Filipfm Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Silnik diesla Hondy jest całkiem niezły. Silnik tak, ze sprzeglem jest gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? wiesz w ilu Mazdach 6 GH chwile przed końcem albo chwile po gwarancji padł silnik ? ... odpowiedź brzmi : w dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Powiem tak. Kiedyś myślałem, że te teksty angielskich "dziennikarzy motoryzacyjnych" o dieslach to taki kabaretowy skecz. Traktowałem takie silniki w samochodach osobowych jako nawet nie równoprawne, ale wręcz elitarne. Teraz wiem, że diesel świetnie sprawdza się w traktorze i autobusie, ale w "osobówce" wolę jednak silnik na benzynę. Może rozsypie się jak diesel, ale po pierwsze ani szybciej ani wolniej, a przynajmniej da przyjemność z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > owszem od Niemca z 186 kkm (a naprawde 500 leci) Niestety nie. Nawet w owym AŚ w jakim teście trochę chwalili ten silnik a trochę krytykowali za jego awaryjność. Faktem jest, że w pierwszych rocznikach ten silnik miał trochę problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > A które Isuzu? V6? Bo chyba jednak nie. Z17DTH - jeden z lepszych silników w Oplach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Powiem tak. > Kiedyś myślałem, że te teksty angielskich "dziennikarzy motoryzacyjnych" o dieslach to taki > kabaretowy skecz. Traktowałem takie silniki w samochodach osobowych jako nawet nie > równoprawne, ale wręcz elitarne. > Teraz wiem, że diesel świetnie sprawdza się w traktorze i autobusie, ale w "osobówce" wolę jednak > silnik na benzynę. > Może rozsypie się jak diesel, ale po pierwsze ani szybciej ani wolniej, a przynajmniej da > przyjemność z jazdy. W służbowym mercedesie mam już nalatane ponad 300 kkm i poza pierdołami nie chce się spsuć. Silnik to 2,0 d (180CDI) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Kolega ppmarian nie kupuje wynalazców bez względu ma markę. Dzięki temu nie win co to gwarancja a > serwis auta ogranicz się do wymiany oleju... I słusznie Ale w jakiejś dyskusji sugerowałeś, że Subaru lub szeroko pojęta "Japonia" wyciąga szybko wnioski i poprawia gnioty. Jak widać świeży model i nowy gniot, a lekcja pod tytułem "diesel" już była No takie czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > I w związku z tym zamówiłeś Mitsu z dieslem od VW. Chyba najbardziej awaryjnym w historii tej marki jak dobrze pamiętam (mogę się mylić ) dla mitsu ten 2 litrowy TDI ma inne głowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? cos mi sie tu kupy nie trzyma nie chce bronic subaru ale ewidentnie ktos dla ciala jesli panowie redaktorzy zauwazyli glosna prace silnika i nic z tym nie zrobili to jest zastanawiajace, a jeszcze bardziej zastanawiajace jesy to ze ASO tego nie wylapalo podczas przegladow okresowych glosna praca diesel boxser to najczescie nieprawidlowe korekty wryskow, wystarczylo podpiac pod kompa i zczytac post hoc dane z body kompa. nieparwidlowe czasy ktryskow to wlasnie lejace ktryski co w konsekwencji prowadzi do wypalenia tlokow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Z17DTH - jeden z lepszych silników w Oplach No ale to nie wszystkie Isuzu jakie były w Oplach - poczytaj o Isuzu diesel V6 w VC i Signum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > No ale to nie wszystkie Isuzu jakie były w Oplach - poczytaj o Isuzu diesel V6 w VC i Signum. Nie było mowy o konkretnym silniku więc wziąłem pod uwagę jeden z lepszych. Ty piszesz o Y30DT, których jest stosunkowo mało na rynku i faktycznie nie mają dobrych opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Dalej nie jedzie - sprawdzone. Najlepiej to tam jeździ XT i diesel z automatem w Outbacku. > Ta ostatnia konfiguracja jest naprawdę genialna. Zanim się zepsuje zapewne dostarczy wiele radości. Z tymi dieslami po kilku letniej lekturze forum oraz rozmowach z wlascicielem mojego serwisu to tez tak do konca nie jest, ze w koncu padnie. Ten silnik to jest konstrukcja specjalnej