analyzer64 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Mają i nie mają, bo 1.9 CDTI było aż 4 rodzaje. Wersje 16v (120 i 150KM) miały problem z nastawnikiem klap wirowych. Wersje 8v (100 i 120KM) tego problemu nie miały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > gdyż? > przejeździłem bezawaryjnie i jednym i drugim kilkadziesiąt kkm, nadal jeżdżę i kolejny pewnie też > będzie dci... cos z tymi dci jednak jest.jednemu znajomemu padlo 1,5dci doslownie w ostatnim tygodniu gwarancji[megane od nowosci w jego rekach],drugiemu podczas jazdy na niemieckiej autostradzie 1,9 dci w lagunie 2.oczywiscie mozna to zwalic na wymiany oleju co 30kkm-ale kogo to obchodzi? zawsze wymieniam olej tak jak zaleca producent[i na taki jaki zaleca ] i jakies niuanse mnie jako uzytkownika nie powinny obchodzic.mam wiecej znajomych nawet z tak wyszydzanymi tutaj 1,9TDI i jakos nie slyszalem o ich awariach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 pewnie to sie dzieje przy przebiegach +150tys kkm.Moja ma dopiero 48tys 3 razy ja zdarze sprzedac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > wiadomo są miny które już nimi były w chwili wyjścia z fabryki, proponuję wpisać > - VW 1.4 tsi (stare) , rwący się rozrząd > - Alfa 1.9 JTS , problematyczna wymiana rozrządu , koszt około > 6 tyś > - Opel , Fiat , Alfa 1.9 MJ , rozrabiające klapki , które można > usunąć . Podobno chyba od 2007 problem został wyeliminowany . > - Passat 1.8 tsi - awaryjny , kosztowne naprawy > więcej nie pamiętam Teoretycznie 1.8 Fiata. Piszę teoretycznie, bo ja mam taki silnik i moim zdaniem właściciel prędzej Fiata ze skarpy spuści albo się powiesi, zanim ten silnik zajedzie U mnie w tym padle zepsuło się już wszystko, ale silnik jakoś nie chce Główny problem w tym silniku to chlanie oleju od nowości. Nie zużycie, tylko chlanie. A przez to że olej tak szybko znika, łatwo silnik zajechać. Jak się przyjmie zasadę że co 1tyś km kontrolujemy stan, to będzie jeździł aż nastanie era elektryków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Tyle, że znakomita większość userów nie zrobi takiego przebiegu podczas użytkowania auta, więc > trzeba przyjać dodatkowe założenia do tematu. Na przykład, jak ktoś kupuje nowe auto na 5 lat > po 20tkm, to dlaczego ma się bać? Znakomita większość to kupi te auta jako używane z przebiegiem niewiadomych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Znakomita większość to kupi te auta jako używane z przebiegiem niewiadomych. Co kto lubi. Dlatego potrzebne jest uściślenie tematu, bo - poza nielicznymi wyjątkami - praktycznie każdy silnik przejedzie od nowości powiedzmy 100kkm bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Co kto lubi. > Dlatego potrzebne jest uściślenie tematu, bo - poza nielicznymi wyjątkami - praktycznie każdy > silnik przejedzie od nowości powiedzmy 100kkm bezawaryjnie. Jest to jednak ważne nawet dla pierwszego właściciela. Problem z odpsrzedażą po latach jednak istnieje. Ja się bujam ze swoim Punto już trochę czasu. Chętnych pewnie mało, bo silnik ma swoją "renomę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Teoretycznie 1.8 Fiata. > Piszę teoretycznie, bo ja mam taki silnik i moim zdaniem właściciel prędzej Fiata ze skarpy spuści > albo się powiesi, zanim ten silnik zajedzie > U mnie w tym padle zepsuło się już wszystko, ale silnik jakoś nie chce > Główny problem w tym silniku to chlanie oleju od nowości. Nie zużycie, tylko chlanie. A przez to że > olej tak szybko znika, łatwo silnik zajechać. > Jak się przyjmie zasadę że co 1tyś km kontrolujemy stan, to będzie jeździł aż nastanie era > elektryków Znasz powiedzenie,kto smaruje ten jedzie Silnik wie czego potrzebuje,sam sie smaruje ile chce i jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Podobno Toyota D4D - był tak nieudany że Toyota poddała się i teraz kupuje diesle od BMW. D4D 116 PS - 152 k km, od nowosci go mam, nic zlego sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > więcej nie pamiętam Benzynowe 1.4 i 1.6 z PSA powstałe przy współudziale BMW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 I już z pobieżnej lektury tego wątku widać, że na tą listę możnaby wpisać dokładnie każdy silnik. Taka lista nie ma sensu, bo każdy inaczej eksploatuje silnik, jeden je katuje, drugi jeździ delikatnie. Jednemu padnie jakiś lepszy silnik i uzna go za badziew, a drugiemu badziew eksploatowany delikatnie odwdzięczy się pracą przez 300 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Jest to jednak ważne nawet dla pierwszego właściciela. > Problem z odpsrzedażą po latach jednak istnieje. > Ja się bujam ze swoim Punto już trochę czasu. Chętnych pewnie mało, bo silnik ma swoją "renomę" A o tym nie pomyślałem - fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Benzynowe 1.4 i 1.6 z PSA powstałe przy współudziale BMW... A co z nimi nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > A co z nimi nie tak? rozrząd. ale to takie straszenie na siłę. daje on o sobie znać i poprostu go wymieniasz (raz na 30-80 tys, zaleznie od egzemplarza), do przeżycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > D4D 116 PS - 152 k km, od nowosci go mam, nic zlego sie nie dzieje. szwagier ma od 80tys. teraz ma pod 200tys-nic sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > rozrząd. ale to takie straszenie na siłę. daje on o sobie znać i poprostu go wymieniasz (raz na > 30-80 tys, zaleznie od egzemplarza), do przeżycia. Cała rodzina silników N47 BMW ma podobnie... Rozciąga się łańcuch, a potem pęka... Niby wada już poprawiona, ale inżyniery robiły już kilka podejść i średnio to wychodziło... Tutaj dodatkowo jest mały problem z wymianą - rozrząd jest od strony kabiny i trzeba zrzucać silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > I już z pobieżnej lektury tego wątku widać, że na tą listę możnaby > wpisać dokładnie każdy silnik. Taka lista nie ma sensu, bo każdy inaczej > eksploatuje silnik, jeden je katuje, drugi jeździ delikatnie. Jednemu > padnie jakiś lepszy silnik i uzna go za badziew, a drugiemu badziew > eksploatowany delikatnie odwdzięczy się pracą przez 300 tys. km. JTD to są bardzo fajne silniki. Silnik z BMW e34 m50b25 czyli 2,5 benzyna . 20 letnie silniki które mają przebiegi po 300 tyś i jeżeli były właściwe serwisowane cykają jak nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > JTD to są bardzo fajne silniki. > Silnik z BMW e34 m50b25 czyli 2,5 benzyna . 20 letnie silniki które mają przebiegi po 300 tyś i > jeżeli były właściwe serwisowane cykają jak nowe e34 to mają pewnie statystycznie nalatane 600+ tys km, nie po 300 tak samo moje e38 i M62 - ma pare felerów, możnaby je dorzucić tu do listy za odme, uszczelki pokrywy zaworów itp... ale robią silniki gruuuuube przebiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > szwagier ma od 80tys. teraz ma pod 200tys-nic sie nie dzieje. Też mnie to zastanawia. Brat ma 1.4 D4D od 200 tys. i nic z tym nie robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Też mnie to zastanawia. Brat ma 1.4 D4D od 200 tys. i nic z tym nie robił Bo zasadniczo problemy byly z 2,0 i 2,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 A chyba, że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Ogólnie dużym problemem przy tego typu rankingach jest kręcenie liczników .... Wspominacie o problemach z pompami VP44 .... fakt dość awaryjna pompa... Ale znam ludzi , którzy na nią nagminnie narzekają , średnio co pół roku coś sie z nią dzieje .... Co za szmelc , a na liczniku przecież dopiero 150tys km..... Tyle ,że na oko widać ,że to auto ma z 300-500tys .... Także , tak naprawdę większość awarii wynika z przebiegu a nie awaryjności danego silnika... niektóre są bardziej podatne inne mniej ale krzywde każdej jednostce robi złe traktowanie + przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Ogólnie dużym problemem przy tego typu rankingach jest kręcenie liczników .... > Wspominacie o problemach z pompami VP44 .... fakt dość awaryjna pompa... Ale znam ludzi , którzy na > nią nagminnie narzekają , średnio co pół roku coś sie z nią dzieje .... Co za szmelc , a na > liczniku przecież dopiero 150tys km..... > Tyle ,że na oko widać ,że to auto ma z 300-500tys .... > Także , tak naprawdę większość awarii wynika z przebiegu a nie awaryjności danego silnika... > niektóre są bardziej podatne inne mniej ale krzywde każdej jednostce robi złe traktowanie + > przebieg znajomy pompiarz szpec od pomp wtryskowych w BMW, robi tylko BMW powiedział że pompki VP44 są czułe na jakośc paliwa. I że u nas w PL jest znaczna różnica w jakości paliwa od zachodu, oczywiście na minus dla PL dlatego ma tyle roboty, ludzie z całej PL prtzyjeżdżaja do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > rozrząd. ale to takie straszenie na siłę. daje on o sobie znać i poprostu go wymieniasz (raz na > 30-80 tys, zaleznie od egzemplarza), do przeżycia. To samo w 1,4 16v Opla, czy ktos nad tym płacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > rozrząd. ale to takie straszenie na siłę. daje on o sobie znać i poprostu go wymieniasz (raz na > 30-80 tys, zaleznie od egzemplarza), do przeżycia. Jak rozumiem - gwarancja to obejmuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Jak rozumiem - gwarancja to obejmuje? jak szczeli to tak jak nie szczeli, ale daje znaki - afaik zalezy od aso, ale skłaniają się ku "tak". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Moja nominacja: Diesel 2,5 Venturi Motors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > jak szczeli to tak jak nie szczeli, ale daje znaki - afaik zalezy od aso, ale skłaniają się ku > "tak". Przy pakiecie serwisowym BMW chyba nie powinno być tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > gdyż? gdyż ponieważ bo... obracające się panewki (co w sumie dotyczy także 2.2), klękające za szybko turbiny. > przejeździłem bezawaryjnie i jednym i drugim kilkadziesiąt kkm, nadal jeżdżę i kolejny pewnie też > będzie dci... ci co nie wiedzieli o skróceniu interwału wymiany oleju nie podzielają twojej radości z dCi. Nissan jakoś potrafił zrobić częstsze interwały olejowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.