grogi Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > To dlaczego producenci nie instalują liczników motoobrotogodzin tylko jak idioci interwały > wyznaczają na podstawie licznika kilometrów (lub czasu)? Współczesne samochody same podają, kiedy mieniać olej - właśnie na podstawie ilości cyklów wł/wył, ilości obrotów, dystansu, czasu itd. A wymaganie wymiany przy przebiegu/czasu jest wystarczająco dobrym przybliżeniem. Dodatkowo w instrukcji jest dupochron pt. "ciężkich warunków pracy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > miałeś kiedyś nowe auto? > Miałeś keidyś nowe auto z zalecanymi zmianami oleju co 30kkm? > Zaszkodziło mu to? Stało się coś silnikowi? trochę mu się stało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Nieprawda, np. na kierownicy Focusa RS miałem naklejoną przez producenta karteczkę, > żeby nie przekraczać x obr. przez x km. ale to raczej wyzylowany silnik jest, pozatym statystyczny jego uzytkownik moze niezle upalac wiec w tym przypadku naklejka jest sensowna Raz w zyciu posiadalem nowe wlasne auto, na samym poczatku jezdzilem delikatnie ale od razu zaczalem stopniowo zwiekszac max. obroty i obciazenia i tak do ok 1000km. Olej wymienilem chyba po 3kkm. Do 90kkm gdy auto sprzedalem nie mialo nawet zamiaru brac oleju. Drugi raz sie zdarzyl gdy odebralem firmowa 207ke z salonu i pierwsza jazda to byla spokojna trasa kilkaset km po polskich drogach zakonczona wjazdem do DE gdzie juz bylo prawie ciagle 130kmh przez pareset km - co dla 1.4HDI owocuje obrotami ok 3krpm - a nastepnie powrot ta sama trasa. Dalej to juz nie wiem ale jak znam realia to pewnie nikt sie juz specjalnie nei certolil. Auto ma obecnie 4 lata, 165kkm i ma sie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Swoją drogą, ciągniki ciężarówek co ile wymieniają olej? kiedyś 30-40tys teraz nowe po 120tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > To dlaczego producenci nie instalują liczników motoobrotogodzin tylko jak idioci interwały > wyznaczają na podstawie licznika kilometrów (lub czasu)? instalują w wielu autach. Poza tym są też czujniki jakości oleju - jak któryś z nich powie dość to wyświetla sie kontrolka że pora na zmiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > instalują w wielu autach. W jakich? > Poza tym są też czujniki jakości oleju - jak któryś z nich powie dość to wyświetla sie kontrolka że > pora na zmiane. To to akurat wiem, w "dużych" też instalują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > instalują w wielu autach. > Poza tym są też czujniki jakości oleju - jak któryś z nich powie dość to wyświetla sie kontrolka że > pora na zmiane. Mam takie "czujniki" w aucie. Na kąciku uświadomili mi, że to pic na wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > W jakich? W BMW i Mercedesie od lat 90'tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > W BMW i Mercedesie od lat 90'tych. Jak wygląda licznik motoobrotogodzin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Mam takie "czujniki" w aucie. Na kąciku uświadomili mi, że to pic na wodę. no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem auto głównie po mieście jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem > auto głównie po mieście jeździ Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić. Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w jakimś założonym z góry przedziale przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem > auto głównie po mieście jeździ Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika itp. Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 >najgorzej > będzie dla tych silników co ludzie zrobią te 30 tyś np w 5 lat i w tym czasie nie zmienią > oleju. Oprócz wymogu km jest też wymóg czasowy, olej starzeje się nawet otwarty i nie używany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika > itp. > Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza zgoda ale zajrzyj do instrukcji byle jakiego auta i będzie napisane, że interwał wwymiany oleju należy skrócić gdy auta są eksploatowane w "cięższych" warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > to ja jestem bardziej poypany, bo zmieniam olej co 10tkm Ja ostatnio zmieniłem po 300km, bo wogóle auto niejeżdżone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika > itp. > Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza ale sa czujniki wykorzystujace pomiar przenikalnosci optycznej, stalej dielektrycznej (czujnik pojemnosciowy), przenikalnosci magnetycznej (ilosc zawiesin pochodzenia metalicznego przy zalozeniu ze w zuzyciu dominuja czesci wykonane z materialow magnetycznych) czy rezystancji (konduktancja) i na tej podstawie dokonujace oceny 'jakosci' oleju algorytm dodajacy do tych pomiarow ilosc uruchomien na zimnym silniku, wypalen filtra itp moze korygowac wskazania takiego czujnika. oczywiscie w tanich autach raczej bazuje sie na samym software ale drozsze jednostki maja te dodatkowe czujniki i zapewniaja lepsza jakosc pomiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Jak wygląda licznik motoobrotogodzin? Jeśli naprawdę chcesz się dowiedzieć jak to działa to sobie poczytaj jakiś tekst W skrócie sterownik liczy ilość odpaleń, czas i dystans jazdy z jakimi obrotami jeździsz i zmienia wyliczony dystans do kolejnego przeglądu. W BMW można chyba nawet sprawdzić dokładnie ilość godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Silniki sa smarowane podczas montazu w fabryce roznymi mazidłami, ktore potem plywaja w oleju i pomagaja w docieraniu. Przedwczesna wymiana (wbrew zaleceniom producenta) skraca wiec zywotnosc silnika, a nie wydluza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Peugeot zalewa silnik fabrycznie olejem Total Quartz Ineo First, więc wg. mnie szkoda się go pozbywać wcześniej niż zalecają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma > czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy > sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić. > Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w > jakimś założonym z góry przedziale przebiegów. jestem tego samego zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Przeciez te silniki sa dotarte - po co ten cyrk? Ale z drugiej strony jak to polepsza jego samopoczucie to czemu nie. PS. Jak przekroczy te 2kkm to trzyma obroty non-stop pomiedzy 3-4 tys? Przeciez ten silnik mu pali x2 co w katalogu przy takiej jezdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > W jakich? z tych którymi jeżdżę - volvo V50. > To to akurat wiem, w "dużych" też instalują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma > czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy > sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić. > Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w > jakimś założonym z góry przedziale przebiegów. no tak, ale komputer własnie międzi innymi zlicza to z liczby obrotów wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ananas Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Wydaje mi się, że znajomy trochę przesadza. Wiadomo, że na początku eksploatacji wszystkie współpracujące z sobą części muszą się jednak "dopasować", mimo fabrycznego docierania, ale nie można przesadzać. Poniżej kawałek instrukcji Hyundai'a Elantry 2011 dot. docierania. A jeśli chodzi o częstszą wymianę oleju niż przewiduje instrukcja, to kiedyś jeden z mechaników z ASO powiedział, że z silnikiem nic złego się nie będzie działo, gdyby nawet wymieniać olej co tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > Ale każdy znany mi chyba nowy samochód sam krzyknie że trzeba mu zmienić olej. Niby krzyknie, tylko teraz widzisz-producent zaleca np co 30 tys, kiedyś zrobił kumpel test i czekał na komunikat zmiany oleju, już myślał, że mu się coś popsuło, bo zmieniał co 15 tys, samochód mu krzyknął po 36 tys zmianę, no i teraz nie wiadomo czy robić tak jak producent, czy tak jak krzyczy auto, czy po swojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.