Skocz do zawartości

Czym wypolerować reflektory?


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

Kup pastę Farecla-zbiera ładnie, tylko najlepiej polerować jakąś polerką bo ręcznie to zaorać się idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

Jeśli ma być na dłużej to trzeba zmatowić i polakierować bezbarwnym lakierem PU z utwardzaczem a nie polerować.

Polerowanie jest na krótko i można zrobić nawet pastą polerską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Farecla ZTCP nadaje się tylko pod maszynę.. ręcznie to się można zajechać do cna.. Ja bym zaczął

> jednak od czegoś bardziej delikatnego niż Farecla..

A czemu delikatniejszym?Farecla nie jest inwazyjna tak jak tempo, robiłem kilka reflektorów nią i zawsze efekt bdb.

Joki napisał, że to na krótko, hmm...koledze robiłem rok temu i jest nadal ok, więc nie ma potrzeby powtarzania tej czynności za często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Farecla jest "za ostra", ale nie będę się spierał bo nie ma zbytnio o co ja robiłem

> znajomemu w Yarisie tym Scratch Out-em i efekt utrzymywał się dość długo

Eee no pewnie że nie ma o co się spierać, pytałem z ciekawości, bo kiedyś mi ją w lakierniczym polecili i nie miałem problemów, więc pytam czy Ty może miałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

robiłem w swoim aucie polerkę lamp ale inaczej czyli przetarłem papierem ściernym 600-ka w celu usunięcia tz. pajączków , odtłuściłem i polakierowałem kilkukrotnie lakierem bezbarwnym z utwardzaczem w sprayu, efekt rewelacja ok.gif, ale najpierw zrobiłem taka próbę na zwykłym kawałku plexi zlosnik.gif aż wręcz jet to niemożliwe że zmatowiona plekxi po tryśnięciu lakierem robi się przezroczysta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

Papier ścierny 800 na mokro i marketowy lakier bezbarwny do plastiku. Jesienią odnowiłem tak zajechane lampy w swoim R75 i do tej pory wyglądają jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

To co i do lakieru - np. pasty Menzerna, 3M. Z Manzerny kupujesz FG400, PF2500, FF3000 lub SF4000 i po kolei nimi działasz. Analogicznie można dobrać pasty 3M.

Do tego pad tricolor - powyższe pasty są dedykowane do pracy maszynowej, ale spokojnie też uzyskasz dobry efekt z pracy ręcznej (z MG Ultimate Compound musiałbyś pracować dużo dłużej).

Z początkowym wykorzystaniem papieru ściernego na mokro, to też jest dobry pomysł, ale jak nie masz doświadczenia to imo działaj pastami (ponieważ możesz mieć duży problem z późniejszym wyprowadzeniem rys po papierze, gdyby w trakcie pracy z nim coś poszło nie tak jak trzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ma być na dłużej to trzeba zmatowić i polakierować bezbarwnym lakierem PU z utwardzaczem a

> nie polerować.

> Polerowanie jest na krótko i można zrobić nawet pastą polerską.

Najlepsza opcja, właśnie tak to chciałem zrobić. Jakim papierem zmatowiłeś - 600, 800? Co to jest lakier PU? Gdzie kupić taki lakier z utwardzaczem, czy może pytać w mieszalniach lakieru żeby mi puszkę nabili - no właśnie, ale czego? Możesz jakiś konkretny lakier polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepsza opcja, właśnie tak to chciałem zrobić. Jakim papierem zmatowiłeś - 600, 800? Co to jest

> lakier PU? Gdzie kupić taki lakier z utwardzaczem, czy może pytać w mieszalniach lakieru żeby

> mi puszkę nabili - no właśnie, ale czego? Możesz jakiś konkretny lakier polecić?

Miałem na myśli lakier poliuretanowy ale to może być nie do kupienia w formie spray. Ten z postu wyżej też jest OK. Ktoś z kącika kiedyś nim robił i uzyskał świetne i trwałe efekty.

Papier 1200 albo drobniejszy na mokro. Chodzi tylko o zmatowienie aby lakier się trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

Przerabiałem temat wielokrotnie w różnych reflektorach i powiem Ci z doświadczenia, że nie ma lepszej pasty niż Menzerna ok.gif

Oczywiście wcześniej najlepiej zmatowić papierem wodnym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee no pewnie że nie ma o co się spierać, pytałem z ciekawości, bo kiedyś mi ją w lakierniczym

> polecili i nie miałem problemów, więc pytam czy Ty może miałeś.

