Skocz do zawartości

Turbo, nietypowo


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania to 6,7:1 hehe.gifzlosnik.gif

te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM zlosnik.gif różniły się jedynie głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo smile.gif jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

> silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania

> to 6,7:1

> te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie

> głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

> 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to

> by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo

> jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi

> nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu)

Dmuchaj, spokojnie 100% więcej do uzyskania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to bylo na powaznie

> tloki pewnie kute

> pojemnosc zacna spokojnie mozna wiecej

Ja się obawiamo jakość materiałów głowicy i śrub / spzilek głowicy. Tutaj coś może nie wytrzymać przy przyroście 100%. Moim zdaniem ostrożniej trzeba podejść do tematu - przyrost 50% na początku i sprawdzenie czy wszystko da radę. Jeśli tak, to ewentualnie póniej dodmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

> silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania

> to 6,7:1

> te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie

> głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

> 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to

> by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo

> jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi

> nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu)

nie chcesz wsadzic diesle od MB np jakies 2.9td?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się obawiamo jakość materiałów głowicy i śrub / spzilek głowicy. Tutaj coś może nie wytrzymać

> przy przyroście 100%. Moim zdaniem ostrożniej trzeba podejść do tematu - przyrost 50% na

> początku i sprawdzenie czy wszystko da radę. Jeśli tak, to ewentualnie póniej dodmuchać.

wiesz, szpilki można zmienić, ale myślę że nie ma sensu - ok 100KM wystarczy w zupełności do tego auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

> silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania

> to 6,7:1

> te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie

> głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

> 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to

> by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo

> jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi

> nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu)

Zapewne dół przyjmie dużo byleby turbo zbyt wcześnie nie wstało. Zawsze można na próbę toto zagazować grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

> silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania

> to 6,7:1

> te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie

> głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

> 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to

> by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo

Szczerze wolałbym Reno 5 turbo. devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli tloki i korby solidne (a podejrzewam, ze tak, w koncu rassija) to bez obaw.

Hm a jakość metalu np w cylindrach nie ma znaczenia? - oytam a nie twierdze podchwytliwie... bo kiedyś w ładzie 2107 zawory miałem zrobione z czegos takiego co nawet iskry na szlifierce nie zawało tylko kruszyło sie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm a jakość metalu np w cylindrach nie ma znaczenia? - oytam a nie twierdze podchwytliwie... bo

> kiedyś w ładzie 2107 zawory miałem zrobione z czegos takiego co nawet iskry na szlifierce nie

> zawało tylko kruszyło sie....

Pewnie, ze ma. Ale nie przy takich cisnieniach. No chyba, ze ruskie to autentycznie z jakiegos gownolitu zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega tak zrobił ze starym mercem, nie pamiętam modelu .Wiem ,że miał zwykłe D , dołożył z kolektorem turbospręzarke z innego merca TD , dorobił smarowanie do T i wiem że chulało przyjemnie .Nie pamiętam jak zwiększył dawke paliwa.Ale merc śmigał długo aż został sprzedany dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autobusy, ciężarówki, traktory i tankowce to coś zupełnie innego Tam diesel jak najbardziej się

> nadaje, po to właśnie został wymyślony. Ale do osobówki? Litości...

Dlaczego litości?

Nie widzę nic złego, w aucie ważącym ~1800kg spalanie na poziomie 6-8L na setkę, oraz wystarczające osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego litości?

> Nie widzę nic złego, w aucie ważącym ~1800kg spalanie na poziomie 6-8L na setkę, oraz wystarczające

> osiągi.

No właśnie, chodzi tylko o akceptowalne spalanie przy wystarczających osiągach. Jakby waha nie była taka droga to każdy wolałby mieć turbobenzynę niż klekota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, chodzi tylko o akceptowalne spalanie przy wystarczających osiągach. Jakby waha nie była

> taka droga to każdy wolałby mieć turbobenzynę niż klekota.

Ale takie sam silnik benzynowy z taką samą mocą spali więcej zlosnik.gif Więc po co tyle przepalać paliwa niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po to, by nie słyszeć klekotu, nie użerać się z dmumasą i DPF, z zimowym paliwem i rozgrzewaiem

> auta (jakieś dogrzewania czy jak im tam).

Benzynowe też mają dwumasę, co mam rozgrzewać? Wsiadam odpalam zapinam pasy i po paru sekundach jadę, po kilku minutach mam ciepłe powietrze. Nie rozumiem gdzie jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale takie sam silnik benzynowy z taką samą mocą spali więcej Więc po co tyle przepalać paliwa

No przecież pisze że chodzi tylko i wyłącznie o spalanie bo takie 2,4 20v turbo benzynowe by z tego diesla robiło pośmiewisko mając pewnie ze 300HP w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po to, by nie słyszeć klekotu

domyślam się, że rozmawiamy o dieslach z lat produkcji wołgi, więc racja. Silniki diesla wtedy stasznie klekotały.

> (jakieś dogrzewania czy jak im tam).

właśnie, tak się znam, że nawet nie wiem jak się nazywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sobie silnik Wołgi Gaz-21

> silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania

> to 6,7:1

> te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie

> głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam.

> 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to

> by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo

> jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi

> nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu)

Do podkręcania to on się nie nadaje; słabe korby i panewki, zwykłe gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.