Skocz do zawartości

Doceranie nowego auta


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

> To dlaczego producenci nie instalują liczników motoobrotogodzin tylko jak idioci interwały

> wyznaczają na podstawie licznika kilometrów (lub czasu)?

Współczesne samochody same podają, kiedy mieniać olej - właśnie na podstawie ilości cyklów wł/wył, ilości obrotów, dystansu, czasu itd.

A wymaganie wymiany przy przebiegu/czasu jest wystarczająco dobrym przybliżeniem. Dodatkowo w instrukcji jest dupochron pt. "ciężkich warunków pracy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda, np. na kierownicy Focusa RS miałem naklejoną przez producenta karteczkę,

> żeby nie przekraczać x obr. przez x km.

ale to raczej wyzylowany silnik jest, pozatym statystyczny jego uzytkownik moze niezle upalac wiec w tym przypadku naklejka jest sensowna

Raz w zyciu posiadalem nowe wlasne auto, na samym poczatku jezdzilem delikatnie ale od razu zaczalem stopniowo zwiekszac max. obroty i obciazenia i tak do ok 1000km. Olej wymienilem chyba po 3kkm. Do 90kkm gdy auto sprzedalem nie mialo nawet zamiaru brac oleju.

Drugi raz sie zdarzyl gdy odebralem firmowa 207ke z salonu i pierwsza jazda to byla spokojna trasa kilkaset km po polskich drogach zakonczona wjazdem do DE gdzie juz bylo prawie ciagle 130kmh przez pareset km - co dla 1.4HDI owocuje obrotami ok 3krpm - a nastepnie powrot ta sama trasa. Dalej to juz nie wiem ale jak znam realia to pewnie nikt sie juz specjalnie nei certolil. Auto ma obecnie 4 lata, 165kkm i ma sie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego producenci nie instalują liczników motoobrotogodzin tylko jak idioci interwały

> wyznaczają na podstawie licznika kilometrów (lub czasu)?

instalują w wielu autach.

Poza tym są też czujniki jakości oleju - jak któryś z nich powie dość to wyświetla sie kontrolka że pora na zmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instalują w wielu autach.

> Poza tym są też czujniki jakości oleju - jak któryś z nich powie dość to wyświetla sie kontrolka że

> pora na zmiane.

Mam takie "czujniki" w aucie. Na kąciku uświadomili mi, że to pic na wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie "czujniki" w aucie. Na kąciku uświadomili mi, że to pic na wodę.

no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem ok.gif auto głównie po mieście jeździ wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem

> auto głównie po mieście jeździ

Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić.

Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w jakimś założonym z góry przedziale przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie wiem, powinienem olej co 10 tyś km zmieniać, a mi czujnik pokazał przy 8 tyś. z kawałkiem

> auto głównie po mieście jeździ

Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika itp.

Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika

> itp.

> Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza

zgoda ale zajrzyj do instrukcji byle jakiego auta i będzie napisane, że interwał wwymiany oleju należy skrócić gdy auta są eksploatowane w "cięższych" warunkach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale to dziala troche na zasadzie algorytmu, ktory zlicza ilosc startow, godzin pracy silnika

> itp.

> Analizy chemicznej oleju raczej nie przeprowadza

ale sa czujniki wykorzystujace pomiar przenikalnosci optycznej, stalej dielektrycznej (czujnik pojemnosciowy), przenikalnosci magnetycznej (ilosc zawiesin pochodzenia metalicznego przy zalozeniu ze w zuzyciu dominuja czesci wykonane z materialow magnetycznych) czy rezystancji (konduktancja) i na tej podstawie dokonujace oceny 'jakosci' oleju wink.gif

algorytm dodajacy do tych pomiarow ilosc uruchomien na zimnym silniku, wypalen filtra itp moze korygowac wskazania takiego czujnika.

oczywiscie w tanich autach raczej bazuje sie na samym software ale drozsze jednostki maja te dodatkowe czujniki i zapewniaja lepsza jakosc pomiaru wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wygląda licznik motoobrotogodzin?

Jeśli naprawdę chcesz się dowiedzieć jak to działa to sobie poczytaj jakiś tekst

W skrócie sterownik liczy ilość odpaleń, czas i dystans jazdy z jakimi obrotami jeździsz i zmienia wyliczony dystans do kolejnego przeglądu.

W BMW można chyba nawet sprawdzić dokładnie ilość godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma

> czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy

> sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić.

> Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w

> jakimś założonym z góry przedziale przebiegów.

jestem tego samego zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez te silniki sa dotarte - po co ten cyrk?

Ale z drugiej strony jak to polepsza jego samopoczucie to czemu nie.

PS. Jak przekroczy te 2kkm to trzyma obroty non-stop pomiedzy 3-4 tys? Przeciez ten silnik mu pali x2 co w katalogu przy takiej jezdzie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi też różnie pokazują ale kącikowi znawcy (którym nie mam powodu nie wierzyć), twierdzą że nie ma

> czujnika jako takiego, system po prostu na podstawie przebiegu, prędkości i parametrów jazdy

> sobie sam oblicza kiedy olej może już wymagać wymiany i należy lampkę zapalić.

> Więc jak upalasz po mieście to zapali prędzej niż gdy auto jeździ spokojnie w trasie, ale dalej w

> jakimś założonym z góry przedziale przebiegów.

no tak, ale komputer własnie międzi innymi zlicza to z liczby obrotów wału ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że znajomy trochę przesadza. Wiadomo, że na początku eksploatacji wszystkie współpracujące z sobą części muszą się jednak "dopasować", mimo fabrycznego docierania, ale nie można przesadzać.

Poniżej kawałek instrukcji Hyundai'a Elantry 2011 dot. docierania.

287806720-Docieranie.jpg

A jeśli chodzi o częstszą wymianę oleju niż przewiduje instrukcja, to kiedyś jeden z mechaników z ASO powiedział, że z silnikiem nic złego się nie będzie działo, gdyby nawet wymieniać olej co tydzień hehe.gif

post-8372-14352524782744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale każdy znany mi chyba nowy samochód sam krzyknie że trzeba mu zmienić olej.

Niby krzyknie, tylko teraz widzisz-producent zaleca np co 30 tys, kiedyś zrobił kumpel test i czekał na komunikat zmiany oleju, już myślał, że mu się coś popsuło, bo zmieniał co 15 tys, samochód mu krzyknął po 36 tys zmianę, no i teraz nie wiadomo czy robić tak jak producent, czy tak jak krzyczy auto, czy po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.