ppmarian Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie elektroniczne protezy) powiedzmy zakres lat 90-teraz w brew pozorom duzo ich nie ma mi do glowy przychodzi tylko: lancia delta 2.0T mazda 3 MPS Honda Civic Type R jakas limitowana wersja Renault Megane RS jakas limitowana werjsja Ford Focus RS co jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie > elektroniczne protezy) > powiedzmy zakres lat 90-teraz > w brew pozorom duzo ich nie ma > mi do glowy przychodzi tylko: > lancia delta 2.0T > mazda 3 MPS > Honda Civic Type R jakas limitowana wersja dotyczy FN2 Championship White, w EP3 LSD było tylko w JDM specyfikacji > Renault Megane RS jakas limitowana werjsja > Ford Focus RS > co jeszcze? Honda Civic 5d i Aerodeck 1.8 VTi Honda Integra TypeR Honda Accord Type R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > co jeszcze? Ford Mondeo ST220, ale chyba tylko do któregoś rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Alfy Romeo 147 i GT Q2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Żaden Mondeo ST200 i ST220 nie miał fabrycznie szpery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Łada serii 110 2.0 16V 150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > co jeszcze? Fiat coupe turbo, ale to taka prawie szpera bo z wisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Honda Civic 5d i Aerodeck 1.8 VTi Taki zwykły Civic 1.8 miał szperę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie > elektroniczne protezy) > powiedzmy zakres lat 90-teraz Fiat Coupe 16v turbo Fiat Coupe 20v Turbo Lancia Delta HF Lancia Thema Turbo Lancia Kappa 16v Turbo Lancia Kappa 20v Turbo Honda Civic Type-R (FN2) Championship White Edition Honda Prelude Type-R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Fiat coupe turbo, ale to taka prawie szpera bo z wisko. To całkiem normalna szpera wiskotyczna. Wbrew pozorom pod kategorie "szpera" (Differentialsperre lub Sperrdifferential) łapię się każdy rodzaj mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. To czy sprawa jest realizowana za pomocą sprzęgła wiskotycznego czy tez za pomocą płytek lub mechanizmu TorSena nie gra roli. Trzeba sobie tylko zdawać sprawę, że np. wiskoza czy płytka działają kompletnie inaczej niż torsen i zdecydowanie inaczej niż np. protezy próbujące hamować ślizgające się koła. A pod żadnym pozorom nie da się działania szpery porównać do kontroli trakcji. To tak zanim ktoś tu wciągnie to w dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Taki zwykły Civic 1.8 miał szperę ? ten "zwykły" Civic miał pod maską b18 generujące blisko 170KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marycha Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Mini Cooper S od czerwca 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Volvo S70R/ V70R bez AWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Taki zwykły Civic 1.8 miał szperę ? Nie taki zwykly silnik B18C4 DOHC VTEC generujący 169KM Jezdzilo super mialem takiego Aero. Problemem jest krotka skrzynia. Autostradowe 140 to ponad 4 tys obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Nie taki zwykly silnik B18C4 DOHC VTEC generujący 169KM > Jezdzilo super mialem takiego Aero. > Problemem jest krotka skrzynia. Autostradowe 140 to ponad 4 tys obr. Dzis 170 szału nie robi, ale rozumiem, że to mowa o starym modelu. Wszytskie 1.8 miały LSD ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Dzis 170 szału nie robi, ale rozumiem, że to mowa o starym modelu. Wszytskie 1.8 miały LSD ? Tak, wszystkie 1.8 VTi. Mowa o modelu 6 generacji z lat 97-2001, w tej budzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Alfy Romeo 147 i GT Q2 156 3.2 też chyba miała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > 156 3.2 też chyba miała Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Nie. Rzeczywiście http://arkuszowa2a.pl/ciekawostki.php?str=3&c=19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Renault Megane RS jakas limitowana werjsja Żadna limitowana, to po prostu opcja. Którą 90% egzemplarzy ma. Czewone zaciski hamulcowe = szpera jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > > Honda Civic Type