Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Witam Który z poniższych silników ma najmniej problematyczną regulację luzu zaworowego (cena, koszt części). Samochód do ewentualnego montażu LPG. Opel Vectra 1,8 16v 140 KM roczniki po 2006 Honda Civic 1,8 140 KM rocznik po 2006 Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC roczniki po 2006 Toyota Corolla/Auris, 1.6 VVT-i Dual 125 KM roczniki po 2007 Kia Cee'd 1,6 122 Km roczniki po 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 honda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > honda dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > honda A głowice na LPG się nie wypalają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Dlatego, że regulacja jest śrubowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > honda WTF ? tam śruby przecież są... najlepsze będzie wszystko co hydrauliczne, samo się reguluje... a gaz nie ma żadnego znaczenia, tak samo dobrze chodzi i w hondzie i oplu, musi tylko być na wtryskach a nie mikserze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > A głowice na LPG się nie wypalają? mi się głowica nie wypaliła a ma nalatane na gazie ponad 300000km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > WTF ? tam śruby przecież są... > najlepsze będzie wszystko co hydrauliczne, samo się reguluje... > a gaz nie ma żadnego znaczenia, tak samo dobrze chodzi i w hondzie i oplu, musi tylko być na > wtryskach a nie mikserze... Jak śruby to chyba lepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Jak śruby to chyba lepiej ? Lepiej niż gdyby to była regulacja szklankami (koszty). Gorzej niż gdyby to była regulacja hydrauliczna (bezobsługowość)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Jak śruby to chyba lepiej ? ja rozumiem tak: śruby - trzeba co dwa lata ściągać czapkę, dostać się do rozrządu, regulować, dać nową uszczelkę za 50 zł. hydraulika - wyjeżdżasz z salonu, dbasz aby poziom oleju był powyżej minimum a olej zmieniony tak jak trzeba i tak jeździsz naście lat aż do zezłomowania. teraz proszę o argument nad wyższością śruby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Lepiej niż gdyby to była regulacja szklankami (koszty). > Gorzej niż gdyby to była regulacja hydrauliczna (bezobsługowość)... Czyli mam rozumieć że regulacja zaworów w Hondzie będzie tańsza niż w pozostałych wymienianych pojazdach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > ja rozumiem tak: > śruby - trzeba co dwa lata ściągać czapkę, dostać się do rozrządu, regulować, dać nową uszczelkę za > 50 zł. > hydraulika - wyjeżdżasz z salonu, dbasz aby poziom oleju był powyżej minimum a olej zmieniony tak > jak trzeba i tak jeździsz naście lat aż do zezłomowania. > teraz proszę o argument nad wyższością śruby ? ale chyba żaden z wymienionych aut niema hydrauliki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Czyli mam rozumieć że regulacja zaworów w Hondzie będzie tańsza niż w pozostałych wymienianych > pojazdach ? Tak, jeśli regulacja w pozostałych jest poprzez wymianę szklanek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > ale chyba żaden z wymienionych aut niema hydrauliki ja w astrze 1,4 z 98 r mam hydraulikę, jakoś nie chce mi się wierzyć, że vectra z 2006 roku jest na szklankach. jeśli to prawda, faktycznie, szklanki mam w motocyklu i są gorsze od śrub w hondzie, drogie i samodzielnie nie ma sensu nawet robić, tylko serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > ja w astrze 1,4 z 98 r mam hydraulikę, jakoś nie chce mi się wierzyć, że vectra z 2006 roku jest na > szklankach. > jeśli to prawda, faktycznie, szklanki mam w motocyklu i są gorsze od śrub w hondzie, drogie i > samodzielnie nie ma sensu nawet robić, tylko serwis. W oplowskim 1.8 16V 140KM są szklanki... dodatkowo głos internetu niesie, że gniazda dość miękkie... W