Skocz do zawartości

które paski rozrządu sa w miarę pewne ?


czechu

Rekomendowane odpowiedzi

będę wymieniał cały układ paska rozrządu i cały układ paska alternatora - pasek, napinacze, rolki, pompa wody... - nie wiem na częściach jakiego producenta się opierać ? jak zmieniałem 4 lata temu to pamiętam że paski gates były mocno negowane. pomóżcie wybrać w miarę sprawdzonych producentów.

silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będę wymieniał cały układ paska rozrządu i cały układ paska alternatora - pasek, napinacze, rolki,

> pompa wody... - nie wiem na częściach jakiego producenta się opierać ? jak zmieniałem 4 lata

> temu to pamiętam że paski gates były mocno negowane. pomóżcie wybrać w miarę sprawdzonych

> producentów.

> silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Polecam Conti - jak niedawno miałem kolizję w silniku 1.9TDI, to pomimo że na pasek zadziałały ogromne siły (koło pasowe niemal ukręciło wałek rozrządu) nie stracił ani jednego zęba i ogólnie wyglądał jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będę wymieniał cały układ paska rozrządu i cały układ paska alternatora - pasek, napinacze, rolki,

> pompa wody... - nie wiem na częściach jakiego producenta się opierać ? jak zmieniałem 4 lata

> temu to pamiętam że paski gates były mocno negowane. pomóżcie wybrać w miarę sprawdzonych

> producentów.

> silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Żadne? Myślę że marka ma mniejsze znaczenie niż PEWNE źródło. I chyba na tym trza się skupić. Na którymś z kącików daewoo (chyba nubiry albo matiza) była kiedyś afera z pękającymi paskami Gates oferowanymi przez jednego z kącikowiczów. Okazały się podróbami sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będę wymieniał cały układ paska rozrządu i cały układ paska alternatora - pasek, napinacze, rolki,

> pompa wody... - nie wiem na częściach jakiego producenta się opierać ? jak zmieniałem 4 lata

> temu to pamiętam że paski gates były mocno negowane. pomóżcie wybrać w miarę sprawdzonych

> producentów.

> silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Conti, potem ryzykowałbym Boscha, Gatesa, Dayco. Pompa wody ruville, z deko tańszych Meyle lub KOLBENSCHMIDT.

Jak zechcesz to się odezwij przed zakupem, to Ci zrobię wycenę. Części NIE POCHODZĄ Z CHIN, a na alle...jest ich pełno stamtąd (łącznie np ze sprzęgłami uznanych marek, a w środku podróba i shit).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Napiszę co ja mam założone:

pasek rozrządu DAYCO (ważniejsze właściwe założenie niż firma - tu akurat nie ma napinacza ze wskaźnikiem a mało który warsztat ma mierniki naciągu)

rolka napinacza rozrządu INA

pompa wody DOLTZ

pasek napędu osprzętu MEYLE

napinacza i rolki paska napędu osprzętu nie wymieniałem (wziął bym INA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potem ryzykowałbym Boscha,

boscha miałem dwa paski (co prawda nie rozrządu, a alternatora) i więcej nie chcę ich na oczy widzieć.

nie byly z allegro, tylko ze zwykłego sklepu motoryacyjnego, wiec raczej nie podróby.

Nie wiem czy trafiłem tylko na takie z wadliwej partii, czy to jest u nich standard, ale pasek był źle wycięty z formy, tak, że te linki, które powinny biec równolegle i tworzyć trzon paska miejscami szły ukośnie przez co pasek bez przerwy się rozciagał, tak, że po paru miesiącadh już się miejsce do napinania skończyło.

słowem badziew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boscha miałem dwa paski (co prawda nie rozrządu, a alternatora) i więcej nie chcę ich na oczy

> widzieć.

> nie byly z allegro, tylko ze zwykłego sklepu motoryacyjnego, wiec raczej nie podróby.

> Nie wiem czy trafiłem tylko na takie z wadliwej partii, czy to jest u nich standard, ale pasek był

> źle wycięty z formy, tak, że te linki, które powinny biec równolegle i tworzyć trzon paska

> miejscami szły ukośnie przez co pasek bez przerwy się rozciagał, tak, że po paru miesiącadh

> już się miejsce do napinania skończyło.

> słowem badziew.

Powiem Ci że z jakością, nawet tych najlepszych producentów jest co raz gorzej frown.gif Czasami cuda potrafią siedzieć w pudełku, właśnie reklamuję 2 rolki zębate (różnych producentów) jedna najtańsza, druga najdroższa, obie kiepsko wykonane (ślady jakby po uderzeniach na jednej, na drugiej ostre kanty po wycinaniu ząbków). Takie czasy...Boschów sprzedałem sporo i reklamacji nie było.

INA, SKF i Ruville to praktycznie to samo jeśli chodzi o graty i można to zamiennie brać w zależności co tańsze. Za pasek warto dać kilka zł więcej bo to zdaje się być najsłabsze ogniwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy jeszcze miałem Hondę, to na forach wiele osób chwaliło paski Mitsuboshi, dla mnie nazwa już

> wygląda na marną podróbę.

