koNik Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania to 6,7:1 te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 > silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania > to 6,7:1 > te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie > głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. > 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to > by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo > jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi > nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) Dmuchaj, spokojnie 100% więcej do uzyskania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Dmuchaj, spokojnie 100% więcej do uzyskania. na moje to powinien chyba nawet mniej palić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > na moje to powinien chyba nawet mniej palić tak wlasnie sie bedzie wal odrazu gtx dmuchniesz 2 bary + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > tak wlasnie sie bedzie > wal odrazu gtx dmuchniesz 2 bary + nie nabijaj sie, serio pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Te silniki mają spory zapas wytrzymałości, przy odpowiednim traktowaniu (regularna zmiana oleju i tak dalej) robią miliony km. Myślę, że jak podniesiesz moc o 100%, to spokojnie da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > nie nabijaj sie, serio pisze Jesli tloki i korby solidne (a podejrzewam, ze tak, w koncu rassija) to bez obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > nie nabijaj sie, serio pisze ale to bylo na powaznie tloki pewnie kute pojemnosc zacna spokojnie mozna wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > ale to bylo na powaznie > tloki pewnie kute > pojemnosc zacna spokojnie mozna wiecej Ja się obawiamo jakość materiałów głowicy i śrub / spzilek głowicy. Tutaj coś może nie wytrzymać przy przyroście 100%. Moim zdaniem ostrożniej trzeba podejść do tematu - przyrost 50% na początku i sprawdzenie czy wszystko da radę. Jeśli tak, to ewentualnie póniej dodmuchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 > silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania > to 6,7:1 > te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie > głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. > 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to > by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo > jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi > nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) nie chcesz wsadzic diesle od MB np jakies 2.9td? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > nie chcesz wsadzic diesle od MB np jakies 2.9td? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Ja się obawiamo jakość materiałów głowicy i śrub / spzilek głowicy. Tutaj coś może nie wytrzymać > przy przyroście 100%. Moim zdaniem ostrożniej trzeba podejść do tematu - przyrost 50% na > początku i sprawdzenie czy wszystko da radę. Jeśli tak, to ewentualnie póniej dodmuchać. wiesz, szpilki można zmienić, ale myślę że nie ma sensu - ok 100KM wystarczy w zupełności do tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > nie chcesz wsadzic diesle od MB np jakies 2.9td? Diesel do osobowego auta? No bez jaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 > silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania > to 6,7:1 > te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie > głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. > 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to > by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo > jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi > nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) Zapewne dół przyjmie dużo byleby turbo zbyt wcześnie nie wstało. Zawsze można na próbę toto zagazować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 > silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania > to 6,7:1 > te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie > głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. > 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to > by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo Szczerze wolałbym Reno 5 turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > wiesz, szpilki można zmienić, ale myślę że nie ma sensu - ok 100KM wystarczy w zupełności do tego > auta Wystarczy ... na miesiąc, może dwa miesiące jeżdżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Diesel do osobowego auta? No bez jaj... przeca to taka ekonomia, prestiż i wygoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > przeca to taka ekonomia, prestiż i wygoda Oczywiście wcale nie wymuszona cenami paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > nie nabijaj sie, serio pisze Dobra, dobra... Pewnie taką chcesz zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Jesli tloki i korby solidne (a podejrzewam, ze tak, w koncu rassija) to bez obaw. Hm a jakość metalu np w cylindrach nie ma znaczenia? - oytam a nie twierdze podchwytliwie... bo kiedyś w ładzie 2107 zawory miałem zrobione z czegos takiego co nawet iskry na szlifierce nie zawało tylko kruszyło sie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > przeca to taka ekonomia, prestiż i wygoda A zaprzęg konny to dopiero prestiż i ekonomia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Hm a jakość metalu np w cylindrach nie ma znaczenia? - oytam a nie twierdze podchwytliwie... bo > kiedyś w ładzie 2107 zawory miałem zrobione z czegos takiego co nawet iskry na szlifierce nie > zawało tylko kruszyło sie.... Pewnie, ze ma. Ale nie przy takich cisnieniach. No chyba, ze