fred77 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 No właśnie. Jak podnosicie Uno? W różnych sytuacjach tzn podczas zmiany koła czy podczas napraw w warsztacie czy we własnym garażu. Chodzi mi o to jak podkładacie podnośnik. Ja osobiście sobie przerobiłem troszkę podnośnik, który jest na wyposażeniu samochodu tak by pasował mi do takich wzmocnień z okrągłymi większymi otworami w pobliżu przednich kół i środkowego słupka. Jeżeli samochód jedzie do wulkanizatora czy jakiegoś warsztatu to proszę majstrów by w przypadku gdy będą podnosić samochód z którejś ze stron lub na podnośniku kolumnowym podkładali łapy w te właśnie miejsca, a nie pod progi. Nie niszczę w ten sposób zabezpieczenia antykorozyjnego progów. Jak kupiłem Uno to podczas oględzin podłogi i progów najwięcej korozji na progach zaczynało się właśnie w miejscach gdzie podkładano podnośnik lub łapy podnośnika kolumnowego. Czy Wy też podkładacie w miejscu tych wzmocnień z otworami czy standardowo o progi? Z tego co mi się wydaje to właśnie te wzmocnienia za przednimi kołami oraz przy środkowych słupkach służą do podnoszenia samochodu. Są one wykonane z dość grubej tłoczonej blachy i jak się trochę konserwacji zetrze to nic się nie stanie, gorzej właśnie z progami, które w przypadku gdy uszkodzi się powłokę zabezpieczającą lubią szybko korodować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Jak przód to podnoszę o wahacze a jak tył to o belkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 przód i tył pod progi, w miejscach, gdzie są usztywnione (zakrzywiona linia krawędzi ~ ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > przód i tył pod progi, w miejscach, gdzie są usztywnione (zakrzywiona > linia krawędzi ~ ) Ja preferuję wahacze i belkę ze względu na wytrzymałą blache BTW w którym miejscu masz zakrzywioną linię krawędzi???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > Jak przód to podnoszę o wahacze a jak tył to o belkę najlepsze miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Z tyłu pod belkę. Z przodu czasem pod wahacz - tylko, zawsze trochę mam obawy czy mi się nie skrzywi. Czasem pod wzmocnienie, czasem pod skrzynię biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > Z tyłu pod belkę. > Z przodu czasem pod wahacz - tylko, zawsze trochę mam obawy czy mi > się nie skrzywi. > Czasem pod wzmocnienie, czasem pod skrzynię biegów. Przód pod mocowanie wahacza, tył - belka, podnośnik od malucha bo jest wygodniejszy tylko pokrętło przerobiłem na dłuższe żeby przed czy za autem kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kmicic89 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 U mnie w miejscach mocowania tych wzmocnień (2szt.) na lewarek do podłogi powstała pani i dziura na wylot przy obu mocowaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > No właśnie. > Jak podnosicie Uno? za próg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb64 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Używam podnośnika trapezowego 1,5t podstawiam pod wahacze i pod wzmocnienia. W warsztacie proszę o ustawienie podnośnika pod wzmocnione punkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > za próg Ja tyż za próg i jakoś nigdy problemu nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > Jak przód to podnoszę o wahacze a jak tył to o belkę Potwierdzam Najlepiej i najbezpieczniej z powodu rost stylu uno wpisanego w jego naturę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > BTW w którym miejscu masz zakrzywioną linię krawędzi???? np z tyłu, na końcu progu krawędź schodzi wgłąb auta i znów do tyłu, takie rozciągnięte S i tam jest dość sztywno, a z przodu jest raczej prosto ale grubo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 tył za belkę a przód pod takim wzmocnieniem bądź wahacz wg potrzeby. Wcześniej o progach mogłem zapomnieć bo podnośnik wpadał do środka, a po zrobieniu progów nie próbowałem czy wytrzymają. Koła jeszcze nie miałem okazji zmieniać na trasie odpukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 