Skocz do zawartości

Co wybrać: 1.2 TSI czy 1.6 TDI


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne auta:

1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany, ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa, 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne

> auta:

> 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

> 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

> Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany,

> ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa,

> 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić

Ja bym bral 1.2 TSI.

Rok mlodsze, tansze, lepiej jezdzi i nie klekoczeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne

> auta:

> 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

> 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

> Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany,

> ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa,

> 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić

Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie i trwałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie

> i trwałością.

No właśnie inny kumpel ma w robocie Octavie 1.6 TDI i 1.4 TSI. Przez 150 000km w dieslu nawalił tylko EGR a w TSI ciągle brak mocy, serwis nie potrafi sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po zrobieniu 70kkm w 1.6TDI wywaliło check engine od DPFa, wczesniej ani razu nawet nie mrugnęła kontrolka DPFa.

Do d00py są te nowe klekoty oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TDI oczywiście. Oszczędny i dobry silnik, drgań żadnych w środku

> nie czuć.

Tłins ale Ty nie jechałeś TSI więc nie masz porównania.

A różnica jest kolosalna na korzyść TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale to benzyna, a ja polecam diesle. Co, wolno mi - bardzo podoba

> mi się ich kultura pracy

Zapraszamy na Hyde Park z takimi opiniami. ok.gif

Miałem do czynienia z oboma silnikami. W kategorii frajdy i kultury pracy daję im odpowiednio:

1.2 TSI: 6-7/10

1.6 TDI: 3/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TDI oczywiście. Oszczędny i dobry silnik, drgań żadnych w środku

> nie czuć.

ten 1.6TDI po 1.9TDI to będzie kastracja osiągów i dołu. Wiem bo sam przez to przeszedłem i nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze, jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u.

Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć

> z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli

> i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie.

aleś teorię stworzył rotfl.gif

przejedź się xsarą 1.4HDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć

> z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli

> i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie.

chyba nie jezdziles za duzo benzynowcami no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć

> z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli

> i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie.

facepalm%5B1%5D.gif

Tłins powinien mieć bana na wątki o diesel/benzyna grinser006.gif

A o charakterystyce pracy TSI to już obowiązkowo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba nie jezdziles za duzo benzynowcami

Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu

sprzęgła bez gazu się dusił.

Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim

puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł.

Takie są moje doświadczenia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu

> sprzęgła bez gazu się dusił.

> Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim

> puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł.

> Takie są moje doświadczenia

Ja pracowałem natomiast jakiś czas w wypożyczalni samochodów jeżdżąc codziennie wszelakimi autami (parę tysięcy sztuk i kilkaset modeli się przeze mnie przewinęło, wszystko nówki sztuki). Jedynymi autami, które mi gasły były właśnie VAG-i 1.6 TDI. Trzeba nimi ruszać po prostu z dużo większym wyczuciem, tak jak teoretycznie dużo słabszym, małolitrażowym samochodem.

Jeżdżąc TSI (nawet 1.2) aż chciało się deptać, bardzo mile je wspominam (zwłaszcza 2.0), natomiast 1.6 TDI zapadł mi w pamięć jedynie jako silnik wyjątkowo łatwo gasnący i niczym szczególnym się poza tym nie wyróżniający (no może spalaniem, ale tego akurat tam nie testowałem smile.gif).

PS. Nowoczesne Diesle nie gasną Ci podczas delikatnego puszczania sprzęgła bez dodawania gazu, bo elektronika sama go dodaje jeśli jej dasz trochę czasu na reakcję (puszczając sprzęgło powoli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem N/A od 600 ccm po 1,8. Każden jeden po lekkim puszczeniu

> sprzęgła bez gazu się dusił.

> Jeździłem dieslami od 1,3 tego w Pandzie po 2,5. Każden jeden po lekkim

> puszczeniu sprzęgła bez gazu rwał do przodu i nie gasł.

