natek Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Auto nie moje, mojej dziewczyny - Meganka II 1.4 16V 98 KM, auto jeżdzi ok 1100 km miesięcznie, z dodatkowymi wycieczkami można przyjąć 15 kkm rocznie. Auto jest z 2002 roku, ma 150 kkm i jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Jest w naszych rękach od 3 lat. Na 100% będziemy nim jeździć jeszcze rok, raczej na pewno 2 lata, a najchętniej chcialbym bezterminowo, czyli 4-5 lat. Problem w tym, że auto warte jest ok 9-10 tyś PLN, a instalka to 2200-2600 PLN. Sam miałem gaz BRC Sequent 24 w swoim pierwszym aucie Punto II FL 1.2 8V i wspominam bardzo dobrze, nic się nie działo. Teraz mamy następujące propozycje instalacji gazowych: 1. BRC Sequent 24 cena 2550 PLN 2. KME nie znam szczegółów cena 2150 PLN 3. STAG, reduktor Silver (chyba) cena 2180 PLN Z jednej strony chętnie zdecydowałbym się na BRC, niby jedna z najlepszych instalek ale w zwiazku z niedużą wartością auta i założeniem, że autem bedzie sie jeżdziło 2-4 lata to może zdecydować sie na tańszą instalkę 350-400 PLN róznicy. Czy możecie powiedzieć czy instalki STAG albo KME są wyraźnie słabsze od BRC? W która stronę iść jeśli zdecydowałbym się na tańszą instalację, lepiej KME czy STAG i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldik1 Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Poczytaj sobie lpg-forum.pl. Tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 ja bym brał STAG - dopytaj dokłądnie jaki sterownik model, reduktor, wtryskiwacze i czy sicgaja reduktor do nawiertów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Brc to generalnie dobre instalki ale ceny komponentow powalaja, co ma znaczenie po gwarancji. Ja bym podszedl do spawy patriotycznie i wzial staga lub kme (jeszcze bardziej patriotycznie bo firma z lodzi). Komponenty tanie, systemy otwarte wiec w razie czego sam ogarniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 ten silnik bardzo ładnie się gazuje, nie wymaga jakichś drogich gratów żeby dobrze działał. Z racji małych przebiegów brałbym najtańszą z opcji (pewnie staga) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
79adam79 Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Najważniejszy jest montaż, na lpg-forum.pl znajdź montera, dołóż jak trzeba kilka stówek i ciesz się bezawaryjną jazdą bez checków i innych kontrolek, ważne aby kolektor ssący demontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Masz tutaj taki fajny kalkulator. pobaw się suwakami i zobacz co Ci wyjdzie. IMHO jak jest możliwość montażu gazu i nie robi się 5 tys. km rocznie to zawsze warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > Poczytaj sobie lpg-forum.pl. Tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania. super, bardzo pomogłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > super, bardzo pomogłeś miałem taki sam dylemat MII 1.6 12-15kkm rocznie. W listopadzie założyłem staga. Jeździ porównywalnie z benzyną, problemów brak instalacja zwróci się po ok 10 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 dobre zakłady, które mialyby wykonać montaż już znalazłem, kalkulatora na gazeo też juz używalem zakladając, że interesuje mnie jezdzenie na gazie 2 lata to w tym czasie nic wiecej mnie nie interesuje bo jest gwarancja, tańsze podzespoły mają przewage w czasie po gwarancji Poczytałem troche i jeśli chodzi o STAGa to wchodzi w gre STAG 4 PLUS, STAG 300/ISA2 i STAG 300 premium, podpowiedzcie, który bedzie do naszego auta właściwy ale też bez przepłacania za zbedne funkcje, których