troski , jak kto wie jak sie z tym obchodzic to pojezdzi dlugo. Wg opinii mojego serwisu podstawa to stosowanie uszlachetniacza do paliwa co jakis czas, ktore powoduje ze wtryski nie leja i nie dochodzi do problemow z blokiem silnika + regularne serwisowanie / kontrola. Kolejna sprawa to dpf. Mowil ze ma sporo klientow co jezdza tylko po miescie przez kilka lat i dochodzi do problemow z filtrem, w gruncie czego dochodzi do rozrzedzenia oleju i przycierania sie. Serwisuje sporo Subaru diesel po przebiegu znacznie pow 200kkm. 300kkm i problemow nie ma, nawet ze sprzeglem. Najwiecej aut z ktorymi byly problemy to uzywki z zachodu o nie wiadomym przebiegu oraz traktowaniu. Takze z jednej strony udana jednostka o bardzo wysokiej kulturze pracy oraz niskim spalaniu z drugiej pelna niedopracowac czy blednych zalozen konstrukcyjnych. Osobiscie bym nie kupil , bo kupuje zazwyczaj auta uzywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Nie mówię, że Subaru jest jakieś super świetne ale czytasz "Auto Świat" (jeden z największych szmatławców) i się tym jarasz? To tak jakbyś zamiast słowników i encyklopedii swoja wiedzę opierał na "Fakcie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Japończycy po prostu nie umieją robić diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > a kto je ma ? Moze VW ? Fiat i jego JTD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Z tymi dieslami po kilku letniej lekturze forum oraz rozmowach z wlascicielem mojego serwisu to tez > tak do konca nie jest, ze w koncu padnie. Ten silnik to jest konstrukcja specjalnej troski , > jak kto wie jak sie z tym obchodzic to pojezdzi dlugo. > Wg opinii mojego serwisu podstawa to stosowanie uszlachetniacza do paliwa co jakis czas, ktore > powoduje ze wtryski nie leja i nie dochodzi do problemow z blokiem silnika + regularne > serwisowanie / kontrola. Kolejna sprawa to dpf. Mowil ze ma sporo klientow co jezdza tylko po > miescie przez kilka lat i dochodzi do problemow z filtrem, w gruncie czego dochodzi do > rozrzedzenia oleju i przycierania sie. Serwisuje sporo Subaru diesel po przebiegu znacznie pow > 200kkm. 300kkm i problemow nie ma, nawet ze sprzeglem. Wierzę że są takie egzemplarze ale to dalej trochę loteria. > Najwiecej aut z ktorymi byly problemy to uzywki z zachodu o nie wiadomym przebiegu oraz > traktowaniu. A to w ogóle poza konkurencją bo ja takich aut nawet nie oglądam. > Takze z jednej strony udana jednostka o bardzo wysokiej kulturze pracy oraz niskim spalaniu z > drugiej pelna niedopracowac czy blednych zalozen konstrukcyjnych. Osobiscie bym nie kupil , > bo kupuje zazwyczaj auta uzywane. Z tą kulturą pracy to też różnie, bo są chwile gdy zrobił na mnie duże wrażenie (np. na biegu jałowym) a są takie gdzie było wręcz odwrotnie (trochę dzwonił przy mocnym przyspieszaniu z niskich obrotów). Jednak w połączeniu z tą nową CVT w Outbacku jedzie to wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Japończycy po prostu nie umieją robić diesli. Z tym bywa różnie. Toyota robi udanego diesla 1.4 D4-D, a Nissan 2.0 dCi. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Z tym bywa różnie. Toyota robi udanego diesla 1.4 D4-D, a Nissan 2.0 dCi. > dranio ten drugi to Renault chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > ten drugi to Renault chyba Chyba odwrotne. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > ten drugi to Renault chyba Konstrukcja wspólna oparta na dieslu Nissana. Bardzo porządny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Fiat i jego JTD? tzn nie padaja dwumasy, nie pada DPF, nie padaja wtryski i turbo ? Nie ma tam problemu z jakimis klapkami i egr ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > tzn nie padaja dwumasy, nie pada DPF, nie padaja wtryski i turbo ? Nie ma tam problemu z jakimis > klapkami i egr ? Na tym tle to silnik Kily 1.6crdi nie ma dpf nie ma dwumasy, nowe juz maja. A w tym silniku fiata to pakiet startowy w postaciu usnieciu klap, zaslepieniu RGR i wyrzuceniu DPF