Skocz do zawartości

Paliwo Shell V-Power Nitro+ czy warto?


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+ i po zimie przepalić silnik, wtryski itp tylko zastanawiam się czy jest duża różnica w jakości między Shell V-Power Nitro+ a np. 98 na Orlenie,BP i innych. na pewno jest różnica w cenie grinser006.gif ale czy różnica w jakości? Może ktoś robił podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+ i po

> zimie przepalić silnik, wtryski itp tylko zastanawiam się czy jest duża różnica w jakości

> między Shell V-Power Nitro+ a np. 98 na Orlenie,BP i innych. na pewno jest różnica w cenie

> ale czy różnica w jakości? Może ktoś robił podobnie?

ilekroc zalewalem "lepsze" paliwo nie czulem roznicy, ba nawet zdarzalo sie, ze samochod wiecej palil wg komputera.

Lepiej co jakis czas wlac dobry dodatek do paliwa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+...

Jeśli zwykły wolnossak to bez sensu.

W turbo coś tam może dać ale żeby efekty miały się utrzymać dłużej to na pewno nie.

To już lepiej na normalnym trochę pokręcić wyżej żeby nagar wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było takich wątków multum. Po pierwsze primo to fakt niezaprzeczalny, że benzyna z większa liczbą oktanową zapewnia mniejszą moc niż benzyna z mniejszą liczbą oktanową. To jest udowodnione. Drugie primo to fakt, że wszelkie oszczędności lub też zyski z używania tych super benzyn mieszczą się w granicach błędu statystycznego, za to ich cena wykracza poza wspomniane wartości.

Lać więc taką benzynę jaką zalecił producent, bez kupowania sobie lepszego samopoczucia, a oszczędność przeznaczyć na zadbanie o stan techniczny auta, np. hamulce czy m.in. o filtr powietrza, którego zasyfienie może spowodować spadek mocy nawet o 5KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było takich wątków multum. Po pierwsze primo to fakt niezaprzeczalny, że benzyna z większa liczbą

> oktanową zapewnia mniejszą moc niż benzyna z mniejszą liczbą oktanową. To jest udowodnione.

> Drugie primo to fakt, że wszelkie oszczędności lub też zyski z używania tych super benzyn

> mieszczą się w granicach błędu statystycznego, za to ich cena wykracza poza wspomniane

> wartości.

> Lać więc taką benzynę jaką zalecił producent, bez kupowania sobie lepszego samopoczucia, a

> oszczędność przeznaczyć na zadbanie o stan techniczny auta, np. hamulce czy m.in. o filtr

> powietrza, którego zasyfienie może spowodować spadek mocy nawet o 5KM.

Bzdur waść nie wypisuj...Przyrostu mocy nie będzie,ale tylko w silniku nieprzystosowanym do takiego paliwa. Silnik potrafiacy je wykorzystać odwdzięczy się jakimś przyrostem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdur waść nie wypisuj...Przyrostu mocy nie będzie,ale tylko w silniku nieprzystosowanym do takiego

> paliwa. Silnik potrafiacy je wykorzystać odwdzięczy się jakimś przyrostem mocy.

Silnik, który potrafi wykorzystać mniejszą temperaturę spalania mieszanki da sobie z tym radę - nawet do 5km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze czułem różnicę po zatankowania takiego paliwa..... w portfelu... crazy.gif a podczas jazdy bez różnicy niewiem.gif

Jak piszą koledzy auto które potrafi wykorzystać takie paliwo czyli zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu powinno odpychać się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak piszą koledzy auto które potrafi wykorzystać takie paliwo czyli zmienić kąt wyprzedzenia

> zapłonu powinno odpychać się lepiej.

Zdaje się, że każdy silnik zasilany za pomocą wtrysku paliwa posiada czujnik spalania stukowego i potrafi sobie ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu dosyć szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że każdy silnik zasilany za pomocą wtrysku paliwa posiada czujnik spalania stukowego i

> potrafi sobie ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu dosyć szybko...

Nie do końca. Większość silników działa w jedną stronę - jak się pojawi spalanie stukowe to przestawia zapłon. W drugą niestety nie. Natomiast jest pewna gama silników, która przestawia zapłon także w drugą stronę. I na lepszym paliwie jeździ lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkopuł polega też na tym, że te benzyny "premium" mają dodatki w postaci tlenu (nie znam się) i innych związków, które pomimo mniejszej kalotyczności benzyny powodują jej lepsze spalanie, co może (nie musi) oznaczać większą moc. Niektóre testy wskazują wzrost mocy o parę KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca. Większość silników działa w jedną stronę - jak się pojawi spalanie stukowe to

> przestawia zapłon. W drugą niestety nie. Natomiast jest pewna gama silników, która przestawia

> zapłon także w drugą stronę. I na lepszym paliwie jeździ lepiej.

