Wiza Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Witam, W związku z tym że chcemy zmienić auto, chyba padło na seata ibizę IV, rocznikowo jakoś 2009-2010.Jaki silnik benzynowy wybrać? MPI czy TSI? Którąś konkretną moc? Na coś zwrócić uwagę? A może coś innego? Zdrowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 mpi bo mozna łatwo i prosto zamontować LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > mpi bo mozna łatwo i prosto zamontować LPG Nie bedzie lpg. Nie oplaca sie. Za małe przebiegi. Ale może ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Nie bedzie lpg. Nie oplaca sie. Za małe przebiegi. Ale może ... ;-) Niema takich przebiegów żeby się nie opłacało, no chyba że auto będzie jeżdżone raz w tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Niema takich przebiegów żeby się nie opłacało, no chyba że auto będzie jeżdżone raz w tygodniu. A jak zmieniasz auto co roku i robisz 10 000km rocznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Nie bedzie lpg. Nie oplaca sie. Za małe przebiegi. Ale może ... ;-) jak małe i nie będziesz gazować to bierz TSI - turbo ładnie pompujei masz moc wczesniej - przyjemniej sie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > W związku z tym że chcemy zmienić auto, chyba padło na seata ibizę IV, rocznikowo jakoś > 2009-2010.Jaki silnik benzynowy wybrać? > MPI czy TSI? Którąś konkretną moc? W TSI z tamtych lat zwroc uwage na lancuch rozrzadu, ktory szybko potrafi sie wysypac, nawet taki niedawno wymieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > jak małe i nie będziesz gazować to bierz TSI - turbo ładnie pompujei masz moc wczesniej - > przyjemniej sie jeździ. A jqk z awaryjnością? Boję się turbin ale może to przez passata b6 tdi. Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności. Auto używane w 80% w mieście (Warszawa). Ktorą moc wybrać? Ile to wypala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Nie bedzie lpg. Nie oplaca sie. Za małe przebiegi. Ale może ... ;-) ziomek zawsze sie opłaca , kwestia tylko czasu zwrotu instalacji , nawet jak robisz 6 tys km rocznie to i tak sie opłaca. jak sie ma lpg i koszt za 100km spada to sie wiecej jezdzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > jak małe i nie będziesz gazować to bierz TSI - turbo ładnie pompujei masz moc wczesniej - > przyjemniej sie jeździ. turbo na krótkie odcinki bedzie duzo palic i szybciej sie zepsuje. pomijamm bzdurki w stylu czekanie z pracujacym silnikiem po jezdzie aby schłodzic turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > ziomek > zawsze sie opłaca , kwestia tylko czasu zwrotu instalacji , nawet jak robisz 6 tys km rocznie to i > tak sie opłaca. jak sie ma lpg i koszt za 100km spada to sie wiecej jezdzi... Nad tym zastanowię ;-) ps. jak sprawdzić lańcuch rozrządu i na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Nad tym zastanowię ;-) > ps. jak sprawdzić lańcuch rozrządu i na co zwrócić uwagę? odpal zimny silnik i posuchaj czy nie dzwoni, nie stuka. NIc więcej bez rozbierania nie sprawdzisz. Głównym powodem problemów jest tam wadliwy napinacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > odpal zimny silnik i posuchaj czy nie dzwoni, nie stuka. NIc więcej bez rozbierania nie sprawdzisz. > Głównym powodem problemów jest tam wadliwy napinacz W MPI też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > W MPI też? MPI jest chyba na pasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 nie zapominaj ze do MPI idzie 4 gen LPG jakies 2000-2300zł na dobrych komponentach, do