma dziwny problem z klimatyzacją. Do Astry G wchodzi 700g czynnika chłodzącego R134a. Przy wbiciu 700 gram klimatyzacja chodziła parę minut i przestawała chłodzić. Po wbiciu 400 gram chodziła normalnie. Dlaczego tak jest? Czy jakiś zawór jest nie sprawny czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy wbiciu 700 gram klimatyzacja chodziła parę minut

> i przestawała chłodzić. Po wbiciu 400 gram chodziła normalnie.

Ja bym sprawdzić najpierw czujnik ciśnienia - może kłamie? Da się go pewnie zastąpić jakimś opornikiem i spróbować czy klima się włączy. Niestety nie znam charakterystyki tego czujnika więc dalej już nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam

Pacjent Astra G 1.7dti 2001 r

mój problem pojawił sie pare dni temu, jeszcze 2 miesiace temu klima działała aż tu nagle zonk. Światełko na włączniku klimy świeci sie a sprezarka nie rusza.

Myślałem że to mała ilość czynnika ale dobiłem weszło niby 500mg i dalej nie działa. podłączyłem na krótko cewke sprężarki i zaczyna działać i chłodzi nawet fajnie. Sprawdzając miernikiem napiecie na kostce od cewki pokazuje 0V przy włączonym przycisku oczywiscie, bezpieczniki sprawne.

Czy przy małej ilości czynnika chłodniczego i podpięciu cewki na krótko powinna się załączyć sprężarka???

Mam małe wątpliwości co do nabicia czynnika ponieważ patrzyłem cały czas na ta maszyne od nabijania i na poczatku było odciaganie czynnika potem 24 min cos tam sie sprawdzało chyba szczelnosc i potem nabijanie ktore nawet minuty nie trwało nabiło 240mg czynnika i jakis komunikat wyswietlilo i zaczela maszyna pikac. po 10min przyszedł mechanik i powiedział że weszło ok 500mg czynnika + te moje 200 ktore odessał czyli 700mg. Zapłaciłem mu 50zł tylko za czynnik bo klima nie zadziałała.

po podpiecu pod AB COM pokazuje mi cisnienie w układzie 3,4 bara na wyłączonym silniku a na włączonym i podpietej cewce na krotko 6,0 bar przy dmuchawie nastawionej na 1 bieg.

Prosze o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro brakowało pół kilograma czynnika to masz gdzieś przeciek, ale to nie on jest powodem.

Niestety sam niewiele zdziałasz. Trzeba podpiąć manometry i sprawdzić, czy czujnik ciśnienia pokazuje prawdziwą wartość.

Sam możesz zobaczyć, czy nie jest rozłączony obwód na termowyłączniku przy parowniku.

W tym celu połącz się ze sterownikiem silnika i luknij na parametr A/C Information Switch, czy jakoś tak. Ma się zmieniać jak pstrykasz włącznikiem od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem klime smile.gif

utlenił się przewód który ktoś dołożył, nie bardzo wiem skąd on dokładnie idzie napewno gdzes z kabiny i jest podłączony pod czarny przewód od cewki zaraz przy module chłodzenia silnika w zderzaku. Rozkręciłem też cały moduł i ktos tam grzebał, dolozony jest jakis przekaznik.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02bba721be85ce2f.html

Jest jeszcze jeden problem a dokladnie z wentylatorem klimy, działa tylko jedna predkość, natomiast po odpieciu wtyczki i podłączeniu na krotko z aku działają obydwie predkosci w zaleznosci pod ktory pin sie podepnie plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze jeden problem a dokladnie z wentylatorem klimy, działa tylko jedna predkość, natomiast

> po odpieciu wtyczki i podłączeniu na krotko z aku działają obydwie predkosci w zaleznosci pod

> ktory pin sie podepnie plusa.

W komorze silnika koło akumulatora masz skrzynkę z bezpiecznikami, sprawdź czy wszystkie bezpieczniki są ok - u mnie jak nie działał drugi bieg to właśnie tam był przepalony bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.