Gość Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > porównuję samochód, który mam do takiego samego modelu z dieslem, którym też jeździłem i który był > dostępny, gdy kupowałem i wrażenia mam dużo gorsze. Ale również te nowoczesne diesle np. 1.6 > czy 2.0 też nie robią na mnie wrażenia. W klasie C czy D zawsze czuć że jedziemy dieslem. Do > tego są coraz bardziej wysilone, osiągi wynikają w coraz większej części z turbo, a nie z > pojemności, mają coraz większe turbodziury i lagi. Szczytem jest tu dla mnie diesel 1.7, > którym jeździłem w I40. Miał 137KM i taki lag, że czekałem i czekałem, jak już zacząłem > myśleć, że coś się zepsuło, to zaczynał jechać. Jazda takim autem by mnie męczyła po prostu. Z > chęcią bym się przejechał jakimś dieslem BiTurbo, może bym trochę zmienił zdanie. Ale znowu > komplikacja takiego silnika > oczywiście masz rację. Czym większe i cięższe auto, tym będą większe różnice w spalaniu na korzyść > diesla. Dlatego w dostawczakach są tylko diesle Odniosłem sie do jakis erg'ów marznięcia i innych takich. Nie występuje chyba ze to tanie auto albo jakis wybitny wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > ale diesel jest też bardzo popularny w kompaktach a np berlingo z benzyną prawie nie występuje Kwestia gdzie szukasz. Napisałem tez jakie auta mnie interesuja. Kazdy ma inne preferencje i inaczej jeździ. Wszytko to przekłada sie na spalanie i ogólnie koszty utrzymania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Nawet nie pytam czy nim jeździłeś bo prawdy się i tak nie dowiem. Tak, ojciec mial jako zastepczaka przez jakis czas. Za darmo bym tego nie chcial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Ja już się poddaję. O ile nie neguję tego, ze kultura pracy tego silnika jest zerowa, to w życiu > nie zgodzę się, że te silniki mają taką dynamikę jak 1.4 benzyna lub 1.9SDI. > 1.4 TDI moment 195Nm > 1.4 noPb 132Nm > 1.9 SDI 125Nm. O, wyznawca momentu Opowiedz, co ma wspólnego moment obrotowy na wale silnika z dynamiką auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > O, wyznawca momentu Opowiedz, co ma wspólnego moment obrotowy na wale silnika z dynamiką auta Normalnie, jak przy wódce opowiesz wszystkich że masz 400Nm to brzmi lepiej niż jak masz 250Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Normalnie, jak przy wódce opowiesz wszystkich że masz 400Nm to brzmi lepiej niż jak masz 250Nm Ten parametr oznacza, że jadąc powiedzmy 90, na V biegu - mając turbosprężarkę, wystarczy umiarkowanie docisnąć gaz, by po po chwili jechać 150. I tak chwila trwa krócej dla silników turbodoładowanych, niż N/A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Normalnie, jak przy wódce opowiesz wszystkich że masz 400Nm to brzmi lepiej niż jak masz 250Nm To jeszcze dopowiedz, że nie ma różnicy mieć 250Nm czy 400Nm i zakończymy ten bzdurny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > O, wyznawca momentu Opowiedz, co ma wspólnego moment obrotowy na wale silnika z dynamiką auta Pokaż mi (seryjne i cywilne!) auto ze 125Nm momentu jeżdżące jak takie co ma 400Nm momentu i będzie namacalny dowód, że ten parametr nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Odliczając wyższą kwotę > zakupu diesla czy serwis i tak się opłaca. No nie wiem, uwzględniasz w tym dpf, turbo, egr i dwumasę? Bo każda z tych często psujących się elementów idzie w tysiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > No nie wiem, uwzględniasz w tym dpf, turbo, egr i dwumasę? Bo każda z tych często psujących się > elementów idzie w tysiące. co znaczy często ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > co znaczy często ? to znaczy że tych gratów w benzynie po prostu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > to znaczy że tych gratów w benzynie po prostu nie ma Czy to, że nie wszystkie auta mają klimatronik i tempomat oznacza, że są to często psujące się elementy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Pokaż mi (seryjne i cywilne!) auto ze 125Nm momentu jeżdżące jak takie co ma 400Nm momentu i będzie > namacalny dowód, że ten parametr nie ma znaczenia. Mogę Ci pokazać takie co mają ok 200 a są szybsze niż te z 4xx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Mogę Ci pokazać takie co mają ok 200 a są szybsze niż te z 4xx Szybsze w kwestii przyśpieszenia i elastyczności czy prędkości maksymalnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Mogę Ci pokazać takie co mają ok 200 a są szybsze niż te z 4xx Pokazuj, zamiast chwalić się że możesz pokazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Pokazuj, zamiast chwalić się że możesz pokazać. Idąc dalej 175 nm n/a szybsze o 0.9sek do 100 niż 580 nm Sporo jest tego Ile ten Twój dizel ma nm? 400 ma? Moje 210 nm n/a jest o 5 sekund szybsze Założę się też, że lepiej przyspiesza na każdym biegu z dowolnej V Może spróbujemy ta elastyczność dizla od 20kmh na 5 do 240? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Idąc dalej 175 nm n/a szybsze o 0.9sek do 100 niż 580 nm > Sporo jest tego Pokaż konkretne auta. > Ile ten Twój dizel ma nm? 400 ma? Moje 210 nm n/a jest o 5 sekund szybsze Nie wiem, ale mój to SUV, nie służy do wyścigów. A Ty też masz SUVa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Pokaż konkretne auta. > Nie wiem, ale mój to SUV, nie służy do wyścigów. A Ty też masz SUVa? Nie odwracaj kota ogonem, nie pytałes o ta sama klasę. Przykład : elise 1,8 i e90 auto 335d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nie odwracaj kota ogonem, nie pytałes o ta sama klasę. > Przykład : elise 1,8 i e90 auto 335d Nie pytałem też o tę samą masę. Porównajmy więc traktor ze skuterem. Jaja sobie robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Czy to, że nie wszystkie auta mają klimatronik i tempomat oznacza, że są to często psujące się > elementy? nie ma ich w benzynie więc się nie popsują - tyle. A sa to drogie części prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > nie ma ich w benzynie więc się nie popsują - tyle. A sa to drogie części prawda? Quote: Bo każda z tych często psujących się elementów idzie w tysiące. A klimatronik to tani jest? Czy to że nie jest tani i że nie ma go w niektórych autach oznacza, że jest często psującym się elementem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Quote: > Bo każda z tych często psujących się elementów idzie w tysiące. > A klimatronik to tani jest? Czy to że nie jest tani i że nie ma go w niektórych autach oznacza, że > jest często psującym się elementem? ale o co ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > nie ma ich w benzynie więc się nie popsują - tyle. A sa to drogie części prawda? Wiekszosc nowych noPB ma zarowno dwumase jak turbosprezarke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > ale o co ci chodzi? Chodzi o pytanie, które zostało postawione na początku. Po czym wnosisz, że wymienione przez Ciebie elementy się często psują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nie pytałem też o tę samą masę. Porównajmy więc traktor ze skuterem. Jaja sobie robisz? No jak zwykle, argumenty fanów momentu. Moment to przydaje się na polu do ciągania pluga. Zrobię się elastyczny jak dizel i się katapultuje się z tego tematu jak 500nm prestiza spod świateł Ps. Moje auto waży 1600kg razem ze mną i paliwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Wiekszosc nowych noPB ma zarowno dwumase jak turbosprezarke ale to nie o nowych rozmowa jak mniemam. Autor szukał używanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > No jak zwykle, argumenty fanów momentu. > Moment to przydaje się na polu do ciągania plugu. No jak zwykle argumenty przeciwników momentu. Traktor ma wielki moment a nie jedzie tak szybko jak Cinquecento 700. > Zrobię się elastyczny jak dizel i się katapultuje się z tego tematu jak 500nm prestiza spod > świateł > Ps. Moje auto waży 1600kg razem ze mną i paliwem I fajnie. Ale nie o to pytałem. Tylko o to, żeby mi pokazać PORÓWNYWALNE (skoro już porównujemy to chyba logiczne, nie?) auta z dużym i małym momentem, z których to z małym jeździ lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Chodzi o pytanie, które zostało postawione na początku. Po czym wnosisz, że wymienione przez Ciebie > elementy się często psują? bo mam znajomych, którzy maja diesle i co jakiś czas wymieniają a to dwumasę a to egr. w benzynie tego nie ma więc się nie wymienia. to oznacza, że liczenie kosztów posiadania diesla vs benzyna uwzględniając mniejsze o 4 litry zużycie paliwa jak tu pisał kolega nie jest prawdą. zgadzasz się z tym? co innego jeżeli chodzi p nowe benzyny - gdzie zaczęli wkładać turbo i dwumasę, po to żeby zarabiać na częściach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > bo mam znajomych, którzy maja diesle i co jakiś czas wymieniają a to dwumasę a to egr. w benzynie > tego nie ma więc się nie wymienia. to oznacza, że liczenie kosztów posiadania diesla vs > benzyna uwzględniając mniejsze