mrBEAN Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > całkiem przyjemne auto natomiast na ulicach w 90% będą spotykane wersje na kołpaku 14 cali. > To ma konkurować z jakim segmentem ? golfa, leona, itp? Z Audi A3 sportback Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Chevy Epica i Captiva mają fajnie. Duża stacyjka w desce rozdzielczej, otoczona świecącym kółkiem. > Nie sposób nie trafić. Tak samo Primera P12 z 2002 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Szczerze? Tak powinna wyglądać nowa Fabia a nie stworzyli nowy model.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > całkiem przyjemne auto natomiast na ulicach w 90% będą spotykane wersje na kołpaku 14 cali. > To ma konkurować z jakim segmentem ? golfa, leona, itp? robi sie dość ciekawie bo chyba tak Skoda Rapid to to samo co Seat Toledo nowej generacji kombiaki Seat Leon ST, Audi A3 Sportback i teraz w takim razie Rapid Spaceback, Golf VII Variant troche narobili modeli ale Skoda troche przesadzila Octavia RS z 2.0 TDI 184 KM manual kosztuje prawie 106tys. PLN Leon FR z tym samym silnikiem 96.5 Golf GTD 5D 2.0 184 - prawie 115 Audi A3 w najniższej wersji wyposażenie ale z 2.0 TDI 184 prawie 114.7tys. chyba z dużo większego bagaznika robią duzy plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Światła zapala się w zależności od warunków drogowych. Np. we mgle. najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu > kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie > głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne. Koreańce na polski rynek też tak mają. W Lacetti i Epice gdy światła są zapalone po wyłączeniu silnika przełącza na postojowe a wewnątrz pozostawia podświetlenie paneli na drzwiach. Dopiero gdy kierowca otworzy drzwi wszystko gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu > kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie > głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne. Przepraszam że się wtrącam, ale w czym to rozwiązanie jest idealniejsze od automagicznie zapalających się DRLów + czujnik zmierzchowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Przepraszam że się wtrącam, ale w czym to rozwiązanie jest idealniejsze od automagicznie > zapalających się DRLów + czujnik zmierzchowy? w tym że ma mniej elementów i jest pozbawione ekoloideologii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > w tym że ma mniej elementów i jest pozbawione ekoloideologii Trudno z ideologią, konkretnie DRLo-fobią, dyskutować. Ja mam stosunek zupełnie obojętny czy ktoś jeździ na dziennych czy też nie, śmieszą mnie tylko ludzie, którzy całkiem fajne, nowe auta oszpecają sobie tymi chińskimi lampkami za dwie dychy. Natomiast przemawia do mnie taka galeria. Jeżdżę więc na DRL'ach, bo dostałem je w standardzie, co więcej, uważam je za niewielką bo nie wielką, ale jednak, wartość dodaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Szczerze? Tak powinna wyglądać nowa Fabia a nie stworzyli nowy model.... Nowa Fabia powinna awansować o segment i zostać kompaktem? Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu > kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie > głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne. w ostatnich fiatach cały czas to jest dla oszczędzenia aku podczas odpalania jednak gaszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Trudno z ideologią, konkretnie DRLo-fobią, dyskutować. Ja mam stosunek zupełnie obojętny czy ktoś > jeździ na dziennych czy też nie, śmieszą mnie tylko ludzie, którzy całkiem fajne, nowe auta > oszpecają sobie tymi chińskimi lampkami za dwie dychy. Natomiast przemawia do mnie taka > galeria. Jeżdżę więc na DRL'ach, bo dostałem je w standardzie, co więcej, uważam je za > niewielką bo nie wielką, ale jednak, wartość dodaną. ja do tego też mam stosunek obojętny - zwisa mi to koło pióra szczerze mówiąc poza tym że IMO diody led świecące się wężykiem jak "wąsy na przedzie" wyglądają wsiowo - i niestety muszę to oglądać, no ale cóż a reflektory matowieją bo są plastikowe, powinny być jak należy - szklane i problemu by nie było to jest właśnie typowy przykład działania współczesnych producentów - zróbmy badziewne reflektory z