Cherokee18 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne auta: 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne > auta: > 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM > 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM > Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, > ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, > 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić Ja bym bral 1.2 TSI. Rok mlodsze, tansze, lepiej jezdzi i nie klekocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne > auta: > 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM > 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM > Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, > ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, > 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie i trwałością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Ja bym bral 1.2 TSI. > Rok mlodsze, tansze, lepiej jezdzi i nie klekocze Rocznik podobno ten sam. Chyba błąd w ogłoszeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie > i trwałością. No właśnie inny kumpel ma w robocie Octavie 1.6 TDI i 1.4 TSI. Przez 150 000km w dieslu nawalił tylko EGR a w TSI ciągle brak mocy, serwis nie potrafi sobie poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 TSI - 15 KM więcej i nie klekocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 TDI oczywiście. Oszczędny i dobry silnik, drgań żadnych w środku nie czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Właśnie po zrobieniu 70kkm w 1.6TDI wywaliło check engine od DPFa, wczesniej ani razu nawet nie mrugnęła kontrolka DPFa. Do d00py są te nowe klekoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > TDI oczywiście. Oszczędny i dobry silnik, drgań żadnych w środku > nie czuć. Tłins ale Ty nie jechałeś TSI więc nie masz porównania. A różnica jest kolosalna na korzyść TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Tłins ale Ty nie jechałeś TSI więc nie masz porównania. > A różnica jest kolosalna na korzyść TSI. No ale to benzyna, a ja polecam diesle. Co, wolno mi - bardzo podoba mi się ich kultura pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > No ale to benzyna, a ja polecam diesle. Co, wolno mi - bardzo podoba > mi się ich kultura pracy Zapraszamy na Hyde Park z takimi opiniami. Miałem do czynienia z oboma silnikami. W kategorii frajdy i kultury pracy daję im odpowiednio: 1.2 TSI: 6-7/10 1.6 TDI: 3/10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > TDI oczywiście. Oszczędny i dobry silnik, drgań żadnych w środku > nie czuć. ten 1.6TDI po 1.9TDI to będzie kastracja osiągów i dołu. Wiem bo sam przez to przeszedłem i nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze, jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u. Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > ten 1.6TDI po 1.9TDI to będzie kastracja osiągów i dołu. Wiem bo sam przez to przeszedłem i nie > polecam. Nom, dół to ewidentna porażka. Z niebywałą łatwością gaśnie przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Nom, dół to ewidentna porażka. Z niebywałą łatwością gaśnie przy ruszaniu. Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć > z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli > i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie. aleś teorię stworzył przejedź się xsarą 1.4HDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć > z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli > i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie. chyba nie jezdziles za duzo benzynowcami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć > z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli > i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie. Tłins powinien mieć bana na wątki o diesel/benzyna A o charakterystyce pracy TSI to już obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > chyba nie jezdziles za duzo benzynowcami Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu sprzęgła bez gazu się dusił. Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł. Takie są moje doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu > sprzęgła bez gazu się dusił. > Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim > puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł. > Takie są moje doświadczenia Ja pracowałem natomiast jakiś czas w wypożyczalni samochodów jeżdżąc codziennie wszelakimi autami (parę tysięcy sztuk i kilkaset modeli się przeze mnie przewinęło, wszystko nówki sztuki). Jedynymi autami, które mi gasły były właśnie VAG-i 1.6 TDI. Trzeba nimi ruszać po prostu z dużo większym wyczuciem, tak jak teoretycznie dużo słabszym, małolitrażowym samochodem. Jeżdżąc TSI (nawet 1.2) aż chciało się deptać, bardzo mile je wspominam (zwłaszcza 2.0), natomiast 1.6 TDI zapadł mi w pamięć jedynie jako silnik wyjątkowo łatwo gasnący i niczym szczególnym się poza tym nie wyróżniający (no może spalaniem, ale tego akurat tam nie testowałem ). PS. Nowoczesne Diesle nie gasną Ci podczas delikatnego puszczania sprzęgła bez dodawania gazu, bo elektronika sama go dodaje jeśli jej dasz trochę czasu na reakcję (puszczając sprzęgło powoli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu > sprzęgła bez gazu się dusił. > Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim > puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł. > Takie są moje doświadczenia dziwne te twoje doswiadczenia bo mi nawet maluch nie gasl . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie > i trwałością. Co Ty opowiadasz? Jechałeś TSI? Nie wydaje mi się. Owszem demon to nie jest, ale nieco ponad 10 s do setki i v max zbliżony do 200 km/h to wartości wystarczające do normalnego użytkowania samochodu. Mam Octavię z tym motorem i nie mam na co narzekać. Syf w dolocie?? Takie problemy miały pierwsze silniki FSi, w TSI póki co nie słychać o takich problemach. Owszem kiepskie rozrządy które nie są bezobsługowe jak zakładał producent, ale niewiele więcej można 1.2 TSi zarzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze, > jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u. > Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie > martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI. Średnia spalania w moim TSi z 13 tys km to 6,7 l, cykl praktycznie 80% miejski. Pisałem już o tym ze 100 razy, ale napiszę jeszcze raz - Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to na dzień dzisiejszy 4,9 l/100, maksymalne 7,1 l/100 przykładowe tankowanie pod korek z wczoraj 6,5 , goniąc po autostradzie pomiedzy 160-180 km/h nn stop spalanie średnie podchodzi pod 9 l Osobiście jestem bardzo zadowolony z TSI, nie wiem jak jedzie ten 1.6 TDi więc nie mam porównania, ale kultura pracy TSI to pierwsza klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne > auta: > 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM > 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM > Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, > ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, > 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić Ameryki nie odkryję, ale bierz co w lepszym stanie. Lubię diesle, sporo ich miałem. Na dzień dzisiejszy ujeżdżam Octavię II FL z 1.2 TSi, żona Twingo DCi, oba prawie nowe więc problemów praktycznie brak. Z Octavi i silnika 1.2 TSI jestem bardzo zadowolony. Kultura pracy, spalanie i w co większość tych co nie jeździła TSI nie uwierzy osiągi są na przyzwoitym poziomie. V max które jechałem to prawie 210 km/h licznikowo, do 180-190 idzie płynnie. W zasadzie każdy TSi wychodzi z fabryki z ,,giftem'' moje mierzone na hamowni obciążeniowej MAHA wykazało 118 KM i 183 Nm więc bardzo przyzwoicie. Spalanie nigdy nie było większe niż 7,1 l/100 a czasami jeżdżę bardzo dynamicznie. Ostatni odcinek testowy jadąc stylem ,,ala emeryt'' wyszło 4,9 l/100 średnio tankuję zawsze pomiędzy 6,5-6,7 na 100/km. Taki TDi pewnie spali mniej, ale dużo zależy od tego jak się będzie jeździło. Problemy w 1.2 TSI to rozciągający się łańcuch rozrządu i czasami sprężarki, były co najmniej dwie akcje serwisowe - wymiana zestawu naprawczego rozrządu z poprawionym łańcuchem i modyfikacją obudowy + montaż podkładki dystansowej pod zawór upustowy turbiny + nowy soft. Jeśli przyjmiesz do wiadomości, że być może trzeba będzie powiedzmy co 90-100 tys km wymienić rozrząd pomimo tego że