R jakas limitowana wersja > dotyczy FN2 Championship White, w EP3 LSD było tylko w JDM specyfikacji Dlatego w EP3 często wymieniano całą skrzynię biegów na JDM. Nie była droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcik186 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Honda Civic 5d i Aerodeck 1.8 VTi > Honda Integra TypeR > Honda Accord Type R Honda CRX Del Sol VXi z silnikiem D15B, tylko na rynek japoński Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Dzis 170 szału nie robi, ale rozumiem, że to mowa o starym modelu. Wszytskie 1.8 miały LSD ? Wiesz, to bylo w '98 I tak, wszystkie 5D VTI mialy szpere, a juz 3D/4D z motorami B16 nie. Ot taki psikus Hondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Honda Prelude Type-R A czepie sie Nie bylo Type-R w Prelude, bylo Type-S i faktycznie mialo szpere ale taka dziwna, elektroniczna ATTS (nie mylic z zabawkami hamujacymi kola typu XDS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > A czepie sie A twe święte prawo > Nie bylo Type-R w Prelude, bylo Type-S Racja. W Best Motoring lało to Fiata aż miło. >i faktycznie mialo szpere ale taka dziwna, elektroniczna > ATTS (nie mylic z zabawkami hamujacymi kola typu XDS) dzięki za sprostowanie. A aby trochę dołożyć do tematu: Quote: Before you can answer what LSD basically does in corners, you'll also need to keep in mind there's two different kinds of LSD. Viscous LSD's are basically speed-based, in which it will adjust when speed increases. Though that may be fine with regular driving where adjustments are minute, in a racing situation it won't aid you as quickly, especially in situations where speed might not be a factor (ie: slow, steady state corners). The Integra Type R, as well as the Quaife, uses a helical LSD, which is torque-actuated, shifting torque to the outer wheel in cornering, and giving equal power when going on the straight line. The execution of the helical in a corner is fairly smooth, almost to the point of being unnoticeable (to me anyways)...but it works well. ATTS is also torque-actuated, hence the acronym's definition..."Active Torque Transfer System". Though a helical has an advantage in a straight line in terms of power delivery (ATTS doesn't do much, if at all, in a straight line), the system works at its fullest around corners, sending torque to the outer wheel (approx. 80%). Unlike the helical LSD, when driven hard, not to mention mechanical, the ATTS puts its torque out rather abruptly, and does this electronically. It takes some adjusting in driving style if you've never driven an SH hard before, but if done right, you can get into throttle even before you reach the apex and power through all the way to the exit. People that have ridden along, and some that have driven mine, were amazed how balanced it felt, with almost no understeer (a little bit of oversteer, party due to my suspension setup), rotated very much like a RWD car, and how easy throttle response is around corners. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > A twe święte prawo > A aby trochę dołożyć do tematu: Takie to troche jak AYC w tylnym dyfrze w Evo, tudziez system stosowany pozniej przez Honde na tyle w Legend SH-AWD. A przynajmniej tak by wynikalo z tego opisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Takie to troche jak AYC w tylnym dyfrze w Evo, tudziez system stosowany pozniej przez Honde na tyle > w Legend SH-AWD. A przynajmniej tak by wynikalo z tego opisu. upraszczając: jakaś forma "aktywnego dyfra" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > upraszczając: jakaś forma "aktywnego dyfra" Typowe dla japoncow - zrobili cos w miare prekursorskiego i zostawili w jednym modelu i nie rozwijali. VAG popelnia cos podobnego 15 lat pozniej (dyfer VAQ,, znany chocby z GTI Performance czy Cupry-R) i jest wielkie halo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Typowe dla japoncow - zrobili cos w miare prekursorskiego i zostawili w jednym modelu i nie > rozwijali. Dziwisz się? Kto poza pasjonatami o tym wiedział i kto poza nimi był skłonny dopłacić do czegoś takiego? W dodatku jak sam zauważyłeś montowano to w jednym