i tak sie nie wykorzysta. Reduktor AC R01 i listwa wtryskowa AC W01. Dobry to zestaw? O co chodzi z tymi wtryskami? Ponoć jakieś HANNA są dobre czy co? W aucie 98 KM z 2002 roku, wtrysk wielopunktowy pośredni to chyba nie technologia kosmiczna, co? Jeśli chodzi o KME to byłby sterownik NEVO, reduktor RED 1 Silver, listwy wtryskowej nie znam. czy jest jakiś plus STAGa nad KME, albo odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > miałem taki sam dylemat MII 1.6 12-15kkm rocznie. W listopadzie założyłem staga. Jeździ > porównywalnie z benzyną, problemów brak instalacja zwróci się po ok 10 kkm jakie graty wybrałeś i dlaczego? jaki koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > dobre zakłady, które mialyby wykonać montaż już znalazłem, kalkulatora na gazeo też juz używalem > zakladając, że interesuje mnie jezdzenie na gazie 2 lata to w tym czasie nic wiecej mnie nie > interesuje bo jest gwarancja, tańsze podzespoły mają przewage w czasie po gwarancji > Poczytałem troche i jeśli chodzi o STAGa to wchodzi w gre STAG 4 PLUS, STAG 300/ISA2 i STAG 300 > premium, podpowiedzcie, który bedzie do naszego auta właściwy ale też bez przepłacania za > zbedne funkcje, których i tak sie nie wykorzysta. Reduktor AC R01 i listwa wtryskowa AC W01. > Dobry to zestaw? O co chodzi z tymi wtryskami? Ponoć jakieś HANNA są dobre czy co? W aucie 98 > KM z 2002 roku, wtrysk wielopunktowy pośredni to chyba nie technologia kosmiczna, co? > Jeśli chodzi o KME to byłby sterownik NEVO, reduktor RED 1 Silver, listwy wtryskowej nie znam. > czy jest jakiś plus STAGa nad KME, albo odwrotnie? O konretne zestawy pytaj najlepiej na lpg-forum. Na pewno warto dołożyć parę groszy na lepsze wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > jakie graty wybrałeś i dlaczego? jaki koszt? stag 4 eco, reduktor ACR1 do 150km, zbiornik bormech 55L, listwa Reg Fast. 2500PLN. Podłoga w bagażniku jest z tworzywa, więc trzeba pamiętać o dodatkowym stelażu, żeby przy dzwonie zbiornikiem nie dostać w głowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 pamiętaj jeszcze że po założeniu gazu KAŻDY zaczyna nagle więcej jeździć Ja wiem, że w kalkulatorach tej opcji nie ma dzieki temu jeszcze szybciej masz zwrot inwestycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Masz zamiar zrobić bez problemowo tym autem 100kkm bierz brc teraz w moim 4 aucie na lpg siedzi zestaw brc i każdym zrobiłem ponad 100kkm "bez dotykania" instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Pamiętaj że Stag i KME to tylko nazwy centralek (sterowników) i od doświadczenia i jakości pracy montażysty zależy dobór reszty kluczowych komponentów. To nie są nazwy instalacji. BRC to prawie gotowy "kit" i tutaj montażysta ma mniejsze pole do popisu w kwestii psucia. Jak bym poszukał polecanych instalatorów na lpg-forum.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > Masz zamiar zrobić bez problemowo tym autem 100kkm bierz brc > teraz w moim 4 aucie na lpg siedzi zestaw brc i każdym zrobiłem ponad 100kkm "bez dotykania" > instalacji ja to samo moge powiedziec o konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > Pamiętaj że Stag i KME to tylko nazwy centralek (sterowników) i od doświadczenia i jakości pracy > montażysty zależy dobór reszty kluczowych komponentów. To nie są nazwy instalacji. > BRC to prawie gotowy "kit" i tutaj montażysta ma mniejsze pole do popisu w kwestii psucia. > Jak bym poszukał polecanych instalatorów na lpg-forum.pl pierdoly ze tak powiem zestaw bledow jest taki sam czy