Skocz do zawartości

Rapid, czyli brzydal nadchodzi ;)


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

W aktualnym Motorze jest artykuł o rapidzie. Z zewnątrz ok, ale w środku nic nie poszli do przodu pod względem miłego dla oka dizajnu. Mając teraz Bravo strasznie zacząłem wybrzydzać ostatnio wink.gif

Mnie ciekawi jaka będzie nowa Octavia , aspirująca do klasy średniej.

BTW: jak sie czuja wlasciciele Paskow jak wsiadaja do Skód i widzą te same komponenty, jak radio etc.... to sie robi strasznie podobne do siebie w środku. Aż do znudzenia ziew.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W aktualnym Motorze jest artykuł o rapidzie. Z zewnątrz ok, ale w środku nic nie poszli do przodu

> pod względem miłego dla oka dizajnu.

Bo taki jest VAG z założenia i mi się to osobiście podoba.

Od fajerwerków jest Fiat, Alfa, Lancia i inne.

A od kosmicznych Honda i Ford ostatnio grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Do czytających z SAP:

> - ma być kombi

> - ma być sensownie z cenami

Wiem, że odgrzewam kotleta i że odpowiadam sam sobie, ale...

Plotka głosi, że "zaślepka wersja" ma mieć w serii ABS, ESP i sześć poduszek oraz kosztować z najmniejszym silnikiem ok 45 kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że odgrzewam kotleta i że odpowiadam sam sobie, ale...

> Plotka głosi, że "zaślepka wersja" ma mieć w serii ABS, ESP

Musi mieć ok.gif

>sześć poduszek

Nie wypada nie mieć, ale na +.

>oraz kosztować z

> najmniejszym silnikiem ok 45 kPLN.

Czyli sensowne konfiguracje w okolicy 55-60kzł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet Citigo za 28990zł ma ESP

> przykładowy link

Ktoś wcześniej pytał o wymiary:

Skoda-Rapid_2013_photo_32.jpg

Skoda-Rapid_2013_photo_31.jpg

Rapid jest w środku taki sam, a w paru przypadkach większy (troszeczkę) niż Octavia II.

04_facts_gal_04_201206291249.jpg

04_facts_gal_03_201207291649.jpg

Pojawiło sie też już parę zonków, z których najciekawszym jest brak możliwości sterowania oknami w tylnych drzwiach z miejsca kierowcy, pomimo tego że otwierają się i zamykają elektrycznie. Kierowca ma tylko guzik do przednich okien i przycisk blokady otwierania tyłu.

Oszczędność przycisków jak w Citigo screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I tu trzeba by się zastanowić czy kupujący kupują to, bo nie mają zbytnio w czym wybierać, czy może

> nie mają w ogóle nawet namiastki gustu (choć o gustach się nie dyskutuje), czy może jest im

> wszystko jedno?

>

A nie bierzesz pod uwagę tego, że spory odsetek populacji motoryzacyjnej, postrzega samochody jako urządzenia do w miarę wygodnego przemieszczania?.Pojazd nie jest dla nich wyznacznikiem pozycji społecznej czy dziełem sztuki.Ponadto nie posiadają potrzeby wyróżniania się z tłumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> BTW: jak sie czuja wlasciciele Paskow jak wsiadaja do Skód i widzą te same komponenty, jak radio

> etc.... to sie robi strasznie podobne do siebie w środku. Aż do znudzenia .

Kolega miał kilka Pasków w Comfortline w poprzedniej firmie i przyszło mu się do O2 przesiąść. Nie był zachwycony. Każdy tu się nabija z Pasków, ale to są naprawdę auta dość porządne.

Miałem krótko nowe A4 w bieda wersji, z silnikiem 2,0 TSi 180 KM i możesz mi wierzyć lub nie, ale o niebo wolę Paska w Highline'ie od podstawowych wersji A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

> Dziś podali cenę wersji podstawowej - 48k PLN za auto z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 75KM bez

> klimatyzacji

> Chyba komuś w skodzie coś się pomyliło i przekleił cenę od bratniej marki OOOO

Czyli nie chcą na razie jej sprzedawać w Polsce, tylko wolą nieco drożej w innych państwach. U nas będą lepsze ceny pewnie w przyszłym roku.

Za te pieniądze nie widzę sukcesu tego auta w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba komuś w skodzie coś się pomyliło i przekleił cenę od bratniej marki OOOO

A czego się spodziewałeś? Do momentu wejścia nowej Octavii cena pewnie będzie zaporowa, później pewnie lekko skorygują albo dadzą w tej samej cenie lepsze pakiety wyposażenia.

Hyundai z cenami wystrzelił w kosmos po premierze to czemu Skoda by nie miała tego zrobić? Oczywiście zgadzam się z odczuciem,że podana cena w naszych warunkach jest z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czego się spodziewałeś?

Szczerze to w dobie kryzysu spodziewałem się ceny 39990 za wersję podstawową, bo prawie 50k PLN za golasa bez silnika to już nawet nie jest przegięcie, tylko śmiech na sali...

Podejrzewam, że konkurencja właśnie odetchnęła z ulgą. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze to w dobie kryzysu spodziewałem się ceny 39990 za wersję podstawową, bo prawie 50k PLN za

> golasa bez silnika to już nawet nie jest przegięcie, tylko śmiech na sali...

> Podejrzewam, że konkurencja właśnie odetchnęła z ulgą.

Tylko, ze IMO on bedzie konkurwoal z segmentem C. Czyli jest relatywnie tanio. Taka octavia ma byc C+. Co nie zmienia faktu, ze ciut drogo. Ale kto bogatemu zabroni. Ja bym dolozyl ciut i bral Golfa albo Astre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu trzeba by się zastanowić czy kupujący kupują to, bo nie mają zbytnio w czym wybierać, czy może

> nie mają w ogóle nawet namiastki gustu (choć o gustach się nie dyskutuje), czy może jest im

> wszystko jedno?

Ale samochód to nie podbijacz poziomu EGO tylko sprzęt do poruszania się.

Mimo wszystko zamiast Rapida wolałbym używane Superb II - ale nie dlatego, że ma "styl" - jest dość szybkie, wygodne i ma poprawny wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavii 2 Tour już nie będzie, a Rapid ma kabinę nieco większą niż Octavia 2

No dobra - a normalne silniki ma czy tylko małe benzyniaki do 1.4 i jednego diesela 1.6?

Cena rzędu 48 kpln za 3 cylindrową wersję zaślepka nie poraża - choć nie jest tak szokująca jak 100kpln za w pełni badziewne Mitsubishi ASX 4x4 Diesel :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rapid

Czyli to nawet nie jest kompakt, tylko auto na przedłużonej płycie podłogowej samochodu miejskiego. Taka Linea. I tyle samo jest to warte ze znaczkiem skody co ze znaczkiem fiata. Odpowiednikiem Renault tego auta będzie nowy Logan, tylko że 15k taniej od skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te wymiary nie bardzo rozumiem to auto.

Bardzo przestronna kabina, duży bagażnik - a słabe silniki i wyposażenie.

Użytkowo auto jest większe od obecnej Octavii - a miało wchodzić pomiędzy Fabię a Octavię.

Nie wyobrażam sobie tego auta z 3 cyl. kosiarką - chyba jest w katalogu tylko po to, żeby cena była "już od ....".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.