badziewnymi żarówkami typu H7 które palą się co 2 tygodnie po to żeby potem wcisnąć DRLy które mają czujniki, diody itd żeby je oszczędzić wszystko to do kupy fajnie się popsuje i zarobimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Szczerze? Tak powinna wyglądać nowa Fabia a nie stworzyli nowy model.... Fabia III już niedługo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Przepraszam że się wtrącam, ale w czym to rozwiązanie jest idealniejsze od automagicznie > zapalających się DRLów + czujnik zmierzchowy? Haha. Czujnik zmierzchu nie załapie że akurat jedziesz w dzień w śnieżycy To samo z mgłą. A w takim przypadku światełka z tyłu by się bardzo przydały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Haha. Czujnik zmierzchu nie załapie że akurat jedziesz w dzień w śnieżycy > To samo z mgłą. > A w takim przypadku światełka z tyłu by się bardzo przydały Przy próbie włączenia przeciwmgłowych lub wycieraczek komputery w wielu autach odpalają światła mijania. Nie takie głupie te auta jak by się wydawało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Natomiast przemawia do mnie taka > galeria. sugerujesz, że światła matowieją bo są często włączane? Czy, że widoczność na zmatowiałych jest kiepska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > sugerujesz, że światła matowieją bo są często włączane? Czy, że widoczność na zmatowiałych jest > kiepska? Uważam, że jeżdżenie na światłach bez przerwy nie wpływa pozytywnie na matowienie plastikowych reflektorów, choćby ze względu na to, że przez większość czasu panuje wewnątrz nich dość wysoka temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Nawet wyszła im ta kuweta > Brakuje mi osobiście: 1.4 TSI 140 KM + DSG > A na białym felga paskudna Okrutnie widac pacyfikowanie Skody do roli tego ubogiego w koncernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Okrutnie widac pacyfikowanie Skody do roli tego ubogiego w koncernie. Co jest o tyle ciekawe, że porównywalne modele samochodów Seat sprzedaje circa 10% taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Co jest o tyle ciekawe, że porównywalne modele samochodów Seat sprzedaje circa 10% taniej. Ciekawe... Porownalem srednie wersje Toledo vs Rapid. 1.4 TSI z automatem. Skoda 68-5k upustu = 63k Seat 67k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ciekawe... Porownalem srednie wersje Toledo vs Rapid. 1.4 TSI z automatem. > Skoda 68-5k upustu = 63k > Seat 67k. To porównaj z upustem i z tym samym wyposażeniem (średnia wersja seata jest lepiej wyposażona od średniej skody). Ja porównywałem swoją fabkę do ibizy st, z tym samym motorem i wyposażeniem ibiza wyszła ~5k taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > To porównaj z upustem i z tym samym wyposażeniem (średnia wersja seata jest lepiej wyposażona od > średniej skody). > Ja porównywałem swoją fabkę do ibizy st, z tym samym motorem i wyposażeniem ibiza wyszła ~5k > taniej. Nie widze na oficjalnej stronie www zadnych promocji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Uważam, że jeżdżenie na światłach bez przerwy nie wpływa pozytywnie na matowienie plastikowych > reflektorów, choćby ze względu na to, że przez większość czasu panuje wewnątrz nich dość > wysoka temperatura. Jest w tym prawda, ale tylko trochę. W Punto 2 światła bardzo matowieją. Wystarczy jednak polerka zewnętrznej strony i już wyglądaja jak nowe. od strony wewnętrznej zmatowienia prawie wcale nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jest w tym prawda, ale tylko trochę. > W Punto 2 światła bardzo matowieją. > Wystarczy jednak polerka zewnętrznej strony i już wyglądaja jak nowe. > od strony wewnętrznej zmatowienia prawie wcale nie ma Oczywiście, po pierwsze to indywidualna sprawa, jeden reflektor jest taki, a inny jest inny. Po drugie, oczywiście słońce jest jednak nośnikiem trochę większej energii niż H7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ciekawe... Porownalem srednie wersje Toledo vs Rapid. 