poziomek Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h UE rządzi UE radzi UE NIGDY cię nie zdradzi Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na papierze się zgadzała. Ale obłuda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. Quote: Obecnie polskie samochody są o wiele mniej paliwooszczędne niż średnia unijna. Ze względu na niższy poziom dochodów Polacy przeznaczają stosunkowo dużą część swojego dochodu rozporządzalnego na paliwo - czytamy w dokumencie. Ciekawe jak coś co nie istnieje ("polskie samochody") może palić więcej niż kierowcom w innych częściach Europy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > UE rządzi UE radzi UE NIGDY cię nie zdradzi > Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. > Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na > papierze się zgadzała. Ale obłuda... Co Was wszystkich ta Unia tak boli? Przecież w USA też mają podobne cele: 4.3l/100km do 2025 nhtsa.gov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > UE rządzi UE radzi UE NIGDY cię nie zdradzi > Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. > Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na > papierze się zgadzała. Ale obłuda... Niektórym to już teraz stare tyle spalają Poza tym test za tirem, 90 kmh, tempomat i po krzyku UE będzie zadowolona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > UE rządzi UE radzi UE NIGDY cię nie zdradzi > Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. > Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na > papierze się zgadzała. Ale obłuda... Ojca CC, swego czasu spaliło 4,4 l/100 w "normalnych" (drogowych) warunkach. Myślę że w warunkach "laboratoryjnych" dałoby radę zejść poniżej 4-rech litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Ojca CC, swego czasu spaliło 4,4 l/100 w "normalnych" (drogowych) warunkach. Myślę że w warunkach > "laboratoryjnych" dałoby radę zejść poniżej 4-rech litrów Czasy studenckie i dojeżdżanie na uczelnie (trasa) "samochód" 126p - średni wynik to 3,9l/100 km/h Wszystko się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Co Was wszystkich ta Unia tak boli? Przecież w USA też mają podobne cele: 4.3l/100km do 2025 > nhtsa.gov USA to nie jest normalny kraj. Spojrzmy na normalne rynki, gdzie dziś się sprzedają auta z silnikami 3.0 i 4.0. A w chorej UE będą silniki 1.0 i 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Co Was wszystkich ta Unia tak boli? Przecież w USA też mają podobne cele: 4.3l/100km do 2025 > nhtsa.gov A ile kosztuje litr noPB w USA a ile w UE? A ile mają podatków w tym litrze? Ty myślisż, że oszczędności spalania "same się zrobią"? NIE! Zapłacą za nie klienci. Myślisz, że budżety domowe odetchną? NIE bo wybecelujesz więcej za oszczędne auto a dwa cena paliw pójdzie w górę "aby karać nie ekologicznych i nieodpowiedzialnych kierowców". Nie cierpię jak ktoś (UE) uszczęśliwia mnie na siłę. A i jeszcze jedno, możliwy jest najgorszy scenariusz, technologia hybryd nadal będzie w lesie z akumulatorami a ceny paliw pójdą w górę. Efekt? Kupisz Turbo benzynę (nie wszyscy chcą Toyotę hybrydę) która NA PAPIERZE mało pali a w realu niekoniecznie. I będzie gucio a nie oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > USA to nie jest normalny kraj. Spojrzmy na normalne rynki, gdzie dziś się sprzedają auta z > silnikami 3.0 i 4.0. A w chorej UE będą silniki 1.0 i 1.2 No to ja bym powiedzial ze USA to normalny kraj. Silnik 3.0 to zadne wielkie mecyje i takie powinny byc pojemnosci, ale w UE nie. Z zazdroscia czytam wypowiedzi Oziego i Marka ze u nich moze byc wlasnie normalnie. Sam przesiadlem sie z 3.2 v6 do klekota 1.6 i tesknie do poprzednika jak nie wiem co. Ale zlodziejskie podatki za paliwa w UE nie pzowalaja na posiadanie wygodnych i przyjemnych samochodow. A to ze musimy