> Takie są moje doświadczenia

dziwne te twoje doswiadczenia bo mi nawet maluch nie gasl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, że oba silniki w tej budzie nie jeżdżą, na dodatek TSI ma problemy z syfem w dolocie

> i trwałością.

Co Ty opowiadasz? Jechałeś TSI? Nie wydaje mi się. Owszem demon to nie jest, ale nieco ponad 10 s do setki i v max zbliżony do 200 km/h to wartości wystarczające do normalnego użytkowania samochodu. Mam Octavię z tym motorem i nie mam na co narzekać. Syf w dolocie?? Takie problemy miały pierwsze silniki FSi, w TSI póki co nie słychać o takich problemach. Owszem kiepskie rozrządy które nie są bezobsługowe jak zakładał producent, ale niewiele więcej można 1.2 TSi zarzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze,

> jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u.

> Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie

> martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI.

Średnia spalania w moim TSi z 13 tys km to 6,7 l, cykl praktycznie 80% miejski. Pisałem już o tym ze 100 razy, ale napiszę jeszcze raz - Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to na dzień dzisiejszy 4,9 l/100, maksymalne 7,1 l/100 przykładowe tankowanie pod korek z wczoraj 6,5 , goniąc po autostradzie pomiedzy 160-180 km/h nn stop spalanie średnie podchodzi pod 9 l

Osobiście jestem bardzo zadowolony z TSI, nie wiem jak jedzie ten 1.6 TDi więc nie mam porównania, ale kultura pracy TSI to pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne

> auta:

> 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

> 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

> Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany,

> ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa,

> 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić

Ameryki nie odkryję, ale bierz co w lepszym stanie.

Lubię diesle, sporo ich miałem. Na dzień dzisiejszy ujeżdżam Octavię II FL z 1.2 TSi, żona Twingo DCi, oba prawie nowe więc problemów praktycznie brak.

Z Octavi i silnika 1.2 TSI jestem bardzo zadowolony. Kultura pracy, spalanie i w co większość tych co nie jeździła TSI nie uwierzy osiągi są na przyzwoitym poziomie. V max które jechałem to prawie 210 km/h licznikowo, do 180-190 idzie płynnie. W zasadzie każdy TSi wychodzi z fabryki z ,,giftem'' moje mierzone na hamowni obciążeniowej MAHA wykazało 118 KM i 183 Nm więc bardzo przyzwoicie.

Spalanie nigdy nie było większe niż 7,1 l/100 a czasami jeżdżę bardzo dynamicznie. Ostatni odcinek testowy jadąc stylem ,,ala emeryt'' wyszło 4,9 l/100 średnio tankuję zawsze pomiędzy 6,5-6,7 na 100/km. Taki TDi pewnie spali mniej, ale dużo zależy od tego jak się będzie jeździło.

Problemy w 1.2 TSI to rozciągający się łańcuch rozrządu i czasami sprężarki, były co najmniej dwie akcje serwisowe - wymiana zestawu naprawczego rozrządu z poprawionym łańcuchem i modyfikacją obudowy + montaż podkładki dystansowej pod zawór upustowy turbiny + nowy soft.

Jeśli przyjmiesz do wiadomości, że być może trzeba będzie powiedzmy co 90-100 tys km wymienić rozrząd pomimo tego że producent określił go jako bezobsługowy to z powodzeniem pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 90-100 tyś wymianą rozrządu w TSI?

> raczej po 10 tys km niestety i z tymi akcjami serwisowymi to też bym się nie rozpędzał- ASO robi

> wszystko aby spuścić usera na drzewo- Pepciu ja wiem że zaślepiony jesteś ale bez przesady

Mnie ASO nie spóściło na drzewo, zaślepiony też nie jestem. Masz 1.2 TSI? Wymieniałeś pozmianowy rozrząd ? Urwał Ci się łańcuch? Korba wyszła bokiem? Czy poprostu się naczytałeś i błyszczysz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel chce wymienić swojego VW Golfa V 1.9 TDI na coś nowszego. W okolicy znalazł te konkretne

> auta:

