Skocz do zawartości

[KzAK] Kombi do ok. 40000 zł


Tilok

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach astra idzie na sprzedaż i w związku z tym zaczynam poszukiwania nowego (używanego) auta.

Założenia jakie musi spełniać to: kombi; silnik benzynowy N/A z możliwością przerobienia na LPG lub "w miarę bezproblemowy" diesel; moc benzynowego co najmniej 120 KM no i ma być odporne na rudą.

Jak na razie oglądałem (kolejność przypadkowa) :

- Astra J - mój faworyt, lecz musiałbym dołożyć z 5 tzł;

- Mondeo Mk4;

- Focus Mk3;

- Octavia;

- Mazda 6;

- myślałem jeszcze ewentualnie nad avensisem lub accordem lecz są już z wyższej półki cenowej;

- odpadają Audi, BMW, VW.

Które z tych aut polecacie najbardziej i z jakimi silnikami, ewentualnie jakie inne spełniające wymagania. O fordach coś czytałem, że te nowsze diesle mają silniki od PSA i są niby dobre, ale jakich ewentualnie szukać? Jeśli naprawdę będzie warto jestem w stanie dołożyć jeszcze 10000 zł. Przebiegi roczne ok. 20 kkm, auto na 5-6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dniach astra idzie na sprzedaż i w związku z tym zaczynam poszukiwania nowego (używanego) auta.

> Założenia jakie musi spełniać to: kombi; silnik benzynowy N/A z możliwością przerobienia na LPG lub

> "w miarę bezproblemowy" diesel; moc benzynowego co najmniej 120 KM no i ma być odporne na

> rudą.

> (...) ewentualnie jakie inne spełniające

> wymagania. O fordach coś czytałem, że te nowsze diesle mają silniki od PSA i są niby dobre,

> ale jakich ewentualnie szukać? Jeśli naprawdę będzie warto jestem w stanie dołożyć jeszcze

> 10000 zł. Przebiegi roczne ok. 20 kkm, auto na 5-6 lat.

nie wiem dlaczego ludzie na starcie odrzucają np. TO auto - legenda królowej jest dawno nieaktualna a auto spełnia wszystkie Twoje wymagania (szczególnie benzyna + lpg i odpornośc na rudą)...

co wy widzicie w tych nimcach i japońcach pad.gif zero polotu dosłownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem dlaczego ludzie na starcie odrzucają np. TO auto - legenda królowej jest dawno

> nieaktualna a auto spełnia wszystkie Twoje wymagania (szczególnie benzyna + lpg i odpornośc na rudą)...

no przecie napisałem grinser006.gif

Quote:

- odpadają Audi, BMW, VW.

... ewentualnie jakie inne spełniające wymagania.


Co do laguny. Wygląd ok, nie mam urazu do francuzów, szwagier ma renówkę, ojciec szwagra ma lagunę z zeszłego rocznika. Jeśli silnik dobry pod LPG to wezmę pod uwagę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no przecie napisałem

> Quote:

> - odpadają Audi, BMW, VW.

> ... ewentualnie jakie inne spełniające wymagania.

> Co do laguny. Wygląd ok, nie mam urazu do francuzów, szwagier ma renówkę, ojciec szwagra ma lagunę

> z zeszłego rocznika. Jeśli silnik dobry pod LPG to wezmę pod uwagę

Si Si - wg mnie warto wiząc pod uwagę i tyle ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem dlaczego ludzie na starcie odrzucają np. TO auto - legenda królowej jest dawno

> nieaktualna a auto spełnia wszystkie Twoje wymagania (szczególnie benzyna + lpg i odpornośc na

> rudą)...

Jesteś pewien, że do LPG się nadaje? Poczytałem trochę i jednak są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien, że do LPG się nadaje? Poczytałem trochę i jednak są problemy.

być moze aczkolwiek silniki renault zawsze dobrze sie gazowało - kolega pisał tez o dieslu - wiec coś wybierze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien, że do LPG się nadaje? Poczytałem trochę i jednak są problemy.

2.0 140KM w L3 to nie jest identyczny silnik co w L2, w dodatku głos internetu mówi, że nie nadaje się do LPG (miekkie gniazda zaworowe jak dobrze pamiętam przez co sporo osób po zagazowaniu miało problemy z głowicą, a dokładnie luzem zaworowym)...

Przed kupnem dobrze zapoznaj się z tematem, szczególnie jeśli myślisz o montażu LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dniach astra idzie na sprzedaż i w związku z tym zaczynam poszukiwania nowego (używanego) auta.

