Skocz do zawartości

co zamiast Octavi... - dylematy zakupowe


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> No tak, miejsca na nogi dla pasazera z tylu... Dla autora watku to chyba nie istotne bo nie

> potrzebuje auta na taksowke... Superb to dziwne auto, krotka maska, z przodu miejsca jakw

> octavii ale z tylu full ale tylko na nogi bo na szerokosc to wciaz octavia/golf.

Rzeczywiście coś w tym jest bo po zamontowaniu dwóch fotelików ciężko jest usiąść dorosłemu po środku. Tzn. na but.gif mnóstwo miejsca ale tyłek się nie mieści frown.gif . Wymiarami niby jest duże, przestrzeń czuje się ogromną ale jak się usiądzie to już tak dobrze nie jest frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, miejsca na nogi dla pasazera z tylu... Dla autora watku to chyba nie istotne bo nie

> potrzebuje auta na taksowke... Superb to dziwne auto, krotka maska, z przodu miejsca jakw

> octavii ale z tylu full ale tylko na nogi bo na szerokosc to wciaz octavia/golf. Juz

> faktycznie lepiej mondeo za rewelacyjne zawieszenie, tyle, ze w wykonczeniu wnetrza i

> materialach widac skad niska cena auta.

O Mondeo mogę powiedzieć tylko tyle: nigdy więcej Forda!! Miałem nowego MKIV. Żaden samochód nie kosztowal mnie tyle nerwów, tyle pieniędzy i nie zepsuł się tyle razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w środku w ogóle się tego nie czuje. A6 sprawia wrażenie mniejszego :/

Te liczby to w ogóle są całkowicie zgubne. Szukając samochodu rozważaliśmy SuperB i wymiary mówiły, że jest największy, potem okazało się, że C4 Grand Picasso, mimo tego, że jest teoretycznie ciut mniejszy to jest dużo wygodniejszy. Pewnie to kwestia wyprofilowania foteli/kanapy i przeszklenia samochodu. W SuperB z swoma fotelikami z tyłu dało się siedzieć ale było ciasno, w C4 spokojnie można tak jeździć.

Tak wiem, że to zupełnie inne klasy aut ale poszukiwania były burzliwe i chyba wszystkie klasy powyżej B przeszliśmy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te liczby to w ogóle są całkowicie zgubne. Szukając samochodu rozważaliśmy SuperB i wymiary mówiły,

> że jest największy, potem okazało się, że C4 Grand Picasso, mimo tego, że jest teoretycznie

> ciut mniejszy to jest dużo wygodniejszy. Pewnie to kwestia wyprofilowania foteli/kanapy i

> przeszklenia samochodu. W SuperB z swoma fotelikami z tyłu dało się siedzieć ale było ciasno,

> w C4 spokojnie można tak jeździć.

> Tak wiem, że to zupełnie inne klasy aut ale poszukiwania były burzliwe i chyba wszystkie klasy

> powyżej B przeszliśmy

C4 ma 3 osobne fotele, w S2 jak i w każdym sedanie jest kanapa wyprofilowana dla dwóch pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj golf 8.5 w miescie. Golf kolegi ten rocznik tsi ta sama moc 11 w miescie. Faktycznie spalanie

> to samo.

jak ciśniesz pedał w podłogę to ja nic nie poradzę, mamy we firmie octavie 1.4 tsi, po wawie mieszczę się 8 litrach, trasa ok 6 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomyśl nad http://otomoto.pl/peugeot-508-active-2-0-hdi-140km-top-C29685391.html

> bardzo komfortowe fajnie wykończone auto

Bardzo fajne auto, w dobrej cenie. Slywzalem ze zewieszenie wlasnie jak na francuza komfortowe nie jest, ale auto w bialym kolorze i czarnym z chromowanymi relingami prezentuje sie cudownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem nie leży w belce. Jest dużo dobrze prowadzących się samochodów z tylną belką i jakoś nikt

> nie narzeka.

> Skoda dała ciała i coś źle zaprojektowała.

> Mam służbową O3 i w życiu bym sobie takiego samochodu nie kupił właśnie ze względu na belką a

> raczej na hałas jaki generuje.

Belka z tyłu ma tylko dwie zalety :

- Dla producenta - niższe koszty produkcji

- Dla właściciela samochodu - niższe koszty serwisowania

Zalet jeśli chodzi o prowadzenie się samochodu - BRAK, i nic tego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj golf 8.5 w miescie. Golf kolegi ten rocznik tsi ta sama moc 11 w miescie. Faktycznie spalanie

> to samo.

