Keryp_ Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 ...od 1.0 eco-boost forda? Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE 0.9... Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 pod wzgledem pojemnosci to mniej juz chyba (póki co) nie będzie, ale pod względem cylindrów jest fiatowski Twin Air . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ...od 1.0 eco-boost forda? > Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE > 0.9... to samo jest w clio a jak sie to bedzie sprawowac? IMHO tak samo jak kazdy inny silnik z turbo. Czyli jak kieownik niekumaty to zajezdzi szybko. Jak miales diesla i nie jest Ci obce uzytkownie auto z turbo to bac sie raczej nie ma czego. Oczywiscie jak silnik nie ma jakies wpadki konstrukcyjnej a to chyba tylko zycie zweryfikuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ...od 1.0 eco-boost forda? > Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE > 0.9... > Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat? Ford 1.0 125KM Fiat 0.9 105KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > pod wzgledem pojemnosci to mniej juz chyba (póki co) nie będzie, ale pod względem cylindrów jest > fiatowski Twin Air . Jest. BMW i3, pojemność 0,6L. I całe 34KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Jest. BMW i3, pojemność 0,6L. I całe 34KM... Ale to to chyba hybryda? poza tym ztcp to póki co chyba tylko prototyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ...od 1.0 eco-boost forda? > Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE > 0.9... > Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat? Mam takiego litrowego EcoBoosta i jestem z niego super zadowolony . Jeździłem też nowym renault clio 4 z silnikiem 0,9 l i 90 KM- dla mnie ma wielką wadę w postaci turbo dziury podczas ruszania- wciskasz gaz, a on reaguje dopiero po chwili . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Jest. BMW i3, pojemność 0,6L. I całe 34KM... Taa, do ładowania baterii, bo do jazdy jest 130kW elektryk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Mam takiego litrowego EcoBoosta i jestem z niego super zadowolony . > Jeździłem też nowym renault clio 4 z silnikiem 0,9 l i 90 KM- dla mnie ma wielką wadę w postaci > turbo dziury podczas ruszania- wciskasz gaz, a on reaguje dopiero po chwili . Nie ma się co dziwić, zmuszają silnik od kosiarki turbiną żeby ciągnął cieżką jak na swoją pojemność budę. Cudów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Małe silniki to nie jest rewolucyjna zmiana. One po prostu wracają do normalnych pojemności. Przykłady z dawnych lat to 3-cylindrowy, litrowy diesel Daihatsu i jego sportowa odmiana GTI - benzynowy 1.0 turbo o mocy 101 KM. Potem silniki rosły bo tyły samochody. Teraz doczekaliśmy się, że auta maleją i są coraz lżejsze. Fajnie jakby wróciły czasy, w których 150 KM to była MOC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Już dawno temu było suzuki z silnikiem 0.6 Turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Już dawno temu było suzuki z silnikiem 0.6 Turbo Nie tylko Suzuki. I co najlepsze, te japonskie wynalazki sie praktycznie nie psuly. No ale oczywiscie to troche inne czasy byly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Ale to to chyba hybryda? poza tym ztcp to póki co chyba tylko prototyp Można to już zamawiać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Nie tylko Suzuki. I co najlepsze, te japonskie wynalazki sie praktycznie nie psuly. No ale > oczywiscie to troche inne czasy byly... Dokladnie, Kei Car to dosc duzy element rynku w JP. I w sumie tez wynikal z regulacji prawnych prawie jak EU-ekoterroryzm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Już dawno temu było suzuki z silnikiem 0.6 Turbo Nie no ok., jest dużo aut z silnikami < 900ccm3. Tyle, że nowy logan mcv, to 4 i pół metrowe kombi z 570litrowym bagaznikiem. Trochę nijak się ma do japońskich mini-samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Małe