> 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

> 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

> Prawdopodobnie zostawi w rozliczeniu V i dopłaci ~18 000 zł. Pomijam sens i logikę takiej wymiany,

> ma być Golf VI koniec kropka. Pytanie, które wybrać? Przejeżdża rocznie 30 000 km 70% trasa,

> 30% miasto. Szczerze mówiąc sam nie wiem co mu doradzić

Może niech poszuka z 2.0 tdi, bo po obecnym 1.9 zarówno ten 1.6 jak i 1.2 będa słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnia spalania w moim TSi z 13 tys km to 6,7 l, cykl praktycznie 80% miejski. Pisałem już o tym

> ze 100 razy, ale napiszę jeszcze raz - Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to na

> dzień dzisiejszy 4,9 l/100, maksymalne 7,1 l/100 przykładowe tankowanie pod korek z wczoraj

> 6,5 , goniąc po autostradzie pomiedzy 160-180 km/h nn stop spalanie średnie podchodzi pod 9 l

> Osobiście jestem bardzo zadowolony z TSI, nie wiem jak jedzie ten 1.6 TDi więc nie mam porównania,

> ale kultura pracy TSI to pierwsza klasa.

Jeździ słabo w wersji 90 konnej w 105 już lepiej. Potrafię uwierzyć w Twoje wartości spalania, ale ja osobiście nie jeżdżę wpatrzony we wskazania średniego spalania.

Jeździłem 1.2 TSI 105 KM - zbiera się bardzo ładnie, jeździłem też 1.4 TSI 122 KM chyba i jest jeszcze lepiej, ale oboma tymi autami jeździłem jak 1.9 TDI i 1.6 TDI które mam w pracy i nie miałem czasu na oszczędną jazdę. Częste przyspieszanie, wyprzedzanie, prędkości autostradowe i większe i te auta paliły mi max 6,5 l/100 km. 1.2 i 1.4 spaliły mi odpowiednio 7 i 8,5-9 l /100.

Wiem, że da się wykręcić lepsze spalanie ale 1.9 przy jeździe mega emeryckiej w trasie spaliło 5 więc nie widzę tu jakiejś szczególnej wyższości TSI.

Odnośnie awaryjności TSI to nie wiem jak to jest rozwiązane w obecnych jednostkach, ale sam serwis skody przyznaje że wymieniał masowo turbiny i rozrządy w 1.2, a w 1.4 i 1.8 rozrządy. Uprzedzę Twoje pytanie, że nie miałem tego silnika na dłużej i nim za mało jeździłem, ale rozmawiam z ludźmi którzy go eksploatują i uwierz mi że nie wygląda to dobrze. Liczę, że u Ciebie takie problemy nie wystąpią i będziesz jeździł bezawaryjnie.

Odnośnie 1.6 TDI i jego EGR to jest to rzecz awaryjna i powszechna w tych silnikach i serwis również przyznaje, że jest ponoć już 3 modyfikacja tego zaworu, ale nie wiadomo czy to będzie grało.

Reasumując szukając jednostki do firmy w grupie VAG aby zastąpić droższe TDI zostanę dalej przy tym silniku, bo w tym momencie nie ma alternatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie ASO nie spóściło na drzewo, zaślepiony też nie jestem. Masz 1.2 TSI? Wymieniałeś pozmianowy

> rozrząd ? Urwał Ci się łańcuch? Korba wyszła bokiem? Czy poprostu się naczytałeś i błyszczysz

> ?

nie wiem czy jest pozmianowy przedzmianowy- czy jakiś inny- mnie jako usera to nie interesuje- fakt jest faktem iż TSI to ryzyko potencjalnych kłopotów i niepewności.

wieczorkiem zgram filmik i wrzucę z odgłosów pracy tuż po rozruchu 1.2 TSI po przebiegu ogromnych ok10tkm - produkcja styczeń 2011 w samochodzie marki Skoda.

od miesiąca wojowanie z SAP trwa- pewnie wymienią kompletny rozrząd po bojach- mam nadzieję ale user jest skutecznie wyleczony (kolejny już)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś się zmieniło w ich podejściu ? Do tej pory było zgłoszenie = wymiana rozrządu. Znajomym zrobili

> wymianę podczas przeglądu, bez zgłaszania.

