Skocz do zawartości

Korozja 2000-2010r


Andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych

> latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie.

RENAULT, AUDI(choć nie jest już tak dobrze jak kiedyś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych

> latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie.

Ford z początku wieku np. Focus I - dramat. Nie wiem, czy nawet kluczyki nie rdzewiały właścicielom w kieszeniach zlosnik.gif

Poprawa w następnych modelach była znaczna, więc wnioski wyciągnięto. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Passat b5 2000r, auto ojca :

> - purchle na tylnej klapie

> - na drzwiach, dokładnie czarne słupki przy uszczelce szyby

> - tylne nadkole

> W zeszłym tygodniu widziany FL z purchlami na przednich błotnikach

W B5 korozja przednich błotników to zjawisko powszechne (pojawia się mniej więcej w połowie obwodu nadkola).

W B6 korozja pojawia się na tylnej klapie i na dachu (w okolicy mocowania relingów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie?

Pewnie że nie. I jedno i drugie żre rdza. Nie tak jak mercedesa (czyli doły drzwi i wokół klamek i klapy tył) ale wyłazi spod listw ozdobnych, na drzwiach w VW robią się takie 2-3 mm jakby odbicia kamyków tylko ewidentnie widać że to wyłazi od spodu (piszę o modelu B6), z beemek e46,e39 żre równie dobrze, szczególnie z tyłu.

Opel-bez szału, tzn zewnętrznie nie widać, ale np 3-4 letnie zafiry w większości od środka (np pod pokrywą bagażnika) rude wykwity.

Ford-mondeo MK IV nieźle, MK III lecą doły drzwi, focusy MK I-tu paradoks, biorąc pod uwagę te nierobione, to niektóre mają dużo rudej a niektóre naprawdę niewiele, MK II-wyłazi szczególnie na tylnej klapie.

Renuary bardzo ładnie zabezpieczone przed korozją na tle konkurencji, Citroeny podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie że nie. I jedno i drugie żre rdza.

Z autami BMW jest dosc dziwna sprawa- moja e91 05r ma gdzieniegdzie małe pęcherze, natomiast X5 ktorych mam w rodzinie 2 sztuki obie 05r nic a nic rdzy.

Mialem e46, nie rdzewiała wogole, przy czym kolega mial ten sam rocznik i jego rdzewiała na potęge (progi, nadkola itd). Auta rozniło to, ze moja byla na rynek niemiecki, a jego z polskiej dystrybucji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem e46, nie rdzewiała wogole, przy czym kolega mial ten sam rocznik i jego rdzewiała na potęge

> (progi, nadkola itd). Auta rozniło to, ze moja byla na rynek niemiecki, a jego z polskiej

> dystrybucji..

A kolegi nie była naprawiana?Bo często też wszelakie zamienniki korodują bardzo szybko, stad widać czasami pordzewiałe np audi B4...W bmw nie nazwałbym rudej jakoś szczególnie upierdliwej, ale nie zgodziłem się w temacie z kolegą co stwierdził że jest ok, bo jest co najwyżej "w miarę ok" czyli nie ma obaw że polecimy na Flinstona, ale z jakimiś purchelkami przy dłuższym użytkowaniu powinniśmy się zaprzyjaźnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra F 2000 rocznik - zaczyna sie pojawiac dopiero teraz ruda na tylnych nadkolach i kolo wlewu paliwa

Astra G 2000 rocznik - zero rdzy

Roomster 2010, rdza na maxa wykroje tylnych drzwi w okolicy zamkow, rdza na przednich lewych drzwiach i dachu

Mondeo 2004 - mega pordzewiale;)

Mondeo 1997 mk2 - delikatnie się pojawia rdza w miejscach jak w Astrze, nadkola

Seicento 2001 - zero rdzy

tyle z aut które od nowości są u mnie albo u rodziców, brata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daihatsu Cuore 1999, 82kkm krawędzie tylnych błotników i progi od spodu - ruda.

Daihatsu YRV 2001, 115kkm. z grubsza zdrowy. Na krawędziach błotników coś się zaczyna dziać.

Daihatsu YRV 2002 GTti, 160kkm progi zmienione. Połączenie podłogi z progiem na odcinku 50cm z przodu, zmienione.

Daihatsu Sirion 2004, 128kkm jak nowy. Żadnych śladów rdzy.

Honda CR-V 2002 od 0 do 315kkm w 2008 - zero korozji.

Nissan X-Trail 2008 od 0 do 150kkm w 2012 - burchle na tylnej klapie w okolicy tablicy rejestracyjnej i wokół niej.

Opel Speedster 2002, 38kkm nie ma co rdzewieć. Aluminium i kompozyty. wink.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogólnie francuzy po 2000 roku dają rade z blacharką

Te sprzed w dużej mierze też. P306 był chyba prekursorem. Znam egzemplarze z pierwszych lat (1993-94), które do dziś nie mają grama rdzy wszędzie tam, gdzie lakier jest oryginalny i nieuszkodzony głęboko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panda II 2003 zero korozji do 2012 - pozniej poszla do ludzi

jeep liberty 2004 w 2012 pojawil sie jakis dziwny rdzawy naciek spod trzeciego swiatla stop - spec wzial 50 zl oczyscil pomalowal i poltora roku nic nie wylazi

mazda 121 2000 zaczelo dosyc powaznie zrec tylny blotnik gdzies po 7 latach

vw polo 2008 zero widocznych sladow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te sprzed w dużej mierze też. P306 był chyba prekursorem. Znam egzemplarze z pierwszych lat

> (1993-94), które do dziś nie mają grama rdzy wszędzie tam, gdzie lakier jest oryginalny i

> nieuszkodzony głęboko.

no aż dziwne że francuzom tak udała się blacharka w tamtych latach a dużo bardziej prestiżowym marką nie tak do końca... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no aż dziwne że francuzom tak udała się blacharka w tamtych latach a dużo bardziej prestiżowym

> marką nie tak do końca...

ktoś dobrze policzył, że to się mimo wszystko opłaca. Zdrowe auto zamiast trafić na złom ciągle jeździ i potrzebuje części zamiennych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ciekawe dlaczego tak nie policzył ktoś jak mercedesa W210 na rynek wypuszczali...

Bo liczył inaczej.Liczył że ktoś kto kupuje nowego mercedesa nie będzie chciał nim jeździć do swojej lub jego śmierci, tylko po góra 5 latach kupi nowszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo liczył inaczej.Liczył że ktoś kto kupuje nowego mercedesa nie będzie chciał nim jeździć do

> swojej lub jego śmierci, tylko po góra 5 latach kupi nowszy model.

no też nie tak, bo jak się dało 170-200 tyś PLN za nowego merca i przy 5-tym roku wyszła rdza to każdy rozumny od razu podziękował i poszedł do konkurencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no też nie tak, bo jak się dało 170-200 tyś PLN za nowego merca i przy 5-tym roku wyszła rdza to

> każdy rozumny od razu podziękował i poszedł do konkurencji

W piątym roku auto poszło do sprzedaży, często przez salon.

Nikt rudej nie widział. Ruda to problem dla drugiego lub i trzeciego posiadacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.