modelu. Ile Pralek Type-S jeździ po ulicach? jedno z takich rozwiązań, które by funkcjonowało nawet w najsłabszych wersjach silnikowych i robiło różnice w jeździe. Zamiast tego trafiło jedynie do najdroższej. >VAG popelnia cos podobnego 15 lat pozniej (dyfer VAQ,, >znany chocby z GTI > Performance czy Cupry-R) i jest wielkie halo Bo VAG to w pierwszej kolejności potężna machina marketingowa, która potrafi zarówno perfekcyjnie reklamować jak i sprzedawać samochody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Fiat coupe turbo, ale to taka prawie szpera bo z wisko. Jak dobrze pójdzie to za 2 tygodnie wypróbuję to visco w turbo-niemocy Wydaje mi się, że nawet z taką szperą będzie fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Dziwisz się? Kto poza pasjonatami o tym wiedział i kto poza nimi był skłonny dopłacić do czegoś > takiego? W dodatku jak sam zauważyłeś montowano to w jednym modelu. Ile Pralek Type-S jeździ > po ulicach? > jedno z takich rozwiązań, które by funkcjonowało nawet w najsłabszych wersjach silnikowych i robiło > różnice w jeździe. Zamiast tego trafiło jedynie do najdroższej. No wlasnie. Zamiast rozwijac to rozwiazanie i pakowac je do wiekszej ilosci modeli (czyli ladnie rozkladac koszty) to pozostali przy tym jednym, po czym w ogole Prelude wycofali i zapomnieli o pomysle az do czasu Legenda, gdzie i tak nie jest to dokladnie ten sam mechanizm. > Bo VAG to w pierwszej kolejności potężna machina marketingowa, która potrafi zarówno perfekcyjnie > reklamować jak i sprzedawać samochody. Jak Apple Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Jak dobrze pójdzie to za 2 tygodnie wypróbuję to visco w turbo-niemocy jeśli liczysz na poprawę trakcji na starcie to się przeliczysz. > Wydaje mi się, że nawet z taką szperą będzie fajnie Wydaje mi się, że będziesz mocno zawiedziony mimo to czekam z niecierpliwością na twoja opinię co do działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Jak Apple Trafne porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Wiesz, to bylo w '98 I tak, wszystkie 5D VTI mialy szpere, a juz 3D/4D z motorami B16 nie. Ot taki > psikus Hondy hola hola japońcy zostawiają co najlepsze sobie więc w B16B było LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > A czepie sie > Nie bylo Type-R w Prelude, bylo Type-S i faktycznie mialo szpere ale taka dziwna, elektroniczna > ATTS (nie mylic z zabawkami hamujacymi kola typu XDS) jak juz sie czepiamy to: ATTS mialo tez sporo "zwyklych" Prelud, takze EU. Bo TypeS byl tylko JDM. Natomiast "normalna" szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Podsumowując. Jak na dosc dużą ilość mocnych aut fwd to tylko nieliczne mialy/maja szpere. Czy powodem jest tylko cena czy szpera jest po prostu przereklamowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Podsumowując. Jak na dosc dużą ilość mocnych aut fwd to tylko nieliczne mialy/maja szpere. Nie widzę sensu montażu szpery do np. 200 konnego dupowozu. Po co i na co? > Czy powodem jest tylko cena czy szpera jest po prostu przereklamowana Jej działanie nie zawsze jest takie jak by oczekiwali użytkownicy - szczególnie Ci trochę mniej obyci w temacie. Naturalnie dochodzi jeszcze specyfika działania. Torsen działa kompletnie inaczej niż płytka czy wiskoza. I wbrew pozorom nie zawsze obecność szpery zmienia prowadzenie auta tak, że każdy jest zachwycony. obowiązuje tu dość podobna zasada co przy zaszperowanych RWD Konstrukcja skrzyni musi tez przewidywać obecność szpery(przynajmniej w wielu wypadkach). W dodatku jest to podzespół typowo eksploatacyjny i wcale nie taki tani jakby się wydawało. Moim zdaniem LSD w FWD robi świetną robotę i naprawdę zmienia prowadzenie auta na plus. Naturalnie nie jest to magiczny guzik który pozwoli mi wyłączyć myślenie i po prostu w środku zakrętu bezmyślnie wcisnąć gaz w podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Ford Focus RS Mk1 i Mk2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Nie widzę sensu montażu szpery do np. 200 konnego dupowozu. Po co i na co? ale np: lancia dawala w serii do delty ktora 200KM nie miala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > jak