Mam TSi i nigdy nie spalił więcej niż 7,3 z całego zbiornika - NIGDY. Owszem to 1.2 nie 1.4 , ale w O3 są nowsze silniki TSi które są jeszcze oszczędniejsze od poprzednich wersji, różnica pomiędzy 1.2 a 1.4 to około 1-1,5 l na setkę maksymalnie. Jak ktoś jeździć nie potrafi to i pewnie z 13 spali , choć nie wiem co trzeba by było robić.

Nie demonizuj - TSi to bardzo oszczędne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O Mondeo mogę powiedzieć tylko tyle: nigdy więcej Forda!! Miałem nowego MKIV. Żaden samochód nie

> kosztowal mnie tyle nerwów, tyle pieniędzy i nie zepsuł się tyle razy.

Co Ci takiego to Mondeo zrobiło, z czym było najwięcej problemów?

Z jakim silnikiem miałeś go i do jakiego przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co Ci takiego to Mondeo zrobiło, z czym było najwięcej problemów?

> Z jakim silnikiem miałeś go i do jakiego przebiegu?

Mondeo od 0km do nadal (180kkm)

Lista usterek jest baaaardzo długa. Najbardziej wkurzyła mnie rozlana klimatyzacja do wnętrza auta, fotel, który po przebiegu 60tyś. zapadał się pod kierowcą, i przekladnia kierownicza, która jest do wymiany aktualnie:

- klimatyzacja na gwarancji plus walka, żeby wymienili mi również dywan i wytłumienia

- fotel nigdy nie został naprawiony bo auto po gwarancji, a wymiana samego siedziska to przeszło 3 tyś. zł

- przekladnia kierownicza grubo ponad 3 tyś. zł. Dodam od siebie, że Ibiza ma ponad 270kkm i przekładnia jest ok, Passat poszedł do złomowania przy 350kkm i przekładnia była ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajne auto, w dobrej cenie. Slywzalem ze zewieszenie wlasnie jak na francuza komfortowe nie

> jest, ale auto w bialym kolorze i czarnym z chromowanymi relingami prezentuje sie cudownie

ma nie byc czarny. a ten na dodatek nie ma tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mondeo od 0km do nadal (180kkm)

> Lista usterek jest baaaardzo długa. Najbardziej wkurzyła mnie rozlana klimatyzacja do wnętrza auta,

> fotel, który po przebiegu 60tyś. zapadał się pod kierowcą, i przekladnia kierownicza, która

> jest do wymiany aktualnie:

> - klimatyzacja na gwarancji plus walka, żeby wymienili mi również dywan i wytłumienia

> - fotel nigdy nie został naprawiony bo auto po gwarancji, a wymiana samego siedziska to przeszło 3

> tyś. zł

> - przekladnia kierownicza grubo ponad 3 tyś. zł. Dodam od siebie, że Ibiza ma ponad 270kkm i

> przekładnia jest ok, Passat poszedł do złomowania przy 350kkm i przekładnia była ok

Pytam, bo aktualnie ujeżdżam MK3 2.0 noPb i przy niespełna 160kkm auto można powiedzieć względnie bezawaryjne, a i dotychczasowa lista usterek praktycznie jest jednolinijkowa...

Fotele praktycznie jak nowe, przekładnia również. Czyżby MK4 było gorsze jakościowo czy też trafiłeś na jakiś słabszy egzemplarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam, bo aktualnie ujeżdżam MK3 2.0 noPb i przy niespełna 160kkm auto można powiedzieć względnie

> bezawaryjne, a i dotychczasowa lista usterek praktycznie jest jednolinijkowa...

> Fotele praktycznie jak nowe, przekładnia również. Czyżby MK4 było gorsze jakościowo czy też

> trafiłeś na jakiś słabszy egzemplarz...

Nie wiem na co trafiłem. Szlag mnie z tym autem...

W trzecim roku musiałem usunąć rdzę z progów i lewych tylnych drzwi. Ford nie uznal reklamacji. Jak będzie na wylot to wtedy spineyes.gifspineyes.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem na co trafiłem. Szlag mnie z tym autem...

> W trzecim roku musiałem usunąć rdzę z progów i lewych tylnych drzwi. Ford nie uznal reklamacji. Jak

> będzie na wylot to wtedy

To faktycznie masz jakiś pechowy egzemplarz crazy.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci coś o realnym spalaniu 1.4 TSI, które ujeżdżam od 4,5 roku: po mieście spalanie 6,5 - 13

> l/100 km; trasa 6 - 12 l /100 km.

> mar00ha

Realne średnie w normalnych warunkach. 13 litrów w mieście to abstrakcja i najczęściej połączenie agresywnego stylu jazdy z mega niekorzystnymi warunkami drogowymi. Jaką wersję 1.4 TSi masz 122 KM czy turbo + kompresor ?

