Skocz do zawartości

Autostrady płatne. Bramki czy winietki?


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnie informacje o korkach na autostradzie A1 w drodze nad morze zaświeciły mi w głowie busted.gif

Kolejka do bramek to nowość u nas i oczywiście standard np. we Francji. Jasne, że to bez sensu, żeby jechać 140 km/h, a potem stać z bilonem w ręce. Wolę już jechać 60 km/h 1-pasmówką bo paliwa mniej się zużyje.

Ale moje zdziwienie i pytanie brzmi: Dlaczego eko terroryści z Unii nie zabronili jeszcze ustawiania bramek na autostradach, które powodują w przypadku - jak ostatnio - 7-kilometrowych korków wyjątkowo dużą emisję CO2? 7 kilometrów to było w małej Polsce. W takiej Francji to 30 km pewnie jest małym utrudnieniem.

Dlaczego nie ma odgórnego nakazu winietkowania płatnych dróg? Albo dlaczego nie ma osobówkowego Viatoll'a zamiast bramek? Przecież to gwałt na środowisku, gwałt na klimacie i te inne eko gadki.

Pamiętam jakże niedawno ten nasz ciąg do autostrad. Autostrady są piękne, długie i ciche. Ale na betonówce z Gliwic do Opola nie było 7-kilometrowych ogonów. zlosnik.gif

Dziwi mnie to bo takie coś dla zachodniej cywilizacji to nie jest nowość jak dla nas. Gdzie ta eko Unia? Gdzie ci od nakazywania/zakazywania? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Albo dlaczego nie ma osobówkowego

> Viatoll'a zamiast bramek?

jest ale dziala ulomnie, nie ma otwartych przejazdow i musisz stac w kolejce z cala reszta. Jeden plus to taki, ze nie musisz wyciagac karty czy gotowki i bramka sie sama otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o kasę. I jednym i drugim. Jedni mają przychody z opłat za autostrady i nie wnikają w sposób ich pobierania. Drudzy - ekolodzy - nie widzą w tym kasy do zarobienia i nie ingerują zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie informacje o korkach na autostradzie A1 w drodze nad morze zaświeciły mi w głowie

> Kolejka do bramek to nowość u nas i oczywiście standard np. we Francji. Jasne, że to bez sensu,

> żeby jechać 140 km/h, a potem stać z bilonem w ręce. Wolę już jechać 60 km/h 1-pasmówką bo

> paliwa mniej się zużyje.

Autostrady nie służą oszczędzaniu paliwa, lecz czasu.

> Ale moje zdziwienie i pytanie brzmi: Dlaczego eko terroryści z Unii nie zabronili jeszcze

> ustawiania bramek na autostradach, które powodują w przypadku - jak ostatnio - 7-kilometrowych

> korków wyjątkowo dużą emisję CO2? 7 kilometrów to było w małej Polsce. W takiej Francji to 30

> km pewnie jest małym utrudnieniem.

> Dlaczego nie ma odgórnego nakazu winietkowania płatnych dróg? Albo dlaczego nie ma osobówkowego

> Viatoll'a zamiast bramek? Przecież to gwałt na środowisku, gwałt na klimacie i te inne eko

> gadki.

A jak to sobie w Polsce wyobrażasz, gdy każdy kawałek autostrady należy do kogo innego?

Musieliby się dogadać. Co jest przecież niemożliwe. hehe.gif

> Pamiętam jakże niedawno ten nasz ciąg do autostrad. Autostrady są piękne, długie i ciche. Ale na

> betonówce z Gliwic do Opola nie było 7-kilometrowych ogonów.

A jednak dziś z Gliwic do Opola czy Wrocławia jedzie się mimo wszystko szybciej.

> Dziwi mnie to bo takie coś dla zachodniej cywilizacji to nie jest nowość jak dla nas. Gdzie ta eko

> Unia? Gdzie ci od nakazywania/zakazywania?

Powoli, być może jeszcze nikt tego nie wymyślił. Poza tym - ktoś musi na tym zarobić. Winietki nie dają nikomu zarobić a trzeba koszty zwiększać, nie zmniejszać. System a la Viatoll już bardziej by się sprawdził.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie chodzi o kasę. I jednym i drugim. Jedni mają przychody z opłat za autostrady i nie wnikają w

> sposób ich pobierania. Drudzy - ekolodzy - nie widzą w tym kasy do zarobienia i nie ingerują

ok, ale bramki powinny byc na zjazdach a nie w ciagu glownym. To bez sensu i z punktu widzienia bezpieczenstwa i zachowania ciaglosci ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, ale bramki powinny byc na zjazdach a nie w ciagu glownym. To bez sensu i z punktu widzienia

> bezpieczenstwa i zachowania ciaglosci ruchu.

pomysł idealny ale nie realny crazy.gif

przykład A4, między Gliwicami a Mysłowicami jest ona darmowa a dodatkowo A mają innych właścicieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwi mnie to bo takie coś dla zachodniej cywilizacji to nie jest nowość jak dla nas. Gdzie ta eko

> Unia? Gdzie ci od nakazywania/zakazywania?

