Skocz do zawartości

FWD ze szpera


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie elektroniczne protezy)

powiedzmy zakres lat 90-teraz

w brew pozorom duzo ich nie ma

mi do glowy przychodzi tylko:

lancia delta 2.0T

mazda 3 MPS

Honda Civic Type R jakas limitowana wersja

Renault Megane RS jakas limitowana werjsja

Ford Focus RS

co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie

> elektroniczne protezy)

> powiedzmy zakres lat 90-teraz

> w brew pozorom duzo ich nie ma

> mi do glowy przychodzi tylko:

> lancia delta 2.0T

> mazda 3 MPS

> Honda Civic Type R jakas limitowana wersja dotyczy FN2 Championship White, w EP3 LSD było tylko w JDM specyfikacji

> Renault Megane RS jakas limitowana werjsja

> Ford Focus RS

> co jeszcze?

Honda Civic 5d i Aerodeck 1.8 VTi

Honda Integra TypeR

Honda Accord Type R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wpisywac porsze mi tu model aut z napedem FWD wyposazonych FABRYCZNIE w szpere (nie interesuje mnie

> elektroniczne protezy)

> powiedzmy zakres lat 90-teraz

Fiat Coupe 16v turbo

Fiat Coupe 20v Turbo

Lancia Delta HF

Lancia Thema Turbo

Lancia Kappa 16v Turbo

Lancia Kappa 20v Turbo

Honda Civic Type-R (FN2) Championship White Edition

Honda Prelude Type-R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat coupe turbo, ale to taka prawie szpera bo z wisko.

To całkiem normalna szpera wiskotyczna. Wbrew pozorom pod kategorie "szpera" (Differentialsperre lub Sperrdifferential) łapię się każdy rodzaj mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. To czy sprawa jest realizowana za pomocą sprzęgła wiskotycznego czy tez za pomocą płytek lub mechanizmu TorSena nie gra roli. Trzeba sobie tylko zdawać sprawę, że np. wiskoza czy płytka działają kompletnie inaczej niż torsen i zdecydowanie inaczej niż np. protezy próbujące hamować ślizgające się koła. A pod żadnym pozorom nie da się działania szpery porównać do kontroli trakcji. To tak zanim ktoś tu wciągnie to w dyskusję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie taki zwykly silnik B18C4 DOHC VTEC generujący 169KM

> Jezdzilo super mialem takiego Aero.

> Problemem jest krotka skrzynia. Autostradowe 140 to ponad 4 tys obr.

Dzis 170 szału nie robi, ale rozumiem, że to mowa o starym modelu. Wszytskie 1.8 miały LSD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czepie sie

A twe święte prawo hehe.gif

> Nie bylo Type-R w Prelude, bylo Type-S

Racja. W Best Motoring lało to Fiata aż miło. grinser006.gif

>i faktycznie mialo szpere ale taka dziwna, elektroniczna

> ATTS (nie mylic z zabawkami hamujacymi kola typu XDS)

dzięki za sprostowanie.

A aby trochę dołożyć do tematu:

Quote:

Before you can answer what LSD basically does in corners, you'll also need to keep in mind there's two different kinds of LSD. Viscous LSD's are basically speed-based, in which it will adjust when speed increases. Though that may be fine with regular driving where adjustments are minute, in a racing situation it won't aid you as quickly, especially in situations where speed might not be a factor (ie: slow, steady state corners). The Integra Type R, as well as the Quaife, uses a helical LSD, which is torque-actuated, shifting torque to the outer wheel in cornering, and giving equal power when going on the straight line. The execution of the helical in a corner is fairly smooth, almost to the point of being unnoticeable (to me anyways)...but it works well.