z racji, że od niedawna mam podnośnik hydrauliczny to mam deskę na długość całego progu i dźwigam cały bok na raz i bez uszkodzeń, bo ciężar się roznosi po całej długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Tylko wahacze i tylna belka. Po "naprawie" blacharskiej moje progi trzymają się na słowo honoru, ślinę i taśmę samoprzylepną Wszelkie próby podniesienia samochodu za progi zakończą się zniszczeniem tych progów i głupkowatą miną podnoszącego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > np z tyłu, na końcu progu krawędź schodzi wgłąb auta i znów do tyłu, > takie rozciągnięte S i tam jest dość sztywno, a z przodu jest > raczej prosto ale grubo hmm....to może tak,bardziej zauważalne "S"mam po prawej stronie,po lewej jakby go prawie nie było ciekawe czemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Ja fabryczny lewarek wywaliłem po tym jak mi chciał uciąć palce i kupiłem sobie hydraulicznego krokodyla. Jak podnoszę to pokładam dużą deskę i nic nie niszczę a jak w trasie nie mam deski to z przodu pod mocowanie wahacza a z tyłu pod tylną belkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 @diablun może masz próg robiony z jednej strony ja póki co to podnosiłem mojego na podnośniku na serwisie w robocie, lewarek nieużywany za mojej nieco ponad rocznej kadencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 Wcześniej fabryczny lewarek pod próg lub długa deska poprzez dźwignię w punktach do podnoszenia, teraz podnośnik żaba w punktach do podnoszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > Jak przód to podnoszę o wahacze a jak tył to o belkę Gorzej jak trza wymienic wahacz, albo amory z tylu i zadna z tych opcji nie wchodzi za bardzo w gre Bestia w gore idzie tak samo,a pozniej pieniek pod podloge i stoi Ewentualnie pozniej trza kopnac od srodka jak sie podloga wygnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 najlepiej dwiema rekami podnieć auto i trzymać a kobieta wymienia koło albo naprawia hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > najlepiej dwoma rekami podnieć auto bynajmniej żadne lewarek nie wpadnie do środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > bynajmniej żadne lewarek nie wpadnie do środka Ale błotnik zostanie w rękach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djcg Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > Ale błotnik zostanie w rękach. A ja mam takie pytanko, bo mi ostatnio te smieszne progi za ktore sie podnosi troszku wpadly do srodka naprawial to ktos kiedys?? Chcialbym wiedziec ile liczyc aby to naprawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > A ja mam takie pytanko, bo mi ostatnio te smieszne progi za ktore sie > podnosi troszku wpadly do srodka naprawial to ktos kiedys?? > Chcialbym wiedziec ile liczyc aby to naprawic ile liczyć ....to zależy ile blacharz od Ciebie weźmie... albo wymieniać próg,albo poratować się szpachlą i innymi tańszymi sposobami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djcg Napisano 27 Października 2009 Udostępnij Napisano 27 Października 2009 > ile liczyć ....to zależy ile blacharz od Ciebie weźmie... > albo wymieniać próg,albo poratować się szpachlą i innymi tańszymi > sposobami Chyba cos zle wyjasnilem, bo ja sam jestem poczatkujacym blacharzem i progi mi nie straszne, chodzilo mi raczej o ta rynienke pod ktora sie wklada lewarek. Mam nadzieje ze teraz zrozumiale napisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxy999 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Chyba cos zle wyjasnilem, bo ja sam jestem poczatkujacym blacharzem i > progi mi nie straszne, chodzilo mi raczej o ta rynienke pod > ktora sie wklada lewarek. Mam nadzieje ze teraz zrozumiale > napisalem zrób na prosto i wzmocnij bedzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iXman Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 pod wahacze, pod belkę i pod progi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwyGT4 Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > pod wahacze, pod