Skocz do zawartości

Kolpaki - po co to wlasciwie jest?


tdm

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Dzisiaj przy okazji wymiany kol na zimowe chcialem do felg stalowych zalozyc kolpaki, 2 okazaly sie byc uszkodzone, wiec zostawilem gole felgi.

Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja kolpaki?

Nic za bardzo do glowy mi nie przychodzi, oprocz tego, ze moga pogarszac chlodzenie tarcz hamulcowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie.

> Dzisiaj przy okazji wymiany kol na zimowe chcialem do felg stalowych zalozyc kolpaki, 2 okazaly sie

> byc uszkodzone, wiec zostawilem gole felgi.

> Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja

> kolpaki?

> Nic za bardzo do glowy mi nie przychodzi, oprocz tego, ze moga pogarszac chlodzenie tarcz

> hamulcowych?

wg mnie nic nie daja, dlatego nie uzywam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja kolpaki?

Jak ktoś ma zamiar zakładać kołpaki to nie ma sensu wyważać kół, bo jak śnieg wejdzie między felgę a kołpak to wyważenie nic nie daje. Do powyższego zdania przyjmuję, że opona zimowa jest na śnieg i ta teoria ważna jest tylko przy opadach śniegu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie.

> Dzisiaj przy okazji wymiany kol na zimowe chcialem do felg stalowych zalozyc kolpaki, 2 okazaly sie

> byc uszkodzone, wiec zostawilem gole felgi.

> Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja

> kolpaki?

> Nic za bardzo do glowy mi nie przychodzi, oprocz tego, ze moga pogarszac chlodzenie tarcz

> hamulcowych?

Kołpaki są ze względów estetycznych. A że gust jaki jest to wiadomo, to nie ma sensu komentować zasadności ich używania - ci, którym się podobają to założą, ci, którym się nie podobają to nie założą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś ma zamiar zakładać kołpaki to nie ma sensu wyważać kół, bo jak śnieg wejdzie między felgę

> a kołpak to wyważenie nic nie daje. Do powyższego zdania przyjmuję, że opona zimowa jest na

> śnieg i ta teoria ważna jest tylko przy opadach śniegu

hmm.gif a zderzaki to po co się montuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kołpaki są ze względów estetycznych. A że gust jaki jest to wiadomo, to nie ma sensu komentować

> zasadności ich używania - ci, którym się podobają to założą, ci, którym się nie podobają to

> nie założą.

A jak czasami fajnie latają na autostradzie...kiedyś nie wiem jakim cudem takie lecące coś ominąłem sick.gif dlatego nie śmieję się jak ktoś zakłada do kompletu "trytytki" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś ma zamiar zakładać kołpaki to nie ma sensu wyważać kół, bo jak śnieg wejdzie między felgę

> a kołpak to wyważenie nic nie daje. Do powyższego zdania przyjmuję, że opona zimowa jest na

> śnieg i ta teoria ważna jest tylko przy opadach śniegu

Nigdy nie czułem jakiś wibracji, drżenia itp. z powodu zalegającego śniegu między kołpakiem a felgą. Miałem kilka samochodów z kołpakami na zimę (obecnie bez kołpaków). Owszem, przy świeżym głębokim śniegu coś tam puchu wejdzie między felgę a kołpak, ale w czasie jazdy się topi (tarcie łożyska, hamowanie, ciepło z silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak czasami fajnie latają na autostradzie...kiedyś nie wiem jakim cudem takie lecące coś ominąłem

> dlatego nie śmieję się jak ktoś zakłada do kompletu "trytytki"

myslalem, ze zamozaciskowe opaski maja uniemozliwic kradziez. spineyes.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie czułem jakiś wibracji, drżenia itp. z powodu zalegającego śniegu między kołpakiem a felgą.

A ja wiele razy miałem problem, szczególnie przy dłuższej jeździe drogą szybkiego ruchu, ale nie tylko. Musiałem się zatrzymywać i oczyszczać felgę, gdyż nie dało się jechać z wyższymi prędkościami bo było bicie na kierownicy. Najwięcej przypadków miałem w moim poprzednim aucie (Astra H) z oryginalnymi kołpakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak czasami fajnie latają na autostradzie...kiedyś nie wiem jakim cudem takie lecące coś ominąłem

> dlatego nie śmieję się jak ktoś zakłada do kompletu "trytytki"

ja raz dostałem takim w szybę przednią, aż "wgryzł się" kawałek plastiku w szkło icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież "zderzak" to w tej chwili kawałek ozdobnego plastiku. To pod nim kryje się cała

> konstrukcja bezpieczeństwa.