producent określił go jako bezobsługowy to z powodzeniem pojeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 90-100 tyś wymianą rozrządu w TSI? raczej po 10 tys km niestety i z tymi akcjami serwisowymi to też bym się nie rozpędzał- ASO robi wszystko aby spuścić usera na drzewo- Pepciu ja wiem że zaślepiony jesteś ale bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > 90-100 tyś wymianą rozrządu w TSI? > raczej po 10 tys km niestety i z tymi akcjami serwisowymi to też bym się nie rozpędzał- ASO robi > wszystko aby spuścić usera na drzewo- Pepciu ja wiem że zaślepiony jesteś ale bez przesady Mnie ASO nie spóściło na drzewo, zaślepiony też nie jestem. Masz 1.2 TSI? Wymieniałeś pozmianowy rozrząd ? Urwał Ci się łańcuch? Korba wyszła bokiem? Czy poprostu się naczytałeś i błyszczysz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 przy takim wyborze to tylko 1.6 tdi.Te TSI to porazka,u nas w firmowej octavi po kilku tys wtryski sie wysypaly,bierze olej wogole ja nie wiem jak mozna to bylo dopuscic do sprzedazy. Poza tym robisz spore przebiegi wiec spalanie chyba istotne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne > auta: > 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM > 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM > Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, > ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, > 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić Może niech poszuka z 2.0 tdi, bo po obecnym 1.9 zarówno ten 1.6 jak i 1.2 będa słabe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Średnia spalania w moim TSi z 13 tys km to 6,7 l, cykl praktycznie 80% miejski. Pisałem już o tym > ze 100 razy, ale napiszę jeszcze raz - Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to na > dzień dzisiejszy 4,9 l/100, maksymalne 7,1 l/100 przykładowe tankowanie pod korek z wczoraj > 6,5 , goniąc po autostradzie pomiedzy 160-180 km/h nn stop spalanie średnie podchodzi pod 9 l > Osobiście jestem bardzo zadowolony z TSI, nie wiem jak jedzie ten 1.6 TDi więc nie mam porównania, > ale kultura pracy TSI to pierwsza klasa. Jeździ słabo w wersji 90 konnej w 105 już lepiej. Potrafię uwierzyć w Twoje wartości spalania, ale ja osobiście nie jeżdżę wpatrzony we wskazania średniego spalania. Jeździłem 1.2 TSI 105 KM - zbiera się bardzo ładnie, jeździłem też 1.4 TSI 122 KM chyba i jest jeszcze lepiej, ale oboma tymi autami jeździłem jak 1.9 TDI i 1.6 TDI które mam w pracy i nie miałem czasu na oszczędną jazdę. Częste przyspieszanie, wyprzedzanie, prędkości autostradowe i większe i te auta paliły mi max 6,5 l/100 km. 1.2 i 1.4 spaliły mi odpowiednio 7 i 8,5-9 l /100. Wiem, że da się wykręcić lepsze spalanie ale 1.9 przy jeździe mega emeryckiej w trasie spaliło 5 więc nie widzę tu jakiejś szczególnej wyższości TSI. Odnośnie awaryjności TSI to nie wiem jak to jest rozwiązane w obecnych jednostkach, ale sam serwis skody przyznaje że wymieniał masowo turbiny i rozrządy w 1.2, a w 1.4 i 1.8 rozrządy. Uprzedzę Twoje pytanie, że nie miałem tego silnika na dłużej i nim za mało jeździłem, ale rozmawiam z ludźmi którzy go eksploatują i uwierz mi że nie wygląda to dobrze. Liczę, że u Ciebie takie problemy nie wystąpią i będziesz jeździł bezawaryjnie. Odnośnie 1.6 TDI i jego EGR to jest to rzecz awaryjna i powszechna w tych silnikach i serwis również przyznaje, że jest ponoć już 3 modyfikacja tego zaworu, ale nie wiadomo czy to będzie grało. Reasumując szukając jednostki do firmy w grupie VAG aby zastąpić droższe TDI zostanę dalej przy tym silniku, bo w tym momencie nie ma alternatywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Mnie ASO nie spóściło na drzewo, zaślepiony też nie jestem. Masz 1.2 TSI? Wymieniałeś pozmianowy > rozrząd ? Urwał Ci się łańcuch? Korba wyszła bokiem? Czy poprostu się naczytałeś i błyszczysz > ? nie wiem czy jest pozmianowy przedzmianowy- czy jakiś inny- mnie jako usera to nie interesuje- fakt jest faktem iż TSI to ryzyko potencjalnych kłopotów i niepewności. wieczorkiem zgram filmik i wrzucę z odgłosów pracy tuż po rozruchu 1.2 TSI po przebiegu ogromnych ok10tkm - produkcja styczeń 2011 w samochodzie marki Skoda. od miesiąca wojowanie