to brc czy cos innego nazwa nic nie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > pierdoly ze tak powiem > zestaw bledow jest taki sam czy to brc czy cos innego > nazwa nic nie pomaga pierdoły to ty opowiadasz nie piszę że brc będzie gwarancją na super instalkę, ba, w branży gazowników funkcjonuje tekst "typowy montaż brc, czyli wrzut pod maskę" ale faktem jest że jest tam mniej do zepsucia, bo nei ma pełnej dowolności doboru komponentów nikt tu nie pisze, że ze z centralką Staga nie będzie porządnej instalki u porządnego montażysty ech jak widzę takie prymitywne, powierzchowne bezmyślne i jeszcze w dodatkowym bonusie chamskie formuowanie myśli, to nóż w kieszeni mi się otwiera masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 stag 4+ lub nowszy qbox d tego tomasetto alaska lub acr01 wtruskiwacze hana h2001 lub lpg tech dragon ewentualnie omvl reg fast lub ac oczywiscie strojenie podczas jazdy i sciagniecie kolektora do nawiertów wkretek wtryskiwaczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > stag 4+ lub nowszy qbox > d tego tomasetto alaska lub acr01 > wtruskiwacze hana h2001 lub lpg tech dragon ewentualnie omvl reg fast lub ac > oczywiscie strojenie podczas jazdy i sciagniecie kolektora do nawiertów wkretek wtryskiwaczy! alaska lubi puszczać gaz podciśnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 makaron pod maską jest w brc ale czy kazde brc działą prawidłowo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 czym dłużej będziesz zwlekał, tym bardziej będziesz później żałował, że tak późno się zdecydowałeś... Na instalce nie oszczędzaj, bierz najlepszą jaka jest, a ona odwdzięczy ci się bezproblemową jazdą, a ew. usterki usunie profesjonalny serwis, a nie pan kazio z garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 No powiem wam, że wkręciłem sie troche w ten temat gazu, poczytałem trochę lpg-forum.pl i jestem mądrzejszy. Wcześniej się wahałem na dgazem a teraz jestem już przekonany na 99%, że będzie. Tak jak ktoś wspominał tu wcześniej absolutna podstawą jest wybór dobrego zakładu, a dopiero później dobór instalacji. Miałem upatrzony jeden zakład w Łodzi, ale po poczytaniu lpg-forum.pl musze powiedzieć, że jest co najwyżej średni, ma jedną nieprzychylną opinie. Ale dzieki forum dowiedziałem się, ze w Łodzi są dwa inne zakłady, jeden jest ponoć rewelacyjny (opinie użytkownikow) a drugi jest bardzo dobry. Dziś czeka mnie wycieczka objazdowa po tych dwóch. Jeśli chodzi o instalkę to raczej pójde w polskie produkty STAG, KME, o ile sumarycznie w połaczeniu z resztą gratów będą tańsze od BRC. W przypadku jazdy dłuższej niż 2 lata (gwarancja) istotne są ceny cześci zamiennych. O ile można zakładać, że nic nie powinno się stać, tak w przypadku wymiany jakiegoś elementu po gwarancji różnica w cenie jest dość duża. Z tego co wiem ceny wtryskow, reduktora są nienajgorsze, co innego przy BRC. Poza tym wychodze z założenia, że jeśli zrobione zostanie to z głową na dobrych komponentach to będzie śmigało. Oczywiscie wiem już o co pytać montażyste przed instalowaniem, w którą strone ustawia zawór w zbiorniku w kole, czy na pewno będzie ściągał kolektor do montażu wtrysków, gdzie zamontuje reduktor, jak odbywa się strojenie itd. Z tego co wiem, w zakładzie, który teraz mam na celowniku wszystko powinno być w porządku. Zobaczymy tylko jak z ceną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > alaska lubi puszczać gaz podciśnieniem też czytałem o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > No powiem wam, że