Jeśli stoisz w korkach jadąc 5 km w 40 minut od zimnego silnika i następnie powtarzasz ten cykl w drugą stronę to możliwe, jeśli piszemy o zużyciu liczonym z całego zbiornika w warunkach mieszanych to nie wierzę w to by można te wyniki podawać jako odzwierciedlenie prawdy o TSi.

Oczywiście dużo zależy gdzie kto mieszka i jaki charakter ma jego jazda, inaczej spali dostawca Pizzy inaczej taksówkarz a inaczej przeciętny Kowalski jadący do pracy ok.gif

Moje 1.2 spala bardzo przyzwoicie, a jeżdżę różnie. Zdarza się pognać autostradą pod 200 km/h , ale większość robię w cyklu mieszanym z przewagą miasta. Średnio wychodzi mi 6,5 l/100 maks zanotowany 7,3 minimum 4,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem. Wiem natomiast, że nie będę już nigdy więcej testował na własnej skórze jakości Forda

Pracowałem w ASO Forda na obsłudze serwisu, co się naoglądałem to się naoglądałem. Byli Klienci zadowoleni, ale byli i tacy których samochody produkowano chyba w piątek przed fajrantem i to po pijaku.

Rdzewienie w samochodach rocznych nie było niczym niezwykłym, zgony silników TDCi też, były sytuacje gdzie w nowej fieście od żony kierownika salonu grinser006.gif dwa razy pod rząd padła pompa wody i samochód wracał na lawecie (przebieg nie więcej niż 6 tys km)

Tu chyba jest jak w Fiacie, jak trafisz na goowno to będziesz się bujał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.2 TSI w Ostavii jest w stanie utrzymać prędkość 180-200km/h?

> Jakie są wtedy obroty silnika?

Z wiatrem w plecy i z górki - to tak zlosnik.gif

A na serio - nie wierzę w jazdę z taką prędkością na 6tce, nie da rady na płaskim terenie. Jedyne wyjście do redukcja do 5tki i wtedy mamy z 5 tys obr/min - nie radzę patrzeć przy tym na zużycie paliwa, bo można dostać, w zależności od specyfiki organizmu, rozwolnienia lub zatwardzenia (takie żarty mnie się trzymają przy grypie żołądkowej smile.gif)

Kolega PEPCIO pewnie napisze, że on jedzie wtedy na 7ce i ma 1500 obr/min - trzeba mu wierzyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.2 TSI w Ostavii jest w stanie utrzymać prędkość 180-200km/h?

> Jakie są wtedy obroty silnika?

1.2tsi w Octavii jest na sześciobiegowej skrzyni więc pewnie nie ma za dużych obrotów. Na pięciobiegowej Fabia ma 200km/h przy ~4600rpm. Niewiele przed 230km/h wpada w czerwoną kreskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aleeee czego wstyd? 1.8TSI + 4x4 + wasiawskie korki + wcale nie lekka noga i tak wychodzi

Też nie rozumiem, przy warszawskich korkach + sandał z każdych świateł i ostre hamowanie przed następnymi da się pewnie i dwójkę z przodu ukręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aleeee czego wstyd? 1.8TSI + 4x4 + wasiawskie korki + wcale nie lekka noga i tak wychodzi

I w normalnym ruchu, bez butowania od świateł do świateł, to i ja swoim wolnossącym 1,8 nie mogę zejść poniżej 9. Dopiero jak się trafi kawałek prostej bez świateł, czy wyjazd na wieś schodzę ze średnią w pobliże 8. Więc w takim TSI z napędem na 4 łapy nie dziwne, że w mieście mniej jak 10 nie da się. Pomijam przypadki ekstremalne, gdyby ktoś chciał muskać pedał gazu i nie przekraczać 2000 obr. - no ale nie po to kupuję się 1,8T hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2tsi w Octavii jest na sześciobiegowej skrzyni więc pewnie nie ma za dużych obrotów. Na pięciobiegowej Fabia ma 200km/h przy ~4600rpm. Niewiele przed 230km/h wpada w czerwoną kreskę.

Wg danych katalogowych modelu 2014 Fabia 1.2 TSI 105KM ma Vmax=193km/h.

Miałem kiedyś Clio I 1.2 55KM, wg katalogu Vmax=155km/h, na płaskim dało się utrzymywać 160-170km/h na autostradzie (wg prędkościomierza), niestety auto nie miało obrotomierza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg danych katalogowych modelu 2014 Fabia 1.2 TSI 105KM ma Vmax=193km/h.

