Skocz do zawartości

Olej do diesla z DPF wlany do silnika bez DPF


crabtree

Rekomendowane odpowiedzi

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

Dopiero co zadałem podobne pytanie odnośnie benzyniaka.

Niestety nie doczekałem się konkretnej odpowiedzi.

frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

zapytam przewrotnie

a czy silnik który ma w zestawie DPF rózni się czymś w budowie od tego co nie ma DPF (oczywiście poza DPF-em) ? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

nie ma to żadnego znaczenia.

Moja Z19DTH bez DPF od 190tkm jeździ na Dexosie. Pracuje miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

OK, to teraz pytanie numer dwa, do fiesty 1.6 TDCi 90KM lać olej fordowski 5W30 czy szukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, to teraz pytanie numer dwa, do fiesty 1.6 TDCi 90KM lać olej fordowski 5W30 czy szukać czegoś

> innego?

Zrobiłem mondeo ze 100 tys (łącznie auto miało ze 170) na fordowskim oleju i nic sie nie działo. Imho łac i nie kombinować bo jest zalecany a dwa tani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz lac spokojnie. Nic mu sie nie stanie a jest szansa ze moze mniej dymić

O co więc chodzi w informacjach dostępnych na portalach motoryzacyjnych, że nie można tak robić bo takie oleje nadają się nie do wszystkich silników? Takie info często jest z wykrzyknikiem.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co więc chodzi w informacjach dostępnych na portalach motoryzacyjnych, że nie można tak robić bo

> takie oleje nadają się nie do wszystkich silników? Takie info często jest z wykrzyknikiem.

Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP i nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet później. Oleje takie można bezpiecznie stosować we wszystkich współczesnych silnikach. Nie wolno natomiast stosować olejów pełnopopiołowych w nowoczesnych silnikach z DPF/FAP oraz nowoczesnych benzynowych z najnowszymi normami EURO, ponieważ doprowadzi to do szybkiego uszkodzenia katalizatora. Oleje pełnopopiołowe spełniają normy ACEA A i B, natomiast oleje niskopopiołowe spełniają normy ACEA z literką C. Olejów z normami A i B nie wolno mieszać z olejami z normą C!

To co napisałem jest dużym "skrótem", jednak myślę, że pomoże wielu kolegom bardziej świadomie dobrać olej do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

Na poziomie laboratoryjnym - oczywiście. Nowoczesne, modne, "czyste" oleje, które są zdrowsze niż Kryniczanka są dobre, ale tylko dla eko terrorystów, dla filtrów i dla pensjonariuszy w Ciechocinku. Zmniejszanie zawartości substancji w olejach, które przez lata miały swoje, określone funkcje powoduje pogorszenie ochrony gładzi, wałków czy turbo. Ale kierowca tego nie czuje i właściciel przez lata i tysiące kilometrów nie zauważa...więc kogo tam obchodzi co się dzieje w środku silnika i kogo tam obchodzi, którą osią auto jest pędzone? wink.gif

Każdy musi sobie tylko odpowiedzieć czy skala poświęceń dla ekologii mu pasuje czy nie. Tyle.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie

> pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP

...

I to jest konkret! Dzięki!

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oleje niskopopiołowe są oparte o zupełnie inne dodatki uszlachetniające, które podczas spalania nie

> pozostawiają dużej ilości popiołów. Oleje niskopopiołowe nie zawierają w swoim składzie ZDDP

> i nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet

> później. Oleje takie można bezpiecznie stosować we wszystkich współczesnych silnikach. Nie

> wolno natomiast stosować olejów pełnopopiołowych w nowoczesnych silnikach z DPF/FAP oraz

> nowoczesnych benzynowych z najnowszymi normami EURO, ponieważ doprowadzi to do szybkiego

> uszkodzenia katalizatora. Oleje pełnopopiołowe spełniają normy ACEA A i B, natomiast oleje

> niskopopiołowe spełniają normy ACEA z literką C. Olejów z normami A i B nie wolno mieszać z

> olejami z normą C!