wkręciłem sie troche w ten temat gazu, poczytałem trochę lpg-forum.pl i jestem > mądrzejszy. > Wcześniej się wahałem na dgazem a teraz jestem już przekonany na 99%, że będzie. > Tak jak ktoś wspominał tu wcześniej absolutna podstawą jest wybór dobrego zakładu, a dopiero > później dobór instalacji. Miałem upatrzony jeden zakład w Łodzi, ale po poczytaniu > lpg-forum.pl musze powiedzieć, że jest co najwyżej średni, ma jedną nieprzychylną opinie. Ale > dzieki forum dowiedziałem się, ze w Łodzi są dwa inne zakłady, jeden jest ponoć rewelacyjny > (opinie użytkownikow) a drugi jest bardzo dobry. Dziś czeka mnie wycieczka objazdowa po tych > dwóch. > Jeśli chodzi o instalkę to raczej pójde w polskie produkty STAG, KME, o ile sumarycznie w > połaczeniu z resztą gratów będą tańsze od BRC. W przypadku jazdy dłuższej niż 2 lata > (gwarancja) istotne są ceny cześci zamiennych. O ile można zakładać, że nic nie powinno się > stać, tak w przypadku wymiany jakiegoś elementu po gwarancji różnica w cenie jest dość duża. Z > tego co wiem ceny wtryskow, reduktora są nienajgorsze, co innego przy BRC. Poza tym wychodze z > założenia, że jeśli zrobione zostanie to z głową na dobrych komponentach to będzie śmigało. > Oczywiscie wiem już o co pytać montażyste przed instalowaniem, w którą strone ustawia zawór w > zbiorniku w kole, czy na pewno będzie ściągał kolektor do montażu wtrysków, gdzie zamontuje > reduktor, jak odbywa się strojenie itd. Z tego co wiem, w zakładzie, który teraz mam na > celowniku wszystko powinno być w porządku. Zobaczymy tylko jak z ceną. Tam na forum lansuje się nasz dawny AK'owy Kolega, Krzysiek82. Jakiś czas temu robił swoje pierwsze kroki, ale przez ten czas myślę, że doświadczenia już nabrał :-) Jeśli jest tak samo dokładny przy montażu i kalibracji jak przy tematach blacharskich w autach marki na "F" to może warto porozmawiać z nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > ...W przypadku jazdy dłuższej niż 2 lata > (gwarancja) istotne są ceny cześci zamiennych... Dlaczego tak twierdzisz ??? Ile części musiałeś kupić do swojej SQ24 ? Moim poprzednim autem zrobiłem na BRC SQ24 jakieś 86 kkm w ciągu ok. 4,5 roku, po czym auto sprzedałem z całkowicie sprawną instalacją. Instalacja nigdy mnie nie zawiodła, nigdy nic w niej nie wymieniłem (z wyjątkiem filtrów), nie wymagała też żadnych regulacji czy konserwacji (pytałem o to kilkakrotnie gazowników - nie widzieli potrzeby żadnej ingerencji). Kiedy ją zakładałem, kryterium wyboru była dla mnie rekomendacja producenta auta, który dokładnie to samo zakładał fabrycznie. Po takich doświadczeniach w obecnym aucie założyłem jesienią ponownie SQ24 (zrobiłem na razie 3,5 kkm - zero problemów po drobnych regulacjach na początku). Swoją SQ24 wspominasz bardzo dobrze - przecież nie zsiada się z dobrego konia ... Oszczędności z jazdy na gazie są bardzo znaczne, czy koniecznie trzeba jeszcze oszczędzać na instalacji ??? Przecież różnica w cenie zwróci się po dodatkowym miesiącu lub dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Tam na forum lansuje się nasz dawny AK'owy Kolega, Krzysiek82. Jakiś czas temu robił swoje pierwsze > kroki, ale przez ten czas myślę, że doświadczenia już nabrał :-) > Jeśli jest tak samo dokładny przy montażu i kalibracji jak przy tematach blacharskich w autach > marki na "F" to może warto porozmawiać z nim rozmawiałem z nim, wydaje się być już zorientowany w temacie, wiem, że zakłada instalacje ludziom, ma już troche doświadczenia i koszt byłby niezły. Ale raczej wole mieć