Skocz do zawartości

S-max, C5 III, Peugeot 3008, Croma II FL, C4, Laguna III?


manic

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję opinii użytkowników poniższych aut, chodzi o plusy i minusy. Chodzi o konkretne wersje silnikowe. Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby, najlepiej o wysokiej pozycji za kierownicą, diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP, jak najmniejsze spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l), i dobre zawieszenie.

Na myśl przychodzą:

S-max 2.0 TDCI (HDI) 140KM

Citroen C5 III 2.0 HDI 140KM

Peugeot 3008 2.0 HDI 140KM

Fiat Croma II FL 1.9 150KM (lub 120KM)

Laguna III 2.0 DCI 150KM

C4 Picasso 2.0 HDI (zwykłe nie grand)

Opel Insignia 1.9 CDTI (JTD) 150KM

Proszę o obiektywne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję opinii użytkowników poniższych aut, chodzi o plusy i minusy. Chodzi o konkretne wersje

> silnikowe. Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby, najlepiej o wysokiej pozycji za

> kierownicą, diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP, jak najmniejsze

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l), i dobre

> zawieszenie.

> Na myśl przychodzą:

> S-max 2.0 TDCI (HDI) 140KM

> Citroen C5 III 2.0 HDI 140KM

> Peugeot 3008 2.0 HDI 140KM

> Fiat Croma II FL 1.9 150KM (lub 120KM)

> Laguna III 2.0 DCI 150KM

> C4 Picasso 2.0 HDI (zwykłe nie grand)

> Opel Insignia 1.9 CDTI (JTD) 150KM

> Proszę o obiektywne opinie.

tylko w temacie wysokiego kierowcy...

Smax - super

C5 - okej

laguna - usiądź - zagłówek chciał mi kręgosłup złamać- nie do wyregulowania

C4 picassa zaskakuje pozytywnie

Croma - za obła/wąska u góry- skręcając głowę uderzałem w schowek na okulary

jak masz taką listę to dopisz do niej mondeo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francowate z HDi może uda się zmieścić, ale liczyłbym raczej blisko 8,5 w miescie. Trasa autostradowa też w 6l ciezko bedzie sie zmiescic, ale nie jest nierealne smile.gif

FAP jeden z najmadrzejszych na rynku, przy przebiegach 150-180kkm trzeba dolac dodatku i ew. umyć filtr celem wypłukania tlenku ceru smile.gif

Bardzo fajny silnik, auto musiałbyś już dobrać pod Siebie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile realnie takie HDI 140KM i DCI 150KM może spalić? JTD mniej więcej wiem.

imho min 1l wiecej, najwiecej doswiadczenia mam z Insignia, nigdy nie udalo mi sie zejsc pon 8.5l w Warszawie, zwykle jest raczej deko pow 9l, albo nawet kolo 10l. 2.0 TDI na tej samej trasie mial nawet wiecej. Dlatego nie chce mi sie wierzyc ze wieksze auto segmentu D w zakorkowanym miescie spali tyle co zalozyles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych miałem okazję tylko C5, Laguną III i Insignią.

Nie wiem jak spalanie, bo C5 i Laguną jeździłem w wersjach benzynowych.

Natomiast jeśli chodzi o wysokość kierownika. Lagunę bym odpuścił. Dla mnie ok (poniżej 180 cm wzrostu), ale dla kogoś naprawdę wysokiego nie będzie wygodnie.

C5 już jak najbardziej. Insignia w ogóle sprawiała na mnie wrażenie ciasnej (jak na swoje gabaryty). I to spalanie w Insigni. Założenia imho nierealne. Fakt że jeździłem w wersji z A/T ale to nie wiele zmienia, może litr na 100 km. W Warszawie w korkach trzeba liczyć ok 10 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko w temacie wysokiego kierowcy...

> Smax - super

> C5 - okej

> laguna - usiądź - zagłówek chciał mi kręgosłup złamać- nie do wyregulowania

> C4 picassa zaskakuje pozytywnie

> Croma - za obła/wąska u góry- skręcając głowę uderzałem w schowek na okulary

> jak masz taką listę to dopisz do niej mondeo

He he chyba nigdy nie zapomnisz tego Cromie.

Za to ja 190cm,fotel na maxa podniesiony a nad głową luz i nawet wtedy z tyłu można swobodnie usiąść.