Co to znaczy w drugą stronę? Spalanie stukowe może się pojawić przy zasilaniu każdego rodzaju paliwem, niezależnie od jego kaloryczności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy w drugą stronę? Spalanie stukowe może się pojawić przy zasilaniu każdego rodzaju

> paliwem, niezależnie od jego kaloryczności...

Przesuwają tak zapłon, żeby spalanie stukowe zniknęło. Natomiast nie wykrywają lepszego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesuwają tak zapłon, żeby spalanie stukowe zniknęło. Natomiast nie wykrywają lepszego paliwa.

Dokładnie tak. W przypadku silnika przystosowanego do 98 po zalaniu 95 może wystąpić spalanie stukowe i komputer zmieni zapłon. Moc, oczywiście, spadnie, ale silnik będzie działał. Tak samo się dzieje po zalaniu 92 do silnika, przystosowanego do 95. Natomiast absolutnie nic się nie zmieni, jak zalejemy 98 do silnika, przystosowanego do 92 czy 95, komputer nie zauważy "lepszego" paliwa, nie ma laboratorium. Dzięki dodatkom do paliwa premium może osiągać większą moc, ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że każdy silnik zasilany za pomocą wtrysku paliwa posiada czujnik spalania stukowego i

> potrafi sobie ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu dosyć szybko...

Czujniki owszem są i chyba w większości przypadków ( w moim aucie też ) w razie spalania stukowego polecą z kątem wyprzedzenia w dół lub komp wywali checka (nie znam się wink.gif ) ale w górę już nie potrafią jak zalejesz lepszą wachę lub gaz LPG który ma ok 105 oktanów. Mój gazownik właśnie dlatego polecał mi montaż wariatora zapłonu jeszcze do Lanosa, który czujnik spalania stukowego miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki dodatkom do paliwa premium może osiągać większą

> moc, ale nie musi.

Dlatego ja bym raczej rozpatrywał te dodatki premium pod kątem czyszczącym niż dodającym moc. Ja tam raz czy dwa razy w roku zalewam pełny bak jakiegoś premium tak dla przeczyszczenia, ale czy to działa, tego nie wiem, bo tego nie odczuwam, dlatego na co dzień leję zwykłe paliwko. Z resztą większość koncernów podkreśla, że większą moc uzyskuje się głównie poprzez wyczyszczenie wtryskiwaczy itd. a nie jakimś dodatkom w paliwie bezpośrednio zwiększającym jego hmm kaloryczność??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy to zasługa takiego paliwa, ale po wlaniu ON "premium" ustało mi falowanie obrotów po

> odpaleniu zimnego silnika i przestał w związku z tym "puszczać gryzącego dymka".. Się może coś

> przeczyściło..

To ma dodatki czyszczące ok.gif Niektóre paliwa premium mają też dodatki, które powodują lepsze spalanie mieszanki, co właśnie może skutkować lepszą pracą i większą mocą. Przynajmniej teoretycznie. W praktyce pewnie (poza efektem czyszczącym) efekt jest pomijalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ma dodatki czyszczące Niektóre paliwa premium mają też dodatki, które powodują lepsze spalanie

> mieszanki, co właśnie może skutkować lepszą pracą i większą mocą. Przynajmniej teoretycznie. W

> praktyce pewnie (poza efektem czyszczącym) efekt jest pomijalny.

Często jest gorszy bo paliwo jest zleżałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+ i po

> zimie przepalić silnik, wtryski itp tylko zastanawiam się czy jest duża różnica w jakości

> między Shell V-Power Nitro+ a np. 98 na Orlenie,BP i innych. na pewno jest różnica w cenie

> ale czy różnica w jakości? Może ktoś robił podobnie?

Nazwa Shell V-Power Nitro+ jeszcze szału nie robi, ale jak już będzie Shell V- Plazma Laser, Załoga Dżi Edyszyn, to chyba ulegnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy w drugą stronę? Spalanie stukowe może się pojawić przy zasilaniu każdego rodzaju

> paliwem, niezależnie od jego kaloryczności...

w drugą stronę czyli ECU przyspiesza zapłon od bazowego, jeżeli nie stuka to jeszcze trochę przyspiesza - i moc rośnie, stuknie, to cofa i moc spada.