> Tak samo jak kołpak = "ozdoba"

pytanie z innej beczki

czy samochod bez tego "ozdobnego kawalka plastiku" zwanego zderzakiem przejdzie przeglad? Bo bez kolpakow to na pewno. zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie z innej beczki

> czy samochod bez tego "ozdobnego kawalka plastiku" zwanego zderzakiem przejdzie przeglad? Bo bez

> kolpakow to na pewno.

nie przejdzie, za dużo odsłoniętych ostrych krawędzi. Plastik zderzaka nie robi tylko za ozdobę jak kołpak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslalem, ze zamozaciskowe opaski maja uniemozliwic kradziez.

Rzemieślnicze kołpaki mają to do siebie, że nie najlepiej się trzymają felg i też dzisiaj je przytretytkowałem po wymianie kół w dwóch samochodach. Tylko po to, żeby co chwila nie kupować nowych, a nie po to żeby ich nie ukradli hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie.

> Dzisiaj przy okazji wymiany kol na zimowe chcialem do felg stalowych zalozyc kolpaki, 2 okazaly sie

> byc uszkodzone, wiec zostawilem gole felgi.

> Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja

> kolpaki?

> Nic za bardzo do glowy mi nie przychodzi, oprocz tego, ze moga pogarszac chlodzenie tarcz

> hamulcowych?

Dali do stalówek, to zakładam zlosnik.gif

Jeśli nie miałbym kołpaków, to bym specjalnie nie kupował ok.gif

Zaleta - nie widać korozji na feldze hehe.gif

Wada - przyspieszają proces wycierania lakieru na feldze, ego, korozję rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja wiele razy miałem problem, szczególnie przy dłuższej jeździe drogą szybkiego ruchu, ale nie

> tylko. Musiałem się zatrzymywać i oczyszczać felgę, gdyż nie dało się jechać z wyższymi

> prędkościami bo było bicie na kierownicy. Najwięcej przypadków miałem w moim poprzednim aucie

> (Astra H) z oryginalnymi kołpakami.

Może to zależy od konstrukcji kołpaka? Ja miałem zawsze takie bardzo "zabudowane".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kołpaki są ze względów estetycznych. A że gust jaki jest to wiadomo, to nie ma sensu komentować

> zasadności ich używania - ci, którym się podobają to założą, ci, którym się nie podobają to

> nie założą.

Jak ktoś jest estetą to nie założy kołpaków, przecież to nie wygląda ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jest estetą to nie założy kołpaków, przecież to nie wygląda

u mnie auto lepiej wyglada z kolpakami niz z czarnymi felgami. Pewnie jakbym mial auto w innym kolorze to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jest estetą to nie założy kołpaków, przecież to nie wygląda

Równie dobrze można napisać, że jak ktoś jest estetą to nie kupiłby Foki i Saxo bo jedno i drugie nie wygląda. Taki trochę argument znikąd odwołując się do estetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Równie dobrze można napisać, że jak ktoś jest estetą to nie kupiłby Foki i Saxo bo jedno i drugie

> nie wygląda. Taki trochę argument znikąd odwołując się do estetyki.

Dlatego nie uważam siebie za estetę wink.gif, foki nie lubię, nawet jej nie myję jak nie muszę.

Saxo nie jest ładne, ale dobrze się nim jeździ (po mieście oczywiście) i ma kołpaki na zimę hehe.gif.

Kołpaki to coś co zakładają ludzie którzy chcą udawać że mają alu ale szkoda im kasy, lub tacy których wali jak wygląda ich auto. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego nie uważam siebie za estetę , foki nie lubię, nawet jej nie myję jak nie muszę.

> Saxo nie jest ładne, ale dobrze się nim jeździ (po mieście oczywiście) i ma kołpaki na zimę .

> Kołpaki to coś co zakładają ludzie którzy chcą udawać że mają alu ale szkoda im kasy, lub tacy

> których wali jak wygląda ich auto.

bzdura, za bardzo upraszczasz

Ja mam kolpaki, i ostatnia zime przejezdzilem bez nich - teraz na te zime w sumie nie wiem - ale w moim przypadku jednak lepiej auto wyglada z kolpakami - bo stalowki nie sa pierwszej swiezosci a kolpaki mam ori - pelne.