1.4 TSI z automatem. > Skoda 68-5k upustu = 63k > Seat 67k. Seat daje duże upusty tylko trzeba się upomnieć. A czasem nie trzeba. Swego czasu Leona FR 2.0 TDI 170 KM + DSG + jakieś dodatki dawali poniżej 90 kzł. Gdzie tak samo wyposażony Golf czy Octavia to było grubo powyżej 110 kzł po upustach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Uważam, że jeżdżenie na światłach bez przerwy nie wpływa pozytywnie na matowienie plastikowych > reflektorów, choćby ze względu na to, że przez większość czasu panuje wewnątrz nich dość > wysoka temperatura. wiesz, jeżdżenie z włączonymi wycieraczkami też powoduje rysowanie szyby IMHO taniej jest spolerować szkło lampy niż zakładać DRL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > wiesz, jeżdżenie z włączonymi wycieraczkami też powoduje rysowanie szyby IMHO taniej jest > spolerować szkło lampy niż zakładać DRL Zdecydowanie. Problem pojawia się kiedy dostajesz DRL w standardzie i musisz konfrontować się z internetowym DRLo-fobami w internecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Zdecydowanie. Problem pojawia się kiedy dostajesz DRL w standardzie i musisz konfrontować się z > internetowym DRLo-fobami w internecie oryginalne rozwiązanie jest jak najbardziej odpowiednie, praktycznie pod każdym względem. Ale montowanie chińskich, tandetnych świecidełek w pociętym zderzaku, albo co gorsza w przerobionych lampach tylko po to, żeby zaoszczędzić na wymianie żarówek po kilkanaście zł jest głupota, bo o względy estetyczne raczej nie chodzi. Jeszcze potrafię zrozumieć, jak wymiana żarówki podyktowana jest ściąganiem zderzaka, albo wykręcaniem aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Tak, pokrętła takie czyli jak w fiatach, w dźwigniach pod kierownica pokrętła?? nie widze roznicy w eksploatacji pomiędzy wyłącznikiem VW a wyłącznikami/pokretłami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > nie widze roznicy w eksploatacji pomiędzy wyłącznikiem VW a wyłącznikami/pokretłami W VW musisz oderwać rękę od kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ma w manetkach przy kierownicy. Zauważ róznicę pomiędzy obsługiwaniem manetek a sięganiem ręką i > gmeraniem w desce rozdzielczej. Właśnie po to wymyślono manetki. ale ile razy włączasz/wyłączasz swiatła w czasie jazdy?? zapalam silnik, zapalam swiatła, jade, koniec zabawy. wydaje mi się ze sprawa wyłącznika to średnio rzeczowy argument, bo idąc dalej można powiedziez ze, sterowanie nawiewami sa w złym miejscu, radio w złym miejscu itd. itd. a z tych elem częściej korzystam niż z włacznika swiateł... > Światła zapala się w zależności od warunków drogowych. Np. we mgle. we mgle p.mgielne zapalam raz (chociaż przyznam szczerze ze pomimo ze je mam uzyłem je może 1 raz??) czyli jedno pykniecie wyjezdzam z mgły drugi pyk wyłączenie... to taki problem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > czyli jak w fiatach, w dźwigniach pod kierownica pokrętła?? > nie widze roznicy w eksploatacji pomiędzy wyłącznikiem VW a wyłącznikami/pokretłami Różnica jest mniej więcej taka, jak zmiana biegów drążkiem w konsoli środkowej a manetkami przy kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ale ile razy włączasz/wyłączasz swiatła w czasie jazdy?? > zapalam silnik, zapalam swiatła, jade, koniec zabawy. > wydaje mi się ze sprawa wyłącznika to średnio rzeczowy argument Zgadzam się. Oczywiście, że wygodniej je mieć pod ręką, ale nie jest to aż tak istotne. A przeciwmgielne to w ogóle mało potrzebny gadżet, fajnie jak można je włączać przy kierownicy, ale przez ostatnie trzy lata przednie włączyłem może 4 razy, tylne może raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ale ile razy włączasz/wyłączasz swiatła w czasie jazdy?? > zapalam silnik, zapalam swiatła, jade, koniec zabawy. > wydaje mi się ze sprawa wyłącznika to średnio rzeczowy argument, bo idąc dalej można powiedziez ze, > sterowanie nawiewami sa w złym miejscu, radio w złym miejscu itd. itd. a z tych elem częściej > korzystam niż z włacznika swiateł... > we mgle p.mgielne zapalam raz (chociaż przyznam szczerze ze pomimo ze je mam uzyłem je może 1 > raz??) czyli jedno pykniecie wyjezdzam z mgły drugi pyk wyłączenie... > to taki problem?? Absolutnie żaden. Fani Apple też twierdzą, że jak coś jest zrobione gorzej to jest niepotrzebne. Fakt natomiast jest taki, że z punktu widzenia ergonomii światła włączane w manetce są lepsze od pokrętła na desce rozdzielczej, niezależnie od tego czy