Czy Ty naprawde nie wiesz, ze ekologia jest tylko wycieraniem geby bo ktos musi zarobic? W tym wypadku musza zarobic autostrady i wyszlo im, ze zarobia lepiej na systemie bramkowym niz winietowym. Z ochrona srodowiska to unijna ekologia juz dawno nie ma wiele wspolnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, ale bramki powinny byc na zjazdach a nie w ciagu glownym. To bez sensu i z punktu widzienia

> bezpieczenstwa i zachowania ciaglosci ruchu.

w przypadku przejścia z bezpłatnego odcinka na płatny, jak jest na A4, to de facto masz na wjeździe/zjeździe zlosnik.gif

Dalej masz na węzłach, tak samo wybudowane jest A1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przypadku przejścia z bezpłatnego odcinka na płatny, jak jest na A4, to de facto masz na

> wjeździe/zjeździe

> Dalej masz na węzłach, tak samo wybudowane jest A1

A2 już niekoniecznie. Masz bramki na ciągu głównym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, ale bramki powinny byc na zjazdach a nie w ciagu glownym. To bez sensu i z punktu widzienia

> bezpieczenstwa i zachowania ciaglosci ruchu.

A gdzie masz w ciągu głównym ? U nas na A1 są zawsze na węzłach - musisz zjechać z głownej trasy w zjazd i dopiero tam są bramki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie masz w ciągu głównym ? U nas na A1 są zawsze na węzłach - musisz zjechać z głownej trasy w

> zjazd i dopiero tam są bramki...

odpowiedz juz padla. Proponuje czytac watek przed odpowiedza. Wszystkim bedzie wygodniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobówkowy Viatoll nazywa się ViaAuto i korzystam z tego na bramkach,

> jadę razem z TIRami, przejeżdżam w 5 minut, reszta po lewej stoi w korku 20 minut

ale nie na A1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy Ty naprawde nie wiesz, ze ekologia jest tylko wycieraniem geby bo ktos musi zarobic?

Szczerze? Myślę, że prawda leży gdzieś pośrodku. Pewnie bym się nie zdziwił gdyby ten środek był tylko moją naiwnością, ale to mało ważne.

> W tym

> wypadku musza zarobic autostrady i wyszlo im, ze zarobia lepiej na systemie bramkowym niz

> winietowym. Z ochrona srodowiska to unijna ekologia juz dawno nie ma wiele wspolnego...

No właśnie dziwi mnie to, że w imię ekologii (zostawmy na boku jej słuszność) nie wprowadzi się takiej zmiany: Liczymy ile płaci przeciętny kierowca. Likwidujemy bramki. Jeśli okaże się, że rocznie zostawiasz na bramkach 50 zł, wprowadzamy winietki za 100 zł. Efekt - jest więcej kasy, jest więcej eko prestiżu u pomysłodawców.

Oczywiście Viatoll jest bardziej sprawiedliwy, ale kto by się tam sprawiedliwością przejmował...poza Prawem i Sprawiedliwością. zlosnik.gif

A winietki sprawdzają się w wielu krajach...i tyle.

Mimo wszystko, wciąż się dziwię...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobówkowy Viatoll nazywa się ViaAuto i korzystam z tego na bramkach,

> jadę razem z TIRami, przejeżdżam w 5 minut, reszta po lewej stoi w korku 20 minut

Tak, ale Viatoll w ogóle nie musi mieć bramek...a tylko bramownice. Chodzi o brak konieczności przejeżdżania pod szlabanem, brak konieczności zwalniania. ViaAuto to tylko mała pomoc, ale jak do bramek jest 7 km korka to i tak będziesz stał. Na zachodzie też są "paypass'y", okienka gotówkowe, okienka pod karty płatnicze...ale to wszystko utrudnia jazdę, hamuje, a tylko segreguje kierowców na lepszych i gorszych.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale Viatoll w ogóle nie musi mieć bramek...a tylko bramownice. Chodzi o brak konieczności

> przejeżdżania pod szlabanem, brak konieczności zwalniania. ViaAuto to tylko mała pomoc, ale

> jak do bramek jest 7 km korka to i tak będziesz stał. Na zachodzie też są "paypass'y", okienka

> gotówkowe, okienka pod karty płatnicze...ale to wszystko utrudnia jazdę, hamuje, a tylko

> segreguje kierowców na lepszych i gorszych.

Mnie podobają się węgierskie autostrady - puste, bez bramek ok.gif

Dziwi mnie tylko, że są aż tak puste - czyżby za drogie dla miejscowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie podobają się węgierskie autostrady - puste, bez bramek

> Dziwi mnie tylko, że są aż tak puste - czyżby za drogie dla miejscowych?

ZTCS oni nie mają takiego chaosu komunikacyjnego, bo produkcja i odbiór

dóbr są dość lokalne, a nie tak jak w Polsce że produkcja serków homogenizowanych

jest na północy, a kupuje się je na południu grinser006.gif Itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W cywilizowanym kraju tak to wygląda:

> Nie trzeba nawet zwalniać.

> Do tego urządzenia do płacenia są darmowe.

w naszym ... kraju urządzenia do płacenia też są "darmowe"

jedziesz bez VIAbox'a i za miesiąc przychodzi rachunek do domu grinser006.gif

potem już tylko przelew, bank, poczta co tam chcesz do wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.