A nie jestem osoba ktora chce imitowac alu ani osoba ktora wali wyglad auta - wiec...? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to lepiej wyglada niz czarne kola

jak jezdzilem poprzednimi autami to kola latwiej schodzily przy wymianie

po zeszlorocznej poznozimowej przecierce z autobusem stracilem jednego kolpaka i sruby po sezonie byly na tym kole zardzewiale, to samo dotyczyli mocowania piasty. Na kolach z kolpakami takich cudow nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jest estetą to nie założy kołpaków, przecież to nie wygląda

Ja zakładam. Bardziej drażni mnie wygląd stalowych, nie pierwszej świeżości felg niż kołpaków. I nie kupię na zimę drugiego kompletu alufelg, bo to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc każdy wyjątek potwierdza regułę

A jak ktoś używa dwóch kompletów kół, (alu lato, stal zima, z kołpakiem nieodpadającym, dobrze wyglądającym, oryginalnym), w dodatku nie zmieniającym na zimę kompletu kół samodzielnie, dostarczonym lewarkiem, który do takich zastosowań nie jest przeznaczony, oraz lubi podczas wymiany kół w serwisie mieć dobrze wyważone koła, z odpowiednim ciśnieniem, to kim jest, ten On, kim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kołpaki to coś co zakładają ludzie którzy chcą udawać że mają alu ale szkoda im kasy, lub tacy

> których wali jak wygląda ich auto.

Czytam ten cały wątek i przyznam szczerze jestem pod wrażeniem, że można dorobić filozofię do tego kto, po co i dlaczego zakłada kołpak na koło. Szczerze to w swoim życiu miałem auta zarówno na alusach jak i felgach z kołpakami i nigdy nie zastanawiałem się nad tym ani sekundy. Są kołpaki to zakładam, nie ma to nie. Chcę alusy to kupuję, nie chcę to nie kupuję. Z rozważaniami o estetyce, albo że błoto pomiędzy kołem a kapslem to pierwszy raz tutaj się spotykam. Ale w sumie zawsze to jakieś ciekawe doświadczenie życiowe, znaczy, że mam jeszcze w miarę interesujące i ciekawe życie, że nie rozmyślam o takich pierdołach, żeby od razu wątek zakładać na AK smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam ten cały wątek i przyznam szczerze jestem pod wrażeniem, że można dorobić filozofię do tego

> kto, po co i dlaczego zakłada kołpak na koło. Szczerze to w swoim życiu miałem auta zarówno na

> alusach jak i felgach z kołpakami i nigdy nie zastanawiałem się nad tym ani sekundy. Są

> kołpaki to zakładam, nie ma to nie. Chcę alusy to kupuję, nie chcę to nie kupuję. Z

> rozważaniami o estetyce, albo że błoto pomiędzy kołem a kapslem to pierwszy raz tutaj się

> spotykam. Ale w sumie zawsze to jakieś ciekawe doświadczenie życiowe, znaczy, że mam jeszcze w

> miarę interesujące i ciekawe życie, że nie rozmyślam o takich pierdołach, żeby od razu wątek

> zakładać na AK

Nawet sobie nie wyobrażasz, jakie niektórzy ludzie potrafią dorabiać chore teorie i ideologie, do zwyczajnych czynności dnia codziennego. hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslalem, ze zamozaciskowe opaski maja uniemozliwic kradziez.

zakładam bo kołpaki mają już wyłamane zaczepy i raz mnie jeden wyprzedził

jak kawałek plastiku może zabezpieczyć przed kradzieżą ? przecie to byle nożykiem ciachniesz icon_rolleyes.gif

dla mnie kołpak to tylko ozdoba, stalówka wygląda brzydko, zwłaszcza taka kilkuletnia

łatwiej się też myje (to zalezy od konstrukcji kapsla)

brud/śnieg nabija się również w gołe stalówki, zwłaszcza od wewnątrz

przerabiam to jeżdżąc po błocie (bez kołpaków)

zwłaszcza vitara miała felgi stalowe z głębokim rantem (tzw kółka) gdzie wchodził śnieg/błoto no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Teraz pytanie, po co poza wzgledem estetycznym (sprawa dyskusyjna) daja / w czym przeszkadzaja

> kolpaki?