Spalanie po mieście 8-9l

6 litrów to tylko pasek na forach pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję opinii użytkowników poniższych aut, chodzi o plusy i minusy. Chodzi o konkretne wersje

> silnikowe. Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby, najlepiej o wysokiej pozycji za

> kierownicą, diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP, jak najmniejsze

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l), i dobre

> zawieszenie.

> Laguna III 2.0 DCI 150KM

o wysokim siedzeniu zapomnij. Mam 183cm wzrostu i jest wygodnie. O takim spalaniu mozesz zapomniec. Poza tym klekot jest bezproblemowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Croma 150KM @ 193KM - miałem wersję fabrycznie bez DPF; w Katowicach mieściłem się spokojnie w 7.5, wyniki powtarzalne dziesiątki razy; przez okres użytkowania (180kkm) tylko 2x przekroczyłem 8 litrów - raz na trasie znad morza, 650km/6h, raz w zimę w mieście na krótkich odcinkach. Mówię o spalaniu liczonym z całego baku. Na trasie jak się człowiek zepnie, to można zejść do 5.9 ale to nie jest jazda, tak normalnie to 6.9 trzeba przyjąć na trasie.

C4 GP - jeżdżę teraz, ale 1.6HDI, FAP mokry, nie wiem że istnieje, zero problemów jak na razie; spalanie 6.53 trasa, 7.42 miasto (to wartości najniższe/najwyższe), skrzynia półautomatyczna. Wszystko zależy od stylu jazdy, bo jak się na trasie będziesz turlał 100km/h to 5 z przodu jest bez problemu.

Jak tato chce krótkie C4, to 1.6 HDI wystarczy z powodzeniem, będzie na pewno palił jeszcze mniej.

Miejsca więcej w C4, nawet fajna pozycja za kierownicą, świetna widoczność. Wyciszenie Croma miała lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile realnie takie HDI 140KM i DCI 150KM może spalić? JTD mniej więcej wiem.

Zakorkowane miasto?8-9. Smax palił mi , gdzie jeżdżę normalnie, nie książkowo, bez wygłupów 7.6 w cyklu mieszanym z przewagą trasy (dość szybkiej) ale bez korków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie tylko z Laguną.

> Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby,

Nie wiem co to znaczy "wysoka osoba", ale Laguna ma przynajmniej jedną zaletę, której nie ma większość obecnie produkowanych aut - tunel środkowy nie zajmuje miejsca na prawą nogę.

Dla mnie to było istotne, bo brak przestrzeni w okolicach łydki był jedną z niewielu aut poprzedniego auta.

> najlepiej o wysokiej pozycji za

> kierownicą,

Podjedź do jakiegoś salonu i pobaw się ustawieniami fotela.

> diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP, jak najmniejsze

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l),

Z FAP problemów w Lagunie generalnie nie ma (choć oczywiście wszystko zależy od sposobu użytkowania). Spalania w mieście nie znam, a spalanie w trasie zależy od trasy. Moja średnia z mieszanej eksploatacji to aktualnie 6,3, ale moje wycieczki po mieście zwykle bardzo odbiegają od typowego ruchu miejskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francowate z HDi może uda się zmieścić, ale liczyłbym raczej blisko 8,5 w miescie.

8.6 spalił mi wspomniany S-MAX i to w jeździe mieszanej, także 7.5 nierealne raczej dla tej budy tylko po mieście.

Z tego co pamiętam rozmiar mniejszy Grand C-MAX 140KM też miał bliżej do 8 po mieście.

BTW.

C-MAX ma ładniejszą budę niż S-MAX/Galaxy, może warto nad nim się zastanowić. Miejsca w nim naprawdę sporo, szczególnie w wersji Grand. Sam mam 193cm wzrostu i szczuplaczkiem nie jestem a miałem jeszcze sporo zapasu. Drzwi rozsuwane - jakbyś miał dzieciaki to spora zaleta. Auto ładnie się zbiera, przy tym dużo nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz S-maxa

Ja mialem dwa kazdym zrobilem po 150 kkm i jestem bardzo zadowolony teraz szukam nowego auta i kazdy ma daleko do S-maxa frown.gif Nie mam co wybrac bo teraz s-maxa skonczyli produkowac a nowy model dopiero we wrzesniu

Jesli chcesz przedliftowy to szukaj z polskiego salonu one nie mialy DPFa

Wielki samochod a prowadzi sie jak osobowka i w tym 7,5 powinienes sie zmiescic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagunę III mam w rodzinie więc moja opinia jest opinią osoby czasem jeżdżącą tym autem,

> Poszukuję opinii użytkowników poniższych aut, chodzi o plusy i minusy. Chodzi o konkretne wersje

> silnikowe. Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby,

najlepiej wsiądź w salonie/komisie do takiego auta i sam się przekonaj czy Ci pasuje

> najlepiej o wysokiej pozycji za

> kierownicą,

w limuzynach klasy średniej?

> diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP,

diesle 2.0 dCi uchodzą za bezproblemowe (za wyjątkiem 175KM wersji), na rynku PL były w ofercie zarówno z filtrem cząstek stałych jak i bez niego,

> jak najmniejsze

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l),

to zależy jakie miasto wink.gif czy 50tys mieszkańców czy >500 tys, generalnie ciężko się będzie zmieścić w takim spalaniu - zobacz masy tych samochodów, 1500-1600kg to standard, a w mieście non stop się rusza i hamuje, w Krakowie latem Laguna III (150KM) wychodzi 7,3-7,5 a zimą >8L,

trasa? jaka trasa? ja lubię zapie#$%&ć więc po autostradzie Laguna mi pali min 7-7,5 litra, brat na autostradzie schodzi do 6,3-6,5

> i dobre

> zawieszenie.

co to znaczy? Jak Laguna II to była kanapa na kołach to Laguna III jest przegięciem w drugą stronę, to auto na miejskich dziurach po prostu męczy, IMO jest za twarda, za to po autostradzie, ekspresówce czy równych drogach krajowych to sama przyjemność, auto trzyma się drogi,

o awaryjności zawieszenia Laguny III się nie wypowiem bo za mało km zrobione jest na niej (40kkm), ale osławiona złą legendą Laguna II (po lifcie) wcale nie była taka zła, leciały co 50kkm sworznie wahaczy (ok100zł za Lemfordera) i tuleje w tylej belce co 70kkm (cena z wymianą w ASO ok 1kzł) - w Lagunie III jest podobny układ choć nieco zmieniony, w każdym razie legendy o awaryjności francuzów się nie potwierdzają, Laguna III nie ma wielowahaczowego zawieszenia ani z przodu ani z tyłu, każdy element występuje osobno (tuleje, sworznie, końcówki drążków) więc ew. naprawy są tanie jak na współczesne auta,

> Proszę o obiektywne opinie.

nie ma czegoś takiego jak prawda obiektywna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francowate z HDi może uda się zmieścić, ale liczyłbym raczej blisko 8,5 w miescie. Trasa

> autostradowa też w 6l ciezko bedzie sie zmiescic, ale nie jest nierealne

moja 407ka 2.0 hdi paliła w 200 tys. mieście - ok. 10,0, trasa ok. 6,5 - 7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o kurcze, a ja bylem zalamany jak mialem 8.2 w wawie

kwestia stylu jazdy, ja wykorzystuje do jazdy w mieście pasy, które się za 50m kończą grinser006.gif, ale silnik godny polecenia ok.gif - genialna charakterystyka bezstresowe, cichutkie przyspieszanie, wręcz "płynięcie"

teraz jeżdżę 140 konnym benzynowym civiciem i nie moge sie przyzwyczaić zlosnik.gif, wprawdzie jedzie lepiej ale okupione jest to "nerwowością" - bo i-vtec pokazuje co potrafi w zakresie 4,5- 6,7 obr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli z jakim spalaniem nalezy sie liczyć w LIII 150 KM?

Moje od 60 tys km pali 7.7-8.2 przy czym auto jest z automatem. Trasa głownie okolica Nadarzyna - metro wilanowska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l), i dobre

Wykreśl Cromę bo się nie zmieści z spalaniem w zakorkowanym mieście hehe.gifna trasie spokojnie 5,3 uzyska w manualu w automacie może być już na limicie 6 litrów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o kurcze, a ja bylem zalamany jak mialem 8.2 w wawie

Ja, jako świeży posiadacz C5 2,0 HDI, 163 KM, skrzynia automat stwierdzam, że pali całkiem sporo. Tankowałem co prawda dopiero raz, wskazania wyświetlacza 7,0l,/100km, rzeczywiste prawie osiem.

