Michal_O Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Witam, Do porównania wybrałem 2 silniki ze stajni amerykańskiego GM. Silniki produkowane w Europie przez koncern "OPEL". TE SAME POJEMNOŚCI SKOKOWE ! Zatem: 1. 2.0 (Benzyna) ECOTEC - 220 KM. 1.1 Moc maksymalna (KM / obr./min) 220 / 5300 obr/min. 1.2 Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 350 / 2000-4000 obr/min. 2. 2.0 (Diesel) ECOTEC - 160 KM. 2.1 Moc maksymalna (KM / obr./min) 160 / 4000 obr/min. 2.2 Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 350 / 1750-2500 obr/min. Jak widać silnik BENZYNOWY bije na głowę Diesel'a zarówno pod względem mocy 220 KM vs 160 KM oraz momentu obrotowego - wartość momentu obrotowego ta sama = 350 Nm, ale już przedział - dla silnika benzynowego od 2000 do 4000 obr.min a dla Diesel'a tylko 1750 - 2500 obr/min. Zużycie paliwa zbliżone, chodź porównanie dotyczy parametrów i osiągów. Jaką zaletę (poza mniejszym spalaniem) ma zatem silnik Diesel'a ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaką zaletę (poza mniejszym spalaniem) ma zatem silnik Diesel'a ?. Trzeba mieć porzadne kable ,zeby go odpalic na pozyczke p.s. Funcje overboost do 280niutkow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaką zaletę (poza mniejszym spalaniem) ma zatem silnik Diesel'a ?. Będzie dżihad Jak dla mnie diesel wygrywa wyłącznie spalaniem. Jest głośniejszy, bardziej kapryśny (chociażby zimą), wibruje i dłuugo się grzeje. Wygrywa spalaniem i zawsze będzie wygrywał spalaniem ze względu na swoją konstrukcję. I w przypadku samochodów osobowych to jego jedyny plus. Inaczej sprawa ma się w przypadku samochodów cięzarowych, statków itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 sielniki o zaplonie samoczynnym osiagaja wyzsza sprawnosc przy stalym obciazeniu. na marginesie - powrot do doladowanych silnikow napedzanych Pb bedzie oznaczalo, ze inzynierowie projektujacy nowe silniki diesla znow musza zakasac rekawy i wziasc sie do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaką zaletę (poza mniejszym spalaniem) ma zatem silnik Diesel'a ?. Żadnych (poza spalaniem). No i ON tańszy "dzięki" chorym podatkom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Dołóż jeszcze cenę litra paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Będzie dżihad > Jak dla mnie diesel wygrywa wyłącznie spalaniem. Jest głośniejszy, bardziej kapryśny (chociażby > zimą), wibruje i dłuugo się grzeje. Wygrywa spalaniem i zawsze będzie wygrywał spalaniem ze > względu na swoją konstrukcję. I w przypadku samochodów osobowych to jego jedyny plus. Inaczej > sprawa ma się w przypadku samochodów cięzarowych, statków itp. Wbrew pozorom w ciezarowkach czy statkach idzie o dokladnie to samo - ekonomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Żadnych (poza spalaniem). > No i ON tańszy "dzięki" chorym podatkom. W Polsce tak. Sa kraje gdzie olej napedowy jest drozszy niz benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla mozna latwo podniesc osiagi niemal kazdego silnika wyposazonego w doladowanie. To czy napedza go Pb czy ON to niejako sprawa drugorzedna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla NIE NA TEMAT ! NB. Jak i benzynowego. Wystarczy wgrać "wirusa"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla A w tym benzyniaku nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla a benzyny nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna w łatwy sposób podnieść osiągi diesla To turbo vs turbo wiec w obu latwo podciagnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > W Polsce tak. Sa kraje gdzie olej napedowy jest drozszy niz benzyna. Tak jest, bo ON jest droższy w produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > mozna