Dlatego niektóre samochody jeżdżą lepiej na lepszym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+ i po

> zimie przepalić silnik, wtryski itp tylko zastanawiam się czy jest duża różnica w jakości

> między Shell V-Power Nitro+ a np. 98 na Orlenie,BP i innych. na pewno jest różnica w cenie

> ale czy różnica w jakości? Może ktoś robił podobnie?

V-Power Nitro+ to akurat 95 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w drugą stronę czyli ECU przyspiesza zapłon od bazowego, jeżeli nie stuka to jeszcze trochę

> przyspiesza - i moc rośnie, stuknie, to cofa i moc spada.

> Dlatego niektóre samochody jeżdżą lepiej na lepszym paliwie.

Nie, to nie tak. Jeżeli silnik jest przestosowany do 98, to bazowa wartość zapłonu jest przystosowana do 98. Jeżeli stuka - zmienia. To nie jest tak, że komputer "próbuje" zapłon aż zacznie stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to nie tak. Jeżeli silnik jest przestosowany do 98, to bazowa wartość zapłonu jest

> przystosowana do 98. Jeżeli stuka - zmienia. To nie jest tak, że komputer "próbuje" zapłon aż

> zacznie stukać.

Mylisz się. Powtórzę część ECU potrafi również korygować zapłon w górę.

Żeby daleko nie szukać farbyczne ECU w mojej Maździe ma mapy zarówno do korekcji zapłonu w dół jak i w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się. Powtórzę część ECU potrafi również korygować zapłon w górę.

> Żeby daleko nie szukać farbyczne ECU w mojej Maździe ma mapy zarówno do korekcji zapłonu w dół jak

> i w górę.

Nie wiedziałem ok.gif Zasadniczo jest tak, jak napisałem, ale pewnie część samochodów potrafi korygować również "w górę" ok.gif I czym się objawia taka korekcja "w górę" - lepiej jedzie, mniej zużywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiedziałem Zasadniczo jest tak, jak napisałem, ale pewnie część samochodów potrafi korygować

> również "w górę"

przydałem się na coś zlosnik.gifwink.gif

> I czym się objawia taka korekcja "w górę" - lepiej jedzie, mniej zużywa?

Tym czym zwykle przyśpieszenie zapłonu np. po chiptuningu wink.gif Przy delikatnej jeździ mniej pali, pod dużym obciążeniem więcej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chce wlać do astry J z silnikiem 1.4 Turbo aby go po zimie przeczyścić nie będę jeździł na

> codzień na tym paliwie bo różnica w cenie jest ponad 1zł na 1l w porównaniu do 95

zalej sobie dobrego dodatku do paliwa i na to samo wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chce wlać do astry J z silnikiem 1.4 Turbo aby go po zimie przeczyścić nie będę jeździł na

> codzień na tym paliwie bo różnica w cenie jest ponad 1zł na 1l w porównaniu do 95

Zobacz jakie paliwo zaleca Opel, do 1.6 T zaleca 98 i pali go zdecydowanie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlewam Verwę 98, do 500-tki mojej żony na zimę. Jeździ na króciutkich trasach i jakby wtedy lepiej zapalała. Poza dodatkami czyszczącymi, ma też dodatki wiążące wodę. Skończyło się zamarzanie skondensowanej wody w paliwie. Żadnego przyrostu mocy nie zaobserwowałem w kilku samochodach. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się czy kilka razy nie zatankować do pełna paliwa benzyny Shell V-Power Nitro+ i po

> zimie przepalić silnik, wtryski itp tylko zastanawiam się czy jest duża różnica w jakości

> między Shell V-Power Nitro+ a np. 98 na Orlenie,BP i innych. na pewno jest różnica w cenie

> ale czy różnica w jakości? Może ktoś robił podobnie?