TSI idzie 5 gen (jezdziszn na 70% LPG i PB 30% jednoczesnie) lub 6 gen lpg (100% lpg) ake koszt instalacji jest 3x wiekszy od 4 gen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > W MPI też? to stare jednostki (konstrukcyjnie) i niespodzianek nie będzie. Problemy z rozrządem miały TSI i klekoty np. 3,0TDI, 4,0TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 z tego rocznika da sie znaleźć koncówkę 6L będzie tańsza i mozliwe ze lepiej wyposażona w końcówkach były te wersje SRC2 i finalnie z dwóch motorów BBZ i BBY (75 i 100KM) zrobili jeden chyba BXW 85 który był chyba idealnym połączeniem jak auto ma mało jeździć to brałbym 1.4 benzynke w 6J to samo jedyne co tam padały to cewki w pierwszych motorach 75 i 100km były jakies problemy z tłokami, ale to tez nie kazdy motor był tym obwiniony ale VW wymieniał je na gwarancji z 1.2 TSI CBZB byly jakies jaja a to z rozrządem a to coś hałasowało nie wiem tez czy nie było problemu ze sprężarką i nie było akcji serwisowej na to jak mało jeździsz, nie potrzeba zrywu i mocy TSI przy tańszym OC to brałbym 1.4 najlepiej pl salon od 1 wlasciciela/cielki 6L 6J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > 6L > 6J Ten pierwszy golas strasznie drogi. Drug w starej budzie i kosztuje tyle co kompakt z tego samego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności. > Auto używane w 80% w mieście (Warszawa). > Ktorą moc wybrać? > Ile to wypala? to odpuść sobie to auto i to radzi osoba która miała nówkę sztukę i po 4 latach się jej pozbyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Małżonka ma Fabię II z silnikiem 1.4 MPI 85KM, to w zasadzie takie samo auto. Nawet jakoś się odpycha i bardzo mało pali. Ma lpg 4 gen. i podczas dynamicznej jazdy 30% miasto/ 70% ekspresówka spala 8-8,5/100 lpg, szybka trasa autostradą (średnia prędkość ok 140-150), to zużycie 9/100 lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Witam, > W związku z tym że chcemy zmienić auto, chyba padło na seata ibizę IV, rocznikowo jakoś > 2009-2010.Jaki silnik benzynowy wybrać? > MPI czy TSI? Którąś konkretną moc? > Na coś zwrócić uwagę? > A może coś innego? > Zdrowych! Dla żonki kupiłem nową Ibizę 1.2 TSI 105KM. Jest to przyjemny silniczek, rozsądnie ekonomiczny i pozwalający sprawnie poruszać się po mieście a nawet na autostradzie z prędkością przepisową. Jako entuzjasta silników doładowanych zdecydowanie polecam TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Małżonka ma Fabię II z silnikiem 1.4 MPI 85KM, to w zasadzie takie samo auto. Nawet jakoś się > odpycha i bardzo mało pali. Ma lpg 4 gen. i podczas dynamicznej jazdy 30% miasto/ 70% > ekspresówka spala 8-8,5/100 lpg, szybka trasa autostradą (średnia prędkość ok 140-150), to > zużycie 9/100 lpg. Niezle spalanie jak na utrzymywanie caly czas predkosci rzedu 200km/h - w ogole to chyba max dla tego silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Dla żonki kupiłem nową Ibizę 1.2 TSI 105KM. > Jest to przyjemny silniczek, rozsądnie ekonomiczny i pozwalający > sprawnie poruszać się po mieście a nawet na autostradzie z prędkością przepisową. > Jako entuzjasta silników doładowanych zdecydowanie polecam TSI no do czasu jak padnie turbo , bo naprawa nie wpłynie na ekonomię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > no do czasu jak padnie turbo , bo naprawa nie wpłynie na ekonomię Od dziesięciu lat mam różne samochody z turbosprężarką i nigdy nie miałem awarii tego elementu. Poprzednia Ibiza to była Cupra 1.8T wzmocniona do 186KM. Ale nie wykluczam, że obecnie