Skocz do zawartości

rozwój FIATa: droga do...


alek_lc

Rekomendowane odpowiedzi

> Dla mnie wnętrze GIII w porównaniu do BBMów to jakby cofnąć się w czasie. Wszystko cięte w kwadrat

> z czarnego smutnego plastiku a w BBMach ładne obłe kształty. O wyglądzie zewnętrznym nie ma co

> wspominać bo GIII jest przy nich ogórem.

e no golf nawet obecny jest ciosany w kwadracie (mi sie to wogole nie podoba)... ale chodzi o "jakość" tego kwadratu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze bravo? jakość wnętrza.

No chyba Cię pogieło... BBM miał jedno z fajniejszych wnętrz w epoce. Autu można wiele zarzucić, ale akurat środek był do rzeczy.

> stilo? antygolf? cena...

> obecne bravo? prowadzenie? do tego gdzie kombi? gdzie minivany? gdzie cc?

Mieli fajne minivany - Idea i Multipla... I tego nie rozumiem - bo już ich nie ma...

> fiata przegonili w segmencie C i D. idealne nic nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba Cię pogieło... BBM miał jedno z fajniejszych wnętrz w epoce. Autu można wiele zarzucić,

> ale akurat środek był do rzeczy.

kwestia gustu. miałem bravo i ta szarość była "obrzydliwa"... jak pokazał rynek (Yaris I też tak miał) - ludziom się szare nie podoba... nie wiem skąd ta fajność z epoki.

> Mieli fajne minivany - Idea i Multipla... I tego nie rozumiem - bo już ich nie ma...

kiedyś mieli wiele fajnych aut smile.gif

> > fiata przegonili w segmencie C i D. idealne nic nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do marki, ale do ceny. Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były

> dobre, praktyczne czy ładne . Ale tak na prawdę z wyboru .

Znam wiele takich osób, więc nie pisz bzdur.

Pandę w tym zestawieniu pomijam,

> bo jest jedyna w swoim rodzaju. Oczywiście dwójka, bo ta nowa to kolejna klapa . Poza tym

> Fiat produkuje przecież klony Pandy w postaci 500, Ka, Y i Adama, a kto to sprzedaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można porównać do Stilo, pod względem ceny kompletnie od czapy na starcie.

no tak to można też porównać do czajnika.

> Ale chciałbym mieć Phaetona, jest naprawdę śliczny i super wykończony w środku.

no widzisz. wiesz za co płacisz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do marki, ale do ceny. Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były

> dobre, praktyczne czy ładne . Ale tak na prawdę z wyboru.

To chyba ja! Kupiłem nowe Bravo, bo mi się podobało. Zresztą nadal mi się podoba. Czy praktyczne? Dla mnie wystarczające, ot zwykły kompakt. Czy dobre? Po prawie 6 latach użytkowania nie mam mu nic do zarzucenia. Minusem jest silnik, bo to auto w najsłabszej wersji, ale był to świadomy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba ja! Kupiłem nowe Bravo, bo mi się podobało. Zresztą nadal mi się podoba. Czy praktyczne?

> Dla mnie wystarczające, ot zwykły kompakt. Czy dobre? Po prawie 6 latach użytkowania nie mam

> mu nic do zarzucenia. Minusem jest silnik, bo to auto w najsłabszej wersji, ale był to

> świadomy wybór.

Gdzie w tekście poniżej widzisz słowo Bravo?

Quote:

> Nie do marki, ale do ceny. Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były

> dobre, praktyczne czy ładne . Ale tak na prawdę z wyboru.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak bardzo się prosisz, to podniosę rękę.

Dziadek najpierw kupił z własnej woli nowe CC700.

Następnie nowe SC 900.

Punto było używane, dwu/trzy letnie.

Jak "odkupiłem" od Dziadka Punto, bo było dla niego za duże, znowu kupił SC rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro tak bardzo się prosisz, to podniosę rękę.

> Dziadek najpierw kupił z własnej woli nowe CC700.

> Następnie nowe SC 900.

> Punto było używane, dwu/trzy letnie.