Owszem dla ignoranta mitsuboshi może wydawać się podróbą ale jest to firma robiąca jedne z lepszych pasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci że z jakością, nawet tych najlepszych producentów jest co raz gorzej Czasami cuda

> potrafią siedzieć w pudełku, właśnie reklamuję 2 rolki zębate (różnych producentów) jedna

> najtańsza, druga najdroższa, obie kiepsko wykonane (ślady jakby po uderzeniach na jednej, na

> drugiej ostre kanty po wycinaniu ząbków). Takie czasy...Boschów sprzedałem sporo i reklamacji

> nie było.

> INA, SKF i Ruville to praktycznie to samo jeśli chodzi o graty i można to zamiennie brać w

> zależności co tańsze. Za pasek warto dać kilka zł więcej bo to zdaje się być najsłabsze

> ogniwo.

W życiu nie zamontuję już klientowi pompy wody Ruville. W zeszłym roku 2 reklamacje. Ogólnie słaby producent się zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W życiu nie zamontuję już klientowi pompy wody Ruville. W zeszłym roku 2 reklamacje. Ogólnie słaby

> producent się zrobił.

bo to nie producent, tylko pakowacz

Rouville sobie samo znajduje producenta na wolnym rynku i pakuje jego towar w swój kartonik gwaratując swoją marką jakość.

Widac cięcie kosztów pociągnęło i tę jakośc na dno.

Sporo lat sprzedawali pod swoją marką dobre produkty, ludzie sie do tego przyzwyczaili, to czas teraz spijać śmietankę i sprzedawac tanio kupiony towar pośredniej czy nawet marnej jakości za dosć wysoką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podaj chodz jeden argument na potwierdzenie tego. bo z tego co wiem to nawet Valeo przychodzi

> ostatnio made in china..

Na potwierdzenie czego?Ilości podrób na alle?Chociażby sprzęgła Sachsa niemalże za pół ceny...i to ceny, gdzie żadna hurtownia po tyle klientowi nawet z 10-12 letnim stażem i dużymi obrotami nie sprzeda. A wystarczy pośledzić net skąd to się bierze i ile dulków kosztuje za kpl u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak trzeba to i do opla sie znajdzie

A pytam o tą firmę, ponieważ już któryś raz spotkałem się opiniami, że pompy tego producenta idą na pierwszy montaż np. w Seatach czy Hondach. Nie wiem na ile to prawdziwe, ale ceny są niezłe.

U mnie rozrząd w AG będzie do wymiany pewnie w tym roku, bo zostało 20kkm żeby dobić do terminu wymiany, ale będę chciał to zrobić za jakieś 10kkm.

Co do pasków to faworyta mam sprawdzonego, rolki pewnie wybiorę INA, więc została pompa wody i tutaj są dobre opinie o tym AirTex, KWP, HEPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz doskonale ze zrodel pozyskania tego sa miliony, nie wszystko jest podrabiane, strasznie

> agresywna forme autoreklamy wybrales...

Dlaczego uważasz że to autoreklama?Imitacje samochodów z zagłębi handlarskich jak Płock, Gniezno itd to tez autoreklama?Jeśli tak uważasz, to jesteś w błędzie, był czas, że mocno śledziłem rynek i to są po prostu moje obserwacje i wnioski. Tak samo jak nie ma możliwości, by pojazd sprowadzony załóżmy z de do polski po zrobieniu opłat,kosztach sprowadzenia i zarobku handlującego był tańszy niż najtańsze ogłoszenia w niemcowni (będzie to tylko produkt samochodopodobny-cofnięty, wyklepany,na bakier z prawem), tak samo z częściami-hurtownie dają różne rabaty, ale zestaw np Sachsa czy Valeo z dwumasem, jak kosztuje w hurcie (mam na myśli tutaj zniżki firmy robiącej naprawdę spore obroty i ze stażem) np 1800zł, a na alle...są po 1100zł-nikt takiej ceny nie daje, ale potem po forach ludziska się to rozpisują ile wytrzymują takie zestawy.

Zgadzam się że duże korporacje przenoszą do chin produkcję, bo tam taniej, ale są spełniane normy etc, podróba nie spełnia żadnych norm. To samo dotyczy nie tylko branży moto ale i np ubraniowej i innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pytam o tą firmę, ponieważ już któryś raz spotkałem się opiniami, że pompy tego producenta idą na

> pierwszy montaż np. w Seatach czy Hondach. Nie wiem na ile to prawdziwe, ale ceny są niezłe.

Wpadł mi do głowy taki pomysł: sprawdzić co siedzi w Lexusach,

skoro to takie mało awaryjne (wg MarkaF), to po prostu kupić tych

firm które robią dla Lexusa i po temacie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będę wymieniał cały układ paska rozrządu i cały układ paska alternatora - pasek, napinacze, rolki,

> pompa wody... - nie wiem na częściach jakiego producenta się opierać ? jak zmieniałem 4 lata

> temu to pamiętam że paski gates były mocno negowane. pomóżcie wybrać w miarę sprawdzonych

> producentów.