zrobione to z fakturą i w firmie, do której bedzie mozna pojechac za pare lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Dlaczego tak twierdzisz ??? > Ile części musiałeś kupić do swojej SQ24 ? Ja nic ale nie zrobilem na niej duzo, ok 40 kkm. Natomiast kolega zrobił chyba ze 130 kkm i musial wymienić czujnik ciśnienia gazu - koszt 180 PLN i reduktor koszt chyba 500 PLN jak pamiętam. Z tego co się orientuje ceny tych polskich reduktorów to ponoć 250 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > pierdoły to ty opowiadasz > nie piszę że brc będzie gwarancją na super instalkę, ba, w branży gazowników funkcjonuje tekst > "typowy montaż brc, czyli wrzut pod maskę" > ale faktem jest że jest tam mniej do zepsucia, bo nei ma pełnej dowolności doboru komponentów > nikt tu nie pisze, że ze z centralką Staga nie będzie porządnej instalki u porządnego montażysty > ech jak widzę takie prymitywne, powierzchowne bezmyślne i jeszcze w dodatkowym bonusie chamskie > formuowanie myśli, to nóż w kieszeni mi się otwiera > masakra sam sobie przeczysz "typowy wrzut pod maska" a razaz ze mniejsza dowolnosc w wyborze gwarantem mniejszych bledow to sie zdecyduj bo mozna wrzucic dobre rzeczy zle a mozna zle rzeczy dobrze i tak zle i tak zle i zdejmij koronke z glowy bo slowa nie mozna powiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Ja nic ale nie zrobilem na niej duzo, ok 40 kkm. Natomiast kolega zrobił chyba ze 130 kkm i musial > wymienić czujnik ciśnienia gazu - koszt 180 PLN i reduktor koszt chyba 500 PLN jak pamiętam. Z > tego co się orientuje ceny tych polskich reduktorów to ponoć 250 PLN masz racje , za graty do brc cenia sobie sporo, calosc moze zrobic duzo km ale jak padnie cos to $ nie mala, serwis pogwarancyjny drogi, no i sama instalka tez nie najtansza ale taka polityka brc konkurencja moze wyjsc taniej ale nie musi na rynku lpg czesci jest masa, wiele produkowanych od dawna ale jeszcze nikt nie zrobil idealnego produktu bez wad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Ale raczej wole mieć zrobione to z fakturą i > w firmie, do której bedzie mozna pojechac za pare lat. Najważniejsze jest, że jak nie będziesz miał faktury za montaż, to nie da się wpisać instalacji do dowodu rejestracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Ja nic... O - widzisz. Ja też. > Natomiast kolega zrobił chyba ze 130 kkm... A czy Ty zamierzasz tyle zrobić ? > ... i musial > wymienić czujnik ciśnienia gazu - koszt 180 PLN i reduktor koszt chyba 500 PLN >jak pamiętam. A po co kupował reduktor ? Nie nadawał się do regeneracji ? Korpus uległ zniszczeniu ? > Z tego co się orientuje ceny tych polskich reduktorów to ponoć 250 PLN Czy to duża suma do wydania raz na 130 kkm, szczególnie zważywszy że cały ten okres układ najprawdopodobniej przeleci bezawaryjnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slasz Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Zakładać i nie zastanawiać się dłużej, jeśli autko w dobrym stanie. Według internetów po założeniu gazu ewentualnie może/mogą paść cewki jeśli nie były jeszcze wymieniane. Sam mam Megane II 1.4 2007r. i też miałem ten sam dylemat Rozważałem montaż BRC lub Lovato Smart. Gazownik polecił mimo wszystko tańsze Lovato, bo jak stwierdził samochód już nie młody a i różnicy za bardzo nie poczuje. Gaz mam od ok 5 tys. km. Spalanie zmierzone na trasie minimalnie 7l, miasto ok 10l. Różnica w jeździe na gazie jednak delikatna jest, ale w codziennej jeździe praktycznie pomijalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 