jesdzic wysilonymi, ktore z tej racji sa bardziej awaryjne to juz urzedasow nie interesuje. Gdzie tu ekologia jak silniki nie wytrzymuja swobodnie 500 kkm? To zwyczajna hipokryzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 >. Gdzie tu ekologia jak silniki nie wytrzymuja > swobodnie 500 kkm? To zwyczajna hipokryzja. Obrót musi być. Musisz wydać kasę, nie możesz jeździć tym samym samochodem 20 lat, bo to się zwyczajnie nikomu (poza użytkownikiem) nie opłaca. To tak jak z żyletkami, wymyśl ostrze, którego nie trzeba ostrzyć, a wszyscy producenci żyletek pójdą z torbami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > USA to nie jest normalny kraj. Spojrzmy na normalne rynki, gdzie dziś się sprzedają auta z > silnikami 3.0 i 4.0. A w chorej UE będą silniki 1.0 i 1.2 Chory to ty jesteś - a dokładnie nie kumasz, że ropa się kończy i jak się skończy to jej nie będzie. Nie wiem ile masz lat, ale zapewne jeszcze za twojego życia a na pewno twoich dzieci podstawa komunikacji będzie pociąg, komunikacja miejska , taksówka lub samochód o mocy kilkunastu KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Chory to ty jesteś - a dokładnie nie kumasz, że ropa się kończy i jak się skończy to jej nie > będzie. > Nie wiem ile masz lat, ale zapewne jeszcze za twojego życia a na pewno twoich dzieci podstawa > komunikacji będzie pociąg, komunikacja miejska , taksówka lub samochód o mocy kilkunastu KM. dlatego trzeba spalać ile wlezie teraz, puki jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Ciekawe jak coś co nie istnieje ("polskie samochody") może palić więcej niż kierowcom w innych > częściach Europy? Samochody polskich kierowców ('polskie samochody') z racji wieku pala więcej. Z własnych doświadczeń: Lancia Delta '96 2,0 16v 139Km 1360kg paliła mi 8-10l przy codziennej jeździe przy czym 8l było dolną granicą. Honda Civic '09 1,8 140KM 1350kg pali mi średnio 7-8l przy czym na trasie bez specjalnego kombinowania schodzi do 6,1l. Przy 20 tyś km rocznie róźnica jest łatwo policzalna. Auta tej samej klasy, o niemal identycznych osiągach i charakterze. Sławetna niemiecka akcja polegająca na dopłacie do zezłomowanych aut w celu zakupu nowych tez przyniosła olbrzymie oszćżędności - zarówno w zuzyciu paliwa jak i emisji CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na > papierze się zgadzała. Ale obłuda... Dokładnie, zaroi się od premier XL1-podobnych i producenci sobie średnią obniżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Dokładnie, zaroi się od premier XL1-podobnych i producenci sobie średnią obniżą Ciekawe tylko, kto będzie kupował samochody palące więcej, gdy ropa będzie coraz droższa. Jaką brykę byś kupił dzisiaj, gdyby paliwo było za 10 zł/l lub 20 zł/l ? Jak zmieniłbyś styl jazdy, gdyby paliwo tyle kosztowało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Samochody polskich kierowców ('polskie samochody') z racji wieku pala więcej. > Z własnych doświadczeń: Lancia Delta '96 2,0 16v 139Km 1360kg paliła mi 8-10l przy codziennej > jeździe przy czym 8l było dolną granicą. Honda Civic '09 1,8 140KM 1350kg pali mi średnio 7-8l > przy czym na trasie bez specjalnego kombinowania schodzi do 6,1l. Przy 20 tyś km rocznie > róźnica jest łatwo policzalna. Auta tej samej klasy, o niemal identycznych osiągach i > charakterze. Nie twierdzę że nie masz racji, ale że próbkę dobrałeś wybitnie tendencyjnie Ten 2.0 Fiat/Lancia nie był oszczędny, jeśli w ogóle słowa "oszczędny" można użyć w przypadku tego silnika Weź 2.0 z Golfa III GTI, albo 2.0 z Opla Astry GSI, a zobaczysz że jarały tyle co nowa Honda Civic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > ... Ja już jestem przygotowany- ecoboost 1,0l; 100 KM; 170 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Weź 2.0 z Golfa III GTI, albo 2.0 z Opla