> silnik 1,6 8v xsara picasso 2004 rok

Dodam ze swojej strony, że do silników Fiata MultiJet 1.9 i 2.0 na pierwszy montaż robi Dayco - są to paski wzmocnione warstwą teflonu i żaden inny producent nie robi pasków w tej technologii. Dotyczy silników montowanych w AR, Fiat, Lancia, Opel i Saab.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz pytanie, czy na AM robi takie same paski ??

I tu jest pies pogrzebany...z tego co wiem to niby wszystko jest jakość oryginału, ale jednak niekoniecznie smile.gif

Aczkolwiek głowy bym sobie tym nie zaprzątał-ot brać sprawdzonych i uznanych producentów i heja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W swoich wozach montuję od zawsze. Brat w eFce miał Gates'a - chwalił, teraz ma Boscha, to się

> okaże po demontażu

> Ja zawsze wybieram Contitech.

miałem Boscha i nic złego na niego nie powiem ok.gif Nie popękał, nie parciał, zęby całe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety Twins, tak to nie dziala, czesci pierwszomontazowe a czesci w After Markecie moga sie

> niestety miedzy soba roznic.

Mogą ale nie muszą, choć w wielu produktach niekoniecznie musi to być prawda.

U siebie wymieniałem łączniki stabilizatora, w oryginale montowane były TRW, z tymże. Na oryginalnym łączniku mam wybite logo GM a po drugiej stronie mam TRW z numerem.

Druga rzecz jaką montowałem ostatnio. Szyba przednia. Oryginał: Pilkington z logo GM. Założyłem Pilkington bez logo.

W przypadku łączników to jeśli chodzi o wykonanie, nie mogę porównać, bo zdemontowałem rzecz niesprawną.

Na after marketowych TRW przelatałem jakieś 10kkm i jest cisza póki co.

Jeśli chodzi o szybę to zbyt krótko ją mam żeby się wypowiedzieć, natomiast wiele osób pisało że szyby tego producenta w tym wozie to szyby miękkie. Czy to prawda, nie wiem.

Ludzie różne rzeczy piszą, jeśli chodzi o szybę to głupie wycieraczki jeśli zużyte, mogą porysować szybę w szybkim tempie, a jakiś Kowalski - sympatyk Opla powie że to kiepska firma, ten Pilkington. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podlinkuj jakąś część z allegro, którą uważasz za zbyt tanią. Proszę poważnie, chcę sprawdzić za

> ile to można wyrwać w hurtowni.

Zrób sobie taki test, wylistuj po nr kila rodzajów części i ułóż wg ceny, potem posprawdzaj, ja za przykład podałem np kpl sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podlinkuj jakąś część z allegro, którą uważasz za zbyt tanią. Proszę poważnie, chcę sprawdzić za

> ile to można wyrwać w hurtowni.

To nie są jakieś bardzo drogie paski, można je bardzo łatwo rozpoznać - od wewnątrz mają dodatkową bardzo jasną warstwę teflonu naniesioną na plecionkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że większość chwali Contitecha. Ja to miałem w silniku podobnym do podanego przez autora wątku (to jest chyba XU5 a mój pasek pasował do XU8 i XU10) i na niskich obrotach wpadał w jakiś rezonans i "grał": buczał, brzęczał jak struna w gitarze. Pasek zakupiony w IC, zamontowany warsztacie specjalizującym się we "francuzach" przy okazji regulacji luzów zaworowych. Warsztat był dość daleko, nie chciałem tam robić kolejnej wyprawy w 2 auta więc zabrałem się za to sam. Faktycznie na długim odcinku pomiędzy kołami zębatymi pasek latał tak że trudno było go zobaczyć. Poluzowałem go i napiąłem ponownie (brak samonapinacza) - to samo. W końcu kupiłem mało lubianego Gatesa w sklepie w pobliskim miasteczku, założyłem, napiąłem - i cisza. Jak dotąd przejechane 35tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem pasek Dayco kupiony na allegro od IMO pewnego sprzedawcy (specjalizował się we fiacie), bo reszta gratów do rozrządu była ricambi i pasek przeskoczył, całe szczęście że tylko o 1 ząbek. W serwisie fiata w austri powiedzieli że pasek się naciągnął. W tym samym serwisie załozyli komplet Gates (pasek i rolki)

W tym roku mam kolejną wymianę rozrządu i też się zastanawiam co wybrać i chyba będzie znowu GATES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem pasek Dayco kupiony na allegro od IMO pewnego sprzedawcy (specjalizował się we fiacie), bo

> reszta gratów do rozrządu była ricambi i pasek przeskoczył, całe szczęście że tylko o 1 ząbek.

> W serwisie fiata w austri powiedzieli że pasek się naciągnął. W tym samym serwisie załozyli

> komplet Gates (pasek i rolki)

> W tym roku mam kolejną wymianę rozrządu i też się zastanawiam co wybrać i chyba będzie znowu GATES.

Do różnych silników Fiat montuje na OE różne produkty. Do silników benzynowych idzie chyba właśnie Gates. Dlatego osobiście wolę kupić Ricambi Originali i mieć święty spokój przez kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.