motocyklu prędzej masz regulację płytkami niż szklankami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > teraz proszę o argument nad wyższością śruby ? Regulacja zajmuje około pół godziny do godziny, nie ma dodatkowego elementu w postaci popychacza hydraulicznego, które czasami jednak padają. Drążki zaworowe same z siebie się nie gną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > ja w astrze 1,4 z 98 r mam hydraulikę, jakoś nie chce mi się wierzyć, że vectra z 2006 roku jest na > szklankach. no to musisz uwierzyc, 1,8 140KM w Vectrze ma szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > ja rozumiem tak: > śruby - trzeba co dwa lata ściągać czapkę, dostać się do rozrządu, regulować, dać nową uszczelkę za > 50 zł. > hydraulika - wyjeżdżasz z salonu, dbasz aby poziom oleju był powyżej minimum a olej zmieniony tak > jak trzeba i tak jeździsz naście lat aż do zezłomowania. > teraz proszę o argument nad wyższością śruby ? sciagacz pokrywke, cos tam pokrecisz, silikon gotowe szklanki to wiadomo hydraulika, slyszalem kiedys opinie, ze nie wyda w hondzie bo ciut za wysoko sie kreci i przy 8krpm olej nie doleci tam gdzie trzeba tak, ze hydraulika jest dla amatorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > hydraulika, slyszalem kiedys opinie, ze nie wyda w hondzie bo ciut za wysoko sie kreci i przy 8krpm > olej nie doleci tam gdzie trzeba Akurat ten silnik Hondy, o który pyta autor kręci się tak jak silniki innych producentów (moc max przy 5700 rpm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 W Hondzie płacisz tylko za usługę/regulację, nie potrzebujesz nawet nowej uszczelki, bo Honda od lat robi uszczelkę pokrywy zaworów wielokrotnego użytku. Robiłem regulację w Civicu 1.8 140KM, godzinka roboty bez pośpiechu. W ASO krzyknęli gościowi 600 zł, u mnie zapłacił 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > W motocyklu prędzej masz regulację płytkami niż szklankami... tak, płytkami. Żyłem w przekonaniu, że to to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 "Śrubki" to najlepsza opcja. Płytki - jeszcze nie jest to wielki problem, całe szklanki - koszta są duże i byłbym wdzięczny jeśli ktoś wyjaśni, jaki jest inny powód stosowania tego niż chęć zarobku. Ok, jest jedna zaleta: w Toyocie robi się to raz na 90kkm, z LPG warto sprawdzać raz na 30kkm przy czym nie wiem jak w Aurisie, ale w mojej Corolli 2003 głowica na dobrze wyregulowanej instalacji wystarcza na, wg. tego co widzę po forach, na 100-150kkm (ja tyle tym samochodem nie zrobię więc... ). Na taniej instalacji pokroju "wszystko się tam panie autokalibruje samo, dlatego takie zakładam i polecam, bo roboty mało" za 2300zł - głowica wystarcza na 30 (!) - 80kkm. Hydraulicznie - czasami są problemy, stuki, wrażliwość na olej. Śrubki - ściągasz pokrywę, jak już kiedyś to robiłeś to pół godziny zwykle wystarcza, i kilkadziesiąt kkm spokoju. Czynność naprawdę prostsza niż wymiana tarcz i klocków, tylko trzeba to zrobić dokładnie. Ja w Hondzie robiłem dwa czy trzy razy, dawałem starą uszczelkę i nic a nic nie ciekło (tylko że tam instrukcja serwisowa zaleca dodanie silikonu na rogi, ja nie dawałem i nie ciekło). Tak naprawdę toi ważniejsza jest odporność zaworów. Tylko niech nikt tu, proszę, z "lubryfikacją" LPG nie wyskakuje Bo to jest tylko sposób na wyciągnięcie tych 200-300zł dodatkowego kosztu przy instalacji, a jak ktoś ma odrobinę własnego rozumu to pomyśli, że to dolatuje do zaworów dolotowych, a przy LPG siadają raczej wydechowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Ty robiłeś komuś regulację ? Jeśli tak to potwierdzasz że regulacja jest za pomocą śruby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Tylko niech nikt tu, proszę, z "lubryfikacją" > LPG nie wyskakuje Bo to jest tylko sposób na wyciągnięcie tych 200-300zł dodatkowego kosztu > przy instalacji, a jak ktoś ma odrobinę własnego rozumu to pomyśli, że to dolatuje do zaworów > dolotowych, a przy LPG siadają raczej wydechowe. widać, że nie zadałeś sobie trudu przeanalizowania jak to działa to ma dolecieć nawet dalej niż do zaworów dolotowych, a dokładnie do komory spalania ale faktycznie, są auta z "twardszymi" zaworami, są delikatniejsze i sama regulacja nie wiele tu zmienia (zawsze lepiej nie regulować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Ty robiłeś komuś regulację ? Jeśli tak to potwierdzasz że regulacja jest za pomocą śruby ? Tak, robiłem komuś. Wszystkie Hondy mają na śrubkę, jak w Polonezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Tak, robiłem komuś. Wszystkie Hondy mają na śrubkę, jak w Polonezie. tylko w polonezie i fiaciorze to była pełna lipa, bo trzeba było jeszcze patrzeć czy krzywka nie "wyklepana" była, bo inaczej o kant tyłka można było sobie regulację wsadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Śrubki - ściągasz pokrywę, jak już kiedyś to robiłeś to pół godziny zwykle wystarcza, i > kilkadziesiąt kkm spokoju. Czynność naprawdę prostsza niż wymiana tarcz i klocków, tylko > trzeba to zrobić dokładnie. Ja w Hondzie robiłem dwa czy trzy razy, dawałem starą uszczelkę i > nic a nic nie ciekło (tylko że tam instrukcja serwisowa zaleca dodanie silikonu na rogi, ja > nie dawałem i nie ciekło). Mechanikowi z ASO Honda reg. zaworów zajmuje dosłownie 10 min nie licząc zdjęcia i założenia pokrywy. Uszczelkę podobno warto wymieniać co 3 zdjęcie pokrywy aby mieć pewność że nie będzie wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > tylko w polonezie i fiaciorze to była pełna lipa, bo trzeba było jeszcze patrzeć czy krzywka nie > "wyklepana" była, bo inaczej o kant tyłka można było sobie regulację wsadzić Ot kiepska jakość materiałów Ale w takiej sytuacji można zdjąć klawiaturę, przeszlifować dźwigienki i ustawić jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > tylko w polonezie i fiaciorze to była pełna lipa, bo trzeba było jeszcze patrzeć czy krzywka nie > "wyklepana" była, bo inaczej o kant tyłka można było sobie regulację wsadzić Nie tylko w polonezie sa dźwigni Przy silnikach z 4 zaworami na cylinder i jednym walkiem tez sie to stosuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > sciagacz pokrywke, cos tam pokrecisz, silikon gotowe > szklanki to wiadomo > hydraulika, slyszalem kiedys opinie, ze nie wyda w hondzie bo ciut za wysoko sie kreci i przy 8krpm > olej nie doleci tam gdzie trzeba > tak, ze hydraulika jest dla amatorow Na szczęście ten silnik Hondy sie tak wysoko nie kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Akurat ten silnik Hondy, o który pyta autor kręci się tak jak silniki innych producentów (moc max > przy 5700 rpm). Po 2006 roku były dwa silniki 1,8 140KM (RA18A2). Pierwszy montowany do UFO rozwija 140KM przy 6300RPM i 174Nm przy 4300RPM. Ten który jest montowany obecnie osiąga moc maksymalna przy 6500RPM. Oba kręcą się do 7000RPM (według obrotomierza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Tak, robiłem komuś. Wszystkie Hondy mają na śrubkę, jak w Polonezie. Czy któreś z pozostałych wymienionych aut też ma taką regulację zaworów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Czy któreś z pozostałych wymienionych aut też ma taką regulację zaworów ? Nie ma. Albo płytki/szklanki, albo hydraulika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Autor tematu źle zadał pytanie, chyba nie do końca rozumiejąc, co ma regulacja luzu zaworowego do LPG. Ale wiem dlaczego, bo po forach można się naczytać i nasłuchać, że silnik się nie nadaje do gaz, bo taka albo taka regulacja luzu zaworowego... Problemem nie jest regulacja, tylko wypalanie gniazd/przylgni zaworów, szczególnie w przypadku źle ustawionej instalacji ("bo paaanaie