pogorszyła się jakość materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > no do czasu jak padnie turbo , bo naprawa nie wpłynie na ekonomię myslisz ,ze zona zrobi tym autem +200kkm zanim sprzeda bo nie wyobrazam sobie,aby turbo wczesniej padlo jak jest rozsadnie eksploatowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 ale jaki sens turbo na krotkie odcinki? silnik bedzie niedogrzany, a jak sie juz nagrzeje to trzeba gasić bbo juz jestesmy na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > ale jaki sens turbo na krotkie odcinki? > silnik bedzie niedogrzany, a jak sie juz nagrzeje to trzeba gasić bbo juz jestesmy na miejscu Do pracy mam 2-4 km w zależności od trasy. 15 km do tesciowej. Dziennie wyjdzie max 30 km tylko przy założeniu że starym autem nie bedziemy jezdzic (a bedziemy). Raz w roku 1000 km na wakacje i 2/3 razy po 500km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > ale jaki sens turbo na krotkie odcinki? > silnik bedzie niedogrzany, a jak sie juz nagrzeje to trzeba gasić bbo juz jestesmy na miejscu rozumiem,ze wolnossak bedzie nagrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > jak mało jeździsz, nie potrzeba zrywu i mocy TSI przy tańszym OC to brałbym 1.4 No to to już dziś bardziej zależy od ubezpieczyciela, niż od pojemności, przykładowo ja w mbanku płacę identyczną składkę za corse 1.2 co za omege 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Niezle spalanie jak na utrzymywanie caly czas predkosci rzedu 200km/h - w ogole to chyba max dla > tego silnika ? Coś Ci się pomyliło. 200 to on nie pójdzie, bo ma max 185 licznikowe, a spalanie podałem ze średniej 140-150 na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Coś Ci się pomyliło. 200 to on nie pójdzie, bo ma max 185 licznikowe, a spalanie podałem ze > średniej 140-150 na autostradzie. Zeby zrobic taka srednia na dluzszym odcinku to trzeba celowac w 200+ przez wiekszosc czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Zeby zrobic taka srednia na dluzszym odcinku to trzeba celowac w 200+ przez wiekszosc czasu Na autostradzie nie trzeba. Przykład, wyjeżdżam z pod domu w Gdyni (1,5km od Obwodnicy), w 1h 15min jestem pod Toruniem, odległość 175km, wskazówka ani razu nie wyszła ponad 150. Przykład drugi, start w tym samym miejscu w Gdyni, dojazd do Kwidzyna (25km drogami przez wioski i kawałek przez miasto), następnie powrót do Gdyni. W sumie 245km, czas jazdy niecałe 2h, Vmax, jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Na autostradzie nie trzeba. Przykład, wyjeżdżam z pod domu w Gdyni (1,5km od Obwodnicy), w 1h 15min > jestem pod Toruniem, odległość 175km, wskazówka ani razu nie wyszła ponad 150. Przykład drugi, > start w tym samym miejscu w Gdyni, dojazd do Kwidzyna (25km drogami przez wioski i kawałek > przez miasto), następnie powrót do Gdyni. W sumie 245km, czas jazdy niecałe 2h, Vmax, jak > wyżej. Zawszw się zastanawiam - bo mimo posiadania pr. jazdy od 1980r nie pojmuje tego - co daje ludziom chwalenie sie jak krótko pokonywali dany odcinek.Mimo,ze jest to zupełnie nieracjonalne,pozbawione zdrowego rozsądku i nacechowane nieliczeniem się zupełnie z innymi uczestnikami ruchu drogowego. A i oczywiście spalanie na poziomie max 6 Pb ; 7 Gaz i 4 ON na setkę. P.S. Chyba że ja jestem nienormalny albo zupełnie pierdołowaty.Tyle ,ze zawsze do mety dotarłem i to bez zbytnich stresów. P,S. W całym "kierowniczym" życiu miałem 1 stłuczkę - zima z własnej winy chciało mi się maluchem polatać bokami.Niestety z przeciwka wyłonił sie taksówkarz i hamując