> Jak "odkupiłem" od Dziadka Punto, bo było dla niego za duże, znowu kupił SC

Nie rozumiem, gdzieś napisałem, że nikt nowych CC, SC itd. nie kupuje? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem, gdzieś napisałem, że nikt nowych CC, SC itd. nie kupuje?

Po prostu właściciele Fiatów zawsze myślą ,że się w nich uderza z krytyką , dlatego od razu z przyzwyczajenie odpowiadają ;p

<ŻART>

Jak dla mnie Fiata kupuje się sercem i trzeba być na prawdę fanem marki wink.gif

Podkreślam DLA MNIE - Fiat ma kompletnie nietrafione modele - poza BRAVO , które akurat mi się podoba. Chyba żaden producent samochodów nie zaliczył tyle wpadek w ostatnim czasie co FIAT.

Fiat marką premium ? głupota. Powinni celować w małe , tanie auta - to im zawsze wychodziło i odnosili sukcesy.

Z Bravo to , aż się prosiło ,żeby zrobić sedan + kombi i byłby sukces.

Croma ? to jakaś pomyłka - ani to kombi ani limuzyna ani nic. Coś jak Opel zrobił z Signumem , chociaż je się częściej na drogach widzi.

Fiat idzie w złym kierunku i jeśli chcą rozwijać markę wariacjami na temat fiata 500 i Pandy ... to jest to zły kierunek.

Nową Pandę osobiście na drogach w Polsce widziałem tylko RAZ.

I proszę nie mówić o Alfach czy Lanciach bo , mówi o autach ze znaczkiem FIAT w tej chwili. Lancie są wyjątkowo brzydkie, a jedyna pozytywna rzecz w tym wszystkim to AR 159.

koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krzyz na droge. Problem w tym, ze mieli dobra pozycje na rynku a ludzie byli przyzwyczajeni do

> marki. Na ile to wycenic nie wiem. Nie mam tez pojecia jak sie Fiat sprzedaje na swiecie.

Możesz sobie sprawdzić. Np NA TEJ stronie ok.gif

>Czy

> cos sprzedaja pod marka Fiat w stanach?

Nie prościej po prostu poszukać takiej informacji samemu. TUTAJ masz ranking wszystkich modeli sprzedanych w USA od stycznia do sierpnia.

- Fiat 500: 26,868 sztuk

- Fiat 500L: 2,717 sztuk

>Watpie bo nie maja co. Tam sa ludzie przywiazani do

> innych marek dokladnie w taki sam sposob jak u nas byli przywiazani do marki Fiat (nie wiem

> czemu ale to fakt...)

Firma patrzy jak zarobić, a nie kto do czego ma sentyment. Jeżeli markę Fiat chcą wypozycjonować głównie jako producenta małych miejskich toczydeł, to mają takie prawo. Będzie się to wiązało, ze spadkiem sprzedaży w kilku krajach, jak PL. Ale taką mają politykę i nie nasza to sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firma patrzy jak zarobić, a nie kto do czego ma sentyment. Jeżeli markę Fiat chcą wypozycjonować

> głównie jako producenta małych miejskich toczydeł, to mają takie prawo. Będzie się to wiązało,

> ze spadkiem sprzedaży w kilku krajach, jak PL. Ale taką mają politykę i nie nasza to sprawa.

Poczytaj jak poleciała sprzedaż po zmianie modelu Pandy w dół na rynkach zachodnich- to jest dramat!

Do tego należy brać pod uwagę nowe modele - Up, Citigo Picanto etc, które skutecznie odbierają klientów.

Nawet w klasie 500 tki masz już dużo fajniejszych autek i niestety tez widać to w statystykach sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj jak poleciała sprzedaż po zmianie modelu Pandy w dół na rynkach zachodnich- to jest

> dramat!

Jaka jest przyczyna? Czego brakuje nowej Pandzie? IMHO to bardzo fajne miejskie autko. Nowa to taka naturalna ewolucja poprzedniej. Popsuli coś? Czy może gorsza sprzedaż wynika właśnie z większej konkurencji po pojawieniu się trojaczków od VW i małych koreańców?

BTW: Moi teściowie teraz będą kupować małe autko i mają dylemat między Pandą a I10.

