Skocz do zawartości

Kto da mniej...


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> ...od 1.0 eco-boost forda?

> Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE

> 0.9...

to samo jest w clio

a jak sie to bedzie sprawowac? IMHO tak samo jak kazdy inny silnik z turbo. Czyli jak kieownik niekumaty to zajezdzi szybko. Jak miales diesla i nie jest Ci obce uzytkownie auto z turbo to bac sie raczej nie ma czego. Oczywiscie jak silnik nie ma jakies wpadki konstrukcyjnej a to chyba tylko zycie zweryfikuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...od 1.0 eco-boost forda?

> Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE

> 0.9...

> Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat?

Mam takiego litrowego EcoBoosta i jestem z niego super zadowolony ok.gif.

Jeździłem też nowym renault clio 4 z silnikiem 0,9 l i 90 KM- dla mnie ma wielką wadę w postaci turbo dziury podczas ruszania- wciskasz gaz, a on reaguje dopiero po chwili no.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takiego litrowego EcoBoosta i jestem z niego super zadowolony .

> Jeździłem też nowym renault clio 4 z silnikiem 0,9 l i 90 KM- dla mnie ma wielką wadę w postaci

> turbo dziury podczas ruszania- wciskasz gaz, a on reaguje dopiero po chwili .

Nie ma się co dziwić, zmuszają silnik od kosiarki turbiną żeby ciągnął cieżką jak na swoją pojemność budę. Cudów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe silniki to nie jest rewolucyjna zmiana. One po prostu wracają do normalnych pojemności. Przykłady z dawnych lat to 3-cylindrowy, litrowy diesel Daihatsu i jego sportowa odmiana GTI - benzynowy 1.0 turbo o mocy 101 KM.

Potem silniki rosły bo tyły samochody. Teraz doczekaliśmy się, że auta maleją i są coraz lżejsze. Fajnie jakby wróciły czasy, w których 150 KM to była MOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko Suzuki. I co najlepsze, te japonskie wynalazki sie praktycznie nie psuly. No ale

> oczywiscie to troche inne czasy byly...

Dokladnie, Kei Car to dosc duzy element rynku w JP. I w sumie tez wynikal z regulacji prawnych smile.gif prawie jak EU-ekoterroryzm wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małe silniki to nie jest rewolucyjna zmiana. One po prostu wracają do normalnych pojemności.

> Przykłady z dawnych lat to 3-cylindrowy, litrowy diesel Daihatsu i jego sportowa odmiana GTI -

> benzynowy 1.0 turbo o mocy 101 KM.

> Potem silniki rosły bo tyły samochody. Teraz doczekaliśmy się, że auta maleją i są coraz lżejsze.

Tiaa... A na początku XX wieku silniki miały po 5, 10 czy 20 litrów pojemności. Równie dobrze można powiedzieć że to były normalne pojemności.

Swoją drogą, które modele aut chudną? Słyszałem tylko o Fieście, ale może nie na czasie jestem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są tylko litrowe...

sprawdź jeszcze raz

Quote:

Suzuki F engine — 0.5–0.8 L; The F5A was a three-cylinder version of the F8A "four".

F5A — 543 cc (33.1 cu in) (62.0 x 60.0mm)

1980–1984 Suzuki Alto/Fronte SS40S/V

1984.09–1988.09 Suzuki Alto CA/CC71, CA/CC72

1980.09–1989.10 Suzuki Carry/Every ST40/41, DA/DB71

1982–1988 Suzuki Cervo SS40C

1984.09–1988.09 Suzuki Fronte CB71, CB/CD72

1986.01–1990.03 Suzuki Jimny JA71

1983–1988 Suzuki Mighty Boy SS40T

F5B — 547 cc (33.4 cu in) (65.0 x 55.0mm)

1988.02–1990.05 Suzuki Cervo

1988.10–1990.03 Suzuki Alto CL/CM/CN/CP11

1988.10–1989.04 Suzuki Fronte CN/CP11

1989.05–1990.03 Suzuki Carry/Every DA/DB41 (also labelled Autozam Scrum DG/DH41)

1989.10–1990.02 Autozam Carol AA5PA/AA5RA

F6A — 657 cc (40.1 cu in) (65.0 x 66.0mm)

1990.03–1994.11 Suzuki Alto / Alto Hustle

1994.11–1998.10 Suzuki Alto HA/HB/HC/HD11

1998.10–2000.12 Suzuki Alto HA12 / Mazda Carol

Suzuki Cappuccino

Suzuki Cara

Suzuki Carry

1990.07–1998.10 Suzuki Cervo Mode CN/CP21S, CN/CP22S

Suzuki Every

1995–1998 Suzuki Jimny JA12


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na początku XX wieku silniki miały po 5, 10 czy 20 litrów pojemności.