belkę i pod progi Ja rowniez tyle ze pod progi to sie troche obawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > Ja rowniez tyle ze pod progi to sie troche obawiam Jak się obawiasz podkładać lewarek bezpośrednio pod progi,proponuję podłożyć jakąś deskę,dla rozłożenia masy...ja ostatnio tak robiłem jak malowałem fele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwyGT4 Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > Jak się obawiasz podkładać lewarek bezpośrednio pod progi,proponuję > podłożyć jakąś deskę,dla rozłożenia masy...ja ostatnio tak > robiłem jak malowałem fele Noo jak juz podnosze o progi to daje jakies klocki wlasnie nie chcialbym zobaczyc mojego podnosnika w srodku auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > No właśnie. > Jak podnosicie Uno? Jako, że mój podnośnik zamontowany seryjnie od nowości nie daje się rozłożyć bez używania imadła (kilku już próbowało i nie ma mocnych na niego)... ...coś w tym stylu... ...to korzystam z warsztatów, w których mają takie jak niżej na fotkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > Jako, że mój podnośnik zamontowany seryjnie od nowości nie daje się > rozłożyć bez używania imadła (kilku już próbowało i nie ma > mocnych na niego)... > ...coś w tym stylu... > ...to korzystam z warsztatów, w których mają takie jak niżej na > fotkach Ale mi nie chodzi o to czym podnosisz tylko gdzie podkładasz podnośnik lub łapy podnośnika. Ja właśnie podkładam pod takie wzmocnienia z takim większym otworem, które są umiejscowione za progiem w okolicy środkowego słupka i zaraz za przednim kołem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > Ale mi nie chodzi o to czym podnosisz tylko gdzie podkładasz > podnośnik lub łapy podnośnika. > Ja właśnie podkładam pod takie wzmocnienia z takim większym otworem, > które są umiejscowione za progiem w okolicy środkowego słupka i > zaraz za przednim kołem. Było pytanie: Jak podnośicie Uno?, a ja tylko w taki sposób. A tak na poważnie to zaczepiają mi za miejsca przeznaczone na podnośnik, chociaż jedno z przodu trochę ucierpiało po naszych polnych kaszubskich drogach od prawdopodobnie kamienia, ale daje się jakoś podnieść za to miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulbulator Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Czy mozna prosic o fotki miejsc gdzie opierac podnosniki typu żaba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Czy mozna prosic o fotki miejsc gdzie opierac podnosniki typu żaba? U mnie jest tylko podnośnik typu forfiter A wsadzam go tam gdzie wzmocnienia blachy na progach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Czy mozna prosic o fotki miejsc gdzie opierac podnosniki typu żaba? Z przodu na wysokości łączenia błotnika przedniego z progiem. W podłodze jest wzmocnienie w postaci tak jakby sutka z dziurkom Z tyłu za belkę. Zaraz za mocowaniem tylnej belki do podłogi podkładasz i podnosisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Czy mozna prosic o fotki miejsc gdzie opierac podnosniki typu żaba? Znajdź jakieś zdjęcie ukazujące Uno od spodu. Obojętnie jakie, jakieś z garażu, z wypadku itp, tak żeby było widać podłogę od spodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 > Czy mozna prosic o fotki miejsc gdzie opierac podnosniki typu żaba? tył pod belkę, przód pod tylne tuleje przednich wahaczy. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 podnosze za: - progi zewnetrzne podkladajac metrowa deske - wzmocnienia do podnoszenia podkladajac deske 10x10 - tylne tuleje wahaczy podkladajac deske 10x10 - skrzynie biegow podkladajc deske - za belke oraz kawalek za jej mocowaniem podkladajac deske - za hak holowniczy jak najblizej budy wszystko zalezy od potrzeb, do podnoszenia uzywam podnosniska hydraulicznego do 3t (ze wzgledu na jego dlugosc (ostatnio z kolega zaba podnosilismy to kola byly na ziemi nadal a zaba na maxa)). W zadnym zmiejsc nie powstalo uszkodzenie, wgniot i auto nieraz tak dzien stalo i nic mu nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 