Astry GSI, a zobaczysz że jarały tyle co nowa Honda Civic Jasne. Na autostradzie włączałeś klimatyzację, ustawiałeś tempomat na 130 i wychodziło im 6,1 Miałem okazje jeździć Astrą GSi i o okolicy 6l na setkę to można tam było marzyć jadać 90 za cieżarówką - i to pomimo tego, że Astra była od Civica sporo lżejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Ojca CC, swego czasu spaliło 4,4 l/100 w "normalnych" (drogowych) warunkach. Myślę że w warunkach > "laboratoryjnych" dałoby radę zejść poniżej 4-rech litrów Instrukcja malucha stanowi,ze maluch spala 4,2l przy predkosci 40kmh(jakos tak) Uzyskalem taki wynik ale męęęękaaa...panowie, nigdy wiecej, niechal pali 6 i rwie spod swiatel ) A teraz moje wozidelka pala tyle,zezawsze do pelna leje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Tico uzyskałem kiedyś 4,2 spalanie jadać nad morze i z powrotem + jazda na miejscu. W sumie 700km było Jazda spokojne 80-90. Pytanie, czy osiągnięcie takiego spalania nie będzie oznaczać bardzo drogiego kosztu utrzymania samochodów i ich żywotności np 100-200tyś. Ze względu na nieopłacalną wymianę podzespołów. Na zachodzie może będzie ich stać na to, ale u nas? Jeździmy w większości 10 letnimi "trupami" z przebiegiem sporo ponad 200tyś, które są tanie w obsłudze jeszcze, nowe takie nie będą już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Jasne. Na autostradzie włączałeś klimatyzację, ustawiałeś tempomat na 130 i wychodziło im 6,1 > Miałem okazje jeździć Astrą GSi i o okolicy 6l na setkę to można tam było marzyć jadać 90 za > cieżarówką - i to pomimo tego, że Astra była od Civica sporo lżejsza. Ale to głównie zaleta dlugiej skrzyni 6 bitowej jaka jest w tym wykastrowanym vtec 10 letnie bmw 2.0 143KM na zwyklej 5 biegowej skrzyni miesci się w 6,7 (klima + 130km/h gps) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Samochody polskich kierowców ('polskie samochody') z racji wieku pala więcej. > Z własnych doświadczeń: Lancia Delta '96 2,0 16v 139Km 1360kg paliła mi 8-10l przy codziennej > jeździe przy czym 8l było dolną granicą. Honda Civic '09 1,8 140KM 1350kg pali mi średnio 7-8l > przy czym na trasie bez specjalnego kombinowania schodzi do 6,1l. Przy 20 tyś km rocznie > róźnica jest łatwo policzalna. Auta tej samej klasy, o niemal identycznych osiągach i > charakterze. > Sławetna niemiecka akcja polegająca na dopłacie do zezłomowanych aut w celu zakupu nowych tez > przyniosła olbrzymie oszćżędności - zarówno w zuzyciu paliwa jak i emisji CO2. Przy takim przebiegu to oszczednosc rzedu 400l paliwa rocznie... Daje to ok 600EUR. IMHO to nie jest powalajac roznica jak na 20 lat roznicy w technologii Utrata wartosci Hondy to pewnie 1-2kEUR rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > 10 letnie bmw 2.0 143KM na zwyklej 5 biegowej skrzyni miesci się w 6,7 (klima + 130km/h gps) Chyba z gorki i wiatrem w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Jasne. Na autostradzie włączałeś klimatyzację, ustawiałeś tempomat na 130 i wychodziło im 6,1 > Miałem okazje jeździć Astrą GSi i o okolicy 6l na setkę to można tam było marzyć jadać 90 za > cieżarówką - i to pomimo tego, że Astra była od Civica sporo lżejsza. Miałem Lanosa z wsadzonym właśnie 2.0 z Astry GSI. Mowa o tym C20XE 150KM, a nie EcoTec (chyba 136KM). Ten starszy i mocniejszy był bardziej oszczędny. lanos zapewne jarał więcej od Astry, bo miał skrzynię krótką od 1.6. Spoko robiłem 6.5/100 na trasie Warszawa-Praga wtedy ta trasę jeździłem raz na 2 tygodnie, a czasem i raz na tydzień. Wynik powtarzalny Nie miałem klimatyzacji. Właściwie to nie skłamię jak napiszę że Lanos 2.0 jarał tylko deko więcej niż Seicento 1.1 Zawsze można zrobić zestawienie niekorzystne. Np wziąć mojego Lancera. też 1.8 i tez 140KM. A silnik znany z tego że lubi sobie golnąć Pewno na