to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > tzn nie padaja dwumasy, nie pada DPF, nie padaja wtryski i turbo ? Nie ma tam problemu z jakimis > klapkami i egr ? jakiś tekst wszystko zalezy od kierowcy i jego ogarnięcia wszystko się zużywa, ale we Fiacie jest trwalsze i bardziej przewidywalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > jakiś tekst > wszystko zalezy od kierowcy i jego ogarnięcia > wszystko się zużywa, ale we Fiacie jest trwalsze i bardziej przewidywalne Podobnie jak owe diesle w Subaru, pisalem o tym w poprzednim poscie. To w kwestii silnika, reszty raczej nie ma co porownywac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > No właśnie patrze w gazetkę i przeglądy co 15 kkm miał robione. na japońskich 'japońskich', nie europejskich mitsubishi dla przykładu wyraźnie pisze, że w dieslu olej powinno się wymieniać co 5000km lub 6 miesięcy, a filtr oleju co 10000km lub 12 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Jednak w połączeniu z tą nową CVT w Outbacku jedzie to wyśmienicie. To teraz porównaj jak jeździłeś Subaru i pomyśl ile by wytrzymał Chevrolet przy takim traktowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > To teraz porównaj jak jeździłeś Subaru i pomyśl ile by wytrzymał Chevrolet przy takim traktowaniu Nieporównywalne. Upalałem (chociaż to pewnie za duże słowo) Subaru na różnych jazdach próbnych. Na takich samych jazdach upalałem również Chevrolety. Swoim jednak jeździłem spokojnie po autostradach i tak samo jeździłbym swoim Subaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Nieporównywalne. Upalałem (chociaż to pewnie za duże słowo) Subaru na różnych jazdach próbnych. Na > takich samych jazdach upalałem również Chevrolety. Swoim jednak jeździłem spokojnie po > autostradach i tak samo jeździłbym swoim Subaru. Nie wierzę. Z czasem byś się przyzwyczaił że masz pod dostatkiem trakcji, uznał byś to za naturalne i z tego korzystał. Jak chyba każdy posiadacz tego auta. A wtedy części dużo bardziej dostają po tyłku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Nie wierzę. Z czasem byś się przyzwyczaił że masz pod dostatkiem trakcji, uznał byś to za naturalne > i z tego korzystał. Jak chyba każdy posiadacz tego auta. A wtedy części dużo bardziej dostają > po tyłku. Nie sądzę. Mój styl jazdy wynika z tego, że jeżdżę w związku z wykonywaną pracą, czyli trasa+tempomat. Nic by się tu nie zmieniło. Ale nie wykluczam, że urwałbym coś od dołu w terenie - Mitsu przejechałem już na próbę przez jakieś pole i parę razy nieźle coś łupnęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Nie sądzę. Mój styl jazdy wynika z tego, że jeżdżę w związku z wykonywaną pracą, czyli > trasa+tempomat. Nic by się tu nie zmieniło. > Ale nie wykluczam, że urwałbym coś od dołu w terenie - Mitsu przejechałem już na próbę przez jakieś > pole i parę razy nieźle coś łupnęło. To nie chodzi o to. Na przykład ruszanie. Chcesz to zrobić sprawnie. Puszczasz sprzęgło i w Subaru cała moc idzie na koła. Bez pisków, poślizgów. A w ośce czy nawet dołączanym 4x4 przednie koła zapiszczą wytracając część energii. Więc sprzęgło i skrzynia nie dostaje tak w tyłek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > To nie chodzi o to. Na przykład ruszanie. Chcesz to zrobić sprawnie. Puszczasz sprzęgło i w Subaru > cała moc idzie na koła. Bez pisków, poślizgów. A w ośce czy nawet dołączanym 4x4 przednie koła > zapiszczą wytracając część energii. Więc sprzęgło i skrzynia nie dostaje tak w tyłek. Zgadzam się z tym, ale dalej będę się upierał że ja tak po prostu nie jeżdżę. Na czarnym nie zrywam przyczepności przy ruszaniu, nie upalam - ja naprawdę jestem nudnym kierowcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > To nie chodzi o to. Na przykład ruszanie. Chcesz to zrobić sprawnie. Puszczasz sprzęgło i w Subaru > cała moc idzie na koła. Bez pisków, poślizgów. A w ośce czy nawet dołączanym 4x4 przednie koła > zapiszczą wytracając część energii. Więc sprzęgło i skrzynia nie dostaje tak w tyłek. teoretycznie tak