ruskie to autentycznie z jakiegos gownolitu zrobili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Szczerze wolałbym Reno 5 turbo. to se kup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 moze z z gtxe przesadzilem ale tzreba dmuchnac po mesku a nie jak ci z centomani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > moze z z gtxe przesadzilem ale tzreba dmuchnac po mesku a nie jak ci z centomani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > moze z z gtxe przesadzilem ale tzreba dmuchnac po mesku a nie jak ci z centomani hmmm bywają też męskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Pewnie, ze ma. Ale nie przy takich cisnieniach. No chyba, ze ruskie to autentycznie z jakiegos > gownolitu zrobili. Przyjmując analogię z ruskich dwukołowych boxerów - im starsze, tym lepsze, a koniowa volga najmlodsza nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Diesel do osobowego auta? No bez jaj... a autobusy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > a autobusy? Autobusy, ciężarówki, traktory i tankowce to coś zupełnie innego Tam diesel jak najbardziej się nadaje, po to właśnie został wymyślony. Ale do osobówki? Litości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 kolega tak zrobił ze starym mercem, nie pamiętam modelu .Wiem ,że miał zwykłe D , dołożył z kolektorem turbospręzarke z innego merca TD , dorobił smarowanie do T i wiem że chulało przyjemnie .Nie pamiętam jak zwiększył dawke paliwa.Ale merc śmigał długo aż został sprzedany dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 No w tym momencie to mi sie przykro zrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > No w tym momencie to mi sie przykro zrobiło No ale przyznaj, że jedyną zaletą diesla w osobówce jest małe spalanie. I tylko tyle. Poza tym diesel ma same minusy, niestety. Klekocze, telepie, długo się grzeje, skomplikowany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Autobusy, ciężarówki, traktory i tankowce to coś zupełnie innego Tam diesel jak najbardziej się > nadaje, po to właśnie został wymyślony. Ale do osobówki? Litości... Dlaczego litości? Nie widzę nic złego, w aucie ważącym ~1800kg spalanie na poziomie 6-8L na setkę, oraz wystarczające osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > No ale przyznaj, że jedyną zaletą diesla w osobówce jest małe spalanie. I tylko tyle. Poza tym > diesel ma same minusy, niestety. Klekocze, telepie, długo się grzeje, skomplikowany.... Nie każdy się długo grzeje, czy telepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Dlaczego litości? > Nie widzę nic złego, w aucie ważącym ~1800kg spalanie na poziomie 6-8L na setkę, oraz wystarczające > osiągi. No właśnie, chodzi tylko o akceptowalne spalanie przy wystarczających osiągach. Jakby waha nie była taka droga to każdy wolałby mieć turbobenzynę niż klekota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > No właśnie, chodzi tylko o akceptowalne spalanie przy wystarczających osiągach. Jakby waha nie była > taka droga to każdy wolałby mieć turbobenzynę niż klekota. Ale takie sam silnik benzynowy z taką samą mocą spali więcej Więc po co tyle przepalać paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Ale takie sam silnik benzynowy z taką samą mocą spali więcej Więc po co tyle przepalać paliwa A po to, by nie słyszeć klekotu, nie użerać się z dmumasą i DPF, z zimowym paliwem i rozgrzewaiem auta (jakieś dogrzewania czy jak im tam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > A po to, by nie słyszeć klekotu, nie użerać się z dmumasą i DPF, z zimowym paliwem i rozgrzewaiem > auta (jakieś dogrzewania czy jak im tam). Benzynowe też mają dwumasę, co mam rozgrzewać? Wsiadam odpalam zapinam pasy i po paru sekundach jadę, po kilku minutach mam ciepłe powietrze. Nie rozumiem gdzie jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 hahaha juz widze te miny kierujacych jak na swiatlach podjezdza wolga i robi psst psst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackko Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > hahaha juz widze te miny kierujacych jak na swiatlach podjezdza wolga i robi psst psst BOV, przelot to i jakimś warzywem może rzuci przy zmianie biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Ale takie sam silnik benzynowy z taką samą mocą spali więcej Więc po co tyle przepalać paliwa No przecież pisze że chodzi tylko i wyłącznie o spalanie bo takie 2,4 20v turbo benzynowe by z tego diesla robiło pośmiewisko mając pewnie ze 300HP w serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > A po to, by nie słyszeć klekotu domyślam się, że rozmawiamy o dieslach z lat produkcji wołgi, więc racja. Silniki diesla wtedy stasznie klekotały. > (jakieś dogrzewania czy jak im tam). właśnie, tak się znam, że nawet nie wiem jak się nazywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > jest sobie silnik Wołgi Gaz-21 > silnik ma pojemnośc 2,4l, wał podparty na 5 podporach i oszałamiająca moc 70KM. Stopień sprężania > to 6,7:1 > te same silniki występowały jednak w mocniejszych wersjach nawet do 95KM różniły się jedynie > głowicą i innym stopniem spręzania, dół był ten sam. > 6,7:1.... aż prosi się o jakąś małą dmuchawkę. Czy myślicie że jakby mu napompowac 0,3-0,5 bara to > by mu to coś zaszkodziło? Można to dośc prosto ogarnąc używając gaźnika z Renault 5 Turbo > jest to w 100% odwracalne, a autkiem myślę o wiele przyjemniej by się jeździło (same osiągi > nie są do niczego potrzebne, bardzij chodzi o przebieg momentu) Do podkręcania to on się nie nadaje; słabe korby i panewki, zwykłe gniazda zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.