No chyba niewiele się zmieniło - 3 tygodnie temu pojechałem na przegląd po zimie za złotówkę - przy odbiorze samochodu powiedzieli mi, że rozrząd mam do wymiany i że załatwili z SAP, że zrobią mi to za darmo (samochód już po gwarancji). Tydzień temu mi go wymienili.

Więc kolega ma problem może z konkretnym ASO? Ale z drugiej strony za rozrząd płaci SAP, dla serwisu to czysty zysk niewiem.gif

edit: Tak swoją drogą, to po wymianie rozrządu ludzie się rozpisywali, jak to silnik super gładko pracuje, jak o litr mniej pali itd itp. A guzik - nie ma tego słynnego "warknięcia" po odpaleniu już, nie słychać lekkiego dzwonienia. I to tyle - pali ile palił, na wolnych obrotach potrafi pracować lekko nierówno jak pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś się zmieniło w ich podejściu ? Do tej pory było zgłoszenie = wymiana rozrządu. Znajomym zrobili

> wymianę podczas przeglądu, bez zgłaszania.

temat ruszył po tym jak skończyło się pośrednictwo ASO w kontaktach z SAP.

Samochód skoczył gwarancję miesiąc temu -

EDIT: dzwonił pan z ASO- wymiana 29 maja kpl rozrządu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i nadal nie wiem co mam doradzić zlosnik.gif Na miejscu kumpla pewnie bym pozostał przy V i czekał na VII.

Czyli 1.2 będzie w miarę szybki i elastyczne ale może szarpnąć po kieszeni (padający rozrząd, wtryski, pije olej, turbo, nierówna praca silnika), natomiast 1.6 oszczędne i o dziwo mniej awaryjne od benzyny icon_eek.gif (EGR, oraz pewnie typowe dla diesla turbo, dwumasa, problemy z DPF). Jedno i drugie auto ma przejechane w okolicach 40 000km, posiadają roczną gwarancję, podobnie wyposażone, podobne ceny. W tej sytuacji chyba nadal wolałbym zaczekać na VII zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 1.2 będzie w miarę szybki i elastyczne

Bez przesady. WRC to nie jest, ale rowerzyści wyprzedzać nie będą.

> ale może szarpnąć po kieszeni (padający rozrząd, wtryski, pije olej, turbo, nierówna praca silnika),

Także bez przesady - te rzeczy się zdarzają, ale jakby miał trafić na nie wszystkie razem, to łatwiej trafi 6 w totka 3 razy pod rząd.

> natomiast 1.6 oszczędne i o dziwo mniej awaryjne od benzyny

Z zastrzeżeniem, że klekocze i ma bardzo wąski zakres użytecznych obrotów, no i 15 KM mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TSI mu spali min 1-2 l więcej. Jeżeli lubi cisnąć to jeszcze więcej. TDI będzie oszczędniejsze,

> jeżeli nie wysypał się jeszcze EGR to niedługo to nastąpi, dodatkowo kwestia DPF-u.

> Wszystko zależy od stylu jazdy. Piszesz, że jest 70% trasy więc to bym się jednak o DPF zbytnio nie

> martwił i wybrał TDI mimo wszystko w mojej ocenie dużo mniej awaryjne od TSI.

Kumpel ze Skodami ma podobne zdanie z tym, że oni mają 1.4 122KM i 1.6 105 KM. Obawiam się tylko, że 90KM to będzie porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat już ogarnięty? Auto eksploatowane w mieście czy na trasie?

nie, dopiero w piatek serwis znalazł czas... Auto eksploatowane głównie w mieście. Do tej pory jeździła cały rok po mieście a w marcu/kwietniu i we wrzesniu latała w trasy. Zmienił się klient i w tym roku w marcu nie pojechała w trasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jak ktoś nie potrafi ruszać... Wszystkimi dieslami można ruszyć

> z I lub II nawet bez gazu. Ot po prostu puszczasz sprzęgło powoli

> i jedzie. Benzyna zawsze zdechnie.