z SAP trwa- pewnie wymienią kompletny rozrząd po bojach- mam nadzieję ale user jest skutecznie wyleczony (kolejny już) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > od miesiąca wojowanie z SAP trwa Coś się zmieniło w ich podejściu ? Do tej pory było zgłoszenie = wymiana rozrządu. Znajomym zrobili wymianę podczas przeglądu, bez zgłaszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Coś się zmieniło w ich podejściu ? Do tej pory było zgłoszenie = wymiana rozrządu. Znajomym zrobili > wymianę podczas przeglądu, bez zgłaszania. No chyba niewiele się zmieniło - 3 tygodnie temu pojechałem na przegląd po zimie za złotówkę - przy odbiorze samochodu powiedzieli mi, że rozrząd mam do wymiany i że załatwili z SAP, że zrobią mi to za darmo (samochód już po gwarancji). Tydzień temu mi go wymienili. Więc kolega ma problem może z konkretnym ASO? Ale z drugiej strony za rozrząd płaci SAP, dla serwisu to czysty zysk edit: Tak swoją drogą, to po wymianie rozrządu ludzie się rozpisywali, jak to silnik super gładko pracuje, jak o litr mniej pali itd itp. A guzik - nie ma tego słynnego "warknięcia" po odpaleniu już, nie słychać lekkiego dzwonienia. I to tyle - pali ile palił, na wolnych obrotach potrafi pracować lekko nierówno jak pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Coś się zmieniło w ich podejściu ? Do tej pory było zgłoszenie = wymiana rozrządu. Znajomym zrobili > wymianę podczas przeglądu, bez zgłaszania. temat ruszył po tym jak skończyło się pośrednictwo ASO w kontaktach z SAP. Samochód skoczył gwarancję miesiąc temu - EDIT: dzwonił pan z ASO- wymiana 29 maja kpl rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i nadal nie wiem co mam doradzić Na miejscu kumpla pewnie bym pozostał przy V i czekał na VII. Czyli 1.2 będzie w miarę szybki i elastyczne ale może szarpnąć po kieszeni (padający rozrząd, wtryski, pije olej, turbo, nierówna praca silnika), natomiast 1.6 oszczędne i o dziwo mniej awaryjne od benzyny (EGR, oraz pewnie typowe dla diesla turbo, dwumasa, problemy z DPF). Jedno i drugie auto ma przejechane w okolicach 40 000km, posiadają roczną gwarancję, podobnie wyposażone, podobne ceny. W tej sytuacji chyba nadal wolałbym zaczekać na VII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Może niech poszuka z 2.0 tdi, bo po obecnym 1.9 zarówno ten 1.6 jak i 1.2 będa słabe. Obecny 1.9 ma 105 KM, niestety w zabawie biorą udział te konkretne auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Właśnie po zrobieniu 70kkm w 1.6TDI wywaliło check engine od DPFa, wczesniej ani razu nawet nie > mrugnęła kontrolka DPFa. > Do d00py są te nowe klekoty Temat już ogarnięty? Auto eksploatowane w mieście czy na trasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Zapraszamy na Hyde Park z takimi opiniami. > Miałem do czynienia z oboma silnikami. W kategorii frajdy i kultury pracy daję im odpowiednio: > 1.2 TSI: 6-7/10 > 1.6 TDI: 3/10 A w kategorii awaryjność i koszty utrzymania wystawisz jakieś oceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Czyli 1.2 będzie w miarę szybki i elastyczne Bez przesady. WRC to nie jest, ale rowerzyści wyprzedzać nie będą. > ale może szarpnąć po kieszeni (padający rozrząd, wtryski, pije olej, turbo, nierówna praca silnika), Także bez przesady - te rzeczy się zdarzają, ale jakby miał trafić na nie wszystkie razem, to łatwiej trafi 6 w totka 3 razy pod rząd. > natomiast 1.6 oszczędne i o dziwo mniej awaryjne od benzyny Z zastrzeżeniem, że klekocze i ma bardzo wąski zakres użytecznych obrotów, no i 15 KM mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze, > jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u. > Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie > martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI. Kumpel ze Skodami ma podobne zdanie z tym, że oni mają 1.4 122KM i 1.6 105 KM. Obawiam się tylko, że 90KM to będzie porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Temat już ogarnięty? Auto eksploatowane w mieście czy na trasie? nie, dopiero w piatek serwis znalazł czas... Auto eksploatowane głównie w mieście. Do tej pory jeździła cały rok po mieście a w marcu/kwietniu i we wrzesniu latała w trasy. Zmienił się