> Do tego należy brać pod uwagę nowe modele - Up, Citigo Picanto etc, które skutecznie odbierają

> klientów.

> Nawet w klasie 500 tki masz już dużo fajniejszych autek i niestety tez widać to w statystykach

> sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest przyczyna? Czego brakuje nowej Pandzie? IMHO to bardzo fajne miejskie autko. Nowa to taka

> naturalna ewolucja poprzedniej. Popsuli coś? Czy może gorsza sprzedaż wynika właśnie z

> większej konkurencji po pojawieniu się trojaczków od VW i małych koreańców?

> BTW: Moi teściowie teraz będą kupować małe autko i mają dylemat między Pandą a I10.

> > sprzedaży.

Nowa Panda jest lepsza od starej. Ale konkurencja poszła do przodu i Panda nie ma nabywców. Fiat stracił swój najważniejszy segment: małe tanie auta miejskie. Mają problem, duży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były

> dobre, praktyczne czy ładne

dzień dobry. Pan mnie wzywał ? zlosnik.gif

> Ale tak na prawdę z wyboru

no fakt, z wyboru. Moglem kupic inne auto ale wybrałem sc - bo nam odpowiadał wyglądem, funkcjonalnością i bezawaryjnością. CO życie potem potwierdziło. Pozniej z pełną premedytacją kupilismy drugiego seja którego mamy do dziś i doskonale spełnia swoją rolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko można napisać o trojaczkach BBM ale nie to, że na swoje lata miały smutne lub źle

> zaprojektowane i wykonane wnętrze.

a jednak można smile.gif

FIATBravo-2430_8.jpg

ta szarość w dotyku aż ciarki przechodziły... to czarne na srodku skrzypiało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jednak można

Częściowo

> ta szarość w dotyku aż ciarki przechodziły...

Pryznaję 100% racji. Te szare plastiki sprawiały okropne wrażenie skandalicznej taniości

> to czarne na srodku skrzypiało

Tego nie potwierdzam, czarne plastiki były bardzo dobre jak na czarne plastiki, konkurencja lepszych nie miała.

A skrzypieć nie skrzypiało nic.

Ogólnie wnętrze przedliftowych BBM-ów oceniam bardzo nisko. Abstrahując od designu szare plastiki zepsuły całość.

... natomiast ogólnie sylwetka takiej Bravy (1995 rok przypomnę) w ogóle się nie zestarzała

Ostatnio przyglądałem się stojącym obok siebie: Brava i pierwszy Focus (model zaprezentowany w 1998) i ot Ford postarzał się bardziej.

O reszcie niemcowni nie wspomnę czy też o Meganach, Almerach, Astrach i innych z 1995 roku. Obecnie wyglądają jak zabytki.

Rzekłbym, że sylwetka Bravy wyprzedziała konkurencję o dobre 5 lat.

I to trzeba Włochom przyznać, że tutaj potrafią (oczywiście nie zawsze są) być genialni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest przyczyna? Czego brakuje nowej Pandzie? IMHO to bardzo fajne miejskie autko. Nowa to taka

> naturalna ewolucja poprzedniej. Popsuli coś? Czy może gorsza sprzedaż wynika właśnie z

> większej konkurencji po pojawieniu się trojaczków od VW i małych koreańców?

Prosta Marku przyczyna- Cena- niestety konkurencja oferuje więcej za mniej- a jak wiadomo jak jest wybór miedzy VW czy fiatem i a fiat jest droższy toooo...... grinser006.gif wiesz jake panują stereotypy na dzielnicy 270751858-jezyk.gif

Brak akcji promocyjnych, brak ciekawych pakietów wyposażenia no i jest klapa. no.gif

Oczywiście jak dla mnie a klasie małych autek Panda jest dużo lepsza do Up czy citigo no ale to moje zdanie.

> BTW: Moi teściowie teraz będą kupować małe autko i mają dylemat między Pandą a I10.

> > sprzedaży.

no w takim porównaniu to panda bije na głowę I10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz pokaz konkurencje

zdjęcia tego nie oddają. wystarczy natomiast dotknąć i posłuchac podczas jazdy

miałem Astrę GSI (jako następcę tego bravo) i była przepaść w jakości (nie piszę o designie, bo to kwestia gustu).