> Założenia jakie musi spełniać to: kombi; silnik benzynowy N/A z możliwością przerobienia na LPG lub

> "w miarę bezproblemowy" diesel; moc benzynowego co najmniej 120 KM no i ma być odporne na

> rudą.

> Jak na razie oglądałem (kolejność przypadkowa) :

> - Astra J - mój faworyt, lecz musiałbym dołożyć z 5 tzł;

> - Mondeo Mk4;

> - Focus Mk3;

> - Octavia;

> - Mazda 6;

> - myślałem jeszcze ewentualnie nad avensisem lub accordem lecz są już z wyższej półki cenowej;

> - odpadają Audi, BMW, VW.

> Które z tych aut polecacie najbardziej i z jakimi silnikami, ewentualnie jakie inne spełniające

> wymagania. O fordach coś czytałem, że te nowsze diesle mają silniki od PSA i są niby dobre,

> ale jakich ewentualnie szukać? Jeśli naprawdę będzie warto jestem w stanie dołożyć jeszcze

> 10000 zł. Przebiegi roczne ok. 20 kkm, auto na 5-6 lat.

Accord, Legacy/Outback czy nawet 6tka - latwo gazowalne, trwale i jest przyjemnosc z jazdy drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem dlaczego ludzie na starcie odrzucają np. TO auto - legenda królowej jest dawno

> nieaktualna a auto spełnia wszystkie Twoje wymagania (szczególnie benzyna + lpg i odpornośc na

> rudą)...

> co wy widzicie w tych nimcach i japońcach zero polotu dosłownie

hehe.gif

podobnie nie moge zrozumiec co ludzie widza w Lagunach ani to ladne ani trwale grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest silnik Nissana i juz jest kupa

straszna. M9R to najleszy i najbardziej polecany silnik w lagunie hehe.gif na nierozciagajacym sie lancuchu z turbina wlaczona w obieg chodzenia... Jak nie walniesz w cos miska to robi bardzo duze przebiegi, DPF jest malo upierdliwy a DPFa w tym roczniku mialy tylko auta z automatem. (w innych mogl byc ale nie musial)

auto jest bardzo malo awaryjne. Nie wiem jakie roczniki sie lapia w tej cenie ale nawet auto z pierwszego wypustu ma malo wpadek konstrukcyjnych:

w przedlifcie potrafia sie przypalic oprawki od dziennych (wymiana oprawek co 3 lata ewentualnie wymiana zarowek na ledy - w polifcie inaczej rozwiazane swiatla dzienne)

potrafi sie przetrzec fotel przedni przy laczeniu z plastikiem (w polifcie jest tam wszyty mocniejszy kawalek materialu). Normalnie tego nie widac, trzeba zejsc do parteru i obejrzec sam dol fotela.

Czasami potrafi sie uwalic silniczek od centralnego w drzwiach, czasami w czujniku od klimy w lusterku zaciera sie wiatraczek.

I to sa wszystkie rozpoznane rzeczy w autach z rocznika 2008.

Mam auto przedliftowe z maksymalnym wyposazeniem z 2008 roku i od poczatku jego zycia bylo wymienione:

rura od intercoolera (pekniecie)

nadkole (pekniete)

czujnik cisnienia w kole

teraz mi sie przetarl kabelek czujnika parkowania - naprawa poprzez lutowanie i sa to echa stluczki jaka kiedys mialem a nie postepujacej biodegradacji auta

koniec usterek. Biorac pod uwage, ze auto jest piecoletnie, ma diesla, dpf i wywrotke elektroniki to chyba mozna uznac ze jest malo awaryjne? Laguny 3cie sa tanie, maja bardzo bogate wyposazenie i sa malo awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> straszna. M9R to najleszy i najbardziej polecany silnik w lagunie na nierozciagajacym sie

> lancuchu z turbina wlaczona w obieg chodzenia... Jak nie walniesz w cos miska to robi bardzo

> duze przebiegi, DPF jest malo upierdliwy a DPFa w tym roczniku mialy tylko auta z automatem.

> (w innych mogl byc ale nie musial)

> auto jest bardzo malo awaryjne. Nie wiem jakie roczniki sie lapia w tej cenie ale nawet auto z

> pierwszego wypustu ma malo wpadek konstrukcyjnych:

> w przedlifcie potrafia sie przypalic oprawki od dziennych (wymiana oprawek co 3 lata ewentualnie

> wymiana zarowek na ledy - w polifcie inaczej rozwiazane swiatla dzienne)

> potrafi sie przetrzec fotel przedni przy laczeniu z plastikiem (w polifcie jest tam wszyty

> mocniejszy kawalek materialu). Normalnie tego nie widac, trzeba zejsc do parteru i obejrzec

> sam dol fotela.