sąsiadowi to pali 9 w mieście, to jak to tak, że mi taka droga sekwencja pali 10-11?" - no to gazownik ustawia uboższą mieszankę, coby klient był zadowolony a warsztat miał "renomę" na osiedlu.) Trzeba zaakceptować, że instalacja IV gen jest po to, żeby silnik nie tracił na mocy (żeby nie kastrować systemu wtryskowego do roli jednopunktowego), spalanie jest na drugim miejscu. Nie w tym rzecz, że w takiej Toyocie po zainstalowaniu LPG trzeba regulować luz co 30 a nie co 90kkm co jest drogie i zmniejsza zyski z jazdy na gazie. Rzecz w tym, że głowica "siada" trzy razy szybciej, przez co możliwy zakres regulacji koczy się trzy razy szybciej. To nie sposób regulacji generuje koszty, tylko nadmiernie zużywająca się głowica. Trzy regulacje i głowica do remontu/wymiany (chociaż można i popychacze szlifować podobno - nie wiem). Więc trzeba szukać silnika, o którym wiadomo, że głowica jest odporniejsza. Chyba że wychodzimy z założenia, że więcej niż głowica na LPG przeżyje, nie przejeździmy tym autem i akceptujemy szybsze zużycie, wtedy koszt regulacji jest istotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Może i faktycznie pytanie źle zadałem . To że głowica (gniazda) szybciej się zużywają na LPG to nie ulega wątpliwości ale........... właśnie to ale, są silniki które przy ewentualnej regulacji zaworów nie wymagają kosztownej wymiany szklanek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > Nie ma. Albo płytki/szklanki, albo hydraulika. ale chyba żaden z w/w nie ma hydraulicznych popychaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > ale chyba żaden z w/w nie ma hydraulicznych popychaczy ? Nie jestem pewien, czy Ceed 1.6 nie ma hydrauliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > W Hondzie płacisz tylko za usługę/regulację, nie potrzebujesz nawet nowej uszczelki, bo Honda od > lat robi uszczelkę pokrywy zaworów wielokrotnego użytku. Robiłem regulację w Civicu 1.8 140KM, > godzinka roboty bez pośpiechu. W ASO krzyknęli gościowi 600 zł, u mnie zapłacił 100 zł. Samej roboty moze i tak. Ale calosciowo sporo dluzej - regulacje robi sie na zimno wiec jak klient przyjezdza "z ulicy" to najpierw ze 2h studzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > ja rozumiem tak: > śruby - trzeba co dwa lata ściągać czapkę, dostać się do rozrządu, regulować, dać nową uszczelkę za > 50 zł. > hydraulika - wyjeżdżasz z salonu, dbasz aby poziom oleju był powyżej minimum a olej zmieniony tak > jak trzeba i tak jeździsz naście lat aż do zezłomowania. > teraz proszę o argument nad wyższością śruby ? jesli hydraulika jest zrobiona a'la Mitsubishi (czyli uzytkownik zamiast delektowac sie autem nasluchuje czy stuka czy nie, kombinuje ze zmiana oleju i inne tego typu zajecia w podgrupach) to zdecydowanie wole regulacje na sruby. W moim Mitsu klekot po raz pierwszy uslyszalem przy 85kkm (przebieg pewny bo auto mam od nowosci, zalewane nienajgorszym Valvo SynPower 5W40), mimo bardzo dobrego zdania jakie mam o tym aucie i generalnie o marce to samoregulatory hydrauliczne naprawde im nie wyszly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > przyjezdza "z ulicy" to najpierw ze 2h studzenia A zapomniałem, instrukcja serwisowa podawała chyba 4 godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Samej roboty moze i tak. Ale calosciowo sporo dluzej - regulacje robi sie na zimno wiec jak klient > przyjezdza "z ulicy" to najpierw ze 2h studzenia Robiłem na zimnym, bo najpierw wymiana czterech tarcz, filtrów, a w warsztacie niecałe 10 stopni (zima była), także ustawienie klawiatury to był dodatek do dużego przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > A zapomniałem, instrukcja serwisowa podawała chyba 4 godziny. Moze byc. Chociaz ostatni raz czekalem cos pomiedzy 2 a 3 zanim sie w ASO zabrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.