Wszystko rozbija się o nowoczesność jednostki. Stare wolnossaki korygują zapłon w dół w przypadku stukowego i nic więcej, cywilizowane silniki mają mapy pod wyższe oktanowo paliwo. Ja jeżdżę z boxem i pewnie bujam się na nie tych mapach których powinienem i odczuwam zdecydowaną różnicę w okolicach 1300-1400rpm. Na 95 samochód ma lekką zamułę, na lepszych paliwach lepiej przechodzi przez zakres w którym pompka zaczyna już coś ładować a prędkość obrotowa jest jednak jeszcze dość lipna. Reasumując, jeśli chcesz wykonać taki test w 1.4 turbo które masz w podpisie to wydaje mi się że możesz być pozytywnie zaskoczony. W przypadku klasycznych wolnossaków może się niestety skończyć na tuningu psychologicznym i opowieściach z Narni o tlenie w paliwie i innych tego typu bzdurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stare wolnossaki korygują zapłon w dół w przypadku

> stukowego i nic więcej, cywilizowane silniki mają mapy pod wyższe oktanowo paliwo.

W nowym Clio na klapce wlewu paliwa jest naklejka "95 or 98 oktanów". Samochód standardowo jest na 95. Myślisz, że warto spróbować nalać 98? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W nowym Clio na klapce wlewu paliwa jest naklejka "95 or 98 oktanów". Samochód standardowo jest na

> 95. Myślisz, że warto spróbować nalać 98?

A skąd ja mam wiedzieć?

Jeśli zeswapujesz do tego clio silnik TSI to z doświadczenia powiem, że warto. Dodam, że jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że TCe też będzie sobie dobrze radził z takim paliwem. Ale to musisz sam sprawdzić. Ja w odróżnieniu od większości wypowiadających się tutaj staram się nie zabierać głosu w sprawach o których nie wiem zupełnie nic. W sprawie map w tsi wiem w zasadzie nic, jednak akurat tak się składa, że powiedzmy mam pewne doświadczenia empiryczne z zakresu meritum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lej to

> a co sobie będziesz żałował...

Ja sobie nie żałuję zlosnik.gif, leję najtańszą berbeluchę na BP, bo mam za darmo doładowania telefonu w Orange biglaugh.gif. A Clio się rozkręca i nawet zaczyna jeździć! Parę dni temu nie dał mi rady czarny Passat B6 sedan, chociaż wyraźnie bardzo chciał (nie wiem co miał za silnik, bo nie widziałem jego tyłu) hehe.gif. Zastanawia mnie tylko ta naklejka na wewnętrznej stronie klapki wlewu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdur waść nie wypisuj...Przyrostu mocy nie będzie,ale tylko w silniku nieprzystosowanym do takiego

> paliwa. Silnik potrafiacy je wykorzystać odwdzięczy się jakimś przyrostem mocy.

Czy ja nie pisałem, że trzeba lać takie paliwo, jak zaleca producent?

No i pomyśl: w którym miejscu przy większej liczbie oktanowej będziesz miał większą moc? Chyba tylko wtedy, gdy silnik jest przystosowany do spalania paliwa 98, a jedzie na 95, która jest dopuszczalna dla tego silnika.

Do tego typu benzyn typu nitro super hiper vi pałer formuła masz dorzucane dodatki, które mają podnosić moc auta, ale czy to robią, to jedynie ocenić panom z laboratoriach. Weź wlej taką benzynę i pojedź na hamownię, pochwal się wykresami, wtedy możesz pogadać o tym, że gadam bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się. Powtórzę część ECU potrafi również korygować zapłon w górę.

> Żeby daleko nie szukać farbyczne ECU w mojej Maździe ma mapy zarówno do korekcji zapłonu w dół jak

> i w górę.

A kiedyś były oktanokorektory i żadne ECU potrzebne nie było. Ot, przewrotność losu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy wg mnie logiczne argumenty przeciwko paliwom premium:

- tankuje je niewspółmiernie mniej kierowców niż te regularne, przez co bywają "przeleżałe",

- taniej wychodzi dolanie dodatku we własnym zakresie np. Wynn's Supremium (stosunek 1:1000) i masz paliwo premium,

- poniekąd związane z punktem powyżej: nie masz żadnej pewności że paliwo to jest uszlachetnione. Kontroluje to ktoś? Raczej nie. UOKiK sprawdza tylko pod kątem parametrów wymaganych a nie obiecanych.

To tak jak rynek parafarmaceutyków zwanych suplementami diety. Można mąkę ziemniaczaną w formie ładnej drażetki sprzedać. Zaszkodzi? nie, Pomoże? też nie, ale interes się kręci od managementu po brzdęk kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i zalałem sobie Shell V-Power Nitro+ 100 i po przejechaniu 50km nie widziałem różnicy mam

> nadzieje że silnik ją widział bo koszt 1 litra to 6,25

Do czego zalałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.