ATTS is also torque-actuated, hence the acronym's definition..."Active Torque Transfer System". Though a helical has an advantage in a straight line in terms of power delivery (ATTS doesn't do much, if at all, in a straight line), the system works at its fullest around corners, sending torque to the outer wheel (approx. 80%). Unlike the helical LSD, when driven hard, not to mention mechanical, the ATTS puts its torque out rather abruptly, and does this electronically. It takes some adjusting in driving style if you've never driven an SH hard before, but if done right, you can get into throttle even before you reach the apex and power through all the way to the exit. People that have ridden along, and some that have driven mine, were amazed how balanced it felt, with almost no understeer (a little bit of oversteer, party due to my suspension setup), rotated very much like a RWD car, and how easy throttle response is around corners.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Typowe dla japoncow - zrobili cos w miare prekursorskiego i zostawili w jednym modelu i nie

> rozwijali.

Dziwisz się? Kto poza pasjonatami o tym wiedział i kto poza nimi był skłonny dopłacić do czegoś takiego? W dodatku jak sam zauważyłeś montowano to w jednym modelu. Ile Pralek Type-S jeździ po ulicach?

jedno z takich rozwiązań, które by funkcjonowało nawet w najsłabszych wersjach silnikowych i robiło różnice w jeździe. Zamiast tego trafiło jedynie do najdroższej.

>VAG popelnia cos podobnego 15 lat pozniej (dyfer VAQ,, >znany chocby z GTI

> Performance czy Cupry-R) i jest wielkie halo

Bo VAG to w pierwszej kolejności potężna machina marketingowa, która potrafi zarówno perfekcyjnie reklamować jak i sprzedawać samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwisz się? Kto poza pasjonatami o tym wiedział i kto poza nimi był skłonny dopłacić do czegoś

> takiego? W dodatku jak sam zauważyłeś montowano to w jednym modelu. Ile Pralek Type-S jeździ

> po ulicach?

> jedno z takich rozwiązań, które by funkcjonowało nawet w najsłabszych wersjach silnikowych i robiło

> różnice w jeździe. Zamiast tego trafiło jedynie do najdroższej.

No wlasnie. Zamiast rozwijac to rozwiazanie i pakowac je do wiekszej ilosci modeli (czyli ladnie rozkladac koszty) to pozostali przy tym jednym, po czym w ogole Prelude wycofali i zapomnieli o pomysle az do czasu Legenda, gdzie i tak nie jest to dokladnie ten sam mechanizm.

> Bo VAG to w pierwszej kolejności potężna machina marketingowa, która potrafi zarówno perfekcyjnie

> reklamować jak i sprzedawać samochody.

Jak Apple grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobrze pójdzie to za 2 tygodnie wypróbuję to visco w turbo-niemocy

jeśli liczysz na poprawę trakcji na starcie to się przeliczysz.

> Wydaje mi się, że nawet z taką szperą będzie fajnie

Wydaje mi się, że będziesz mocno zawiedziony mimo to czekam z niecierpliwością na twoja opinię co do działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czepie sie

> Nie bylo Type-R w Prelude, bylo Type-S i faktycznie mialo szpere ale taka dziwna, elektroniczna

> ATTS (nie mylic z zabawkami hamujacymi kola typu XDS)

jak juz sie czepiamy to:

ATTS mialo tez sporo "zwyklych" Prelud, takze EU. Bo TypeS byl tylko JDM. Natomiast "normalna" szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując. Jak na dosc dużą ilość mocnych aut fwd to tylko nieliczne mialy/maja szpere.

Nie widzę sensu montażu szpery do np. 200 konnego dupowozu. Po co i na co?

> Czy powodem jest tylko cena czy szpera jest po prostu przereklamowana

Jej działanie nie zawsze jest takie jak by oczekiwali użytkownicy - szczególnie Ci trochę mniej obyci w temacie. Naturalnie dochodzi jeszcze specyfika działania. Torsen działa kompletnie inaczej niż płytka czy wiskoza. I wbrew pozorom nie zawsze obecność szpery zmienia prowadzenie auta tak, że każdy jest zachwycony. obowiązuje tu dość podobna zasada co przy zaszperowanych RWD wink.gif

Konstrukcja skrzyni musi tez przewidywać obecność szpery(przynajmniej w wielu wypadkach).