> Czasami potrafi sie uwalic silniczek od centralnego w drzwiach, czasami w czujniku od klimy w

> lusterku zaciera sie wiatraczek.

> I to sa wszystkie rozpoznane rzeczy w autach z rocznika 2008.

> Mam auto przedliftowe z maksymalnym wyposazeniem z 2008 roku i od poczatku jego zycia bylo

> wymienione:

> rura od intercoolera (pekniecie)

> nadkole (pekniete)

> czujnik cisnienia w kole

> teraz mi sie przetarl kabelek czujnika parkowania - naprawa poprzez lutowanie i sa to echa stluczki

> jaka kiedys mialem a nie postepujacej biodegradacji auta

> koniec usterek. Biorac pod uwage, ze auto jest piecoletnie, ma diesla, dpf i wywrotke elektroniki

> to chyba mozna uznac ze jest malo awaryjne? Laguny 3cie sa tanie, maja bardzo bogate

> wyposazenie i sa malo awaryjne.

Ale Rado pisal o 2.0 noPB wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Astra J - mój faworyt, lecz musiałbym dołożyć z 5 tzł;

Fajne auto.

Znajomy dobija dieslem do 100kkm.

Z usterek: łożysko w skrzyni biegów - wymienione na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne auto.

> Znajomy dobija dieslem do 100kkm.

> Z usterek: łożysko w skrzyni biegów - wymienione na gwarancji.

ta sama skrzynia co u mnie we Fiacie. Fajnie, że załapał się jeszcze na gwarancji. U mnie skrzynia wytrzymała za długo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta sama skrzynia co u mnie we Fiacie. Fajnie, że załapał się jeszcze na gwarancji. U mnie skrzynia

> wytrzymała za długo

Przedstawiciel handlowy, więc dużo jeździ smile.gif

Mam porównanie do swojego Cruze - Astra ma bardziej komfortowe zawieszenie i wygodniejsze fotele ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Mondeo MK IV 2.0 TDCI 140KM -z tych co podałeś deklasuje każde z wymienionych. Za 40 kupisz ładne 2009 z przebiegiem w okolicach 150 tyś. Chyba, że wolisz młodszego to z mniejszym wypasem i przebiegiem 150-200 tyś kupisz nawet 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fordem jest o tyle problem, ze nadal chyba nie maja centralnej bazy danych serwisowych. Weryfikacja czegokolwiek bedzie praktycznie niemozliwa bo wszystkie maja piekne ksiazki serwisowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup Mondeo MK IV 2.0 TDCI 140KM -z tych co podałeś deklasuje każde z wymienionych. Za 40 kupisz

> ładne 2009 z przebiegiem w okolicach 150 tyś. Chyba, że wolisz młodszego to z mniejszym

> wypasem i przebiegiem 150-200 tyś kupisz nawet 2010.

Albo z silnikiem benzynowym 2.0, które się kwalifikuje do montażu instalacji LPG. Chyba mniejsze ryzyko wymiany elementów wrażliwych niż w aucie z silnikiem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie o silnikach diesla w fordach i benzynowym w maździe?

Focusy 3?

Tam już teraz tylko 1.6 i 2.0. Jednym i drugim jeździłem, zdecydowanie warto myśleć o 2.0 TDCi choć brat w swoim ma o wiele większą awaryjność niż u mnie w starym klekoczącym 1.8 TDCi, bo ja mam zerową - obecnie 104 kkm i jedynie świece żarowe zdechły od nowości.

Mondeo 2.0 TDCi, też fajne autko, kolega ma obecnie chyba z 280 kkm i nic mu się tam prawie nie dzieje.

Zdecydowanie warto pomyśleć nad tym.

Focus jest dość mały, to trzeba brać pod uwagę, ale o wiele lepiej lata po zakrętach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo z silnikiem benzynowym 2.0, które się kwalifikuje do montażu instalacji LPG. Chyba mniejsze

> ryzyko wymiany elementów wrażliwych niż w aucie z silnikiem diesla.

Jeżeli masz ogarniętych gazowników to warto.

Jeszcze bardziej warto 2.5 T, ale to już inna bajka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Focusy 3?