akurat Ty ich używasz czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Różnica jest mniej więcej taka, jak zmiana biegów drążkiem w konsoli środkowej a manetkami przy > kierownicy. Ale ciagle będę się upierał, ile razy zmieniasz biegi w ciągu drogi a ile razy zapalasz i gasisz swiatła (nie mylic ze zmiana swiateł)... idąc dalej, dlaczego przy kierownicy brak sterowania nawiewami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Fakt natomiast jest taki, że z punktu widzenia ergonomii światła włączane w manetce są lepsze od > pokrętła na desce rozdzielczej, niezależnie od tego czy akurat Ty ich używasz czy nie. Oczywiście. Zasadniczo im więcej rzeczy da się robić z kierownicy, tym lepiej. Ja odrywam ręce od kierownicy tylko jak muszę pogmerać w klimatyzacji (rzadko, ale jednak) no i przełączać ekrany komputera (to akurat częściej, żeby zobaczyć spalanie, średnią i takie tam i akurat przycisk od komputera jest w idiotycznym miejscu, bo na desce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Absolutnie żaden. Fani Apple też twierdzą, że jak coś jest zrobione gorzej to jest niepotrzebne. > Fakt natomiast jest taki, że z punktu widzenia ergonomii światła włączane w manetce są lepsze od > pokrętła na desce rozdzielczej, niezależnie od tego czy akurat Ty ich używasz czy nie. Musze się zgodzić, jak ktoś twierdzi inaczej nie ma racji, albo spiera się dla samego spierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Absolutnie żaden. Fani Apple też twierdzą, że jak coś jest zrobione gorzej to jest niepotrzebne. > Fakt natomiast jest taki, że z punktu widzenia ergonomii światła włączane w manetce są lepsze od > pokrętła na desce rozdzielczej, niezależnie od tego czy akurat Ty ich używasz czy nie. z punktu widzenia ergonomii "wajcha" otwierania tylnej klapy i przedniej powinna być w zasiegu ręki, zazwyczaj sa albo koło siedzenie (okol. progu) albo pod deska, min dlatego aby utrudnić otwieranie ich w czasie jazdy, może ktoś miał podobny zamysł z włącznikiem swiateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Seat daje duże upusty tylko trzeba się upomnieć. > A czasem nie trzeba. > Swego czasu Leona FR 2.0 TDI 170 KM + DSG + jakieś dodatki dawali poniżej 90 kzł. > Gdzie tak samo wyposażony Golf czy Octavia to było grubo powyżej 110 kzł po upustach. Swego czasu Seat nie chciał dawać w ogóle rabatów (2007) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ale ciagle będę się upierał, ile razy zmieniasz biegi w ciągu drogi a ile razy zapalasz i gasisz > swiatła (nie mylic ze zmiana swiateł)... To się upieraj ale to niemerytoryczne. To, że Ty czegoś używasz lub nie w żaden sposób nie wpływa na obiektywnie zmierzoną odległość od kierownicy do włącznika. Wycieraczek niektórzy używają rzadziej niż świateł a jednak nie umieszcza się ich w odległym od kierownicy miejscu. > idąc dalej, dlaczego przy kierownicy brak sterowania nawiewami?? Bo wymyślono automatyczne klimatyzacje to raz. A dwa, że nawiew jest elementem o mniejszym znaczeniu dla bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu. Wokół kierownicy umieszcza się elementy najistotniejsze. A światła, kierunkowskazy czy wycieraczki nimi niezaprzeczalnie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > z punktu widzenia ergonomii "wajcha" otwierania tylnej klapy i przedniej powinna być w zasiegu > ręki, zazwyczaj sa albo koło siedzenie (okol. progu) albo pod deska, min dlatego aby utrudnić > otwieranie ich w czasie jazdy, może ktoś miał podobny zamysł z włącznikiem swiateł Wierzę, że VW postanowił utrudnić włączanie świateł podczas jazdy. To ma głęboki sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Wierzę, że VW postanowił utrudnić włączanie świateł podczas jazdy. To ma głęboki sens. to hipotetycznie już pomijając znaczki na masce, ile razy w czasie jazdy włączasz i wyłączasz swiatła?? celowo podkreślam w czasie jazdy-bo ja nie pamiętam abym miał taka sytuacje... powiem więcej używam go dwa razy w czasie przemieszczania się: 1) wkładam kluczyk, zapalam silnik, swiatła on i jazda 2) parkuje, gasze silnik, gasze swiatła. koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Oczywiście. Zasadniczo im więcej rzeczy da się robić z kierownicy, tym lepiej. Ja