tej samej trasie pomiędzy Lancerem i Civiciem różnica byłaby minimum 1l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Tico uzyskałem kiedyś 4,2 spalanie jadać nad morze i z powrotem + jazda na miejscu. W sumie 700km > było Jazda spokojne 80-90. Ja osiągnąłem Matizem spalanie około 3,5/100. Ale przyznam że byłem zawalidrogą. Jechałem tak kilka razy trasę Wawa-Łodź. Stała prędkość 60km/h...nawet na Gierkówce Co robić, jak człowiek jest biednym studentem, a dziewczynę znalazł taki kawał od siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Chyba z gorki i wiatrem w plecy mozesz sie smiac, twoje prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > W 2020 nowe auta mają spalać średnio 3.9l 100km/h > UE rządzi UE radzi UE NIGDY cię nie zdradzi > Bo tak uchwalili najznamienitsi z krajów UE. > Papier wszystko przyjmie Zaraz będą modele wydmuszki w ofercie producentów aut coby średnia na > papierze się zgadzała. Ale obłuda... A śmiali się z komunistycznej gospodarki centralnie zarządzanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Chory to ty jesteś - a dokładnie nie kumasz, że ropa się kończy i jak się skończy to jej nie > będzie. > Nie wiem ile masz lat, ale zapewne jeszcze za twojego życia a na pewno twoich dzieci podstawa > komunikacji będzie pociąg, komunikacja miejska , taksówka lub samochód o mocy kilkunastu KM. Dziwne bo mnie 20 lat temu uczono że wprawdzie znane pokłady ropy naftowej szybko się wyczerpią ale na razie wciąż odkrywa się nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Chory to ty jesteś - a dokładnie nie kumasz, że ropa się kończy i jak się skończy to jej nie > będzie. > Nie wiem ile masz lat, ale zapewne jeszcze za twojego życia a na pewno twoich dzieci podstawa > komunikacji będzie pociąg, komunikacja miejska , taksówka lub samochód o mocy kilkunastu KM. Łykasz chłopie wszystko jak młody Pelikan. Myślisz, że ten cały ekologizm ma jakikolwiek związek z zasobami surowców i dbaniem o środowisko? Z zasobami to Ci powiem tak, że dzisiaj kończą się jedne ale jutro ludzkość wymyśli technologię, która pozwoli na wydobycie tych złóż, których dotychczas nie dało się rady eksploatować. Eurooszołomy robią wielką tragedie, przedstawiają nam apokaliptyczne wizje, ograniczają emisje, nakładają restrykcje, hamują w ten sposób rozwoje gospodarcze, a tymczasem w Chinach, USA i innych krajach na to się nie patrzy. Robimy z siebie debili dbając o środowisko, które większość świata i tak degraduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Chory to ty jesteś - a dokładnie nie kumasz, że ropa się kończy i jak się skończy to jej nie > będzie. > Nie wiem ile masz lat, ale zapewne jeszcze za twojego życia a na pewno twoich dzieci podstawa > komunikacji będzie pociąg, komunikacja miejska , taksówka lub samochód o mocy kilkunastu KM. Już dawno przyznałem rację Einsteinowi i pogodziłem się z myślą, że świat, internet i AK także są pełni krótkowzrocznych ludzi, którzy nie chcą lub nie potrafią spojrzeć dalej niż czubek swojego nosa czy w odrobinę dłuższym horyzoncie czasowym. -- O efekcie cieplarnianym, emisji CO2 i całej tej ekologii... Presja na ograniczenie emisji spalin w samochodach osobowych ma niewiele wspólnego z ograniczaniem efektu cieplarnianego. Cały transport generuje tylko 22% emisji CO2. Z efektem cieplarnianym walczy się na innych frontach - głównie dzięki czystej energetyce. Zmniejszenie emisji CO2 przez samochody osobowe ma dwa główne cele: - zmniejszenie uzależnienia gospodarki, głównie transportu, od ropy - jest bezpośrednie przełożenie spalania na emisję CO2 (dla samochodu benzynowego spalanie średnie mnoży się przez 23,2, dla diesla 26,3). - ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w miastach. -- Kilka lat temu temu, jak cena ropy osiągała szczyty stanów wysokich, wielu