> Tam już teraz tylko 1.6 i 2.0. Jednym i drugim jeździłem, zdecydowanie warto myśleć o 2.0 TDCi choć

> brat w swoim ma o wiele większą awaryjność niż u mnie w starym klekoczącym 1.8 TDCi, bo ja mam

> zerową - obecnie 104 kkm i jedynie świece żarowe zdechły od nowości.

> Mondeo 2.0 TDCi, też fajne autko, kolega ma obecnie chyba z 280 kkm i nic mu się tam prawie nie

> dzieje.

> Zdecydowanie warto pomyśleć nad tym.

> Focus jest dość mały, to trzeba brać pod uwagę, ale o wiele lepiej lata po zakrętach

Focus MK3 w środku sprawia mniejsze wrażenie niż Mk2 przed i po FL. Wrażenia nie tylko moje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup Mondeo MK IV 2.0 TDCI 140KM -z tych co podałeś deklasuje każde z wymienionych. Za 40 kupisz

> ładne 2009 z przebiegiem w okolicach 150 tyś. Chyba, że wolisz młodszego to z mniejszym

> wypasem i przebiegiem 150-200 tyś kupisz nawet 2010.

Czy DPF w tych silnikach jest bardzo problematyczny i jaka jest średnia żywotność dwumasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy DPF w tych silnikach jest bardzo problematyczny

Jak latasz w trasach to raczej nie. W ostateczności można się pozbyć, do czego Greenpeace nie namawia jak również SKP zlosnik.gif

>i jaka jest średnia żywotność dwumasy?

Odnośnie dwumasy to zawsze mnie zastanawia to pytanie...Jeden przejedzie 80-100kkm a inny ponad 200kkm.

Nie ma reguły niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli masz ogarniętych gazowników to warto.

> Jeszcze bardziej warto 2.5 T, ale to już inna bajka

Gazownika jakby co mam bardzo ogarniętego i polecanego, przyjeżdżają do niego na montaż nawet z 200-300 km shocked.gif także jak tylko auto będzie się nadawało pod instalację LPG, to wiem że będzie dobrze zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak latasz w trasach to raczej nie. W ostateczności można się pozbyć, do czego Greenpeace nie namawia jak również SKP

orientacyjnie 60/40 - trasa/miasto

> Odnośnie dwumasy to zawsze mnie zastanawia to pytanie...Jeden przejedzie 80-100kkm a inny ponad 200kkm.

>Nie ma reguły niestety.

Obecnie mam 202 kkm i jeszcze spokojnie można jeździć, ale coś pamiętam jak Pyrek sprzedawał mondeo to coś pisał, że dwumas wymieniony chyba przy 120 kkm i teraz nie wiem czy w astrze bardziej wytrzymały a w mondeo robią słabsze czy może jazda po mieście dobiła niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> orientacyjnie 60/40 - trasa/miasto

To raczej nie powinien sprawiać problemów

> Obecnie mam 202 kkm i jeszcze spokojnie można jeździć, ale coś pamiętam jak Pyrek sprzedawał mondeo

> to coś pisał, że dwumas wymieniony chyba przy 120 kkm i teraz nie wiem czy w astrze bardziej

> wytrzymały a w mondeo robią słabsze czy może jazda po mieście dobiła

Kolega w Octavii 1.9 TDi 105 KM wymieniał dwumasę na gwarancji po ok. 80kkm, drugi w Fordzie Mondeo 1.8 125 KM - kilka tygodni przed końcem gwarancji - przebieg ok. 100kkm. W obydwu przypadkach telepałs silnik na wolnych i postukiwała dwumasa.

Ale z kolei kolejny znajomy w identycznym Mondeo 1.8 ma ponad 160kkm i nic z dwumasą się nie dzieje. Przykładów można mnożyć. Dwumasę z obiegowych opinii szybciej dobija jeżdżenie z samego dołu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy DPF w tych silnikach jest bardzo problematyczny i jaka jest średnia żywotność dwumasy?

O DPF możesz poczytać w moim podpisie (jak się uporam z infekcją na stronie)-generalnie nie jest w ogóle problematyczny jeśli w miesiącu robisz jakąś traskę niedużą, a nie samo miasto.

Dwumasa 150-200 i do zmiany, więc taką wymianę wplanuj sobie (koszt ok 2.5) więcej poważnych napraw nie powinieneś mieć bo te silniki są naprawdę udane. Zdecydowanie lepsze wyjście niż B+G-dynamika,zasięg na zbiorniku, ogólna codzienna jazda (bezproblemowe wyprzedzanie etc). Niby mocowo podobne, a wrażenia z jazdy zupełnie różne (na korzyść diesla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z fordem jest o tyle problem, ze nadal chyba nie maja centralnej bazy danych serwisowych.