odrywam ręce od > kierownicy tylko jak muszę pogmerać w klimatyzacji (rzadko, ale jednak) no i przełączać ekrany > komputera (to akurat częściej, żeby zobaczyć spalanie, średnią i takie tam i akurat przycisk > od komputera jest w idiotycznym miejscu, bo na desce). O, to kolejny kwiatek, akurat rodem z Mitsubishi, żeby ekranik pokazywał jak najmniej jednocześnie Ja ten guzik naciskam ze 20 w ciągu jednej dłuższej trasy A najgorsze, że jest niepodświetlany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > oryginalne rozwiązanie jest jak najbardziej odpowiednie, praktycznie pod każdym względem. Ale > montowanie chińskich, tandetnych świecidełek w pociętym zderzaku, albo co gorsza w > przerobionych lampach tylko po to, żeby zaoszczędzić na wymianie żarówek po kilkanaście zł > jest głupota, bo o względy estetyczne raczej nie chodzi. Jeszcze potrafię zrozumieć, jak > wymiana żarówki podyktowana jest ściąganiem zderzaka, albo wykręcaniem aku Ja tego też nie zrozumiem, bo u mnie jest akurat trudno wymienic żarówkę, ale wymiana w takim Carmanie kosztuje 20PLN (w cenie już żarówka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > To się upieraj ale to niemerytoryczne. To, że Ty czegoś używasz lub nie w żaden sposób nie wpływa > na obiektywnie zmierzoną odległość od kierownicy do włącznika. ale wiesz ze przed jazda masz przygotować się do jazdy min. właczyc swiatła?? > Wycieraczek niektórzy używają rzadziej niż świateł a jednak nie umieszcza się ich w odległym od > kierownicy miejscu. rozumiem ze właczaja i wyłaczaja swiatła w czasie jazdy?? > Bo wymyślono automatyczne klimatyzacje to raz. A dwa, że nawiew jest elementem o mniejszym > znaczeniu dla bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu. Wokół kierownicy umieszcza się elementy > najistotniejsze. A światła, kierunkowskazy czy wycieraczki nimi niezaprzeczalnie są. zaparowane szyby nie wpływają na bezpieczeństwo -ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > O, to kolejny kwiatek, akurat rodem z Mitsubishi, żeby ekranik pokazywał jak najmniej jednocześnie Kwiatek nie kwiatek, jest czytelny Coś za coś. > Ja ten guzik naciskam ze 20 w ciągu jednej dłuższej trasy No dali ciała z tym > A najgorsze, że jest niepodświetlany Klasyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > zaparowane szyby nie wpływają na bezpieczeństwo -ok Jak często włączasz klimatyzację a jak często kierunkowskaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jak często włączasz klimatyzację a jak często kierunkowskaz? swiatła kolego swiatła, cala batalia toczy się o włacznik swiateł który używam 2 razy proponuje przeczytać całość nawiasem mowiac kolejne normalne auto dla zwykłych przeciętnych ludzi, bez emocji, bez większych udziwnien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > to hipotetycznie już pomijając znaczki na masce, ile razy w czasie jazdy włączasz i wyłączasz > swiatła?? > celowo podkreślam w czasie jazdy-bo ja nie pamiętam abym miał taka sytuacje... Akurat mieszkam w okolicy gdzie często występują mgły, więc argument kulą w płot. Ale to nie ma znaczenia. Światła są elementem wpływającym na bezpieczeństwo Twoje i pozostałych użytkowników drogi. Powinny więc być łatwo dostępne. Świateł drogowych (długich) jest jeszcze mniej okazji do użycia niż np. przeciwmgłowych a jednak nikomu nie strzeliło do głowy żeby z tego powodu umieścic je w trudno dostępnym miejscu. > powiem więcej używam go dwa razy w czasie przemieszczania się: > 1) wkładam kluczyk, zapalam silnik, swiatła on i jazda > 2) parkuje, gasze silnik, gasze swiatła. > koniec A ja wcale nie dotykam świateł mijania bo mam automat. I co z tego? Gdybym potrzebował jednak ich dotknąć to mam je pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ale wiesz ze przed jazda masz przygotować się do jazdy min. właczyc swiatła?? A jak zapomnę to jestem skazany na poszukiwanie włącznika i ewentualny wypadek? > rozumiem ze właczaja i wyłaczaja swiatła w czasie jazdy?? Przeciwmgłowe lub drogowe - owszem. > zaparowane szyby nie wpływają na bezpieczeństwo -ok Szyby Ci nie zaparują znienacka w ułamku sekundy. Warunki drogowe mogą się zmienić gwałtownie w każdej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.