Wtedy silnik spalinowy był tak normalny jak teraz grafen.

> Równie dobrze

> można powiedzieć że to były normalne pojemności.

Normalna pojemność to silnik, który zapewnia wpisać się w przeciętne warunki ruchu. Wiem, mało precyzyjnie. biglaugh.gif

> Swoją drogą, które modele aut chudną? Słyszałem tylko o Fieście, ale może nie na czasie jestem?

Wszystko chudnie, Golfy, "zibenery", SUVy, Clio, P308, Mazdy...nie licząc Opli. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtedy silnik spalinowy był tak normalny jak teraz grafen.

> Normalna pojemność to silnik, który zapewnia wpisać się w przeciętne warunki ruchu. Wiem, mało

> precyzyjnie.

> Wszystko chudnie, Golfy, "zibenery", SUVy, Clio, P308, Mazdy...nie licząc Opli.

tak chudną jak nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...od 1.0 eco-boost forda?

> Są "lepsi" - po przeczytaniu na MK testu dacii zerknąłem sobie na cennik, a tam logan MCV TCE

> 0.9...

> Jak się sprawują takie silniki do 100/150tkm? Warto brać na powiedzmy 3-5 lat?

Moja żona jeździ teraz Lancia Ypsilon 0.9 Twin Air Turbo. Po wsadzeniu chipa 100KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przypadku mazdy i jej technologii zabezpieczenia antykorozyjnego nie wiem czy jest się z czego

> cieszyć

troszkę wykazujesz się ingrancją zlosnik.gif

Akurat mazda idzie trochę inną drogą niż większość producentów. Zamiast iść w dowsizeing oni wsadzają benzynowy 2.0, przeprojektowany, odchudzony. Tak samo jak np. większość elementów nadwozia czy podzespołów w nowej 3 czy 6. Lżejsze skrzynie biegów, lżejsze (a podobno sztywniejsze) blachy itd.

Co z tego wyjdzie to się zobaczy, ale u mnie mają plus za to, że idą swoją drogą. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszkę wykazujesz się ingrancją

przyznam że to prawda, zupełnie mnie to nie interesuje

> Akurat mazda idzie trochę inną drogą niż większość producentów. Zamiast iść w dowsizeing oni

> wsadzają benzynowy 2.0, przeprojektowany, odchudzony. Tak samo jak np. większość elementów

> nadwozia czy podzespołów w nowej 3 czy 6. Lżejsze skrzynie biegów, lżejsze (a podobno

> sztywniejsze) blachy itd.

> Co z tego wyjdzie to się zobaczy, ale u mnie mają plus za to, że idą swoją drogą.

mama ma mazde 3, gnije pięknie - tata dzielnie walczy brunoxem i robi zaprawki. Ale drzwi są bardzo lekkie - w czasie zamykania wydaje się jakby z tektury zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są tylko litrowe...

ten tez ?

F6A 657 cc (40.1 cu in) (65.0 x 66.0mm) cfaniaczek.gif

Quote:

It was originally equipped with the F6A engine: later models were fitted with a K6A engine which was lighter and had chain-driven, rather than belt-driven camshafts and more torque. Both are DOHC 12-valve, inline 3-cylinder engines that were turbocharged and intercooled. Power output was a claimed 63 hp (47 kW; 64 PS) at 6500 rpm to fit under the maximum power allowed for Kei cars.


montowany tez w tym

800px-Suzuki_Cappuccino_front_20090514.jpgserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gifserduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma się co dziwić, zmuszają silnik od kosiarki turbiną żeby ciągnął cieżką jak na swoją

> pojemność budę. Cudów nie ma.

Ale jak nie ma się czemu dziwić? Silnik renault clio ma 0,9 l pojemności i 90 KM. Silnik forda fiesty ma 1 l i 100 KM. Zdaje się clio jest nawet ciut lżejsze. O niebo lepiej jedzie fiesta. Ewidentnie jest coś nie halo z silnikiem renault, a nie ze wszystkimi małymi uturbionymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.