Podoba mi się Twoje kryterium wyboru zlosnik.gif Zapraszam na jazdę Laguną 1.9 dCi. Pomimo tego, że przyjemnie się jeździ to wg Twoich kryteriów jest nie do przyjęcia, bardzo łatwo idzie udusić na 1, nie mówiąc już o 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ameryki nie odkryję, ale bierz co w lepszym stanie.

Stan jednego i drugiego auta jest prawie, że fabryczny.

Chyba nie jestem w stanie doradzić, które będzie lepsze. Po prostu zaproszę kumpla przed komputer, niech sobie sam wybierze co mu odpowiada.

Myślę, że na jego miejscu (sporo tras) wybrałbym diesla ale 90 KM na samą myśl muli sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. WRC to nie jest, ale rowerzyści wyprzedzać nie będą.

"W miarę szybkie..." zlosnik.gif Jeździłem jako pasażer Octavią 1.4 TSI 122 KM. Nawet jechało ale powiedziałbym, że typowo jak na 122 KM, dlatego po 105 KM szału się nie spodziewam.

> Także bez przesady - te rzeczy się zdarzają, ale jakby miał trafić na nie wszystkie razem, to

> łatwiej trafi 6 w totka 3 razy pod rząd.

Wystarczyć trafić 2 rzeczy z tego co wymieniłem i masz dobry humor.

> Z zastrzeżeniem, że klekocze i ma bardzo wąski zakres użytecznych obrotów, no i 15 KM mniej.

Nie podlega dyskusji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym budżecie to bym kupił sobie już nowe auto z gwarancją producenta na 4-5 lat i miał to w

> d00pie czy rozrząd wybuchnie czy nie

Za chwile w jednym i drugim będą do wymiany klocki, tarcze, opony, oleje filtry i inne, przy okazji coś na pewno się zepsuje, bo cudów nie ma.

Dobrze policzyć i pokalkulować old.gif

Dołożyć kilka złotówek które pójdą na poczet tego co wyżej napisałem i jeździć nówką sztuką ok.gif

----------

1. http://otomoto.pl/volkswagen-golf-105km-tsi-plac-wyprzedaz-2012-C27830278.html

2. silnik bida, ale nówka w tej samej cenie: http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C23060163.html

3. a może Polo: http://otomoto.pl/volkswagen-polo-tsi-105km-najlepsza-oferta-hig-C29100400.html

Albo dołożyć 10 kzł i kupić Golfa VII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym budżecie to bym kupił sobie już nowe auto z gwarancją producenta na 4-5 lat i miał to w

> d00pie czy rozrząd wybuchnie czy nie

dobre podejście, popieram ok.gif tylko budżet trzeba o ~10kpln zwiększyć żeby było auto wielkości tych o których piszemy i zapominamy o tdi i bierzemy pod uwagę bieda wersje crazy.gif

jeśli wybór z tych dwóch to raczej tdi, tsi jest z pierwszego roku produkcji 1.2tsi i tego obawiałbym się, z kolei tdi ma tylko 90km a to trochę mało jednak, ale uzytkownik ma trochę tym jeździć... wybór mega trudny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i nadal nie wiem co mam doradzić Na miejscu kumpla pewnie bym

> pozostał przy V i czekał na VII.

i to jest słuszna koncepcja - bo w tym wypadku zamiana na tą VI to będzie typowe "zamienił stryjek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to chyba ma sie nijak do kupna uzywanego.Auto nowe to wyrzucenie kasy w bloto ale kto co woli:)

Bardzo ciekawa teoria zlosnik.gif

Dysponujesz jakimiś wyliczeniami, że tak stanowczo się wypowiadasz.

Szczególnie w przypadku takich 2-3 latków z pierwszego posta ?

To ile tej kasy trzeba wyrzucić w błoto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.