o 4 litry zużycie paliwa jak tu pisał kolega nie jest prawdą. > zgadzasz się z tym? > co innego jeżeli chodzi p nowe benzyny - gdzie zaczęli wkładać turbo i dwumasę, po to żeby zarabiać > na częściach Widać mało wiesz, dwumasy w benzynach to już w okolicach 1997r były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > ale to nie o nowych rozmowa jak mniemam. Autor szukał używanego. mój ośmioletni samochód z benzynowym silnikiem też ma turbo i dwumasę. To o jakich mamy mówić? Piętnastoletnich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > bo mam znajomych, którzy maja diesle i co jakiś czas wymieniają a to dwumasę a to egr. w benzynie > tego nie ma więc się nie wymienia. to oznacza, że liczenie kosztów posiadania diesla vs > benzyna uwzględniając mniejsze o 4 litry zużycie paliwa jak tu pisał kolega nie jest prawdą. > zgadzasz się z tym? Nie zgadzam się z tym, bo nie tylko mam znajomych ale SAM MAM DIESLE i co ciekawe, NIGDY nie wymieniałem żadnego z wymienionych przez Ciebie elementów. Nie miałem żadnej awarii, która byłaby związana z rodzajem paliwa na jakim jeździ samochód. > co innego jeżeli chodzi p nowe benzyny - gdzie zaczęli wkładać turbo i dwumasę, po to żeby zarabiać > na częściach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Widać mało wiesz, dwumasy w benzynach to już w okolicach 1997r były. a co z resztą gratów? pani duzo wiedzący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > mój ośmioletni samochód z benzynowym silnikiem też ma turbo i dwumasę. To o jakich mamy mówić? > Piętnastoletnich? i jest w większości? czy mniejszości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nawet sprzedawcy w sklepach czasem nie wiedzą. > A tak jest po prostu szybciej. Zbliżeniowo identyfikuje kartę zamiast wsadzania chipa w czytnik a > potwierdzasz normalnie PINem. sprawdzałem dziś i rzeczywiście działa (kwota 190zł zbliżeniowo potwierdzona pin-em) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > a co z resztą gratów? pani duzo wiedzący? EGR'y to już w 1991(a pewnie i wcześniej), Turbo? Zależy od silnika, bo były i benzyny turbo dawno. Wtryski diesla są wrażliwsze to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > i jest w większości? czy mniejszości? nie mam pojęcia, na pewno jest takich dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > I fajnie. Ale nie o to pytałem. Tylko o to, żeby mi pokazać PORÓWNYWALNE (skoro już porównujemy to > chyba logiczne, nie?) auta z dużym i małym momentem, z których to z małym jeździ lepiej. Weź dowolnego VAGa z powiedzmy 1.8 TSI i porównaj do analogicznego TDI. Bez problemu znajdziesz ten sam model z tym samym wyposażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nie zgadzam się z tym, bo nie tylko mam znajomych ale SAM MAM DIESLE i co ciekawe, NIGDY nie > wymieniałem żadnego z wymienionych przez Ciebie elementów. > Nie miałem żadnej awarii, która byłaby związana z rodzajem paliwa na jakim jeździ samochód. > > na częściach No widać że masz. Zdajesz sobie sprawę z tego że nie jesteś jedynym użytkownikiem diesla na świecie? Jeżeli zamontowano drogie w naprawie części to po prostu prawdopodobieństwo że mogą się popsuć i podwyższyć kosztu użytkowania są większe. I tyle. Kto kupuje diesla i tego nie uwzględnia potem płacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > nie mam pojęcia, na pewno jest takich dużo no właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nie zgadzam się z tym, bo nie tylko mam znajomych ale SAM MAM DIESLE i co ciekawe, NIGDY nie > wymieniałem żadnego z wymienionych przez Ciebie elementów. > Nie miałem żadnej awarii, która byłaby związana z rodzajem paliwa na jakim jeździ samochód. > > na częściach Ale Ty nie kupujesz 10-letniego diesla z przebiegiem 180kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Ale Ty nie kupujesz 10-letniego diesla z przebiegiem 180kkm i chyba o tym jest głównie ten wątek. Nieważne czy się kupuje nowoczesnego diesla, czy skomplikowaną benzynę. Kupując nowy, albo prawie nowy i tak zazwyczaj mamy kilka lat spokoju, no chyba że trafimy jakąś wpadkę, typu rozrządy w TSI czy skrzynie M32 Ale takie rzeczy i tak zazwyczaj naprawia się na gwarancji, więc nie jest to straszny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > i chyba o tym jest głównie ten wątek. Nieważne czy się kupuje nowoczesnego diesla, czy > skomplikowaną benzynę. Kupując nowy, albo prawie nowy i tak zazwyczaj mamy kilka lat spokoju, > no chyba że trafimy