latwo podniesc osiagi niemal kazdego silnika wyposazonego w doladowanie. To czy napedza go Pb > czy ON to niejako sprawa drugorzedna myślałem że "zawirusowanie" turbobenzyny nie da takiego przyrostu jak w turbodieslu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Wbrew pozorom w ciezarowkach czy statkach idzie o dokladnie to samo - ekonomie. Ale też niezawodność - ale to już nie tyczy się osobówek, gdzie stopień skomplikowania silnika jest bardzo wysoki. W dużych silnikach diesla, używanych np. w tankowcach, wciąż jest bardzo prymitywna, ale przez to niezawodna konstrukcja - pompa, praktycznie bez elektroniki itp. Na dodatek tego typu dieslowskie jednostki są w stanie spalić wszystko, nawet nieprzetworzoną ropę naftową, a to też jest ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Dołóż jeszcze cenę litra paliwa. I pseudoekologiczne podatki od emisji CO2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Zużycie paliwa zbliżone ? Hmmm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > myślałem że "zawirusowanie" turbobenzyny nie da takiego przyrostu jak w turbodieslu kazdy silnik da sie zaworusowac na bardzo duzo. pytanie jak sie to bedzie mialo do trwalosci jednostki i spelniania norm spalin. Ogolnie przyrosty w silnikach doladowanych sa podobne (procentowo) niezaleznie od rodzaju paliwa. Wyjatkiem sa naturalnie silnki gdzie osprzet (turbosprezarka dla przykladu) nie pozwalaja na jakies wieksze zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > I w przypadku samochodów osobowych to jego jedyny plus. Jaki plus? Oszczędności wynikające ze spalania 6 zamiast 8 litrów paliwa w praktycznie tej samej cenie połączone z upierdliwością diesla graniczą z dziadowaniem i dotyczy to zarówno nabywców nowych firmowych A8 jak też Golfów 3 1,9TDI (tych drugich trochę rozgrzeszam ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 a ja zadam pytanie, moc benzyny na jakim paliwie?? ps. jak ma się cena noPB do E89?? (alkoholu etylowego dość popularnego w europie i ameryce pd)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Ale też niezawodność - ale to już nie tyczy się osobówek, gdzie stopień skomplikowania silnika jest > bardzo wysoki. W dużych silnikach diesla, używanych np. w tankowcach, wciąż jest bardzo > prymitywna, ale przez to niezawodna konstrukcja - pompa, praktycznie bez elektroniki itp. Na > dodatek tego typu dieslowskie jednostki są w stanie spalić wszystko, nawet nieprzetworzoną > ropę naftową, a to też jest ważne. Nazwanie silnikow z ciezarowek silnikami prostymi to troche naduzycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaki plus? Oszczędności wynikające ze spalania 6 zamiast 8 litrów paliwa w praktycznie tej samej > cenie połączone z upierdliwością diesla graniczą z dziadowaniem i dotyczy to zarówno nabywców > nowych firmowych A8 jak też Golfów 3 1,9TDI (tych drugich trochę rozgrzeszam ). Czyli dziaduję, bo ja za 1.6 NoPB (spalanie spokojnie w okolicach 9-10 po mieście) wolę swoje 1.6 crdi spalające 6,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaki plus? Oszczędności wynikające ze spalania 6 zamiast 8 litrów paliwa w praktycznie tej samej > cenie połączone z upierdliwością diesla graniczą z dziadowaniem i dotyczy to zarówno nabywców > nowych firmowych A8 jak też Golfów 3 1,9TDI (tych drugich trochę rozgrzeszam ). To, ze jakis producent ma problemky ze swoimi silnikami nie znaczy, ze wszystkie silniki diesla czy bynzynowe sa zle. zakladajac, ze kupujemy dwa samochody (nowe) i scisle trzymamy sie planu serwisowego raczej nie bedziemy mieli problemow. Wyjatkiem sa naturalnie felerne jednostki, ktore zdarzaja sie kazdemu priducentowi i to niezaleznie od rodzaju paliwa jakie wynalazek pedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaki plus? Oszczędności wynikające ze spalania 6 zamiast 8 litrów paliwa w praktycznie tej samej > cenie połączone z upierdliwością diesla graniczą z dziadowaniem i dotyczy to zarówno nabywców > nowych firmowych A8 jak też Golfów 3 1,9TDI (tych drugich trochę rozgrzeszam ). Inaczej to wygląda z punktu widzenia floty firmowej, gdzie każde auto robi po 80kkm rocznie. Wtedy oszczędności są spore - kosztem innych rzeczy, ale liczy się kasa. Osobiście nie znoszę diesli, wszystkie moje samochody miały, mają i (mam nadzieję) bedą mieć silniki benzynowe, ale nawet ja przyznaję, że diesel ma swoje plusy - ale nie w każdym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Czyli dziaduję, bo ja za 1.6 NoPB (spalanie spokojnie w okolicach 9-10 po mieście) wolę swoje 1.6 > crdi spalające 6,5. załóż do tej benzyny T, daj dłuższą skrzynię, wystrój odpowiednio i masz odpowiedź, spalanie mniejsze, osiągi podobne... poza tym, że zakres prędkości na danych biegach będzie większy w przypadku benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > załóż do tej benzyny T, daj dłuższą skrzynię, wystrój odpowiednio i masz odpowiedź, spalanie > mniejsze, osiągi podobne... poza tym, że zakres prędkości na danych biegach będzie większy w > przypadku benzyny zakres predkosci bedzie zalezal tylko i wylacznie od uzytej skrzyni biegow. A to akurat nic nam nie mowi o wyzszosci jednego paliwa nad drugiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Czyli dziaduję, bo ja za 1.6 NoPB (spalanie spokojnie w okolicach 9-10 po mieście) wolę swoje 1.6 > crdi spalające 6,5. Uśrednij te wyniki i powiedz (sobie, bo my wiemy ) ile procent rocznego dochodu zaoszczędzasz na eksploatacji dizla biorąc pod uwagę wszystkie koszta eksploatacji, oraz na co konkretnie przeznaczasz zaoszczędzone pieniądze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Czyli dziaduję, bo ja za 1.6 NoPB (spalanie spokojnie w okolicach 9-10 po mieście) wolę swoje 1.6 > crdi spalające 6,5. popełniasz błąd porównując starą benzynę do nowoczesnego diesla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaką zaletę (poza mniejszym spalaniem) ma zatem silnik Diesel'a ?. wiekszy zasieg. A roznica w spalaniu bedzie duza. Na pewno nie beda to wartosci podobne jak napisales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jaki plus? Oszczędności wynikające ze spalania 6 zamiast 8 litrów paliwa w praktycznie tej samej > cenie połączone z upierdliwością diesla graniczą z dziadowaniem i dotyczy to zarówno nabywców > nowych firmowych A8 jak też Golfów 3 1,9TDI (tych drugich trochę rozgrzeszam ). dla mnie to jest dosc znaczna kwota. I wole ja przeznaczyc na cos innego niz paliwo Ale kto bogatemu zabroni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Czyli dziaduję, bo ja za 1.6 NoPB (spalanie spokojnie w okolicach 9-10 po mieście) wolę swoje 1.6 > crdi spalające 6,5. Ten 1.6 to już zapewne pełnoletni. Jeżdżę Avensis 1.8 KOMBI benzyna (Kraków, po mieście). Średnie spalanie za ostatnie kilka miesięcy to 8.1 l/100km. W/g wskazań komputera pokładowego. 1.6 zapewne spalił by zapewne jeszcze mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > dla mnie to jest dosc znaczna kwota. I wole ja przeznaczyc na cos innego niz paliwo > Ale kto bogatemu zabroni... tak, tyle, ze czesto sie okazuje, ze ta "znaczna" kwota pojdzie w serwis/naprawy w przypadku aut uzywanych lub w roznice cen w przypadku aut nowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 no właśnie... najlepszym porównaniem będzie użycie samych silników, bez skrzyń itp, i umieszczanie tutaj spalania jest co najmniej śmieszne. a co do porównania to: ON: + tłustsze paliwo, kaloryczniejsze, czyli więcej energii z jednostki