klient i w tym roku w marcu nie pojechała w trasę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć > z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli > i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie. Podoba mi się Twoje kryterium wyboru Zapraszam na jazdę Laguną 1.9 dCi. Pomimo tego, że przyjemnie się jeździ to wg Twoich kryteriów jest nie do przyjęcia, bardzo łatwo idzie udusić na 1, nie mówiąc już o 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Ameryki nie odkryję, ale bierz co w lepszym stanie. Stan jednego i drugiego auta jest prawie, że fabryczny. Chyba nie jestem w stanie doradzić, które będzie lepsze. Po prostu zaproszę kumpla przed komputer, niech sobie sam wybierze co mu odpowiada. Myślę, że na jego miejscu (sporo tras) wybrałbym diesla ale 90 KM na samą myśl muli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Bez przesady. WRC to nie jest, ale rowerzyści wyprzedzać nie będą. "W miarę szybkie..." Jeździłem jako pasażer Octavią 1.4 TSI 122 KM. Nawet jechało ale powiedziałbym, że typowo jak na 122 KM, dlatego po 105 KM szału się nie spodziewam. > Także bez przesady - te rzeczy się zdarzają, ale jakby miał trafić na nie wszystkie razem, to > łatwiej trafi 6 w totka 3 razy pod rząd. Wystarczyć trafić 2 rzeczy z tego co wymieniłem i masz dobry humor. > Z zastrzeżeniem, że klekocze i ma bardzo wąski zakres użytecznych obrotów, no i 15 KM mniej. Nie podlega dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 W tym budżecie to bym kupił sobie już nowe auto z gwarancją producenta na 4-5 lat i miał to w d00pie czy rozrząd wybuchnie czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > W tym budżecie to bym kupił sobie już nowe auto z gwarancją producenta na 4-5 lat i miał to w > d00pie czy rozrząd wybuchnie czy nie Za chwile w jednym i drugim będą do wymiany klocki, tarcze, opony, oleje filtry i inne, przy okazji coś na pewno się zepsuje, bo cudów nie ma. Dobrze policzyć i pokalkulować Dołożyć kilka złotówek które pójdą na poczet tego co wyżej napisałem i jeździć nówką sztuką ---------- 1. http://otomoto.pl/volkswagen-golf-105km-tsi-plac-wyprzedaz-2012-C27830278.html 2. silnik bida, ale nówka w tej samej cenie: http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C23060163.html 3. a może Polo: http://otomoto.pl/volkswagen-polo-tsi-105km-najlepsza-oferta-hig-C29100400.html Albo dołożyć 10 kzł i kupić Golfa VII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > W tym budżecie to bym kupił sobie już nowe auto z gwarancją producenta na 4-5 lat i miał to w > d00pie czy rozrząd wybuchnie czy nie dobre podejście, popieram tylko budżet trzeba o ~10kpln zwiększyć żeby było auto wielkości tych o których piszemy i zapominamy o tdi i bierzemy pod uwagę bieda wersje jeśli wybór z tych dwóch to raczej tdi, tsi jest z pierwszego roku produkcji 1.2tsi i tego obawiałbym się, z kolei tdi ma tylko 90km a to trochę mało jednak, ale uzytkownik ma trochę tym jeździć... wybór mega trudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i nadal nie wiem co mam doradzić Na miejscu kumpla pewnie bym > pozostał przy V i czekał na VII. i to jest słuszna koncepcja - bo w tym wypadku zamiana na tą VI to będzie typowe "zamienił stryjek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > i to jest słuszna koncepcja - bo w tym wypadku zamiana na tą VI to będzie typowe "zamienił stryjek" Może chodzi po prostu o wzbudzenie podskoczenia gula u sąsiada? Bo nie widzę uzasadnienia żeby zmieniać dobrze jeżdżące 1.9 na 16 czy 1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > Dobrze policzyć i pokalkulować > Dołożyć kilka złotówek które pójdą na poczet tego co wyżej napisałem i jeździć nówką sztuką no to chyba ma sie nijak do kupna uzywanego.Auto nowe to wyrzucenie kasy w bloto ale kto co woli:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > no to chyba ma sie nijak do kupna uzywanego.Auto nowe to wyrzucenie kasy w bloto ale kto co woli:) Bardzo ciekawa teoria Dysponujesz jakimiś wyliczeniami, że tak stanowczo się wypowiadasz. Szczególnie w przypadku takich 2-3 latków z pierwszego posta ? To ile tej kasy trzeba wyrzucić w błoto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.