> To co napisałem jest dużym "skrótem", jednak myślę, że pomoże wielu kolegom bardziej świadomie

> dobrać olej do auta.

Dzięki kolego za konkretne wyjaśnienie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapytam przewrotnie

> a czy silnik który ma w zestawie DPF rózni się czymś w budowie od tego co nie ma DPF (oczywiście

> poza DPF-em) ?

Silnik nie, ale olej musi mieć specjalne właściwości w związku z obecnością filtra cząstek stałych. Często te oleje gorzej dbają o silnik niż standardowe oleje. Zresztą dla mnie już sama idea lania 5W30 (zamiast *W40) jest średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W30 lepiej dba o zużycie paliwa, a W40 lepiej o silnik i turbosprężarkę.

BZDURA! W naszym klimacie 5w30 do większości silników jest w sam raz, ten 5w40 narobi dużo więcej szkód zimą, niż 5w30 w największe upały. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że 99,99% silników w autach obecnych cywilnych jest chłodzona cieczą i zupełnie nie odczuwają upałów. Oczywiście w pierwszej kolejności należy stosować się do norm jakościowych i potem lepkościowych producenta silnia/auta. Współczsene normy ACEA CX, gwarantują dużo lepszą ochronę elementów silnika, niż normy ACEA A3/B3/B4 przed kilku laty, jednak dotyczy to silników wspólczesnych, ktore sa przystosowane do dodatków przeciwzużyciowych stosowanych w olejach niskopopiołowych - wszystkie silniki cywilne po 2005 roku, większość po 2000 roku. W Polsce panuje jakaś pranoja dotycząca konieczności stosowania olejów o wysokich lepkościach 5w40, 5w50 lub 10w40 i 10w60. Większość nowoczesnych silników japońskich i na rynku USA wymaga olejów 0w20, 5w20 lub 0w30. Nowoczesne silniki europejskie to oleje 5w30 i 5w20, nawet transport cięzki już przeszedł na oleje 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BZDURA!

wcale nie bzdura i dobrze o tym wiesz. Jednak oleje typu 5W40 dużo lepiej spisują się w trudnych warunkach niż takie 0W30.

A trudne warunki to nie jest tylko latanie po torze czy ciągnięcie przyczep, ale też permanentna jazda w zakorkowanym mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie bzdura i dobrze o tym wiesz. Jednak oleje typu 5W40 dużo lepiej spisują się w trudnych

> warunkach niż takie 0W30.

> A trudne warunki to nie jest tylko latanie po torze czy ciągnięcie przyczep, ale też permanentna

> jazda w zakorkowanym mieście.

To wytłumacz mi dlaczego większość sprowadzanych aut z zachodu, mimo przebiegu 300 - 500 tysięcy kilometrów, który jest potem cofany o połowę lub więcej, ma pod maską wklejki o wymianach oleju na 5w30? Dlaczego silniki japońskie i większość w USA używa olejów z ILSAC GF4 i GF5 o lepkościach 0w20 i 5w20 i nakręcają bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów? Rozumiesz różnicę między lepkością i jakością oraz ochroną? Podaj mi proszę jaka jest różnica warunków pracy oleju silnikowego w temperaturze zewnętrznej +20 i +50 dla silnika cywilnego, spalinowego chłodzonego cieczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BZDURA! W naszym klimacie 5w30 do większości silników jest w sam raz, ten 5w40 narobi dużo więcej

> szkód zimą, niż 5w30 w największe upały.

Bzdury, to akurat piszesz Ty tongue.gif Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W". Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS). Podczas normalnej pracy, w miejscach szczególnie wrażliwych na smarowanie (np. oś turbosprężarki) olej W40 będzie ją lepiej chronił w wysokiej temperaturze niż W30.

> Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że 99,99% silników

> w autach obecnych cywilnych jest chłodzona cieczą i zupełnie nie odczuwają upałów.

Ale ja o żadnych upałach nie pisałem, więc o co Ci chodzi? confused.gif

> wszystkie silniki cywilne po 2005 roku, większość po 2000 roku. W Polsce panuje jakaś pranoja

> dotycząca konieczności stosowania olejów o wysokich lepkościach 5w40, 5w50 lub 10w40 i 10w60.

Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.), jednak W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko oleje W30 crazy.gif

Quote:

LEPKOŚĆ

Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od olejów rzadszych. Lepkość jest najważniejszym parametrem dla układu smarowania silnika. Olej o zbyt niskiej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego /cienka otoczka oleju, która nie spływa/ w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wytłumacz mi dlaczego większość sprowadzanych aut z zachodu, mimo przebiegu 300 - 500 tysięcy

> kilometrów, który jest potem cofany o połowę lub więcej, ma pod maską wklejki o wymianach

> oleju na 5w30? Dlaczego silniki japońskie i większość w USA używa olejów z ILSAC GF4 i GF5 o

> lepkościach 0w20 i 5w20 i nakręcają bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów?

takie jedno słówko na e... się ciśnie smirk.gif

> Rozumiesz różnicę

> między lepkością i jakością oraz ochroną? Podaj mi proszę jaka jest różnica warunków pracy

> oleju silnikowego w temperaturze zewnętrznej +20 i +50 dla silnika cywilnego, spalinowego

> chłodzonego cieczą?

no ja znam różnicę, ale zaczynam mieć wątpliwości czy Ty też ją znasz. Spytaj się np. Subaru dlaczego dla temp >+40* nie zalecają W30 tylko W40, a w jeszcze wyższych i suchym środowisku nawet 20W50. Ale wg Ciebie i Twoich teorii to oni się nie znają grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W".

> Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS).

I tak i nie. Np. temp. krzepnięcia może być identyczna. Np. -42st.C. Ale lepkość przy 40st.C (temp. oleju, nie otoczenia) w przypadku 5W40 będzie 85 mm2/s, a w przypadku 5W30 nie więcej niż 71 mm2/s. Dane na przykładzie olejów Valvoline.

Także oznaczenia 5W30 są bardziej marketingowe niż techniczne i nie uważam, żeby te cyfry były jakimiś argumentami do porównania. Lepiej porównać karty ch-ki.

Bo 5W30 jest lepszy/gorszy od 5W40 to jak mówić, że klasa B 1.4 jest lepsza niż klasa C 1.6 (wielkość, silnik). zlosnik.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie jedno słówko na e... się ciśnie

Ekologia nie ma z tym nic wspólnego, zobacz sobie jakie są zalecane interwały dla aut eksploatowanych w USA - zazwyczaj 2x niższe niż w europie. Nowoczesne silniki są projektowane dla olejów o niskich lepkościach i nie dorabiaj dziwnych teorii.

> no ja znam różnicę, ale zaczynam mieć wątpliwości czy Ty też ją znasz. Spytaj się np. Subaru

> dlaczego dla temp >+40* nie zalecają W30 tylko W40, a w jeszcze wyższych i suchym środowisku

> nawet 20W50. Ale wg Ciebie i Twoich teorii to oni się nie znają

W tym wątku mówimy o normalnych silnikach, których producent przewiduje stosowanie olejów o lepkościach 5w30. Nie rozumiem po co przytaczasz bardzo udziwnione i problematyczne silniki Subaru, które są dziełem szalonego konstruktora. W zimnym klimacie zalecają oleje 5w20, co tylko potwierdza bardzo nieudaną konstrukcję tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdury, to akurat piszesz Ty Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W".

Przeczytaj jeszcze raz, to co napisałeś powyżej, przemyśl to jeszcze raz spokojnie i przyznaj, że napisałeś bzdury.

> Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS).

To właśnie ten parametr jest odpowiedzialny za ogromne zużycie silników przy rozruchu.

Podczas

> normalnej pracy, w miejscach szczególnie wrażliwych na smarowanie (np. oś turbosprężarki) olej

> W40 będzie ją lepiej chronił w wysokiej temperaturze niż W30.

Nie prawda, lepiej będzie chronił olej o stałym i stabilnym filmie, lepkość ma znaczenie drugorzędne.