paliwa - zamarzalność w dość wysokich temp. (tj niewiele poniżej zera) noPB: + zamarzalność w niższych temperaturach niż diesel + tańsza produkcja - mało kaloryczne paliwo do porównania dorzuciłbym jeszcze LPG, CNG i E89, z nich wszystkich najlepsze wg mnie jest E89 (etanol) gdyż ma podobną kaloryczność do diesla, wydziela podczas spalania mniej szkodliwych substancji, jest tańszy zauważyłem że tutaj dość często są porównywane diesel vs benzyna, a tak na dobrą sprawę to jedne z najgorszych paliw do zasilania pojazdów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Uśrednij te wyniki i powiedz (sobie, bo my wiemy ) ile procent rocznego dochodu zaoszczędzasz na > eksploatacji dizla biorąc pod uwagę wszystkie koszta eksploatacji, oraz na co konkretnie > przeznaczasz zaoszczędzone pieniądze . Ale ja niczego nie muszę uśredniać. Mówię o sprawdzonych przez siebie "pomysłach" na auto. Za LPG do benzyny dziękuję, a spalanie ponad 120 konnego benzyniaka poniżej 10 w mieście jakoś pod swoją noga nie widzę. (Kompakt z silnikiem 1.6) Nawet tutaj niektórzy twierdzą że ta super hiper ekonomia w przypadku TSI to trochę za dużo marketingu, bo jeżdżąc normalnie nie sposób osiągnąć w mieście obiecanych przez producenta cudów. Oczywiście możesz mieć swoje zdanie i utwierdzać się w przekonaniu że 2.0 T benzyna będzie Ci spalał 8-9 litrów po mieście, ale obaj wiemy że do bzdura. Blisko 200 KM musi swoje wypić czy Ci to VAG czy inne PSA wmówi czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Tendencyjne porównanie - wybrałeś zaawansowanego technologicznie diesla i dość antyczną jednostkę benzynową. Porównaj lepiej BMW'oskie 3.0L R6 turbo z 3.0L R6 turbodiesel. Jeszcze większe różnice wychodzą a oba silniki są bardzo nowoczesne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > wiekszy zasieg. A roznica w spalaniu bedzie duza. Na pewno nie beda to wartosci podobne jak > napisales. jechałes nowoczesną turbo benzyną?? Kolego diesel pali w trasie 6/100 benzyna w tej samej trasie turbo spali 6.5-7/100 vw pokazuje że benzyna bije powoli diesla i mysle żeznowu inzynierowie popracuja nad dieslami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > tak, tyle, ze czesto sie okazuje, ze ta "znaczna" kwota pojdzie w serwis/naprawy w przypadku aut > uzywanych lub w roznice cen w przypadku aut nowych. jak w kazdym aucie trzeba placic za serwis i wymieniac czesci, ktore sie "koncza" W rok oszczedzam tyle, ze mam na komplet oslawionych padajacych wtryskiwaczy w moim aucie. No i co? Auto mam 3 lata (jest to 5 latek) i popsuc sie nie chca. A wymiana 2masy czy sprzegla po 150 tys km tez mnie jakos specjalnie nie dziwi. Majatku tez nie kosztuje. Za to oszczedzam na wymianie rozrzadu bo producent zrobil lancuch zamiast paska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Ten 1.6 to już zapewne pełnoletni. > Jeżdżę Avensis 1.8 KOMBI benzyna (Kraków, po mieście). > Średnie spalanie za ostatnie kilka miesięcy to 8.1 l/100km. W/g wskazań komputera pokładowego. 1.6 > zapewne spalił by zapewne jeszcze mniej. 1.6 w tym aucie spaliłby zapewne więcej. w Lacetti 1.6 i 1.8 palą tyle samo, z tym, że 1.8 zapewnia przyzwoite osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Zużycie paliwa zbliżone, chodź porównanie dotyczy parametrów i osiągów. no bez jaj... wystarczy zajrzeć do katalogu insignii... 