na wiosnę teraz zmieniałem koła pod garażem, na oryginalnym lewarku i powiem, że całkiem fajnie się tym operuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cemik Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Mój oryginalny lewarek od pewnego czasu leży w komórce bo w moim samochodzie nie ma czegoś takiego jak progi Zakupiłem żabę i nią podnoszę(ale trochę nisko podnosi), jak wchodzę pod samochód to podstawiam dla swojego bezpieczeństwa podpórki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulbulator Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Fotki podwozia: Przodek "tak jakby sutka z dziurkom" - pomylic sie nie da Tylek: prosze o oznaczenia, gdzie podkładać żabę pod belkę. Czerwonymi okręgami zaznaczyłem wzmocnienia, czy na nich można podnosić tył i przód, czy lepiej na wspomnianej belce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > Fotki podwozia: > Przodek > "tak jakby sutka z dziurkom" - pomylic sie nie da > Tylek: > prosze o oznaczenia, gdzie podkładać żabę pod belkę. > Czerwonymi okręgami zaznaczyłem wzmocnienia, czy na nich można podnosić tył i przód, czy lepiej na > wspomnianej belce? O to to, właśnie. W tych miejscach najlepiej podkładać zarówno podnośnik kolumnowy w warsztatach jak i żabę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 > Ja właśnie podkładam pod takie wzmocnienia z takim większym otworem, które są umiejscowione za > progiem w okolicy środkowego słupka i zaraz za przednim kołem. Byłem w fabryce samochodów i widziałem że to o czym piszszesz to jest dla fabryki samochodów gdy samo nadwozie jedzie na wózku do kapieli i kataforezy.Te kwadraty z okrągłym otworem służa w fabryce w lakierni do mocowania nadwozia na wózku.(malowanie i płukane odtłuszczanie zanużeniowe-to taka farba podkładowa).Ponieważ samo nadwozie jest ok 3 razy lżejsze od gotowego samochodu więc używanie tych miejsc jest ryzykowne. Popytałem się blacharzy tych co naprawiają mocno zardzewiałe samochody gdzie podstawiać podnośnik.Z przodu to pod słupek A-tam gdzie jest mocowany zawiasy przednich drzwi to od spodu trochę w kiernku do środka bliżej nadkola jest najmocniejsze miejsce w każdym samochodzie.No i między podnośnik a nadwozie podkładać mocne deski,żeby nacisk się rozłożył na większą powierzchnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 > O to to, właśnie. > W tych miejscach najlepiej podkładać zarówno podnośnik kolumnowy w warsztatach jak i żabę. Ja jak podnoszę to uniakowskim podnośnikiem ale jak mam do roboty coś bardziej większego to podkładam jeszcze pniaczki z drzewa. Tak ostatnio robiliśmy u mnie z Ortes-em bo było bardziej stabilne i mocniejsza podpora. do tego zawsze kliny pod koła dla bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordian1985 Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Jak kupiłem Uno to podczas oględzin podłogi i progów najwięcej korozji na progach zaczynało się > właśnie w miejscach gdzie podkładano podnośnik lub łapy podnośnika kolumnowego. > Czy Wy też podkładacie w miejscu tych wzmocnień z otworami czy standardowo o progi? > Z tego co mi się wydaje to właśnie te wzmocnienia za przednimi kołami oraz przy środkowych słupkach > służą do podnoszenia samochodu. > Są one wykonane z dość grubej tłoczonej blachy i jak się trochę konserwacji zetrze to nic się nie > stanie, gorzej właśnie z progami, które w przypadku gdy uszkodzi się powłokę zabezpieczającą > lubią szybko korodować. Cześć Fred, Ja nie mam tego problemu bo nie mam już ani progów ani podłogi Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Hej Tył podnoszę za środek belki, a przód za tylne mocowania wahaczy najpewniejszy sposób wg. mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
york Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Cześć Fred, Ja nie mam tego problemu bo nie mam już ani progów ani podłogi > Pozdro a jakie stosujesz choinki zapachowe gdy wilgoci w dywnikach jest wiecej niz deszczówki ? pozdrawiam kolege ja to samo mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.