jak pług prosto na mnie poleciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Na autostradzie nie trzeba. Przykład, wyjeżdżam z pod domu w Gdyni (1,5km od Obwodnicy), w 1h 15min > jestem pod Toruniem, odległość 175km, wskazówka ani razu nie wyszła ponad 150. Przykład drugi, > start w tym samym miejscu w Gdyni, dojazd do Kwidzyna (25km drogami przez wioski i kawałek > przez miasto), następnie powrót do Gdyni. W sumie 245km, czas jazdy niecałe 2h, Vmax, jak > wyżej. tak tak i cały czas leciałeś 150km/h no na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > tak tak i cały czas leciałeś 150km/h no na pewno Bajkopisarz z zepsutym licznikiem - "średnia prędkość ok 140-150" bez przekraczania 150km/h. Ja tam ma średnią z polskich autostrad trochę ponad 100km/h, a na liczniku to 150 niestety trzeba czasem przeciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Bajkopisarz z zepsutym licznikiem - "średnia prędkość ok 140-150" bez przekraczania 150km/h. > Ja tam ma średnią z polskich autostrad trochę ponad 100km/h, a na liczniku to 150 niestety trzeba > czasem przeciągnąć Zależy. Utrzymując licznikowo 150-160 średnia wychodzi w okolicach 110-125 (mocno zależy od ruchu, oczywiście). Żeby mieć średnią 140-150 trzeba utrzymywać prędkość ok. 180 km/h. Cudów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > tak tak i cały czas leciałeś 150km/h no na pewno Nie wiem po jakich autostradach jeździłeś, ale A1 jest na tyle pusta, że przez ponad godzinę nie ma potrzeby dezaktywacji tempomatu. Ja nie lubię się rozdrabniać jadąc kilka godzin i zwyczajnie nie zwalniam, jak większość kierowców (co wnioskuję po ilości aut wyprzedzonych na trasie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Zależy. Zależy co? Bajkopisarstwo? Nie, ono jest stwierdzone > Utrzymując licznikowo 150-160 średnia wychodzi w okolicach 110-125 (mocno zależy od ruchu, > oczywiście). Otóż to. Na A1 mam średnią wyższą niż na A2, mimo niby tej samej prędkości "utrzymywanej". Zużycie paliwa też jest inne. Generalnie podchodzę do tematu z założeniem, że średnia 100km/h będzie dobra - niekoniecznie w Polsce, tak ogólnie. > Żeby mieć średnią 140-150 trzeba utrzymywać prędkość ok. 180 km/h. Cudów nie ma. Deptać trzeba i jak się chce mieć taką średnią, to trzeba trochę podciągnąć i mieć duży bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Zależy co? Bajkopisarstwo? Nie, ono jest stwierdzone Nie, średnia. > Otóż to. Na A1 mam średnią wyższą niż na A2, mimo niby tej samej prędkości "utrzymywanej". > Zużycie paliwa też jest inne. Generalnie podchodzę do tematu z założeniem, że średnia 100km/h > będzie dobra - niekoniecznie w Polsce, tak ogólnie. No tak mi też mniej więcej wychodzi, łatwo planować wtedy czas dojazdu i łatwo taką średnią utrzymać (tempomat 130-140). > Deptać trzeba i jak się chce mieć taką średnią, to trzeba trochę podciągnąć i mieć duży bak Wiadomo. Jak się jedzie 200-220 z Krakowa do Wrocławia, to dojeżdża się już na oparach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Ja tam ma średnią z polskich autostrad trochę ponad 100km/h, a na liczniku to 150 niestety trzeba > czasem przeciągnąć W takim razie jak wytłumaczysz przejazd z centrum Monachium godz. 12 w południe - Słupsk godz. 19:50 autem, którego prędkość max to 150 km/h i po drodze zaliczony postój jakieś 20 min. Dodam, że od Kołbaskowa do Słupska mamy krajówkę. Można? Nie wiem po co ta zmiana tematu, kiedy ja tylko autorowi wątku podpowiedziałem o spalaniu autostradowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.