crabtree Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. Dopiero co zadałem podobne pytanie odnośnie benzyniaka. Niestety nie doczekałem się konkretnej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Możesz lac spokojnie. Nic mu sie nie stanie a jest szansa ze moze mniej dymić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. zapytam przewrotnie a czy silnik który ma w zestawie DPF rózni się czymś w budowie od tego co nie ma DPF (oczywiście poza DPF-em) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. nie ma to żadnego znaczenia. Moja Z19DTH bez DPF od 190tkm jeździ na Dexosie. Pracuje miodzio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. OK, to teraz pytanie numer dwa, do fiesty 1.6 TDCi 90KM lać olej fordowski 5W30 czy szukać czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > OK, to teraz pytanie numer dwa, do fiesty 1.6 TDCi 90KM lać olej fordowski 5W30 czy szukać czegoś > innego? Zrobiłem mondeo ze 100 tys (łącznie auto miało ze 170) na fordowskim oleju i nic sie nie działo. Imho łac i nie kombinować bo jest zalecany a dwa tani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Jest niskopopiołowy, więc w teorii jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Możesz lac spokojnie. Nic mu sie nie stanie a jest szansa ze moze mniej dymić O co więc chodzi w informacjach dostępnych na portalach motoryzacyjnych, że nie można tak robić bo takie oleje nadają się nie do wszystkich silników? Takie info często jest z wykrzyknikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > O co więc chodzi w informacjach dostępnych na portalach motoryzacyjnych, że nie można tak robić bo > takie oleje nadają się nie do wszystkich silników? Takie info często jest z wykrzyknikiem. Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP i nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet później. Oleje takie można bezpiecznie stosować we wszystkich współczesnych silnikach. Nie wolno natomiast stosować olejów pełnopopiołowych w nowoczesnych silnikach z DPF/FAP oraz nowoczesnych benzynowych z najnowszymi normami EURO, ponieważ doprowadzi to do szybkiego uszkodzenia katalizatora. Oleje pełnopopiołowe spełniają normy ACEA A i B, natomiast oleje niskopopiołowe spełniają normy ACEA z literką C. Olejów z normami A i B nie wolno mieszać z olejami z normą C! To co napisałem jest dużym "skrótem", jednak myślę, że pomoże wielu kolegom bardziej świadomie dobrać olej do auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 wręcz przeciwnie - często oleje do silnikow z DPF mają ostrzejesze normy. Olej te ma przede wszystkim generować mniej syfu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > OK, to teraz pytanie numer dwa, do fiesty 1.6 TDCi 90KM lać olej fordowski 5W30 czy szukać czegoś > innego? spokojnie lej fordowski dobry i niedrogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. Na poziomie laboratoryjnym - oczywiście. Nowoczesne, modne, "czyste" oleje, które są zdrowsze niż Kryniczanka są dobre, ale tylko dla eko terrorystów, dla filtrów i dla pensjonariuszy w Ciechocinku. Zmniejszanie zawartości substancji w olejach, które przez lata miały swoje, określone funkcje powoduje pogorszenie ochrony gładzi, wałków czy turbo. Ale kierowca tego nie czuje i właściciel przez lata i tysiące kilometrów nie zauważa...więc kogo tam obchodzi co się dzieje w środku silnika i kogo tam obchodzi, którą osią auto jest pędzone? Każdy musi sobie tylko odpowiedzieć czy skala poświęceń dla ekologii mu pasuje czy nie. Tyle. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie > pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP ... I to jest konkret! Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie > pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP > i nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet > później. Oleje takie można bezpiecznie stosować we wszystkich współczesnych silnikach. Nie > wolno natomiast stosować olejów pełnopopiołowych w nowoczesnych silnikach z DPF/FAP oraz > nowoczesnych benzynowych z najnowszymi normami EURO, ponieważ doprowadzi to do szybkiego > uszkodzenia katalizatora. Oleje pełnopopiołowe spełniają normy ACEA A i B, natomiast oleje > niskopopiołowe spełniają normy ACEA z literką C. Olejów z normami A i B nie wolno mieszać z > olejami z normą C! > To co napisałem jest dużym "skrótem", jednak myślę, że pomoże wielu kolegom bardziej świadomie > dobrać olej do auta. Dzięki kolego za konkretne wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 pracujac w aso peugeota byly dwa oleje 5w30 i 5w40 gdzie ten drugi lany byl tylko do dostawczakow a 5w30 do wszystkich innych w tym duzo dpf i nigdy sie nic nie dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > zapytam przewrotnie > a czy silnik który ma w zestawie DPF rózni się czymś w budowie od tego co nie ma DPF (oczywiście > poza DPF-em) ? Silnik nie, ale olej musi mieć specjalne właściwości w związku z obecnością filtra cząstek stałych. Często te oleje gorzej dbają o silnik niż standardowe oleje. Zresztą dla mnie już sama idea lania 5W30 (zamiast *W40) jest średnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Jest niskopopiołowy, więc w teorii jest lepszy. Taa lepszy dla środowiska, gorszy dla silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Prosta sprawa. Specyfikację ACEA dla twojego silnika spełnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Zresztą dla mnie już sama idea > lania 5W30 (zamiast *W40) jest średnia. Why? W30 ma swoje zalety a W40 swoje. Nie można powiedzieć, że jeden jest lepszy od drugiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Why? W30 ma swoje zalety a W40 swoje. Nie można powiedzieć, że jeden jest lepszy od drugiego... W30 lepiej dba o zużycie paliwa, a W40 lepiej o silnik i turbosprężarkę. Kwestia kto ma jakie priorytety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > W30 lepiej dba o zużycie paliwa, a W40 lepiej o silnik i turbosprężarkę. BZDURA! W naszym klimacie 5w30 do większości silników jest w sam raz, ten 5w40 narobi dużo więcej szkód zimą, niż 5w30 w największe upały. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że 99,99% silników w autach obecnych cywilnych jest chłodzona cieczą i zupełnie nie odczuwają upałów. Oczywiście w pierwszej kolejności należy stosować się do norm jakościowych i potem lepkościowych producenta silnia/auta. Współczsene normy ACEA CX, gwarantują dużo lepszą ochronę elementów silnika, niż normy ACEA A3/B3/B4 przed kilku laty, jednak dotyczy to silników wspólczesnych, ktore sa przystosowane do dodatków przeciwzużyciowych stosowanych w olejach niskopopiołowych - wszystkie silniki cywilne po 2005 roku, większość po 2000 roku. W Polsce panuje jakaś pranoja dotycząca konieczności stosowania olejów o wysokich lepkościach 5w40, 5w50 lub 10w40 i 10w60. Większość nowoczesnych silników japońskich i na rynku USA wymaga olejów 0w20, 5w20 lub 0w30. Nowoczesne silniki europejskie to oleje 5w30 i 5w20, nawet transport cięzki już przeszedł na oleje 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > BZDURA! wcale nie bzdura i dobrze o tym wiesz. Jednak oleje typu 5W40 dużo lepiej spisują się w trudnych warunkach niż takie 0W30. A trudne warunki to nie jest tylko latanie po torze czy ciągnięcie przyczep, ale też permanentna jazda w zakorkowanym mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Różnie można to interpretować - ze względu na niższą lepkość 5W30 krąży po silniku szybciej, przez co lepiej odprowadza ciepło, co właściwie daje jednak lepszą ochronę dla turbosprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > wcale nie bzdura i dobrze o tym wiesz. Jednak oleje typu 5W40 dużo lepiej spisują się w trudnych > warunkach niż takie 0W30. > A trudne warunki to nie jest tylko latanie po torze czy ciągnięcie przyczep, ale też permanentna > jazda w zakorkowanym mieście. To wytłumacz mi dlaczego większość sprowadzanych aut z zachodu, mimo przebiegu 300 - 500 tysięcy kilometrów, który jest potem cofany o połowę lub więcej, ma pod maską wklejki o wymianach oleju na 5w30? Dlaczego silniki japońskie i większość w USA używa olejów z ILSAC GF4 i GF5 o lepkościach 0w20 i 5w20 i nakręcają bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów? Rozumiesz różnicę między lepkością i jakością oraz ochroną? Podaj mi proszę jaka jest różnica warunków pracy oleju silnikowego w temperaturze zewnętrznej +20 i +50 dla silnika cywilnego, spalinowego chłodzonego cieczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > BZDURA! W naszym klimacie 5w30 do większości silników jest w sam raz, ten 5w40 narobi dużo więcej > szkód zimą, niż 5w30 w największe upały. Bzdury, to akurat piszesz Ty Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W". Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS). Podczas normalnej pracy, w miejscach szczególnie wrażliwych na smarowanie (np. oś turbosprężarki) olej W40 będzie ją lepiej chronił w wysokiej temperaturze niż W30. > Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że 99,99% silników > w autach obecnych cywilnych jest chłodzona cieczą i zupełnie nie odczuwają upałów. Ale ja o żadnych upałach nie pisałem, więc o co Ci chodzi? > wszystkie silniki cywilne po 2005 roku, większość po 2000 roku. W Polsce panuje jakaś pranoja > dotycząca konieczności stosowania olejów o wysokich lepkościach 5w40, 5w50 lub 10w40 i 10w60. Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.), jednak W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko oleje W30 Quote: LEPKOŚĆ Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od olejów rzadszych. Lepkość jest najważniejszym parametrem dla układu smarowania silnika. Olej o zbyt niskiej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego /cienka otoczka oleju, która nie spływa/ w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > To wytłumacz mi dlaczego większość sprowadzanych aut z zachodu, mimo przebiegu 300 - 500 tysięcy > kilometrów, który jest potem cofany o połowę lub więcej, ma pod maską wklejki o wymianach > oleju na 5w30? Dlaczego silniki japońskie i większość w USA używa olejów z ILSAC GF4 i GF5 o > lepkościach 0w20 i 5w20 i nakręcają bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów? takie jedno słówko na e... się ciśnie > Rozumiesz różnicę > między lepkością i jakością oraz ochroną? Podaj mi proszę jaka jest różnica warunków pracy > oleju silnikowego w temperaturze zewnętrznej +20 i +50 dla silnika cywilnego, spalinowego > chłodzonego cieczą? no ja znam różnicę, ale zaczynam mieć wątpliwości czy Ty też ją znasz. Spytaj się np. Subaru dlaczego dla temp >+40* nie zalecają W30 tylko W40, a w jeszcze wyższych i suchym środowisku nawet 20W50. Ale wg Ciebie i Twoich teorii to oni się nie znają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. Krótko-wlew i odpuść sobie 30 postów powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Krótko-wlew i odpuść sobie 30 postów powyżej Dzięki dzięki, zakupiłem już 5W30 i wkrótce wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W". > Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS). I tak i nie. Np. temp. krzepnięcia może być identyczna. Np. -42st.C. Ale lepkość przy 40st.C (temp. oleju, nie otoczenia) w przypadku 5W40 będzie 85 mm2/s, a w przypadku 5W30 nie więcej niż 71 mm2/s. Dane na przykładzie olejów Valvoline. Także oznaczenia 5W30 są bardziej marketingowe niż techniczne i nie uważam, żeby te cyfry były jakimiś argumentami do porównania. Lepiej porównać karty ch-ki. Bo 5W30 jest lepszy/gorszy od 5W40 to jak mówić, że klasa B 1.4 jest lepsza niż klasa C 1.6 (wielkość, silnik). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > takie jedno słówko na e... się ciśnie Ekologia nie ma z tym nic wspólnego, zobacz sobie jakie są zalecane interwały dla aut eksploatowanych w USA - zazwyczaj 2x niższe niż w europie. Nowoczesne silniki są projektowane dla olejów o niskich lepkościach i nie dorabiaj dziwnych teorii. > no ja znam różnicę, ale zaczynam mieć wątpliwości czy Ty też ją znasz. Spytaj się np. Subaru > dlaczego dla temp >+40* nie zalecają W30 tylko W40, a w jeszcze wyższych i suchym środowisku > nawet 20W50. Ale wg Ciebie i Twoich teorii to oni się nie znają W tym wątku mówimy o normalnych silnikach, których producent przewiduje stosowanie olejów o lepkościach 5w30. Nie rozumiem po co przytaczasz bardzo udziwnione i problematyczne silniki Subaru, które są dziełem szalonego konstruktora. W zimnym klimacie zalecają oleje 5w20, co tylko potwierdza bardzo nieudaną konstrukcję tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Bzdury, to akurat piszesz Ty Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W". Przeczytaj jeszcze raz, to co napisałeś powyżej, przemyśl to jeszcze raz spokojnie i przyznaj, że napisałeś bzdury. > Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS). To właśnie ten parametr jest odpowiedzialny za ogromne zużycie silników przy rozruchu. Podczas > normalnej pracy, w miejscach szczególnie wrażliwych na smarowanie (np. oś turbosprężarki) olej > W40 będzie ją lepiej chronił w wysokiej temperaturze niż W30. Nie prawda, lepiej będzie chronił olej o stałym i stabilnym filmie, lepkość ma znaczenie drugorzędne. > Ale ja o żadnych upałach nie pisałem, więc