silniki to nie jest rewolucyjna zmiana. One po prostu wracają do normalnych pojemności. > Przykłady z dawnych lat to 3-cylindrowy, litrowy diesel Daihatsu i jego sportowa odmiana GTI - > benzynowy 1.0 turbo o mocy 101 KM. > Potem silniki rosły bo tyły samochody. Teraz doczekaliśmy się, że auta maleją i są coraz lżejsze. Tiaa... A na początku XX wieku silniki miały po 5, 10 czy 20 litrów pojemności. Równie dobrze można powiedzieć że to były normalne pojemności. Swoją drogą, które modele aut chudną? Słyszałem tylko o Fieście, ale może nie na czasie jestem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Już dawno temu było suzuki z silnikiem 0.6 Turbo Nie pomyliłeś z Daihatsu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Nie pomyliłeś z Daihatsu? nie pomylil http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Suzuki_engines Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > nie pomylil > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Suzuki_engines Są tylko litrowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Są tylko litrowe... sprawdź jeszcze raz Quote: Suzuki F engine — 0.5–0.8 L; The F5A was a three-cylinder version of the F8A "four". F5A — 543 cc (33.1 cu in) (62.0 x 60.0mm) 1980–1984 Suzuki Alto/Fronte SS40S/V 1984.09–1988.09 Suzuki Alto CA/CC71, CA/CC72 1980.09–1989.10 Suzuki Carry/Every ST40/41, DA/DB71 1982–1988 Suzuki Cervo SS40C 1984.09–1988.09 Suzuki Fronte CB71, CB/CD72 1986.01–1990.03 Suzuki Jimny JA71 1983–1988 Suzuki Mighty Boy SS40T F5B — 547 cc (33.4 cu in) (65.0 x 55.0mm) 1988.02–1990.05 Suzuki Cervo 1988.10–1990.03 Suzuki Alto CL/CM/CN/CP11 1988.10–1989.04 Suzuki Fronte CN/CP11 1989.05–1990.03 Suzuki Carry/Every DA/DB41 (also labelled Autozam Scrum DG/DH41) 1989.10–1990.02 Autozam Carol AA5PA/AA5RA F6A — 657 cc (40.1 cu in) (65.0 x 66.0mm) 1990.03–1994.11 Suzuki Alto / Alto Hustle 1994.11–1998.10 Suzuki Alto HA/HB/HC/HD11 1998.10–2000.12 Suzuki Alto HA12 / Mazda Carol Suzuki Cappuccino Suzuki Cara Suzuki Carry 1990.07–1998.10 Suzuki Cervo Mode CN/CP21S, CN/CP22S Suzuki Every 1995–1998 Suzuki Jimny JA12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Smart Fortwo ma mini silniczki, szczególnie diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > A na początku XX wieku silniki miały po 5, 10 czy 20 litrów pojemności. Wtedy silnik spalinowy był tak normalny jak teraz grafen. > Równie dobrze > można powiedzieć że to były normalne pojemności. Normalna pojemność to silnik, który zapewnia wpisać się w przeciętne warunki ruchu. Wiem, mało precyzyjnie. > Swoją drogą, które modele aut chudną? Słyszałem tylko o Fieście, ale może nie na czasie jestem? Wszystko chudnie, Golfy, "zibenery", SUVy, Clio, P308, Mazdy...nie licząc Opli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > sprawdź jeszcze raz Piszą, że tylko G10T i K10A... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Smart Fortwo ma mini silniczki, szczególnie diesla. A ma 4 i pół metra (plus/minus) i przepastny bagażnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Wtedy silnik spalinowy był tak normalny jak teraz grafen. > Normalna pojemność to silnik, który zapewnia wpisać się w przeciętne warunki ruchu. Wiem, mało > precyzyjnie. > Wszystko chudnie, Golfy, "zibenery", SUVy, Clio, P308, Mazdy...nie licząc Opli. tak chudną jak nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Piszą, że tylko G10T i K10A... toć Ci wkleiłem, F5A; F5B, F6A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > 150 KM to była MOC. 150KM to prochy nasenne dla paralityków, no chyba że <1000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > 150KM to prochy nasenne dla paralityków, no chyba że Wystarczy Megane Coupe I 2.0 16v...no i musi być żółte bo inaczej to faktycznie kima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > tak chudną jak nie wiem Mamy rok 2013 czy zabłądziłem w czasoprzestrzeni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudus87 