ale.... audi z quattro (prawdziwym, a nie haldex) ma w swoim 2.0 TDI 170KM 350Nm tarcze sprzegla o srednicy 240mm (identycznie jak subaru diesel 150KM 350Nm) i jakos daje rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Zgadzam się z tym, ale dalej będę się upierał że ja tak po prostu nie jeżdżę. > Na czarnym nie zrywam przyczepności przy ruszaniu, nie upalam - ja naprawdę jestem nudnym kierowcą. Bo masz nudny samochód Jak się przesiadłem z Laguny to styl jazdy mi się nie zmienił. A jeżdżę bardzo spokojnie. Ale z czasem zauważyłem że niezależnie od pogody jeżdżę tak samo. I jak jest ładnie to mnie 90 % wyprzedza. Jak leje to ja wyprzedzam 90 %. Jeżdżąc dokładnie tak samo. W żadnym innym samochodzie sobie na to nie pozwalam. I myślę że Z Tobą by było tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > teoretycznie tak ale.... > audi z quattro (prawdziwym, a nie haldex) ma w swoim 2.0 TDI 170KM 350Nm tarcze sprzegla o srednicy > 240mm (identycznie jak subaru diesel 150KM 350Nm) i jakos daje rade... Trzeba by popatrzeć na rozkład momentu. Może jest mniej stromy. Zauważ że po zmianie programu większość problemów zniknęła.. A może po prostu VAG daje lepsze sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Bo masz nudny samochód > Jak się przesiadłem z Laguny to styl jazdy mi się nie zmienił. A jeżdżę bardzo spokojnie. Ale z > czasem zauważyłem że niezależnie od pogody jeżdżę tak samo. I jak jest ładnie to mnie 90 % > wyprzedza. Jak leje to ja wyprzedzam 90 %. Jeżdżąc dokładnie tak samo. W żadnym innym > samochodzie sobie na to nie pozwalam. I myślę że Z Tobą by było tak samo. a wiesz, że mam to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Bo masz nudny samochód Uraziłeś mnie. > Jak się przesiadłem z Laguny to styl jazdy mi się nie zmienił. A jeżdżę bardzo spokojnie. Ale z > czasem zauważyłem że niezależnie od pogody jeżdżę tak samo. I jak jest ładnie to mnie 90 % > wyprzedza. Jak leje to ja wyprzedzam 90 %. Jeżdżąc dokładnie tak samo. W żadnym innym > samochodzie sobie na to nie pozwalam. I myślę że Z Tobą by było tak samo. Zobaczymy, Outlander to też w końcu AWD. Tyle że ja sie boję jeździć po śliskim tak samo jak po suchym. AWD może i rusza lepiej od ośki, może nawet czasem skręca lepiej ale hamuje dokładnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Uraziłeś mnie. Mam nadzieję że się nie gniewasz. > Zobaczymy, Outlander to też w końcu AWD. Kiła też jest AWD, Różnica między nimi jest dramatyczna. > Tyle że ja sie boję jeździć po śliskim tak samo jak po suchym. AWD może i rusza lepiej od ośki, > może nawet czasem skręca lepiej ale hamuje dokładnie tak samo. Wiem. Ale to nie ma żadnego znaczenia przy normalnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Trzeba by popatrzeć na rozkład momentu. Może jest mniej stromy. Zauważ że po zmianie programu > większość problemów zniknęła.. A może po prostu VAG daje lepsze sprzęgła. testowany XV był juz na nowym sofcie a i tak sprzeglo klekło... ale moja teoria jest taka ze sprzeglo w subaru kleka najczesciej w terenie... jakos nie slyszy sie o problemach ze sprzeglem w impreza diesel, legacy diesel a slyszy sie w forester diesel, outback diesel, teraz XV diesel czyzby wiekszy przeswit osmielal posiadaczy do glebszego wjazdu w teren niz plaskaczami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > testowany XV był juz na nowym sofcie a i tak sprzeglo klekło... > ale moja teoria jest taka ze sprzeglo w subaru kleka najczesciej w terenie... > jakos nie slyszy sie o problemach ze sprzeglem w impreza diesel, legacy diesel > a slyszy sie w forester diesel, outback diesel, teraz XV diesel > czyzby wiekszy przeswit osmielal posiadaczy do glebszego wjazdu w teren niz plaskaczami ? Coś w tym jest. Jak szybko jedzie ten diesel na jedynce bez gazu? Może za szybko jak na teren i na półsprzęgle piłują? Może reduktor by się przydał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Coś w tym jest. Jak szybko jedzie ten diesel na jedynce bez gazu? Może za szybko jak na