o co Ci chodzi? > Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.), jednak > W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko oleje W30 Wszystko zależy co przewidział producent, jeśli przewidział 5w30, to taki należy stosować, ponieważ stosowanie wyższej lepkości powoduje jedynie wyższe wydatki na paliwo. Dodatkowo w wielu silnikach japońskich, zalanie oleju o wyższej lepkości i niższej normie jakościowej, prowadzi do niedrożności kanału olejowego w korbowodzie, co w konsekwencji doprowadza do zapieczenia pierścieni oraz radykalnie zwiększa konsumpcje oleju silnikowego. > Quote: > LEPKOŚĆ > Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z > „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od > olejów rzadszych. Lepkość jest najważniejszym parametrem dla układu smarowania silnika. Olej o > zbyt niskiej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego /cienka otoczka oleju, > która nie spływa/ w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej > temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo > zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej > polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30. Z mojej strony to już EOT. Mam nadzieję, że pomogłem koledze, który założył wątek i rozwiałem jego wątpliwości. Nie będę dalej dyskutował z oponentami, którzy w tym wątku przywołują udziwnione silniku Subaru lub zupełnie nie rozumieją opisania pojęcia lepkości oleju przez normę API. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Bzdury, to akurat piszesz Ty Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W". > Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS). to akurat nie do konca prawda. po pierwsze 5W jak i kazda inna klasa ma swoja tolerancje, po drugie olej 5W30 jest wyraznie rzadszy od 5W40 przy temp. rzedu -20, co wyraznie slychac w szybkosci krecenia rozrusznika. Przetestowalem to kiedys w praktyce w Lancerze kiedy z Valvo SynPower 5W40 przeszedlem na SynPower 5W30. Inna sprawa ze po roku wrocilem do 5W40 bo na nim nie klepala hydraulika zaworow gdy olej zblizal sie do interwalu wymiany. > Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.), otoz wlasnie - wszystko zalezy od auta i jego zastosowan. > jednak W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko > oleje W30 tez jakos tak wole ale mam swiadomosc ze o olejach wiem niewiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko oleje W30 Tu nie chodzi o EKO, EKO to się tyczy HTHS. Lepkość lejemy taką jaką podał producent silnika... bo stosowany olej zależy od tego jak ciasno jest spasowany silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > ...nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet > później... No i upewniłem się, że ten mój olej nie nadaje się do silników Dai Gdyby ktoś potrzebował 4l świeżutkiego 5W30 C3 SM LowSAPS w okazyjnej cenie to szczegóły w dziale: "Giełda". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinkordel Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Realnie w30 lepszy niż w40 z wzgledu na niższą temperature reakcji co oszczedza silnik jak ktos go np piłuje od startu. Ale tez zuzycie takiego oleju jest szybsze przec co janusz zamiast 30 tys km musi zmieniac minimum co 10 lub co 15 tys myśląc ze to nie saps czy łów saps. Mniejsza ilosc popiołów mniej koroduje silnik juz w trakcie wybuchu w komorze spalania bo kazdy bierze olej opel srednio 0.6l na 1000 km. Idzie za tym mniejsza korozja dzieki zmniejszonej ilości siarczanów na wydechu kolektorze czy kacie. Koniec i bez pisania glupot 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 18 godzin temu, marcinkordel napisał(a): Koniec i bez pisania glupot Nikt głupot nie pisał przez 9 lat, aż do dziś Po co to odkopałeś proszę ja Ciebie? 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2 minuty temu, analyzer64 napisał(a): Nikt głupot nie pisał przez 9 lat, aż do dziś Po co to odkopałeś proszę ja Ciebie? Nowy Pewnie za chwilę wystrzeli z reklamą 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 34 minuty temu, rwIcIk napisał(a): Nowy Pewnie za chwilę wystrzeli z reklamą Myślisz, że sprzedaje w30? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia W dniu 12.04.2024 o 20:39, rwIcIk napisał(a): Nowy Pewnie za chwilę wystrzeli z reklamą Po wybuchach (!) w komorze spalania można spodziewać się wszystkiego 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.