> Weryfikacja czegokolwiek bedzie praktycznie niemozliwa bo wszystkie maja piekne ksiazki

> serwisowe

Ale plus jest taki, że krajówkę może kupić bo sporo po firmach ich jeździ, więc będzie wszystko miał do potwierdzenia, minus taki że rzadko bywają w Titaniumie i full wypasie, a już w full wypasie i cenie promocyjnej (jak z Gniezna,Paczkowa,Płocka,Gostynina i tym podobnych zagłębi "zła") to nie ma.

Przy odrobinie rozsądku tak jak napisałem, szanse są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj spokój. Co można powiedzieć o aucie mając go dwa tygodnie.

fakt, ale tak na szybko auto przestronne (duży bagażnik), dobrze wyciszone, przyjemne w prowadzeniu czego chcieć więcej o awaryjności nic sie nie wypowiem, silnik 2.0 bez LPG, spalanie po mieście 10-11l z klimą. Ma też wady wink.gif słaba widoczność, przez co to trochę trudno im manewrować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj spokój. Co można powiedzieć o aucie mając go dwa tygodnie.

Pierwsze wrażenie najważniejsze. Ja bym się mocno zastanawiał, jak po 2 tygodniach eksploatacji zauważyłbym - przykładowo - zbyt duże (w mojej ocenie czy przymiarkach) zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj spokój. Co można powiedzieć o aucie mając go dwa tygodnie.

Spalanie zapewne znane, skrzypienie,praca zawieszenia. Jest to czas po którym sporo można o samochodzie powiedzieć, bo emocje już opadną i zauważa się defekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie zapewne znane, skrzypienie,praca zawieszenia. Jest to czas po którym sporo można o

> samochodzie powiedzieć, bo emocje już opadną i zauważa się defekty.

ok.gif a jeżeli chodzi o defekty to zauważyłem ze fotel kierowcy skrzypi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie o silnikach .... benzynowym w maździe?

Poprzednią 6 rocznik 2007, 1,8 przejechałem przez rok bez żadnych nawet najmniejszych problemów jakieś 60tys na LPG. Teraz jeżdże 3 rok 6 z 2009roku 2,0 i już jakieś 120tys km z LPG i jeździ bez problemu, więc ze swojej perspektywy mogę napisać, że się nadają do gazu (wbrew częstym opiniom). Oba wspomniane silniki mają rozrząd na łańcuchu, z udziwnień to świece jakieś irydowe czy tam platynowe (>200zł za komplet). Aha i gazownik próbował, zarówno do pierwszego jak i drugiego auta, nieskutecznie acz prawie na siłę wcisnąć lubryfikację, bo Paaanieee te silniki do gazu się nie nadają i bez tego nie pojedzie (patrz Pan jednak jedzie:)).

A tak poza tym 6 to jak dla mnie wygodne (nawet przy moim 1,95m wzrostu) i ładne autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odświeżę swój temat, gdyż zmieniły się kryteria. Szukam kombi z silnikiem benzynowym (może być doładowany), do którego będzie dało się zamontować LPG. Rocznik min. 2010, cena max. 55000 zł, moc min. 120 KM.

Jakie auta pasują do tych warunków, ewentualnie które z tych co podane są w wątku będę "gazowalne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżę swój temat, gdyż zmieniły się kryteria. Szukam kombi z silnikiem benzynowym (może być

> doładowany), do którego będzie dało się zamontować LPG. Rocznik min. 2010, cena max. 55000 zł,

> moc min. 120 KM.

> Jakie auta pasują do tych warunków, ewentualnie które z tych co podane są w wątku będę "gazowalne"?

Moze uda Ci sie kupic nowego Cruza na wyprzedazy rocznika?

Chyba bym odpuscil uzywke, za taka kwote ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze uda Ci sie kupic nowego Cruza na wyprzedazy rocznika?

Oglądałem te auta i z zewnątrz mi się podobają, wnętrze może jakoś nie zachwyca, ale nie jest najgorzej.

> Chyba bym odpuscil uzywke, za taka kwote

Sam już nie wiem czego szukać grinser006.gif. Przeglądam od miesiąca auta na portalu aukcyjnym i naprawdę ciężko w tych pieniądzach znaleźć coś sensownego co mnie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.