Kiedyś kolega, właśnie Fareclą, w nieudolny sposób polerował auto i lampy - efekt : przypalony bezbarwny na aucie , a o hologramach to nawet nie ma co wspominać. Myślę że Farecla nie nadaje się dla osób które "nie bardzo ogarniają" temat. Może narobić więcej szkód niż pożytku dla niedoświadczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

wszystko zależy w jakim są stanie, jeśli mają poważne utlenienie to konieczna będzie ingerencja papierem wodnym, rozpoczynając od 800-1000 aż 2500 aby wyrównać powierzchnię reflektora. Następnie polerowanie pasta polerska do lakieru, gradacja 2500 i wykańczająca 4000 (ja używam systemu Menzerny) na maszynie ze średnim i miękkim padem.

istnieje jeszcze opcja zakupu zestawu Meguairs Headlight Restoration Kit z końcówka do polerowania na wiertarkę (mam i mogę polecić, choć lepsze efekty uzyskuje się profesjonalna polerką).

IMG_0127_800x600.jpg

jest jeden warunek aby cała robota miała sens, trzeba zabezpieczyć powierzchnię przepolerowanego reflektora przed dalszym utlenianiem. Niestety zmatowienie reflektora spowodowane jest utlenieniem warstwy zabezpieczającej przed działaniem promieni UV, przy polerowaniu reflektora usuwamy resztki tej warstwy całkowicie. Sporo osób nakłada wosk, ale najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem jest polakierowanie reflektora klarem. Można kupić klar z utwardzaczem w puszce który doskonale nadaje się do takiej roboty.

UWAGA:

przy polerowaniu nie ma się co śpieszyć, plastik jest podatny na przypalenie więc pracujemy delikatnie. Pracując na reflektorach niezdemontowanych z auta, zabezpieczamy stanie otoczenie reflektora, aby nie narobić sobie dodatkowych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

tylko wodny papier ścierny (1200-2500) i lakier 2K.

Wszelkie pasty i woski są tylko tymczasowe i w najlepszym wypadku trzeba warstwę zabezpieczającą poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem kiedyś ten lakier z filmiku w jakimś polskim sklepie cena była powalająca ponad 100zł.Ten

> colormatic bedzie OK tylko po otwarciu należy go zużyć w ciągu 24h.

Tak się zastanawiam - to jest zwykły klar + utwardzacz? Czyli coś, czym dysponuje praktycznie każdy lakiernik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że nie kup dziadostwa.

Ja dziś podjechałem do mieszalni, bo mi sie skończył bezbarwny i nalał byle co z banki. W sumie 9zl za 100ml, to mozna kupic calkiem ciekawy lakier.

Wylalo sie na reflektor nawet ok, a potem dzialy sie cuda.10 min i lakier zaczał jakby pekac.Co prawda nie ma pekniec struktury, ale to widac pod lakierem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plastikowe, konkretnie w BMW E60. Polecicie jakieś konkretne środki, które można kupić wysyłkowo?

Gorąco polecamy Turtle Wax Headlight Restorer Kit - zestaw do regeneracji reflektorów. Możesz kupić wysyłkowo w naszym sklepie. Adres w stopce. Oto efekt pracy naszego Klienta :

Efekt_dzialania_turtle_Wax_Headlight_Restorer_Mini.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak właśnie jest. Moim zdaniem trzeba to zeszlifować papierem i polakierować (bez polerowania).

Tak to prawidłowo powinno się robić ale na dzień dzisiejszy nie posiadam jeszcze kompresora,u mojego ojca te same lampy były robione rok temu i jeszcze łuszczyca się nie pojawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to prawidłowo powinno się robić ale na dzień dzisiejszy nie posiadam jeszcze kompresora,u

> mojego ojca te same lampy były robione rok temu i jeszcze łuszczyca się nie pojawiła.

Daj spokój z kompresorem. Polerujesz papierami np. 800 i 1200 a na to lakier w spraju ale z utwardzaczem - na takie małe powierzchnie szkoda zachodu z lakierowaniem pistoletem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.