juz sie czepiamy to: > ATTS mialo tez sporo "zwyklych" Prelud, takze EU. Bo TypeS byl tylko JDM. Nie byl tylko JDM. Krotko bo krotko ale byl dostepny w EU. > Natomiast "normalna" > szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996 Owszem, w tej generacji zdarzal sie torsen. Nie przeniesiono go jednak do nastepnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 >> TypeS byl tylko JDM. >Nie byl tylko JDM. Krotko bo krotko ale byl dostepny w EU. hmmmmmmm .... dziwna sprawa. Nie kojarze zeby ktokolwiek na forum PTP takowa posiadal >> Natomiast "normalna" >> szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996 >Owszem, w tej generacji zdarzal sie torsen. ZTCW torsen byl w ATR, w Preludach IVgen byla szpera plytkowa, przynajmniej tak twierdza zapaleni Preludowi dlubacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > ale np: lancia dawala w serii do delty ktora 200KM nie miala.... Koncern Fiata dawał to do każdego auta z tym silnikiem. Unifikacja użytych podzespołów. Poza tym w 1993 roku mająca 189-191KM była pełnoprawnym hothachem a nie dupowozem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > jeśli liczysz na poprawę trakcji na starcie to się przeliczysz. Nie liczę. W końcu i tak zawsze na starcie palą się obie opony. Co innego na nierównościach lub przy zmianie pasa albo w ciaśniejszych łukach - tam mi jedno koło się unosiło i traciło trakcję. Kierownicę mi z rąk wyrywało... > Wydaje mi się, że będziesz mocno zawiedziony mimo to czekam z niecierpliwością na twoja opinię co > do działania. Nie będę zawiedziony. Skrzynia mi kucnęła to wymieniłem na tą z coupe 16vt bo nie lubię wymieniać na to samo co było - trzeba iść do przodu. A szpera to taki bonusik W przyszłym tyg. będę się starał uruchomić. Okazało się, że praktycznie WSZYSTKO jest do wymiany. Przy okazji wpadło też sprzęgło na kewlarze i regeneracja turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Nie widzę sensu montażu szpery do np. 200 konnego dupowozu. Po co i na co? [...] > Moim zdaniem LSD w FWD robi świetną robotę i naprawdę zmienia prowadzenie auta na plus. ..ale nie wiesz po co? Przejedź się Type-Rem z i bez to ci się rozjaśni. Żeby kierownicy z rąk nie wyrywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Podsumowując. Jak na dosc dużą ilość mocnych aut fwd to tylko nieliczne mialy/maja szpere. > Czy powodem jest tylko cena czy szpera jest po prostu przereklamowana A co jest powodem niemontowania klimy lub elektrycznych szyb? A je przeciętny użytkownik jest w stanie zobaczyć i poczuć - w odróżnieniu od szpery. Po prostu: szpera ma sens tylko w autach dla prawdziwych kierowców, w topowych wersjach i w nich zawsze są. Przypomniała mi sie jeszcze Astra OPC, chyba nikt jej nie wspomniał. i Mazda 3 MPS najnowszy Golf GTI też, standard lub opcja zależnie od rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > [...] > ..ale nie wiesz po co? > Przejedź się Type-Rem z i bez to ci się rozjaśni. Żeby kierownicy z rąk nie wyrywało. Jeździłem autem z LSD i bez. I nadal jestem zdania, że w typowym dupowozie LSD nie jest jakimś musem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Jeździłem autem z LSD i bez. I nadal jestem zdania, że w typowym dupowozie LSD nie jest jakimś > musem. Bo my tu oczywiście piszemy o typowych dupowozach, prawda? Jeśli jeździłeś i dalej nie wiesz o co chodzi, to się ledwie toczyleś. Wtedy faktycznie LSD niepotrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Bo my tu oczywiście piszemy o typowych dupowozach, prawda? Przeczytaj mój post ze zrozumieniem. Bo mam wrażenie, że ja o niebie a ty o chlebie. > Jeśli jeździłeś i dalej nie wiesz o co chodzi, to się ledwie toczyleś. Wtedy faktycznie LSD > niepotrzebny. j. w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Łada serii 110 2.0 16V 150KM Tam więcej Opla niż Łady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Przeczytaj mój post ze zrozumieniem. Bo mam wrażenie, że ja o niebie a ty o chlebie. > j. w. Może raczej sam się zastanów nad sensem tego co piszesz. W tym samym wpisie, że nie widzisz sensu montowania go i że się świetnie spisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.