> przyznam ze i stare bravo i nowe doskonale odnajdywały się i odnajdują w czasach gdy wchodziły na

> rynek...

raczej mam odmienne wrażenie. szary plastik nie jest udanym rozwiązaniem, jak widać po dzisiejszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdjęcia tego nie oddają. wystarczy natomiast dotknąć i posłuchac podczas jazdy

> miałem Astrę GSI (jako następcę tego bravo) i była przepaść w jakości (nie piszę o designie, bo to

> kwestia gustu).

Ojciec w 96 r. kupił Astrę. Oglądał wszystko co było na rynku z kompaktów. Brava wykończeniem wnętrza nawet nie mogła lizać butów tej Astrze.

Kupiłem kilka lat później taka Brave z 98 r i niestty jakośc plastików to był dramat.

Pamiętam, jak sie przesiadłem do Stilo, jak sie pokazało w salonie i to dopiero była przepaść w porównaniu do Bravy, jak inny świat. Zresztą po 2 latach przesiadłem sie do Stilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojciec w 96 r. kupił Astrę. Oglądał wszystko co było na rynku z kompaktów. Brava wykończeniem

> wnętrza nawet nie mogła lizać butów tej Astrze.

> Kupiłem kilka lat później taka Brave z 98 r i niestty jakośc plastików to był dramat.

> Pamiętam, jak sie przesiadłem do Stilo, jak sie pokazało w salonie i to dopiero była przepaść w

> porównaniu do Bravy, jak inny świat. Zresztą po 2 latach przesiadłem sie do Stilo

o tym właśnie piszę... ale widać BBM ma fanów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jednak można

> ta szarość w dotyku aż ciarki przechodziły... to czarne na srodku skrzypiało

Plastiki to prawda, ale nie jest tak smutno i szaro jak w gofrze. Do tego pamiętam to radio, wtedy był kosmos zlosnik.gif jak zacząłem się bawić na parkingu to babka siedząca obok w aucie szturchała męża i pytała co to za cudo jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie wnętrze przedliftowych BBM-ów oceniam bardzo nisko. Abstrahując od designu szare plastiki

> zepsuły całość.

ok.gif

zapomniałem wymienić - wzory tapicerek... tylko P406 był równie słaby smile.gif

> ... natomiast ogólnie sylwetka takiej Bravy (1995 rok przypomnę) w ogóle się nie zestarzała

> Ostatnio przyglądałem się stojącym obok siebie: Brava i pierwszy Focus (model zaprezentowany w

> 1998) i ot Ford postarzał się bardziej.

Pierwsze Bravo wyglądało na swoje czasy swietnie. To prawda. Ale jak widać na ulicach - raczej trwałe to to nie było...

> O reszcie niemcowni nie wspomnę czy też o Meganach, Almerach, Astrach i innych z 1995 roku. Obecnie

> wyglądają jak zabytki.

> Rzekłbym, że sylwetka Bravy wyprzedziała konkurencję o dobre 5 lat.

no bez przesady. był focus 3 lata pozniej smile.gif 2 lata wczesniej był Peugeot 306. Był Civic VI.

> I to trzeba Włochom przyznać, że tutaj potrafią (oczywiście nie zawsze są) być genialni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi chyba śpią.

> Rzecznik FIATa zapowiedział , że firma w okresie najbliższych 2 lat zaproponuje 5 modeli w klasie

> A-B. Bravo się starzeje, kombi nie widać, limuzyny klasy C/D też brak: to na czym Oni chcą

> zarobić pieniądze?

Ostatnio na tych większych przeważnie tracili - a z mniejszymi takich problemów nie było. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w czym twoim zdaniem jest lepsza? Pytam, bo nie interesowałem się ostatnio tym segmentem.

Samochód jest bardziej komfortowy, lepiej wybiera nierówności, jest cichszy, no i jakość materiałów we wnętrzu (tapicerka czy też użyte plastiki)- przepraszam ale goła blacha we wnętrzu to jakieś nieporozumienie nawet w klasie A. Podobnie jak wiele innych byków ergonomicznych typu brak przycisku do otwarcia szyby pasażera po stronie kierowcy, czy nawiewów na konsoli środkowej, o braku opuszczania tylnych szyb nie wspominając.