jakąś wpadkę, typu rozrządy w TSI czy skrzynie M32 Ale takie rzeczy i > tak zazwyczaj naprawia się na gwarancji, więc nie jest to straszny problem. Dokładnie tak. Jak się kupi nowy samochód, nie kupi się jakiegoś bubla i użytkuje w miarę po ludzku to prędzej się znudzi niż zepsuje - niezależnie od tego czy to diesel czy benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > ale to nie o nowych rozmowa jak mniemam. Autor szukał używanego. widzisz mój benyzniak z 2004r ma dwumasę, podobno awaryjne klapki w kolektorze i trochę jeszcze innych gadżetów diesel z 2010r nie ma za to dwumasy i prostą turbinę (nie psująca się i tania w ew naprawie) turbo benzyny są już od lat na runku - mają turbinę i dwumasę do tego trafiają się wynalazki typu GDI mitsu czy SKYACTIV mazdy aha, sprzęgło do foda kosztowało mnie 1500zł, za kpl do diesla z dwumasą tylko 500zł więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Pokazuj, zamiast chwalić się że możesz pokazać. Ceed 2008 1.6Pb vs 1.6Crdi. Po redukcji benzyna jest szybsza 80-120 vs diesel. Roznica momentu ponad 100Nm. Do 100 tez jest szybszy. W praktyce w 80% czasu na drodze jednak diesel bedzie szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Bo przecież każdemu diesle palą po 5 litrów, więc Ci pozostali też chcą mieć podobnie. A to, że > potem nie spala tyle, 5 litrów może na trasie raz w miesiącu to nie znaczy, że nie można się > chwalić, że auto ciągle pije maks piątkę. W ten sposób mózg przekonuje posiadacza, że ma > oszczędne auto, które potrafi nawet spalić mniej niż piątaka i świadomość potrafienia > posiadaczowi wystarczy. W towarzystwie może zawsze powiedzieć, że pali piątaka. Przy tym > posiadacz benzyniaka zawsze wypadnie blado. Ja jakim dieslem bym nie jeździł (przejeżdżam 50-80kkm rocznie - jakieś 70% w trasach) to średnia ze wszystkich tankowań w danym aucie wychodzi mi w przedziale 6,5 - 6,9 l/100km Auto klasy C i D. Ostatnio miałem 1.4 TSI 140KM NoPb (Octa) i średnia z 6 tankowań jak jeździłem normalnie wyniosła około 7,8 l/100km z kalkulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > No widać że masz. Zdajesz sobie sprawę z tego że nie jesteś jedynym użytkownikiem diesla na > świecie? Tak, ale ja i tak jestem bardziej wiarygodny jako posiadacz pięciu diesli, a nie ktoś kto słyszał o nich od kolegów. > Jeżeli zamontowano drogie w naprawie części to po prostu prawdopodobieństwo że mogą > się popsuć i podwyższyć kosztu użytkowania są większe. I tyle. Kto kupuje diesla i tego nie > uwzględnia potem płacze. Cena części nie idzie w parze z prawdopodobieństwem popsucia. Wymieniony klimatronik też jest drogi i co z tego? Wystarczy nie kupować wyeksploatowanych trupów i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Weź dowolnego VAGa z powiedzmy 1.8 TSI i porównaj do analogicznego TDI. Bez problemu znajdziesz ten > sam model z tym samym wyposażeniem. I nareszcie dobry argument. Jeździłem Passatami w różnych konfiguracjach i faktycznie, jeżdżą porównywalnie mimo różnic w momencie. Ale trzeba przyznać, że te różnice nie są dramatyczne, turbosprężarki w benzynach są m.in. po to, żeby właśnie dać dużo momentu na niskich obrotach (znów ten moment!), a benzyny trzeba dużo wyżej kręcić żeby jechały tak jak tedeiki. Wrażenie że auto jest szybkie w dowolnym momencie jest jednak większe w TDI (nie dotyczy aut z DSG bo tu skrzynia robi robotę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Ale Ty nie kupujesz 10-letniego diesla z przebiegiem 180kkm Fakt, ale takie przebiegi robię. Tyle że prawdziwe, a nie ustawione przez Mirka co sprowadzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Ceed 2008 1.6Pb vs 1.6Crdi. Po redukcji benzyna jest szybsza 80-120 vs diesel. Roznica momentu > ponad 100Nm. Do 100 tez jest szybszy. W praktyce w 80% czasu na drodze jednak diesel bedzie > szybszy. Nie jeździłem Ceedem ale zakładam że CRDI i tak będzie sprawiał lepsze wrażenie. Tyle że ja tu nie udowadniam, że moment w oderwaniu od reszty parametrów jest super-hiper. Polemizuję tylko z tym, jakoby w ogóle się nie liczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > No nie wiem, uwzględniasz w tym dpf, turbo, egr i dwumasę? Bo każda z tych często psujących się > elementów idzie w tysiące. W nowych nie ma takiego problemu, a jeżeli jest, to gwarancja go załatwia. W znakomitej części używek też - najwięcej ww. problemów sprawiają "perełki" z Reichu o niewiadomym przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.