ostatnio gazowałem Scenica mojego mega jestem zadowolony i już widzę oszczędność tyle że u mnie 2.0 silnik i automat U mnie założyli Stag 4 + wtryski Baracuda Parownik AC01 gazuj nie zwlekaj zapłaciłem 2800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Czy to duża suma do wydania raz na 130 kkm, szczególnie zważywszy że cały ten okres układ > najprawdopodobniej przeleci bezawaryjnie ? nie wiem czego nie rozumiesz, jeśli miałbym już coś wymienić to wolalbym wydać na to 220-250 PLN zamiast 500 PLN i to tylko przykład. Oczywiscie można wychodzić z założenia, ze nic sie nie ma prawa stać, ale jednak warto wziąć to pod uwagę w kalkulacjach. Równie dobrze można byłoby nie ubezpieczac auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Po kolejnym dniu spędzonym nad tematem gazowania auta, po wizycie w dwóch dobrych i polecanych warsztatach montujących gaz wnioski są następujące. Jeden warsztat w Łodzi jest mega polecany, ludzie na forum pisali o nim w samych superlatywach (trudne słowo ). Po rozmowie z gościem też mocno mnie do siebie przekonał, wszystko wytłumaczył co z czego wynika, jak robi montaż, na co zwraca uwagę, co jest dla niego istotne itd. Ponoć stroi auto 1-2h podczas jazdy, włącznie z jazdą autostradową pod duzym obciązeniem. Podpina jakąś sondę szerokopasmową i kalibruje instalacje, żeby chodziła idealnie. Zaproponowal do mojego auta Sterownik KME Nevo reduktor Tur (ponoć nowy reduktor firmy KME) o zmienionej konstrukcji, klapkowej, który jest bardziej odporny na zanieczyszczenia w gazie. Wtryski HS Matrix, montaż 2 dni. Niestety jest kilka zarąbistych minusów: - podłoga w bagażniku, wnęka jest z tworzywa, zatem trzeba zrobić wzmocnienie, stelaż, gośc mówi, ze robi to bardzo porządnie, z solidnej blachy, zabezpiecza itd i jest to u niego dodatkowy koszt +250 PLN - za wlew pod klapką +100 PLN - normalna cena - koszt instalacji w tym warsztacie jest bardzo drogi, uwaga 2800 PLN!!! To bardzo duzo moim zdaniem, ale jestem przekonany, że warto, jest jedno ale ale o tym na końcu. - na wszelki wypadek zapisałem się na termin, najbliższy wolny termin to UWAGA 16 kwietnia, czyli czas oczekiwania to 2 miesiące Konkluzja: o ile miałbym świeżo kupiony samochód, z pewnym planem jeżdzenia nim co najmniej 3 lata, a może nawet 5 to bez wahania dołozyłbym i zdecydowałbym się na montaż w najlepszym warsztacie w jakim mozna. Ale w przypadku auta o wartosci 9-10 kola, ładować się w koszty 3100 PLN za instalke to nie wiem czy jest przerost formy nad treścią. I chyba będe szuka jakiejś alternatywy. Sami zobaczcie jaki to warsztat, mają ceny dość wysokie a terminy zaklepane na 2 miesiace do przodu, zatem jak to o nich świadczy? Mam jeszcze jeden bardzo polecany warsztat na ślasku do sprawdzenia, DAVANTI w Katowicach, zobaczymy ile tam mi powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Mam jeszcze jeden bardzo polecany warsztat na ślasku do sprawdzenia, DAVANTI w Katowicach, > zobaczymy ile tam mi powiedzą. Może spróbuj w Wawie, chyba masz trochę bliżej, u naszego kacikowego Gazmistrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Może spróbuj w Wawie, chyba masz trochę bliżej, u naszego kacikowego Gazmistrza na ślasku mam rodzine, zawsze mógłbym przesiedzieć gdzieś dzien czy dwa a nie na dworcu z grupy Warszawskiej chodzi o kolege Czykit? przekręce do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > > z grupy Warszawskiej chodzi o kolege Czykit? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Wtryski HS Matrix, montaż 2 dni. > Mam jeszcze jeden bardzo polecany warsztat na ślasku do sprawdzenia, DAVANTI w Katowicach, > zobaczymy ile tam mi powiedzą. ja bym wział ac r01. ale tur tez moze byc nie bierz matrixow bo sa wrazliwe na zanieczyszczenia i czesto niedomagaja. poza tym wtryskiwacze sa w 1 kawałku i jak cos padnie to trzeba wymienić wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > ja bym wział ac r01. ale tur tez moze byc > nie bierz matrixow bo sa wrazliwe na zanieczyszczenia i czesto niedomagaja. poza tym wtryskiwacze > sa w 1 kawałku i jak cos padnie to trzeba wymienić wszystko w czym AC R01 lepszy od Tura? ponoć ten drugi ma inna konstrukcję, membrana nie jest sterowana iglicą tylko jest jakaś klapka i ponoć jest mniej odporna na zanieczyszczenia. Poza tym jeśli poszedłbym w KME to reduktor tez byłby z KME, jeśli w Staga to reduktor AC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Mam jeszcze jeden bardzo polecany warsztat na ślasku do sprawdzenia, DAVANTI w Katowicach, > zobaczymy ile tam mi powiedzą. Davanti jest bardzo spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Davanti jest bardzo spoko. wiem ale cena 2700 + dojazd są już mniej spoko. Robią wszystko na STAGu. Niestety w moim aucie podbija cenę stelaż pod koło (plastikowa wnęka) +150 PLN i wlew pod klapka + 100 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Odpowiem tak - jeśli założysz kiepsko to później dopłacisz dużo więcej. Nie mówiąc już o straconym czasie i nerwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > porównywalnie z benzyną, problemów brak instalacja zwróci się po ok 10 kkm Liczylem to kiedys z ciekawosci dla mojej benzyny 2.0 i wychodzilo blizej 30kkm po uwzglednieniu wszystkich kosztow Wiec jakim cudem zwroci Ci sie po 10kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Liczylem to kiedys z ciekawosci dla mojej benzyny 2.0 i wychodzilo blizej 30kkm po uwzglednieniu > wszystkich kosztow > Wiec jakim cudem zwroci Ci sie po 10kkm? w drugiej połowie 2013 ceny gazy do benzyny były bardzo korzystne. LPG kosztowało 2.09 (byli tacy to się chwalili, że tankowali <2PLN) na markowych stacja ch 2.12-2.15. Megi pali mi 9 benzyny 10 gazu (używany głównie w mieście) przyjmując 2.15 10L/100km to koszt LPG po 10 000 km wynosi 2150 PLN. Benzyna wtedy kosztowała ok 5.6 PLN/L przy spalaniu 9L/100km mamy koszt 5040 PLN. Dla takich warunków instalacja zwraca wcześniej niż po 10 kkm. Dziś proporcję są bardziej niekorzystne dla gazu (drożeje w okresie jesienno-zimowym) i LPG można kupić za 2.6 PLN paliwo 5.35 PLN za litr - dla takich warunków koszt instalacji zwróci się po ok 12kkm. Średnio po około 10 kkm powinno się zwrócić, doliczając koszt przeglądu (60PLN), benzyny (z obliczeń wychodzi mi ok 50L na 10 kkm) zwrot pewnie będzie bliżej 12 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > wiem ale cena 2700 + dojazd są już mniej spoko. Robią wszystko na STAGu. Niestety w moim aucie > podbija cenę stelaż pod koło (plastikowa wnęka) +150 PLN i wlew pod klapka + 100 PLN. ja to miałem w standardzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Ty się tak nie podniecaj tym makaronem BRC bo jak kupiłem BLOSA to fabrycznie była źle założona membrana, a na śrubkach były plomby więc nikt nie grzebał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 ziomek montuj instalację i tak się nie zastanawiaj. to ttylko auto a nie wybór zony na całe życie... poza tym wiele osob nie wie i sie w to nie zagłebie - jezdza na valtekach i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.