Rozprawiamy o skrzyni biegów, jeden na tej skrzynce ma 85HP, drugi 105HP, a inny więcej. Ten ostatni ma jakby możliwość pojechania trochę szybciej. A ile konkretnie to może nie będziemy się spierać, bo przyjdą teoretycy z opowiadaniami, że to niemożliwie, że Fabia od 140km/h wzbija się w powietrze, że to prędkość licznikowa, a nie GPS, że w końcu w TSI topią się tłoki, a turbo wybucha. Darujmy sobie tych emocji biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się ani spierać ani emocjonować. Nic nikomu nie będę udowadniał ani nic podobnego grinser006.gif

Nawiązałem tylko do Twojej wypowiedzi. Tak jak napisałem wcześniej - pytanie o to 200km/h z 1.2 TSI było z czystej ciekawości.

W życiu Fabią nie jechałem. Octavią też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcę się ani spierać ani emocjonować. Nic nikomu nie będę udowadniał ani nic podobnego

> Nawiązałem tylko do Twojej wypowiedzi. Tak jak napisałem wcześniej - pytanie o to 200km/h z 1.2 TSI

> było z czystej ciekawości.

No na youtube jest parę (a konkretnie 8010) filmów wskazujących, że jednak się da. Ja jak jeszcze miałem gołe 105HP ukręciłem 205km/h z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No na youtube jest parę (a konkretnie 8010) filmów wskazujących, że jednak się da. Ja jak jeszcze

> miałem gołe 105HP ukręciłem 205km/h z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem.

Odważnie. zlosnik.gif

Ja nie pamiętam kiedy kierując samochodem przekroczyłem 160km/h.

Mgliście pamiętam, że gdy byłem młodszy, takie ekscesy zdarzały mi się.

Ot taka subiektywna dygresja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odważnie.

Tak, tak. Szczyt męstwa nacisnąć gaz do końca na pustej autostradzie. To tak ekscytujące, że do dziś nie mogę zasnąć.

> Ja nie pamiętam kiedy kierując samochodem przekroczyłem 160km/h.

Wyjedź z miasta i będzie ok ok.gif

> Mgliście pamiętam, że gdy byłem młodszy, takie ekscesy zdarzały mi się.

> Ot taka subiektywna dygresja

Nie ukrywam, od 10 minut siedzimy z żoną przed monitorem i podziwiamy to jak bardzo jesteś dojrzały ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tak. Szczyt męstwa nacisnąć gaz do końca na pustej autostradzie. To tak ekscytujące, że do

> dziś nie mogę zasnąć.

> Wyjedź z miasta i będzie ok

> Nie ukrywam, od 10 minut siedzimy z żoną przed monitorem i podziwiamy to jak bardzo jesteś

> dojrzały

I już widzę, że opacznie mnie zrozumiałeś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.2 TSI w Ostavii jest w stanie utrzymać prędkość 180-200km/h?

> Jakie są wtedy obroty silnika?

mniej więcej 195 km/h licznikowo to około 4200 obrotów na 6 biegu dla nie dowiarków foto:

05dd.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcie zrobiłem jadąc autostradą w chwili kiedy musiałem odpuścić gaz i nieco zwolnić, chwilę przed fotką było 210 km/h licznikowe oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wiatrem w plecy i z górki - to tak

> A na serio - nie wierzę w jazdę z taką prędkością na 6tce, nie da rady na płaskim terenie. Jedyne

> wyjście do redukcja do 5tki i wtedy mamy z 5 tys obr/min - nie radzę patrzeć przy tym na

> zużycie paliwa, bo można dostać, w zależności od specyfiki organizmu, rozwolnienia lub

> zatwardzenia (takie żarty mnie się trzymają przy grypie żołądkowej )

> Kolega PEPCIO pewnie napisze, że on jedzie wtedy na 7ce i ma 1500 obr/min - trzeba mu wierzyć

Jak coś masz osobiście do mnie to zapraszam na Priv, a tym czasem bądź łaskaw dupy sobie mną nie wycierać no.gif

Gówno się znasz , a pyskujesz jakbyś wszystkie rozumy pozjadał.

180 km/h utrzymam spokojnie na prostej na 6 biegu, prędkości powyżej to już różnie w zależności od załadunku, warunków atmosferycznych itp, max wyciągnięty 210 faktycznie z górki (ale na pewno nie z Giewonta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No na youtube jest parę (a konkretnie 8010) filmów wskazujących, że jednak się da. Ja jak jeszcze

> miałem gołe 105HP ukręciłem 205km/h z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem.

O ile nie zawsze zgadzam się z tym co piszesz to tym razem zaimponowałeś mi trzeźwym i rzetelnym postem ok.gif

Pisałem już, ale przyda się dodać (dla niedowiarków) że silniki TSi wychodzą z fabryki z niezłymi ,,giftami'' i tak moja Octavia ma zamiast 105 KM 119 bez żadnego dłubania (ori soft)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.