>

Kołpaki są różne. Małe, duże i podłużne zlosnik.gif. Jedne są po to, żeby chronić piastę z nakrętką przed piaskiem, solą, i innym błockiem. Inne są tylko dla celów estetycznym montowane, chociaż pewnie też trochę chronią. I tutaj zupełnie nie rozumiem zastosowania tzw. trytytek, bo o ile sam kołpak ma podnieść estetykę, to trytytka gwałtownie tę estetykę obniża. Szczególnie czarna trytytka na srebrnym kołpaku zlosnik.gifzlosnik.gif. Chciałbym jednak zaznaczyć, że samo zastosowanie trytytek podnosi poziom bezpieczeństwa innych użytkowników dróg, ponieważ kołpaki jako takie, a w szczególności te za 20zł od kompletu potrafią odpaść w każdej możliwej sytuacji, a wręcz jeszcze na parkingu podczas postoju, chociaż nie przeczę, że są i takie, których łomem nie sposób zdjąć z felgi. Ogólnie, żeby raz na zawsze uciąć celowość zastosowania kołpaku jako elementu ozdobnego w połączeniu z podnoszącą poziom bezpieczeństwa na drogach, ale obniżającą tę estetykę trytytką, proponuję wprowadzenie przepisu zakazującego stosowania kołpaków wciskanych. Kołpak powinien być przykręcany, homologowany i w ogóle spełniać jakieś normy bezpieczeństwa, bo sam jestem w strachu kiedy widzę lecący z prędkością przekraczającą 100k/h kołpak przypominający UFO lub jeśli ktoś woli, wirującą tarczę piły do drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja wiele razy miałem problem, szczególnie przy dłuższej jeździe drogą szybkiego ruchu, ale nie

> tylko. Musiałem się zatrzymywać i oczyszczać felgę, gdyż nie dało się jechać z wyższymi

> prędkościami bo było bicie na kierownicy. Najwięcej przypadków miałem w moim poprzednim aucie

> (Astra H) z oryginalnymi kołpakami.

Dziwy Wac Pan opowiadasz....

Przy wyzszej predkosci snieg Ci sie zbieral, gdzie raczej nie ma szans aby sie utrzymal bo albo sila odsrodkowa go wywali albo sie wytopi...

No ale na ak juz wiele historii bylo:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet sobie nie wyobrażasz, jakie niektórzy ludzie potrafią dorabiać chore teorie i ideologie, do

> zwyczajnych czynności dnia codziennego.

dokładnie ok.gif , a po co kołpaki , a dlaczego chlapacze , a czemu kierownica a nie joystick hehe.gif ,

normalnie się nawet o tym nie myśli , nie ma czasu w życiu na takie pierdoły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kołpaki to coś co zakładają ludzie którzy chcą udawać że mają alu ale szkoda im kasy, lub tacy

> których wali jak wygląda ich auto.

A tanie alu zakładają ludzie, którzy udają, że ich stać na porządne = LEKKIE alusy, ale szkoda im kasy, lub tacy, których wali większa masa nieresorowana tanich alu grinser006.gif

Mam stalówki, mam fabryczne kołpaki i dobrze mi z tym, podobają mi się, nie kupię alu po to, by ich "pilnować" spec śrubami itp... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, że robią felgi stalowe strukturalne i kołpaki dedykowane do nich. Wg mnie bardzo dobre

> rozwiązanie.

> Ja mam kołpaki, bo uważam że lepszy kołpak oryginalny niż czarna, a najczęściej pordzewiała

> stalówka.

Jazdę na golych stalowkach wypromowały studenciaki w matizach, którym szkoda było kilku zł na kolpakach.

Reszta lyknela tą ideologię jak pelikany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na przeglądzie okresowym.

Mam felgi stalowe strukturalne.

Najpierw diagnosta z ciekawości pytał co co za felgi mam, a później rzucił mądrością, żebym sobie kołpaki załatwił, bo będą mi tarcze rdzewieć... uświadomiłem pana, że nawet jak bym założył dedykowane kołpaki do tych felg, to tarcze będą widoczne.

Ale mądrością o ochronie kołpakiem tarcz przed rdzewieniem, to mnie zaskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, że robią felgi stalowe strukturalne i kołpaki dedykowane do nich. Wg mnie bardzo dobre

> rozwiązanie.

Szkoda tylko, że za komplet takich felg + dedykowane kołpaki, zapłacić trzeba tyle samo, co za komplet aftermarketowych felg (nie chińskich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.