2.0 CDTI ECOTEC (118 kW/160 KM) MT-6/AT-6 Cykl miejski 7,7 (7,9)/9,2-9,3 (9,3) Cykl poza miastem 4,7 (4,9)/5,1-5,2 (5,3) Cykl mieszany 5,8 (6,0)/6,6-6,7 (6,8) 2.0 Turbo ECOTEC (162 kW/220 KM) MT-6/AT-6 Cykl miejski 12,7-12,8 (12,9)/14,2 (14,3) Cykl poza miastem 6,5 (6,6)/6,9 (7,0) Cykl mieszany 8,8 (8,9)/9,6 (9,7) tu nawet nie ma co porównywać 13-14 litrów benzyny w mieście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Zaraz dostaniesz odpowiedź że to nie jest nowoczesny silnik i nie ma co porównywać. Ja to lubię takie dywagacje jak komuś 200 KM po mieście 8 litrów spala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Ten 1.6 to już zapewne pełnoletni. > Jeżdżę Avensis 1.8 KOMBI benzyna (Kraków, po mieście). > Średnie spalanie za ostatnie kilka miesięcy to 8.1 l/100km. W/g wskazań komputera pokładowego. 1.6 > zapewne spalił by zapewne jeszcze mniej. wątpię... za slaby silnik weźmie więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > jechałes nowoczesną turbo benzyną?? jezdzilem roznymi autami > Kolego diesel pali w trasie 6/100 benzyna w tej samej trasie turbo spali 6.5-7/100 vw pokazuje że > benzyna bije powoli diesla i mysle żeznowu inzynierowie popracuja nad dieslami "Pali" tyle ile sie przycisnie i wleje. jakims cudem u mnie srednia z klekota to 6.5 litra z 45 tys km... a tras robie malo. dosc malo jak na 1,5 tonowe auto. A spalanie TB bedzie sporo wieksze w miescie niz w przypadku diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > no właśnie... najlepszym porównaniem będzie użycie samych silników, bez skrzyń itp, i umieszczanie > tutaj spalania jest co najmniej śmieszne. Wlasnie dlatego debaty o wyzszosci jednego paliwa nad drugim prowadza donikąd. W okreslonych sytuacjach jedno okazuje sie lepsze niz drugie. Trzeba tylko sobie umiec odpowiedziec na pytanie co jest lepsze dla mnie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > jezdzilem roznymi autami > "Pali" tyle ile sie przycisnie i wleje. > jakims cudem u mnie srednia z klekota to 6.5 litra z 45 tys km... a tras robie malo. dosc malo jak > na 1,5 tonowe auto. > A spalanie TB bedzie sporo wieksze w miescie niz w przypadku diesla. też tak myślałem. mamy po sąsiedzku polo 1.4 kompresor turbo i koleś mówi że średnie to 7 a on samo piasto praktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Tendencyjne porównanie - wybrałeś zaawansowanego technologicznie diesla i dość antyczną jednostkę > benzynową. Porównaj lepiej BMW'oskie 3.0L R6 turbo z 3.0L R6 turbodiesel. Jeszcze większe > różnice wychodzą a oba silniki są bardzo nowoczesne. Trafiłeś kulą w płot. Oba silniki występują w wersji 306 KM. Owszem benzyniak ma jakieś tam też mocniejsze opcje, ale zdaje się nieoficjalnie lub dopiero w planach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > jezdzilem roznymi autami > "Pali" tyle ile sie przycisnie i wleje. > jakims cudem u mnie srednia z klekota to 6.5 litra z 45 tys km... a tras robie malo. dosc malo jak > na 1,5 tonowe auto. > A spalanie TB bedzie sporo wieksze w miescie niz w przypadku diesla. Z drigiej strony znajomy ostatnio mial srednia na poziomie niemal 16l/100km. W dieslu. Dosc nowoczesnym. Moja benzyna o podobnej mocy nigdy nie osiagnela takiego wyniku w takich warunkach (srednia prawie 190kmh w normalnym ruchu na autostradzie). Diesel pali bardzo malo gdy obciazenie jest stale. zacznij go meczyc i okaze sie, ze zuzycie zbliza sie do tego samego poziomu co w aucie napedzanym Pb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > też tak myślałem. mamy po sąsiedzku polo 1.4 kompresor turbo i koleś mówi że średnie to 7 a on samo > piasto praktycznie. pojemnosc. 1.4 troche inaczej wyglada niz 2.0. To samo dotyczy wagi auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Zaraz dostaniesz odpowiedź że to nie jest nowoczesny silnik i nie ma co porównywać. Ja to lubię > takie dywagacje jak komuś 200 KM po mieście 8 litrów spala moje 185 koni spala w miescie ponizej 8 litrow - komputer mowi ze srednie spalanie z ostatnich 1500 km to 7.7 No ale to diesel Prymitywny i przestarzaly1.9 tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.