teren i na > półsprzęgle piłują? nie wazne jak szybko, wazne ze za szybko > Może reduktor by się przydał? oczywiscie ze tak, albo reduktor albo automat widzialem na wyprawie w Rumuni co sie dzieje ze sprzeglem w nowym wolnossacym forestrze czy tez dieslu. jeden wieli smuród. a stare forki z reduktorami czy tez automatami pelzaly bez najmniejszego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > nie wazne jak szybko, wazne ze za szybko > oczywiscie ze tak, albo reduktor albo automat To ten Outback z CVT powinien ładnie dawać radę. > widzialem na wyprawie w Rumuni co sie dzieje ze sprzeglem w nowym wolnossacym forestrze czy tez > dieslu. jeden wieli smuród. a stare forki z reduktorami czy tez automatami pelzaly bez > najmniejszego problemu Początkowo strasznie mnie wkurzała bardzo krótka jedynka w Outlanderze. Aż pojeździłem trochę poza asfaltem i zrozumiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > To ten Outback z CVT powinien ładnie dawać radę. > Początkowo strasznie mnie wkurzała bardzo krótka jedynka w Outlanderze. > Aż pojeździłem trochę poza asfaltem i zrozumiałem. forek tez ma krotka ale i tak za dluga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > forek tez ma krotka ale i tak za dluga Daliby gorszy napęd to by się tym ludzie w teren nie pchali. Słyszałeś kiedyś o kłopotach w terenie np. Hondy CRV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Daliby gorszy napęd to by się tym ludzie w teren nie pchali. Słyszałeś kiedyś o kłopotach w terenie > np. Hondy CRV? CRV I i II mimo swoje ulomnego napedu jest calkiem dzielna bo elektronika mocno nie ingeruje i ma niezle katy natarcia jak na SUVa. trza tylko bardzo agresywnie jechac aby naped byl caly czas "spiety" natomiast porcedura jazdy nowym suvem terenie jest tragiczna wyjac bezpiecznik od ABS (inaczej bedzie dohamowywal buksujace kola co w krytycznych momentach moze doprowadzic do zgaszebnia silnika). teoretyczne wylaczenie kontroli trakcji tylko ja znieczula ale nie wylacza w 100% po odpaleniu wylaczyc system STOP&GO w przeciwnym razie kazdorazowe zatrzymanie to gaszenie silnika dla mnie nowy forek, outback czy xv z maualem (bez znaczenia czy to diesel czy benzyna) to kompletne nieporozumienie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Zgadzam się z tym, ale dalej będę się upierał że ja tak po prostu nie jeżdżę. > Na czarnym nie zrywam przyczepności przy ruszaniu, nie upalam - ja naprawdę jestem nudnym kierowcą. Są tacy co nie rozumieją ze jak się robi 70-80 kkm rocznie to się nie chce . Chce się po prostu sprawnie jechać i trzymać dobrą średnią prędkość i spalanie na rozsądnym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Pytam na AK bo tutaj wszyscy wszystko wiedzą I to najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Pytam na AK bo tutaj wszyscy wszystko wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > czy w tym aucie olej się wymienia co 30 tys. km? A co to ma do rzeczy? jest dość aut gdzie olej wymienia się co 30 tyś a tłoki nie płyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > cos mi sie tu kupy nie trzyma > nie chce bronic subaru ale ewidentnie ktos dla ciala > jesli panowie redaktorzy zauwazyli glosna prace silnika i nic z tym nie zrobili to jest > zastanawiajace, a jeszcze bardziej zastanawiajace jesy to ze ASO tego nie wylapalo podczas > przegladow okresowych > glosna praca diesel boxser to najczescie nieprawidlowe korekty wryskow, wystarczylo podpiac pod > kompa i zczytac post hoc dane z body kompa. > nieparwidlowe czasy ktryskow to wlasnie lejace ktryski co w konsekwencji prowadzi do wypalenia > tlokow... Szczerze? To, że ASO czegoś nie wyłapało wcale producenta nie broni. Kupując auto kupuję tez serwis etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Szczerze? To, że ASO czegoś nie wyłapało wcale producenta nie broni. Kupując auto kupuję tez serwis > etc. najdziwniejsze jest to ze ASO subaru Niemcy to jedne z najlepiej ocenianych ASO wogole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.