iMan Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Witam! jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat. Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie sposoby?? btw. moj pierwszy post wiec witam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > Witam! > jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat. > Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie > sposoby?? > btw. moj pierwszy post wiec witam!! Czegoś nie kupił se mocniejszego tylko teraz kombinujesz? poka foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > Witam! > jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat. > Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie > sposoby?? Sprzedaj i kup abartha, cała reszta podnoszenia mocy do duuzo kasy i efekt nie zawsze zadowalający :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VojciechU Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > Sprzedaj i kup abartha, cała reszta podnoszenia mocy do duuzo kasy i efekt nie zawsze zadowalający > :D Przy czym należy zaznaczyć, że Abarth jest tylko bazą do dalszych modów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, Witaj! Nie martw się, ja na początku byłem przerażony tym forum, że wszystko jest "w jednym worze". Zero działów, kategorii itp Kwestia czasu i przyzwyczajenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drabek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > Witaj! > Nie martw się, ja na początku byłem przerażony tym forum, że wszystko jest "w jednym worze". Zero > działów, kategorii itp Kwestia czasu i przyzwyczajenia aj też . Dlatego przez pierwsze pół roku na nie nie wchodziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry. Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu. Cudów nie będzie przy tym silniku i tak ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę. W 1.4.8v jest łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 OT: czym różni się ten silnik 1.2 69KM z pandy z pocz. produkcji z 60KM?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 1.2 8v 69HP od 1.2 8v 60HP? Miską olejową,ma zupełnie inną głowice pod euro 5,wariator zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło pasowe,inny wałek rozrządu-bez oznaczenia 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy nie taniej wlozyc 1.4? btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy lubie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > nie taniej wlozyc 1.4? No raczej nie, to nie sc że nie ma CANa i całej reszty. O ile sama przekładka może silnika może nie była by droga o tyle swap elektroniki mógłby słono kosztować > btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > No raczej nie, to nie sc że nie ma CANa i całej reszty. O ile sama przekładka może silnika może nie > była by droga o tyle swap elektroniki mógłby słono kosztować no ale przeciez 1.2 tez jest na canie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy Jeśli nie dołoży tego turbo razem z LPG to tez będzie nieopłacalne (o ile o jakiejkolwiek opłacalności tu można mówić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > nie taniej wlozyc 1.4? > btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki? Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment sporo wiekszy. Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Jeśli nie dołoży tego turbo razem z LPG to tez będzie nieopłacalne (o ile o jakiejkolwiek > opłacalności tu można mówić) soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym > setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment > sporo wiekszy. > Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w > wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo. Masz racje, jak cos to ahi juz sparowal DETa z panda to z 500 tez sobie poradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw > i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie > ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem > przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7. A ja nie miałem na myśli spalania tylko koszt uturbienia w benzynie vs w gazie Późniejszy koszt paliwa to swoją drogą oczywiście - przecież samochód służy do jeżdżenia więc to też się liczy - o ile tak jak napisałeś - nie ma być to maszyna do profesjonalnych zastosowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry. > Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu. > Cudów nie będzie przy tym silniku i tak ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę. > W 1.4.8v jest łatwiej. To jak? Juz ktos przetarl szlak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badzid Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > dolozyc turbo, wszystko inne bedzie nie oplacalne w stosunku do wydanej kasy dobrze gada polac mu turbo jest spoko, ale odrazu trzeba było kupic t-jeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym > setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment > sporo wiekszy. > Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w > wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo. mi w CCSie pomogla zmiana z 5 na 6... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w > wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo. Zależy z jakiej 5tki na jaką 6tkę. Między najdłuższą piątką a najkrótszą 6tką jest przepaść, nawet w seryjnym, wolnossącym 1.1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > no ale przeciez 1.2 tez jest na canie...? TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba > wymienić no to rzeczywiscie niezla zabawa teraz jest, jedynie bezporblemowo mozna zmieniac skrzynie manualne widze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym > setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment > sporo wiekszy. > Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w > wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo. u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke skrzynia to malo. jak mam letnie niskoprofilowe opony to jest git i fajnie zapitala. teraz mam zimowki 155/70, czyli balooony i jest taki mul, ze szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > skrzynia to malo. jak mam letnie niskoprofilowe opony to jest git i fajnie zapitala. teraz mam > zimowki 155/70, czyli balooony i jest taki mul, ze szok kola oczywiście też mają znaczenie ale u mnie akurat wtedy była wymieniana tylko i wyłącznie skrzynia - cały pozostały setup nie był ruszany w tamtym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > TAK, ale wszystko musisz przełożyć bo CANA z 1.2 nie zepniesz z CANem z 1.4. Nawet licznik trzeba > wymienić a ktoś przetarł szlak "soft turbo" w tym 1.2 60 canowskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw > i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie > ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem > przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7. O to to Jak jadę z żonką i dzieckiem i bez świateł (są jeszcze takie kraje gdzie można, ogólnie nie popieram, ale mniej mi auto pali i mniej się grzeje) to spokojnie schodzę w granice 6l/100km. Ogólnie przy spokojnej jeździe to moje auto pali mniej niż 500 TwinAir w trybie eco, raz miałem okazję testować. Jak butuję też tragedii nie ma, raz pod wiatr na autobahnie spaliłem 10/100 na dystansie 400km, a tak to poniżej 8l/100. Raz co prawda jadąc od Szołpasa po oględzinach jego auta spaliłem 10litrów w 60 km, ale z takim odpałem w głowie i tak często jeździć nie można, za to zabawa jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > A ja nie miałem na myśli spalania tylko koszt uturbienia w benzynie vs w gazie Z czemu niby koszt uturbienia na gazie ma być mniejszy niż na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Z czemu niby koszt uturbienia na gazie ma być mniejszy niż na benzynie teoretycznie jak stroi T tylko na gazie odpada remap albo SA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > teoretycznie jak stroi T tylko na gazie odpada remap albo SA Dokładnie. Odpada koszt zmiany wtrysków, mapsensora czy super-wydajnej pompy oraz dodatkowej elektroniki i strojenia, które też sporo kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 załóżmy wersję jak najbardziej lajtową, w kompilacji z LPG. Czy ktoś na tym nowym bloku i osprzęcie składał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > załóżmy wersję jak najbardziej lajtową, w kompilacji z LPG. Czy ktoś na tym nowym bloku i osprzęcie > składał? tylko czy LPG w tym motorze to dobra opcja? Te silniki 69HP z tego co zdążyłem się zorientować nie lubią się z gazownią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SportingEPA Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > tylko czy LPG w tym motorze to dobra opcja? Te silniki 69HP z tego co zdążyłem się zorientować nie > lubią się z gazownią Ja znów słyszałem, że bardzo dobrze pracują z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > Ja znów słyszałem, że bardzo dobrze pracują z LPG mówię z obserwacji ruchu takich fur na serwisie i zdania chopaków z hali, którzy co by nie było to montują Mamy nawet takie małżeństwo - w tym samym czasie kupili Pandę 1.2 69 i Qubo 1.4 77 - doposażyli je w tę samą instalacją. Z Qubo nie dzieje się nic, Panda jest naszym staym bywalcem z powodu instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Zrobiłem Pandą z tym silnikiem 75kkm (gaz założony przy przebiegu 5km ) i nic się z nią nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 W 1.2 69KM E5 najważniejszy jest dobór listwy wtryskowej i montaż dysz gazowych nad listwą wtryskową a nie tak jak to zwykle się robi przy samych wtryskiwaczach benzynowych. Nie ma z gazem później problemu i z wypalaniem gniazd zaworowych. Gniazda też są bardzo delikatne w tych silnikach, często po 40 000km(pierwsza regulacja) wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Następna regulacja już wiązała się z naprawą/wymianą głowicy. Taki jest skutek niewłaściwie dobranej instalacji i montażu dysz przy wtryskiwaczach benzynowych. Turbo na LPG jest bardzo tanim rozwiązaniem w porównaniu do zmiany układu zasilania noPB i strojenia kompa. Ale jak powszechnie wiadomo gaz jest do zapalniczek ew. do wózków widłowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 chodzi o 1.2 8v 60 (nowa głowica z okrągłym korkiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 ma ktoś schematy, przekroje itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke A tam komputer nie zwariuje po zmianie ilości biegów? Jeździłem ostatnio taką 500 z 1.2. Tam na zegarach pojawiała się informacja, żeby zmienic bieg na wyższy, jak się zbyt długo jechało np na 4 i się nie przyśpieszało. Co by komputer pomyślał, jakby uzytkownik wbił 6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.