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > ...od 1.0 eco-boost forda? > Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE > 0.9... > Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat? Moja żona jeździ teraz Lancia Ypsilon 0.9 Twin Air Turbo. Po wsadzeniu chipa 100KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > tak chudną jak nie wiem chudną chudną. mniej wiecej w okresie produkcji Golfa IV i V się zorientowali że czas odchudzać. ten filmik to przykład apogeum problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > chudną chudną. mniej wiecej w okresie produkcji Golfa IV i V się zorientowali że czas odchudzać. > ten filmik to przykład apogeum problemu nie chudną tylko są dużo mocniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > nie chudną tylko są dużo mocniejsze jedno drugiego nie wyklucza. oczywiscie nie osiądną wagi Golfa I, ale chudną wyraźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > jedno drugiego nie wyklucza. > oczywiscie nie osiądną wagi Golfa I, ale chudną wyraźnie. minimalnie chudną, za to żeby nie było siary takiej jak na filmie zorientowali się że trzeba dodać +100KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > minimalnie chudną, za to żeby nie było siary takiej jak na filmie zorientowali się że trzeba dodać > +100KM mazda 6 nowa nie schudła minimalnie. urwali sporo kg. wczesniej mazda 2 też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > mazda 6 nowa nie schudła minimalnie. urwali sporo kg. wczesniej mazda 2 też w przypadku mazdy i jej technologii zabezpieczenia antykorozyjnego nie wiem czy jest się z czego cieszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > w przypadku mazdy i jej technologii zabezpieczenia antykorozyjnego nie wiem czy jest się z czego > cieszyć troszkę wykazujesz się ingrancją Akurat mazda idzie trochę inną drogą niż większość producentów. Zamiast iść w dowsizeing oni wsadzają benzynowy 2.0, przeprojektowany, odchudzony. Tak samo jak np. większość elementów nadwozia czy podzespołów w nowej 3 czy 6. Lżejsze skrzynie biegów, lżejsze (a podobno sztywniejsze) blachy itd. Co z tego wyjdzie to się zobaczy, ale u mnie mają plus za to, że idą swoją drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > troszkę wykazujesz się ingrancją przyznam że to prawda, zupełnie mnie to nie interesuje > Akurat mazda idzie trochę inną drogą niż większość producentów. Zamiast iść w dowsizeing oni > wsadzają benzynowy 2.0, przeprojektowany, odchudzony. Tak samo jak np. większość elementów > nadwozia czy podzespołów w nowej 3 czy 6. Lżejsze skrzynie biegów, lżejsze (a podobno > sztywniejsze) blachy itd. > Co z tego wyjdzie to się zobaczy, ale u mnie mają plus za to, że idą swoją drogą. mama ma mazde 3, gnije pięknie - tata dzielnie walczy brunoxem i robi zaprawki. Ale drzwi są bardzo lekkie - w czasie zamykania wydaje się jakby z tektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Są tylko litrowe... ten tez ? F6A 657 cc (40.1 cu in) (65.0 x 66.0mm) Quote: It was originally equipped with the F6A engine: later models were fitted with a K6A engine which was lighter and had chain-driven, rather than belt-driven camshafts and more torque. Both are DOHC 12-valve, inline 3-cylinder engines that were turbocharged and intercooled. Power output was a claimed 63 hp (47 kW; 64 PS) at 6500 rpm to fit under the maximum power allowed for Kei cars. montowany tez w tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Nie ma się co dziwić, zmuszają silnik od kosiarki turbiną żeby ciągnął cieżką jak na swoją > pojemność budę. Cudów nie ma. Ale jak nie ma się czemu dziwić? Silnik renault clio ma 0,9 l pojemności i 90 KM. Silnik forda fiesty ma 1 l i 100 KM. Zdaje się clio jest nawet ciut lżejsze. O niebo lepiej jedzie fiesta. Ewidentnie jest coś nie halo z silnikiem renault, a nie ze wszystkimi małymi uturbionymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.