ALE:

- to jest nauka nowego auta

- kilka osób chciało się przejechać nowym nabytkiem i go nie oszczędzało. Ja czasami też. Teraz, po 500km przebiegu od zatankowania wyświetlacz pokazuje 6,2l/100km

A to było w większości na trasie (tzn mam do pracy 21 km bocznymi, spokojnymi i nieruchliwymi ulicami). Ale mam też wrażenie, że termostat jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mam też wrażenie, że termostat jest do wymiany.

W toyocie miales dogrzewanie wnetrza i motor trzymal zamiast 800-900obr mial 1100-1200 i sie szybciej nagrzewalo wnetrze i silnik.

A nie wiem czy c5 to ma i dlatego dlugooooo sie nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję opinii użytkowników poniższych aut, chodzi o plusy i minusy. Chodzi o konkretne wersje

> silnikowe. Główne cele, ma być wygodnie dla wysokiej osoby, najlepiej o wysokiej pozycji za

> kierownicą, diesel - jak najmniej problemowe, chodzi głównie o DPF/FAP, jak najmniejsze

> spalanie (w zakorkowanym mieście ma się zmieścić się w 7,5l a na trasie do max 6l), i dobre

mondeo MKIV kombi 2.0 163 - dycha w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy mam S-maxa 2.0 140KM HDI.

Jazda autostradą 130-140km/h spalanie ponad 7,5l w 4 osoby, po mieście małym przy b.spokojnej jeździe udało mi się osiągnąć 6,7 przy nieco szybszej licz ponad 8 a po Warszawie dodałbym jeszcze 1 -2 litry zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez gazu oba manuale jeden jeździ wokół komina drugi normalne użytkowanie . Spalanie jest rzędu

> 12-18

coś jakoś mega dużo jak na 2.5 i to w manualu tongue.gif, mój Outback 3.0 250KM tyle lpg pali i to z AWD i klasycznym, automatem, oczywiście w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś jakoś mega dużo jak na 2.5 i to w manualu , mój Outback 3.0 250KM tyle lpg pali i to z AWD i

> klasycznym, automatem, oczywiście w mieście.

moje 2,5T srednio pali 11,7. Użytkowanie wyłącznie w mieście (wawa), dojazdy z Bemowa na Służewiec, średnia z 6 zbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W toyocie miales dogrzewanie wnetrza i motor trzymal zamiast 800-900obr mial 1100-1200 i sie

> szybciej nagrzewalo wnetrze i silnik.

> A nie wiem czy c5 to ma i dlatego dlugooooo sie nagrzewa.

Ma, ma, nawet wydajniejszej dziala, niż w Toyocie. Ale obserwując wskaźnik temperatury podejrzewam termostat. Tylko mi sie nie bardzo chce sprawdzać na razie, bo pogoda taka nijaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma, ma, nawet wydajniejszej dziala, niż w Toyocie. Ale obserwując wskaźnik temperatury podejrzewam

> termostat. Tylko mi sie nie bardzo chce sprawdzać na razie, bo pogoda taka nijaka.

O to fajnie ze jest nie wiedzialem ze ma.

Teraz pogoda super tylko niech przestanie padac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja, jako świeży posiadacz C5 2,0 HDI, 163 KM, skrzynia automat stwierdzam, że pali całkiem sporo.

> Tankowałem co prawda dopiero raz, wskazania wyświetlacza 7,0l,/100km, rzeczywiste prawie

> osiem.

> ALE:

> - to jest nauka nowego auta

> - kilka osób chciało się przejechać nowym nabytkiem i go nie oszczędzało. Ja czasami też. Teraz, po

> 500km przebiegu od zatankowania wyświetlacz pokazuje 6,2l/100km

> A to było w większości na trasie (tzn mam do pracy 21 km bocznymi, spokojnymi i nieruchliwymi

> ulicami). Ale mam też wrażenie, że termostat jest do wymiany.

hm... słabszy silnik bo 2.0 HDi 90KM ale komp pokazuje średnią 6,9. Co zauważyłem: jak traktowałem go delikatnie pokazywał 7,8 jak zacząłem trzymać na obrotach pokazuje tyle niewiem.gif

Ruchu staram się w mieście nie tamować palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.