W dodatku jest to podzespół typowo eksploatacyjny i wcale nie taki tani jakby się wydawało.

Moim zdaniem LSD w FWD robi świetną robotę i naprawdę zmienia prowadzenie auta na plus. Naturalnie nie jest to magiczny guzik który pozwoli mi wyłączyć myślenie i po prostu w środku zakrętu bezmyślnie wcisnąć gaz w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak juz sie czepiamy to:

> ATTS mialo tez sporo "zwyklych" Prelud, takze EU. Bo TypeS byl tylko JDM.

Nie byl tylko JDM. Krotko bo krotko ale byl dostepny w EU.

> Natomiast "normalna"

> szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996

Owszem, w tej generacji zdarzal sie torsen. Nie przeniesiono go jednak do nastepnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> TypeS byl tylko JDM.

>Nie byl tylko JDM. Krotko bo krotko ale byl dostepny w EU.

hmmmmmmm .... dziwna sprawa. Nie kojarze zeby ktokolwiek na forum PTP takowa posiadal

>> Natomiast "normalna"

>> szpera wystepowala dosc czesto w Prelude JDM, przynajmniej w IVgenie 1992-1996

>Owszem, w tej generacji zdarzal sie torsen.

ZTCW torsen byl w ATR, w Preludach IVgen byla szpera plytkowa, przynajmniej tak twierdza zapaleni Preludowi dlubacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli liczysz na poprawę trakcji na starcie to się przeliczysz.

Nie liczę. W końcu i tak zawsze na starcie palą się obie opony.

Co innego na nierównościach lub przy zmianie pasa albo w ciaśniejszych łukach - tam mi jedno koło się unosiło i traciło trakcję. Kierownicę mi z rąk wyrywało...

> Wydaje mi się, że będziesz mocno zawiedziony mimo to czekam z niecierpliwością na twoja opinię co

> do działania.

Nie będę zawiedziony. Skrzynia mi kucnęła to wymieniłem na tą z coupe 16vt bo nie lubię wymieniać na to samo co było - trzeba iść do przodu. A szpera to taki bonusik grinser006.gif

W przyszłym tyg. będę się starał uruchomić.

Okazało się, że praktycznie WSZYSTKO jest do wymiany.

Przy okazji wpadło też sprzęgło na kewlarze i regeneracja turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę sensu montażu szpery do np. 200 konnego dupowozu. Po co i na co?

[...]

> Moim zdaniem LSD w FWD robi świetną robotę i naprawdę zmienia prowadzenie auta na plus.

..ale nie wiesz po co? hehe.gif

Przejedź się Type-Rem z i bez to ci się rozjaśni. Żeby kierownicy z rąk nie wyrywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując. Jak na dosc dużą ilość mocnych aut fwd to tylko nieliczne mialy/maja szpere.

> Czy powodem jest tylko cena czy szpera jest po prostu przereklamowana

A co jest powodem niemontowania klimy lub elektrycznych szyb?

A je przeciętny użytkownik jest w stanie zobaczyć i poczuć - w odróżnieniu od szpery.

Po prostu: szpera ma sens tylko w autach dla prawdziwych kierowców, w topowych wersjach i w nich zawsze są.

Przypomniała mi sie jeszcze Astra OPC, chyba nikt jej nie wspomniał.

i Mazda 3 MPS

najnowszy Golf GTI też, standard lub opcja zależnie od rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem autem z LSD i bez. I nadal jestem zdania, że w typowym dupowozie LSD nie jest jakimś

> musem.

Bo my tu oczywiście piszemy o typowych dupowozach, prawda? smirk.gif

Jeśli jeździłeś i dalej nie wiesz o co chodzi, to się ledwie toczyleś. Wtedy faktycznie LSD niepotrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.