ludzi w USA zarzuciło pracę. Wolność, mentalność piętnastolatka i tanie paliwo sprawiło, że kupili takie a nie inne V8 czy V12. Nagle się okazało, że ich zarobki nie wystarczają żeby do pracy dojechać i zaczęli wyciągać rękę do państwa (ale ta zwykle niewiele daje). Transport zrobił się droższy, gospodarka zwalnia, jest płacz i zgrzytanie zębami. Aktualne działania administracji Obamy, a także UE, dążą m.in. do tego, żeby kolejna taka zwyżka cen była zdecydowanie mniej dokuczliwa. A ponieważ, jak AK świetnie pokazuje, większości nie interesuje nic poza tym, ile zapłacę teraz - przykłady można mnożyć i idę o zakład, że przynajmniej część userii jeździłaby bez OC gdyby UFG nie gonił z batem - to trzeba stymulować zachowania zgodne z długofalową strategią przez sięganie do kieszeni. Tak - to planowanie. Ale jestem na tak, dziki wolny rynek się nie sprawdza. Chiny się rozwijają tak a nie inaczej nie tylko dzięki wolnemy rynkowi, ale długofalowemu planowaniu. Planują, planują, planują - po jakiego grzyba przymierzali się do kupienia 300km2 ziemi na Islandii (transakcja chyba finalnie nie doszła do skutku...)? Chyba że ktoś wierzy w te bajki o ośrodku zdrowotnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > mozesz sie smiac, twoje prawo 6,7 to przy 130km/h spalalo mi 1.9 dci ze skrzynia 6-ka. Obecne 2.0no PB spala blisko 8.5... W BMW dochodzi jeszcze naped na tyl... W spokojnej trasie moze tyle spalic, ale nie na autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Widzisz kurna, mi się marzy takie V8 z silnikiem koło czterech litrów, jest to pewnie jak określiłeś patrzenie na czubek własnego nosa ale....no właśnie - takie auto pali jak smok a ja uważam że jeśli mam zapłacić 2xwięcej za przejechanie pewnego odcinka potworem to wolę zapłacić połowę tego Po prostu zdrowy rozsądek kłóci się z chciejstwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Co Was wszystkich ta Unia tak boli? Przecież w USA też mają podobne cele: 4.3l/100km do 2025 Taaaaa, V8 a V 10 bedzie mogl spalac 4,8 l / 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Z własnych doświadczeń: Lancia Delta '96 2,0 16v 139Km 1360kg paliła mi 8-10l przy codziennej > jeździe przy czym 8l było dolną granicą. Bo Ty jezdzic ekonomicznie nie potrafisz U mnie palilaby conajmniej litr mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Dziwne bo mnie 20 lat temu uczono że wprawdzie znane pokłady ropy naftowej szybko się wyczerpią ale > na razie wciąż odkrywa się nowe. Nowe złoża są trudniej dostępne i ich eksploatacja opłaca sie powyżej jakiejś granicznej ceny ropy. Czyli nie ma bata - surowiec będzie drożał, więc i paliwa też. Poza tym zapotrzebowanie na ropę wzrasta wykładniczo - jest coraz więcej państw, które się motoryzują, więc i to daje presję na wzrost ceny. Zmniejszając spalanie masz szansę, że zapłacisz za przejazd tej samej odległości tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Zmniejszając spalanie masz szansę, że zapłacisz za przejazd tej samej odległości tyle samo. Pod warunkiem,że ci podatki od paliwa nie podnoszą co miało już miejsce i nie jest to ostatnie słowo ze strony decydentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 > Co Was wszystkich ta Unia tak boli? Boli tych, którzy widzą w niej dawną, wschodnią krainę szczęśliwości i równości, w której rząd decydował o cenie pietruszki. Tak, mnie boli bo tą krainę pamiętam. Ale teraz Gowin ma szansę na deregulacje i uwalnianie poza sądami. STOP! Koniec polityki. Jeśli chodzi o spalanie to wg mnie powinno się kłaść nacisk na szkolenia kierowców w eko-jeździe, nawet wprowadzić to do obowiązku jako etap drugi w egzaminie na PJ, a także stymulować rozwój inżynierii ruchu w miastach. Bo stanie zabija spalanie, nie jazda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.