Innym chwytem marketingowym jest podawania przez producenta pojemność bagażnika wraz z...... wnęką na koło zapasowe.

Niestety Panda w takim bezpośrednim ekonomicznym starciu z konkurencją odstaje in minus ceną a jak wiadomo w tym segmencie ma ona kluczowe znaczenie i stąd sprzedaż poleciała w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem, gdzieś napisałem, że nikt nowych CC, SC itd. nie kupuje?

Quote:

Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były dobre, praktyczne czy ładne . Ale tak na prawdę z wyboru.


U mnie w rodzinie większość woli nowe, małe samochody.

SC nie miało na PL rynku odpowiednika małego, zwrotnego, z dobrą widocznością dookoła auta.

Auta klasy Punto/Fabia/Corsa były za duże. Więc teraz następuje przesiadka na I10/Pikanto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auta klasy Punto/Fabia/Corsa były za duże. Więc teraz następuje przesiadka na I10/Pikanto

I10 i Picanto to dzisiaj samochody wielkości Astry I, Golfa II czy Lanosa grinser006.gif. W środku nawet przestronniejsze, chociaż z tą widocznością to już bym się kłócił facepalm%5B1%5D.gif. Po przesiadce z SCC nawet trojaczki z Kolina wydają się minivanami hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW: Moi teściowie teraz będą kupować małe autko i mają dylemat między Pandą a I10.

> > sprzedaży.

Ciotka miała taki dylemat z rok temu, wybór padł na I10 ( cena/wyposażenie nie do pobicia na tamten czas).

Przesiadała się z SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I10 i Picanto to dzisiaj samochody wielkości Astry I, Golfa II czy Lanosa . W środku nawet

I10 w środku jest niewiele większe jak SC. Picanto nadrabia wnętrzem ( jakością plastików, a właściwie tym, że w ogóle są zlosnik.gif).

Lanos w środku był większy od Astry I. W obydwóch siedziałem z tyłu nie raz a i jako użytkownik miałem okazję po testować.

Więc albo pamięć nie ta, gdyż Lanos Astra I mam wrażenie, że były "ogromne" w porównaniu do I10/Pikaczu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc albo pamięć nie ta, gdyż Lanos Astra I mam wrażenie, że były "ogromne" w porównaniu do

> I10/Pikaczu

Lanosem jeżdżę do dzisiaj zlosnik.gif, mam bezpośrednie porównanie. Nowe małe samochody I10, Picanto, Up, Panda itp. mają bardzo zbliżone wymiary do kompaktów z lat 90-tych. Często są wyższe. Wrażenie ciasnoty wynika z tego, że dzisiaj człowiek jest bardziej obudowany samochodem, w środku jest więcej plastików, deska z kierownicą jest prawie na klacie grinser006.gif, konsola środkowa kończy się na tylnych siedzeniach itp hehe.gif. Jadąc Lanosem widzę całe swoje nogi i buty na pedałach, maskę i zewnętrzny bok drzwi. W sporo większym Cee'dzie nie widzę kolan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę odpisywał wszystkim po kolei ;p;p

od razu piszę, że fanem marki jestem, i w zasadzie rozwój obecnej nie jest złą drogą; chociaż nie najlepszą

co do aut, bravo sedan = linea; w klasie punto sedan mają albeę;

miał się pojawić następca CC/SC o nazwie Topolino (powrót do tradycji) ale jakoś go nie widać...

Wariacje na temat 500-tki, dobry krok wzg. głównego konkurenta = Mini

Nowa panda = Nuova Uno na innych rynkach, czy sukces... zobaczymy

Ogólnie to fiat zajął sie teraz produkcją dla innych, w ilu autach mamy 1.3 MJ, 1.9MJ itp

o wspólnej produkcji modeli Ulisse/807, dostawczakach też nie należy zapominać

W obecnych czasach sprzedaż samochodów to nie wszystko, więcej mogą zarobić na sprzedaży technologii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.