> Ale ja o żadnych upałach nie pisałem, więc o co Ci chodzi?

> Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.), jednak

> W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko oleje W30

Wszystko zależy co przewidział producent, jeśli przewidział 5w30, to taki należy stosować, ponieważ stosowanie wyższej lepkości powoduje jedynie wyższe wydatki na paliwo. Dodatkowo w wielu silnikach japońskich, zalanie oleju o wyższej lepkości i niższej normie jakościowej, prowadzi do niedrożności kanału olejowego w korbowodzie, co w konsekwencji doprowadza do zapieczenia pierścieni oraz radykalnie zwiększa konsumpcje oleju silnikowego.

> Quote:

> LEPKOŚĆ

> Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z

> „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od

> olejów rzadszych. Lepkość jest najważniejszym parametrem dla układu smarowania silnika. Olej o

> zbyt niskiej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego /cienka otoczka oleju,

> która nie spływa/ w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej

> temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo

> zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim, pytanie jak w temacie, czy diesel bez DPF jakoś negatywnie zareaguje na olej

> polecany do silników z DPF? Mowa o syntetyku 5W30.

Z mojej strony to już EOT. Mam nadzieję, że pomogłem koledze, który założył wątek i rozwiałem jego wątpliwości. Nie będę dalej dyskutował z oponentami, którzy w tym wątku przywołują udziwnione silniku Subaru lub zupełnie nie rozumieją opisania pojęcia lepkości oleju przez normę API.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdury, to akurat piszesz Ty Za to jak olej zachowuje się zimą odpowiada cyferka przed "W".

> Obydwa oleje 5W30 i 5W40 będą się zachowywać zimą podobnie (pomijam pompowalność CCS).

to akurat nie do konca prawda. po pierwsze 5W jak i kazda inna klasa ma swoja tolerancje, po drugie olej 5W30 jest wyraznie rzadszy od 5W40 przy temp. rzedu -20, co wyraznie slychac w szybkosci krecenia rozrusznika. Przetestowalem to kiedys w praktyce w Lancerze kiedy z Valvo SynPower 5W40 przeszedlem na SynPower 5W30. Inna sprawa ze po roku wrocilem do 5W40 bo na nim nie klepala hydraulika zaworow gdy olej zblizal sie do interwalu wymiany.

> Za paranoję uznaję W50 czy W60 (chyba, że ktoś ma mocno wysilony silnik, jeździ w KJS itd.),

otoz wlasnie - wszystko zalezy od auta i jego zastosowan.

> jednak W40 jest moim zdaniem lepszym wyborem niż nowe eko

> oleje W30

tez jakos tak wole ale mam swiadomosc ze o olejach wiem niewiele wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...nie nadają się zupełnie do starszych silników produkowanych przed rokiem 2000 i często nawet

> później...

No i upewniłem się, że ten mój olej nie nadaje się do silników Dai oslabiony.gif

Gdyby ktoś potrzebował 4l świeżutkiego 5W30 C3 SM LowSAPS w okazyjnej cenie to szczegóły w dziale: "Giełda".

frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Realnie w30 lepszy niż w40 z wzgledu na niższą temperature reakcji co oszczedza silnik jak ktos go np piłuje od startu. Ale tez zuzycie takiego oleju jest szybsze przec co janusz zamiast 30 tys km musi zmieniac minimum co 10 lub co 15 tys myśląc ze to nie saps czy łów saps. Mniejsza ilosc popiołów mniej koroduje silnik juz w trakcie wybuchu w komorze spalania bo kazdy bierze olej opel srednio 0.6l na 1000 km. Idzie za tym mniejsza korozja dzieki zmniejszonej ilości siarczanów na wydechu kolektorze czy kacie. Koniec i bez pisania glupot

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, analyzer64 napisał(a):

 

Nikt głupot nie pisał przez 9 lat, aż do dziś ;]

 

Po co to odkopałeś proszę ja Ciebie? ;]

 

Nowy😁

Pewnie za chwilę wystrzeli z reklamą 😐

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.